تفاوت Adobe Flash Player و Shockwave Player چیست؟ (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

۸۳۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
تفاوت Adobe Flash Player و Shockwave Player چیست؟ (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

اگر قبلاً از مرورگرهای وب استفاده کرده باشید، مطمئناً شما با Adobe Flash Player و Adobe Shockwave Player آشنا هستید. اینها دو ابزار مهم هستند که ما را قادر به تماشای فیلم‌های آنلاین، بازی کردن و لذت بردن از برنامه‌های کاربردی می‌کنند اما تفاوت میان این دو چیست؟ آیا می‌خواهید بدانید کدام یک بیشتر برای شما مفید است؟ آیا می‌خواهید در مورد تفاوت بین Adobe Flash و Shockwave Player بدانید؟ اگر پاسخ شما بله است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

فیلم آموزشی تفاوت میان Adobe Flash Player و Shockwave Player

دانلود ویدیو

اجرای محتواهای عمومی با Adobe Flash Player

Adobe Flash Player یک پخش‌کننده وب رایگان است که می‌تواند چندرسانه‌ای‌ها، برنامه‌های کاربردی اینترنتی و رسانه‌های جریان داده (Streaming Media) را پخش کند. این برنامه در اصل توسط Macromedia توسعه یافت و به‌عنوان Macromedia Flash شناخته شد. فلش پلیر در مرورگرهای وب (به‌عنوان یک افزونه)، دسکتاپ و دستگاه‌های تلفن همراه اجرا می‌شود. محتوای پخش‌شده روی فلش پلیر توسط نرم‌افزار Adobe Flash ایجادشده است.

اجرای محتواهای پیشرفته با Adobe Shockwave Player

Adobe Shockwave Player نیز یک پخش‌کننده وب رایگان است. این برنامه در ابتدا برای مرورگر Netscape توسط Macromedia توسعه پیدا کرد و به عنوان Macromedia Shockwave شناخته شد. پخش کننده Shockwave می‌تواند به عنوان یک افزونه مرورگر یا یک برنامه مستقل اجرا شود. این برنامه به منظور محتوای وب با کارایی بالا طراحی‌شده است، مانند دموی محصولات سه‌بعدی، ماژول‌های آموزش آنلاین، نمودارهای پیچیده و بازی‌های چندکاربره. این برنامه به کاربر اجازه می‌دهد تا فایل‌های طراحی‌شده توسط برنامه Adobe Director را اجرا کند.

تفاوت‌های میان Flash Player و Shockwave Player

  1. فلش پلیر برای استفاده از محتویاتی که با ادوب فلش (Adobe Flash) و فلکس (Flex) طراحی‌شده‌اند ساخته شده است، در صورتی که Shockwave Player فیلم‌های حاصل از برنامه Adobe Director را پخش می‌کند.
  2. اگر بخواهیم این دو نرم‌افزار را از لحاظ امکاناتی که در اختیار ما قرار می‌دهند مقایسه کنیم، Shockwave Player قدرتمندتر از Flash Player است. این نرم‌افزار محتوایی را که فلش پلیر نمی‌تواند پخش کند، اجرا می‌کند. به عنوان مثال Shockwave می‌تواند برنامه‌های کاربردی پیچیده را اجرا کند.
  3. Adobe Shockwave Player برنامه فلش را درون خود دارد بنابراین با نصب این برنامه به‌طور خودکار فلش پلیر را هم نصب می‌کنید.

اگر این نوشته برای شما مفید بوده است، پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را نیز ملاحظه کنید:

==

بر اساس رای ۳۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
technogadge
۳ دیدگاه برای «تفاوت Adobe Flash Player و Shockwave Player چیست؟ (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)»

با سلام . Shockwave player مطابق اعلان سایت تولید کننده از آوریل 2019 دیگر تولید و پشتیبانی نمیشود. لطفا در انتهای همین صفحه اعلام کنید . سپاس

همه چی باههم فرق داره
فرقشو از کاردانش بپرس

اصلا نفهمیدیم فرقشون چیه و خیلی برامون گنگ بود واسه هردو نوشتید که فیلم های انلاین رو پخش می کنند خوب اینو ما میدونیم

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *