۲۰ بازی اندروید آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان

۱۳۲۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۸ دقیقه
۲۰ بازی اندروید آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان

20 برنامه و بازی آموزشی مناسب تبلت‌های اندروید برای کودکان

با ارزان شدن تبلت‌های امروزی، این وسایل در سراسر دنیا به عنوان محبوب‌ترین وسیله‌ی خانگی شناخته شدند. یکی از گروه‌های در حال رشد کاربرانِ این دستگاه کودکان هستند؛ کودکان شما، کودکانی که استفاده از این دستگاه را تجربه می‌کنند. شرکت آمازون حتی در نظر دارد تبلت‌هایی تولید کند که مخصوص کودکان است و گارانتی تعویض، بدون پرسیدن سؤال دارند. با وجود این تبلت‌ها، بازی کردن کودکان با آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است. شاید شما نخواهید که فرزندتان پای تبلت بنشیند و بازی‌های بیهوده روی آن انجام بدهد. سازندگان بازی‌های آموزشی در لیست ما همچنین طرز فکری داشتند. بیایید به این لیست نگاهی بیاندازیم.

  

1. نرم‌افزار Petting Zoo

بازی Petting Zoo یک نرم‌افزار عالی برای معرفی حیوانات به فرزندان شماست. در این برنامه 21 حیوان مختلف با دست نقاشی شده‌اند و با حالت‌های بامزه به صورت انیمیشن درآمده‌اند و هر حیوان یک آهنگ مخصوص به خود دارد. از آنجایی که حیوانات در این برنامه صحبت نمی‌کنند، برای همه‌ افراد، بدون توجه به زبانی که با آن صحبت می‌کنند، مناسب است. هنرمندی که تمام نقاشی‌ها را کشیده، کریستوفر نیمان، نویسنده و تصویرگر مطرح است. این برنامه، محبوبیت بالایی دارد و می‌تواند برای کودکان شما بسیار آموزنده باشد.

2. نرم‌افزار SoundTouch Interactive

استفاده از فلش کارت برای آموزش دانش‌آموزان، از سالیان قبل، کار متداولی بوده است. هم‌اکنون با دسترسی آسان به تکنولوژی، فلش‌ها به بازار آمدند و در دسترس کودکان قرار گرفتند. SoundTouch Interactive چند سری برنامه از قبیل Video Touch و Wildlife تولید کرده است. این برنامه‌ها از تصویر حیوانات استفاده می‌کنند تا به نوزادان صدای حیوانات مختلف را بیاموزند. SoundTouch Interactive همچنین برنامه‌ای تولید کرده که شامل صداهای مرتبط متنوع مانند حیوانات، وسایل نقلیه، ابزارآلات موسیقی و اسباب منزل است.

3. نرم‌افزار Endless Alphabet

همه‌ ما با یاد گرفتن شعر الفبا بزرگ شدیم. امروزه کودکانی که به کمک بیشتری نیاز دارند و یا می‌خواهند کمی جلوتر از بقیه باشند، می‌توانند الفبا را با Endless Alphabet یاد بگیرند. این برنامه از حروف رنگی برای کمک به یادگیری الفبا استفاده می‌کند. البته این برنامه از این هم فراتر می‌رود و به کودکان کمک می‌کند تا کلمات را حرف به حرف با استفاده از همان سیستم حروف رنگی و اضافه کردن تصاویر کشیده شده از آن کلمات برای ارتباط دادن هجی کلمات و مفهوم آنها یاد بگیرند. این برنامه برای آموزش بدون استفاده از امتیاز، رتبه‌بندی و یا هر گونه خصوصیت رقابتی ساخته شده است. این کار به کودکان این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی نسبت به اینکه دوستانشان چقدر پیش رفته‌اند، با سرعتی که برایشان مناسب است یاد بگیرند. همچنین برای آنهایی که تنها می‌خواهند خواندن و نوشتن یاد بگیرند، کار را آسان‌تر می‌کند.

4. نرم‌افزار Baby’s Musical Hands

برنامه Baby’s Musical Hands یک بازی مناسب اندروید (و یا برای سایر دستگاه‌ها) است که برای نوزادان و کودکان ساخته شده تا بیاموزند که لمس کنند و صداهای مختلف را تجربه کنند. این بازی از یک صفحه‌ کاربری ساده ساخته شده، برای همین به محض باز شدن هر کودکی می‌تواند نت‌های مختلف را شناسایی کند. هر نت موسیقی متفاوت با رنگی خاص نشان داده می‌شود. هر بار کودک شما به یکی از رنگ‌ها در برنامه دست می‌زند، صدای متفاوتی تولید می‌شود.

5. نرم‌افزار Peekaboo Barn

آیا کودک شما به حیوانات علاقه‌مند است؟ آیا مایل هستید به آنها کمک کنید تا اسم هر حیوان را بیاموزند؟ بازی Peekaboo Barn با نشان دادن حیوانات مختلف به کودک شما به شکل یک بازی، به آنها کمک می‌کند تا اسم حیوانات را یاد بگیرند. یکی از خصوصیات بارز این بازی این است که شما می‌توانید از صدای یک بزرگسال و یا کودک استفاده کنید تا فرزند شما حس راحتی بیشتری نسبت به راوی داشته باشد. راوی با زبان انگلیسی و اسپانیایی در بازی صحبت می‌کند ولی می‌توانید زبان‌های مختلف را برای بازی بخرید تا به دو زبانه شدن کودک خود کمک کنید.

6. نرم‌افزار Peekaboo Sesame Street

یک بازی دیگر از Peekaboo برای کودکان، ساعت‌ها خوش‌گذرانی با کاراکترهای Sesame Street را فراهم آورده است. کودکان در خیابان معروف Sesame قدم می‌زنند و جاهایی که کاراکترها نشسته‌اند، می‌ایستند. درب شروع به لرزیدن می‌کند و کودکان باید حدس بزنند چه کسی قرار است از درب بیرون بیاید. سازندگان بازی ادعا می‌کنند که این بازی در کودکان رابطه‌ علت و معلول را توضیح می‌دهد. این بازی یک حالت داستانی دارد که به کودکان کمک می‌کند تا جذب شوند اما همچنین یک حالت زنجیره‌ای دارد تا قابلیت بازی کردن بعد از پایان حالت داستانی را داشته باشد.

7. نرم‌افزار Achieve it with Sesame Street

آیا فرزند شما به Sesame Street علاقه دارد؟ آیا دوست دارید در حین آموزش به کودکان‌ خود، آنها را با Sesame Street آشنا کنید؟ این بازی به کودکان شما کمک می‌کند تا با کاراکترهای Sesame Street به صورتی سرگرم‌کننده، دانش عمومی کسب کنند. Elmo و دوستانش به فرزند شما کمک می‌کنند تا چیزهایی مانند صبر کردن برای رسیدن به چیزهایی که می‌خواهند و یا اینکه مردم برای پول درآوردن کار می‌کنند و همچنین هر روز تصمیم گرفتن را یاد بگیرند.

8. نرم‌افزار Toddler Kids Puzzles Puzzingo

بازی Toddler Kids Puzzles Puzzingo دو هدف اصلی را نشانه رفته است؛ یاد گرفتن در حین بازی کردن و لذت بردن از بازی کردن. بازی Puzzingo دارای پازل‌های مختلفی است که در هم‌آمیخته‌اند تا کودک شما از حل کردن پازل‌های تکراری خسته نشوند. با کامل کردن پازل، کودک شما به عنوان جایزه فرصت انجام چند بازی کوچک را پیدا می‌کند که در آنها بازخورد مثبتی ایجاد می‌کند. جای نگرانی نیست زیرا Puzzingo خالی از تبلیغات است.

9. نرم‌افزار Dino Dots Connect for kids

دایناسور Dino به کمک فرزند شما نیاز دارد که نقاطی را به هم وصل کنند تا دایناسورها و حیوانات موردعلاقه‌ او را مشخص کنند. این بازی دارای 140 پازل در سه سطح دشواری مختلف است. حیوانات جالب و سرگرم‌کننده‌ای که با وصل کردن نقاط ظاهر می‌شوند، کودکان شما را خوشحال می‌سازند. نه فقط این، بلکه بازخورد مثبتی که Dino Dots برای کودک شما فراهم می‌کند، آنها را همیشه مشتاق نگه می‌دارد و نه بی‌علاقه و دلسرد. تمامی پازل‌ها توسط افراد کشیده شده‌اند و نه کامپیوتر، برای همین تصویرها بسیار شگفت‌انگیز هستند.

10. نرم‌افزار Dino Maze

در بازی Dino Maze، بهترین دوست فرزند شما، Dino است. کودک شما باید به Dino کمک کند و او را در پیچ و خم راهنمایی کند. با وجود 30 پیچ و خم و سه سطح مختلف سختی، غیرممکن است کودک شما برای مدتی سرگرم نشود. کودکانی که کمی بزرگ‌تر هستند، می‌توانند پیچ و خم‌های خودشان را طراحی کنند تا دوستانشان را برای مدتی سرگرم حل کردن پازل کنند.

11. نرم‌افزار Dr. Panda’s Swimming Pool

کمپانی TribePlay این بازی را ساخته است. یک بازی برای کودکان کوچک‌تر تا یاد بگیرند چگونه مشکلات را حل کنند. این بازی شامل 5 حیوان، ده‌ها لباس و سه استخر است که فرزند شما می‌تواند از آنها استفاده کند تا توانایی خود را در برابر حیوانات آزمایش کند. در تمام بازی، گنج‌هایی مخفی شدند تا فرزند شما آنها را پیدا کند و از آنها لذت ببرد. بازی‌های Dr. Panda برای کودکان شما بسیار عالی هستند زیرا هیچ‌گونه تبلیغات داخل بازی و یا پرداخت درون برنامه‌ای ندارند.

12. نرم‌افزار Dr. Panda’s Handyman

یک برنامه‌ دیگر با Dr. Panda، به اسم Dr. Panda’s Handyman که بهترین وسیله برای آموزش دادن درباره‌ ابزار و حل مشکلات به کودکان‌ شما است. با این برنامه، نوزاد شما به Dr. Panda کمک می‌کند تا کارهای خانه را انجام دهد. کودکان در هر اتاق خانه یک مشکل مربوط به خانه و یک حیوان که از آنها کمک می‌خواهد را می‌بینند. این برنامه فقط شناسایی ابزارهای مختلف و وظایف تعمیر را به کودک شما یاد نمی‌دهد، بلکه به آنها ایمنی در حین استفاده از ابزار را نیز یاد می‌دهد. بهترین خصوصیت Dr. Panda’s Handyman این است که در محیطی بسیار سرگرم‌کننده، آموزش می‌دهد.

13. نرم‌افزار Endless Numbers

شاید یاد گرفتن الفبا برای کودک شما کمی زود باشد. مشکلی نیست، چون Originator Inc یک برنامه دارد که به کودک شما کمک می‌کند تا درباره‌ اعداد و ارقام آموزش ببینند. برخی معتقد هستند که راحت‌ترین راه ارتباطات اعداد هستند، چون نسبت به زبان، پایه‌ای منطقی‌تر دارند. بازی Endless Numbers با معرفی بازیکن به اعداد شروع می‌کند و بعد به سراغ دنباله‌ها و حتی حساب ساده می‌رود. پازل‌های مرتبط و بر اساس اعداد کمک می‌کند تا کودک شما از راهی حتی سرگرم‌کننده‌تر آموزش ببینند. مهم نیست در چه حالتی از بازی باشید، انیمیشن‌های بازی کمک می‌کنند تا طبیعی‌تر جلوه دهد.

14. نرم‌افزار Yo Gabba Gabba! Babies

بازی Yo Gabba Gabba! Babies بر اساس برخی از شخصیت‌های Nick Jr ساخته شده است. شخصیت‌ها، کودکانی دوست‌داشتنی هستند که فرزند شما یاد می‌گیرد تا از آنها مراقبت کند. صفحات این بازی، یک رابط کاربری بسیار ابتدایی دارد و بسیار مشابه فعالیت‌هایی است که کودک شما در طول روز انجام می‌دهد، مانند حمام کردن و یا غذا خوردن. با این برنامه کودک شما یاد می‌گیرد تا به دیگران اهمیت بدهد و همچنین یاد می‌گیرد تا وسایل مختلف را به فعالیت‌های مختلف مرتبط بداند. در بازی 5 فعالیت وجود دارد که فرزند شما می‌تواند با هر یک از بچه‌های مرتبط انجام دهد. برای کودکانی که به هنر علاقه دارند، یک بخش کتاب رنگ‌آمیزی تعبیه شده که به کودک شما اجازه می‌دهد تا هر طور که می‌خواهند هنر خود را ابراز کنند.

15. نرم‌افزار Kids Doodle-Color & Draw

برنامه Kids Doodle-Color & Draw یک برنامه‌ بسیار عالی برای کودکان شماست تا هنر خود را بروز بدهند. نگران نباشید، این برنامه به فرزند شما اجازه می‌دهد تا برای خودش بدون خراب‌کاری در خانه نقاشی بکشد و خط‌خطی کند. کاربر می‌تواند انتخاب کند تا بر روی یک بوم نقاشی کند و یا بر روی یک عکس. در این برنامه، بیش از 20 قلم با رنگ‌ها و طراحی‌های متنوع وجود دارد که به کودک شما حق انتخاب‌های بیشتری از مداد رنگی و رنگ روغن ساده ارائه می‌کند.

16. نرم‌افزار All-in-one intellijoy App Pack

کمپانی Intellijoy، با این پکیج از برنامه‌های مختلف، واقعاً یک شاهکار خلق کرده است. این پکیج شامل هزاران بازی بامزه است که برای کودکان برای مدتی طولانی سرگرم‌کننده می‌ماند. در حال حاضر این مجموعه، شامل 17 برنامه است و هرگونه برنامه‌ای که Intellijoy در آینده می‌سازد را شامل خواهد شد. برخی از این برنامه‌ها بیشتر برای یادگیری هستند مانند Kids ABC Letters و Kids Shapes and Colors. این برنامه‌های آموزش محور، به فرزند شما این امکان را می‌دهد تا چیزهای مختلفی درباره‌ جهان اطراف خود، در محیطی سرگرم‌کننده و دیجیتالی یاد بگیرند. پکیج برنامه‌ها همچنین شامل برنامه‌هایی است که بیشتر مبتنی بر بازی هستند مانند Kids Painting، Kids Connect The Dots و Kids Professions Dressing Game. هر چند مهم نیست کودک شما چه برنامه‌ای را انتخاب کند، چون آنها مطمئناً از این بازی‌ها لذت خواهند برد.

17. نرم‌افزار Shape Builder Preschool Puzzle

بازی Shape Builder Preschool Puzzle یک برنامه‌ عالی برای تشویق کردن کودک خود به فکر کردن درباره‌ پازل‌ها و معرفی کردن آنها به اسم اجسام و حروف است. همان‌طور که کودک شما پازل‌ها را حل می‌کند، درباره‌ هر نتیجه‌ نهایی راهنمایی می‌شود. صداگذاری حرفه‌ای به همراه موسیقی متن و افکت‌های صدای هیجان‌انگیز فرزند شما را برای ساعت‌ها سرگرم نگاه می‌دارد. اشکال ساده، حروف را تشکیل می‌دهند و هر چقدر بیشتر در بازی پیش بروید، عکس‌هایی مانند حیوانات را تشکیل خواهند داد.

18. نرم‌افزار Bob Books Reading Magic #1

برنامه Bob’s Books Reading Magic گزینه‌ای مناسب برای کودکانی است که تازه خواندن کلمات را شروع کرده‌اند. این برنامه شامل 12 تصویر، با کلمات ساده است. وقتی برای بار اول یک تصویر را باز می‌کنید، با یک عکس همراه با یک بازی حروف بسیار ساده روبرو می‌شوید که به شما اجازه می‌دهد تا حروف را در ترتیب درست قرار دهید، برای مثال یک گربه به همراه عکسی از گربه. وقتی‌که کلمه را به صورت درست جای‌گذاری کنید، مثلاً آن گربه، رنگ‌آمیزی می‌شود.

19. نرم‌افزار Kids Song Machine

  

برنامه‌ Kids Song Machine به کودکان اجازه می‌دهد تا به برخی از اشعار کودکانه که با آنها بزرگ شده‌اید گوش کنند. این برنامه حتی یک مرحله جلوتر هم می‌رود. در حین پخش آهنگ، انیمیشن مرتبط به آن هم پخش می‌شود تا به کودکان درباره‌ موسیقی بیاموزد. این برنامه با تحریک کردن سیستم صوتی در حالی که یک نفر با برنامه کار می‌کند، عمل می‌کند. در حین اجرای آهنگ، برنامه به شدت بازیکن را تشویق می‌کند تا با حرکاتی مانند دست زدن و یا پای‌کوبی موسیقی را همراهی کند. هیچ‌وقت برای یادگرفتن و همراه با ریتم ماندن زود نیست.

20. نرم‌افزار Animatch

بازی Animatch یک بازی کلاسیک جورچین برای کودکان شما است که در آن عکس حیوانات را با هم تطبیق می‌دهید. هر بار که یک خانه را انتخاب می‌کنید، بعد از مشخص شدن حیوان بر پشت آن خانه، صدای آن حیوان را هم در می‌آورد. این برنامه به تقویت حافظه، مهارت‌های شناختی و تمرکز کمک می‌کند. گرافیک و طراحیِ بسیار جالب و دوست‌داشتنی، امتیازبندی، مدیریت زمان و تقویت شناخت حیوانات همه در این بازی است که فرزند شما و یا حتی خود شما را تا ساعت‌ها سرگرم نگه می‌دارد.

اگر از مطالعه مطالب فوق رضایت داشتید، پیشنهاد می‌کنیم به لینک‌های زیر رجوع کنید:

 

منبع

بر اساس رای ۲۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۲ دیدگاه برای «۲۰ بازی اندروید آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان»

ممنون از این مطلب کاربردی

تو شرکت نشسته بودم خانمم زنگ زد گفت برا بچه بازی بگیر که وب سایت شما به دادم رسید ممنون ازتون

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *