با اپلیکیشن‌های اندروید علوم را یاد بگیرید

۳۰۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۹ آذر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
با اپلیکیشن‌های اندروید علوم را یاد بگیرید

اگر دنبال اپلیکیشن‌های علمی برای فرزندان خود باشید یا بخواهید خودتان لذت ببرید، اندروید بستری عالی برای یافتن چنین برنامه‌هایی است. ما در این مطلب بهترین برنامه‌های اندرویدی را برای این هدف معرفی می‌کنیم.

بازی بیولوژیکی BioBlox

سخت‌ترین مسائل بیولوژی را با این بازی رایگان و به سبک تِتریس (Tetris) بررسی کنید. این بازی توسط دانشمندان در دو دانشگاه لندن ساخته شده است. BioBlox به پروتئین مرتبط می‌شود و در آن می‌بینید مولکول‌های دارویی و ویتامین‌ها چطور به پروتئین‌های پیچیده در بدن مرتبط می‌شوند. این بازی یک نسخه‌ی سه‌بعدی هم دارد و سازندگان آن امیدوارند با طراحی این بازی مشکلات دنیای واقعی را در این زمینه حل کنند.

مکعب‌های کاغذی در acceleratAR

این اپلیکیشن بسیار خلاقانه است و به شما اجازه می‌دهد شتاب‌دهنده‌ی ذرات مجازی خود را تنها با یک گوشی موبایل و چند مکعب کاغذی بسازید. مکعب‌ها را روی یک سطح صاف قرار دهید (هر مکعب، جزئی از این شتاب‌دهنده است؛ همچون منبع ذره و میدان الکتریکی) و با این اپلیکیشن شتاب‌دهنده را فعال کنید.

پرنده‌شناسی با Collins Bird Guide

این برنامه مناسب افرادی است که به پرندگان علاقه‌مند هستند. این اپلیکیشن نسخه دیجیتالی از مرجع Collins’ Bird است که بیش از ۷۰۰ گونه از پرندگان اروپایی را پوشش می‌دهد و بیش از ۳۵۰۰ تصویر از آن‌ها دارد. اپلیکیشن پرنده‌شناسی به شما کمک می‌کند گونه‌های مختلف را از یکدیگر تشخیص دهید. وقتی هر پرنده را تشخیص دادید، در مورد زیستگاه و جزییات آن گونه اطلاعات بیشتری به‌دست می‌آورید. این برنامه بسیار جذاب و جامع است.

رسم نقاشی با SketchAR

(فقط قابل استفاده در گوشی‌هایی که Tango داشته باشند)

اگر دوست دارید که طراحی و نقاشی کنید، این برنامه راهی هوشمندانه برای این کار ارائه می‌کند. SketchAR به شما اجازه می‌دهد که یک تصویر انتخاب کنید، بعد دستگاه خود را روی یک کاغذ سفید نگه‌دارید و آن تصویر را روی تصویر کاغذ در دستگاه خود ببینید. سپس می‌توانید روی کاغذ خطوط را تعقیب و مانند آن رسم کنید تا تصویری خلق شود که حتی پیکاسو به آن افتخار کند.

ساخت انیمیشن با Pocket Code

این برنامه رایگان و جذاب به شما کمک می‌کند بازی، انیمیشن و کلیپ‌های ویدیوئی خود را بسازید، پخش کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. تمام این‌ها به وسیله یک رابط کاربری به سبکِ «لِگو» (Lego) انجام می‌شود. به سایت pocketcode.org بروید تا ساخته‌های دیگران را دانلود و آن‌ها را ترکیب کنید. می‌توانید هر چیزی در طرح‌ها و شکل‌های مختلف بسازید.

ماشین حساب اندرویدی All-in-One Calculator

همه ما از یک ماشین‌حساب خوب لذت می‌بریم. ماشین‌حساب اندرویدی All-in-One Calculator می‌تواند تمام نیازهای محاسباتی و ریاضی ما را پاسخگو باشد. این اپلیکیشن بیش از 50 ماشین‌حساب مختلف و مبدل واحد دارد؛ از ماشین‌حساب‌های جبر و هندسه گرفته تا ماشین‌حساب‌های مالی و معیارهای سلامتی.

حل معما در Thinkrolls: Kings & Queens

شماره دوم بازی Thinkrolls جایزه‌های زیادی برد و حالا نسخه بعدی این بازی منتشر شده است. در این بازی ۲۲۸ معما برای سنین بالای 5 سال وجود دارد که طراحی شدند تا مهارت‌های رفع اشکال را در بچه‌ها بالا ببرند، حافظه آن‌ها را تمرین دهند و آن‌ها را با نیروها و مکانیسم‌های مختلف فیزیک آشنا کنند. ارواح، اژدها و فیزیک... چه ترکیب فوق‌العاده‌ای!

برنامه‌ تلویزیونی Attenborough’s Story of Life

برای جشن گرفتن نودمین سال تولد BBC این برنامه حدود 1000 مورد از بهترین لحظات تلویزیونی «سِر دیوید اتنبوروگ» را کنار هم قرار داده است. این برنامه لحظات عالی بیش از 40 برنامه را شامل می‌شود؛ برنامه‌هایی همچون سیاره زمین (Planet Earth)، سیاره آبی (The Blue Planet)، آفریقا (Africa) و همچنین فیلم‌ها و ویدئوهایی که مخصوص همین اپلیکیشن ضبط شده‌اند.

واقعیت مجازی در Notes on Blindness VR

در سال 1980، «جان هال» قدرت بینایی خود را از دست داد. بعد از این حادثه او خلق یک دفترچه خاطرات صوتی را شروع کرد، خاطراتی که در نهایت تبدیل به فیلم برجسته Notes on Blindness شد. این فیلم همین امسال اکران شد. برنامه Notes on Blindness VR که مرتبط با همین داستان است، به زیبایی خاطرات و لحظاتی از دفترچه صوتی جان را به صورت واقعیت مجازی (VR) به کاربر خود ارائه می‌دهد و کاربر را در دنیایی «فراتر از دنیای قابل دیدن» غرق می‌کند.

آینده منظومه شمسی Cosmolander – Missions In the Solar System

این برنامه، راهنمایی مقدماتی در مورد منظومه شمسی است تا برای نسل آینده اخترشناسان و ستاره‌شناسان مفید باشد. مخاطبان این برنامه بچه‌های شش سال به بالا هستند. بچه‌ها در این اپلیکیشن اطلاعات و تاریخ هر سیاره را یاد می‌گیرند و مأموریت دارند که دانش خود را امتحان کنند. برای مثال، در نپتون یک کاوشگر فضایی را تعمیر کنند و به عنوان جایزه الماس هدیه بگیرند.

برای مطالعه بیشتر مطالب زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

 

منبع

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *