ریاضی را با اپلیکیشن به کودکان بیاموزید

۹۵۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ آذر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
ریاضی را با اپلیکیشن به کودکان بیاموزید

این روزها نرم‌افزارهای موبایل به عنوان ابزار کمک آموزشی به کمک دانش‌آموزان و معلمان می‌آیند و ارزش آموزشی قابل توجهی برای دانش‌آموزان در تمام سنین و سطوح آموزشی دارند. یکی از حوزه‌هایی که در این زمینه پیشرفت زیادی داشته ریاضیات است. اما چطور باید از بین این دریای بی‌پایان نرم‌افزارهای ریاضی یکی را انتخاب کرد؟ ما در این مطلب سعی می‌کنیم 9 اپلیکیشن عالی را در این زمینه معرفی کنیم.

1. اپلیکیشن تخته سیاه ریاضی (Chalkboard Math)

این اپلیکیشن یک برنامه عالی برای دانش‌آموزان است تا در مهارت‌های ابتدایی ریاضی تمرین کنند و مهارت بیابند. همان‌طور که از اسم این نرم‌افزار مشخص است، یک تخته‌سیاه در رابط کاربری خود ارائه می‌کند. این اپلیکیشن به کودکان کمک می‌کند تا تمام اصول ابتدایی ریاضی همچون عملیات جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را به صورت تعاملی یاد بگیرند. این برنامه از دو روش مختلف تمرین‌هایی ارائه می‌دهد: حالت پاسخ‌دهی و حالت فلش کارت. در حالت اول کاربر سوال‌ها را جواب می‌دهد و از برنامه بازخورد می‌گیرد. در حالت دوم امکان پاسخگویی به صورت کلامی وجود دارد. این اپلیکیشن کار خود را به صورت رایگان شروع کرد و الان قیمت آن 1 دلار است.

2. اپلیکیشن هیولای سوشی (Sushi Monster)

آیا به یک اپلیکیشن کاملاً رایگان ریاضی که رابط کاربری قدرتمندی دارد و روش‌های تمرینی ساده‌ای برای کودکان ارائه می‌کند، نیاز دارید؟ اپلیکیشن Sushi Monster رابط کاربری جذاب و کاراکترهایی دارد که به کودکان کمک می‌کند مهارت‌ها و دانش ریاضی خود را گسترش دهند. این اپلیکیشن از 12 مرحله‌ی مختلف تشکیل شده است که 7 مرحله مخصوص جمع‌کردن و 5 مرحله مخصوص ضرب کردن هستند. بشقاب‌های سوشی که هر یک عدد مخصوصی دارد، توسط آشپزی روی پیشخوان قرار می‌گیرند. بازیکن باید ترکیب صحیح اعداد بشقاب‌ها را به‌دست بیاورد و سعی کند عددی را که موردنظر هیولای سوشی است، ارائه دهد. اگر ترکیب ارائه‌شده صحیح باشد، آن هیولا سوشی را می‌بلعد. در هر دور از بازی 14 جواب باید محاسبه شود. این اپلیکیشن یک روش عالی برای جلب کودکان است تا ریاضی را یاد بگیرند.

3. اپلیکیشن مزه ریاضی (Moose Math)

دوست دارید که فرزند شما جمع کردن، شمردن، تفریق، هندسه و مرتب‌سازی اعداد را به شیوه‌ای بامزه و جذاب یاد بگیرد؟ Moose Math همان اپلیکیشنی است که دنبال آن هستید. تقریباً تمام اصول ابتدایی ریاضیات در این نرم‌افزار با روشی جذاب و جالب آموزش داده می‌شود. این برنامه در واقع یک بازی است که شخصیت‌های بامزه‌ای به اسم Dust Funnies دارد. این شخصیت‌ها در مراحل مختلف به کودکان کمک می‌کنند که با مسائل مختلف ریاضی آشنا شوند. وقتی که بازیکن مرحله‌ای را با موفقیت پشت سر بگذارد، مرحله‌ی دیگر با مشکلات ریاضی جدید آغاز می‌شود.

4. اپلیکیشن جعبه اژدها (DragonBox Algebra)

این اپلیکیشن به فرزندان شما کمک می‌کند که در حل مشکلات ریاضی و یادگیری مهارت‌های ریاضی در سطوح مختلف پیشرفت کنند. رابط کاربری این برنامه کاملاً بصری است که باعث می‌شود استفاده از آن ساده‌تر شود. این برنامه مسائلی را در سطوح مختلف برای کودکان با سنین مختلف ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن یک ساختار آموزشی مناسب و یک رابط کاربری جذاب دارد و برای معلمان هم می‌تواند مفید باشد. جعبه اژدها در دو نسخه ارائه می‌شود؛ یکی مخصوص کودکان 5 تا 8 ساله و یکی مخصوص نوجوانان بالای 12 سال.

5. اپلیکیشن بصری Reflex

در بین تمام برنامه‌های ریاضی که اینجا ذکر کردیم، Reflex یک سیستم تحقیق محور برای آموزش ریاضی به بچه‌های 2 تا 8 ساله دارد. این برنامه یک محیط آموزشی تطبیقی ارائه می‌دهد که برای آموزش ریاضی به دانش‌آموزان در سطوح مختلف مفید است. این برنامه کاملاً بصری است و به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد در سطح مهارت‌های خود حل مسائل ریاضی را یاد بگیرند.

6. اپلیکیشن ماشین حساب گرافیکی (Free Graphing Calculator)

ماشین حساب گرافیکی یک اپلیکیشن دیگر است که رابط کاربری دوستانه و کاملاً بصری دارد و به عنوان یک ابزار عالی برای محاسبات پیچیده قابل استفاده است. این برنامه برای یادگیری محاسبات پیچیده عالی است اما برای آموزش ریاضیات آن‌چنان مفید نیست. این برنامه ساده خیلی قابل توجه است و ابزار گسترده‌ای برای انجام عملیات ریاضی متنوع دارد. با این برنامه شما یک ماشین‌حساب علمی و مهندسی خواهید داشت؛ به علاوه یک مبدل واحد، ابزار آماری و منبعی خوب برای تمام فرمول‌های مورد نیاز، ثابت‌ها و دیگر اطلاعات مهم.

7. اپلیکیشن عملیات ریاضی (Operation Math)

اگر به دنبال یک برنامه هستید که راهی ساده برای یادگیری و تمرین ریاضیات به شما ارائه دهد، این برنامه مناسب شما است. این برنامه یک رابط کاربری خیلی ساده دارد که همه چیز در آن شفاف توضیح داده شده و قابل دسترسی است. این برنامه پشتیبانی درون برنامه‌ای برای دانش‌آموزان دارد. Operation Math برنامه منحصربه‌فردی است چون رابط کاربری آن را مثل یک بازی طراحی کرده‌اند، به این صورت که 105 مأموریت زمانی دارد و به کودکان اجازه می‌دهد که تمام عملیات ریاضی را یاد بگیرند و تمرین کنند؛ عملیاتی همچون جمع کردن، تفریق، تقسیم و ضرب. این برنامه برای سنین 9 تا 11 سال ایده‌آل و یک روش عالی برای محاسبات و کار کردن با اعداد است. قیمت این برنامه در iOS سه دلار و در اندروید 2 دلار است ولی اگر می‌خواهید فرزند شما در مهارت‌های ریاضی خود پیشرفت کند، ارزش پرداختن این قیمت را دارد.

8. اپلیکیشن جذاب Number Rack

Number Rack یک اپلیکیشن زیبای دیگر است که به کودکان کمک می‌کند به صورت بصری از اعداد استفاده و بر آن‌ها تسلط پیدا کنند. این اپلیکیشن با استفاده از اشکال رنگی و متنوعی که ارائه می‌کند به کودکان اجازه می‌دهد اعداد را گروه‌بندی کنند و در این فرآیند جمع و تفریق را یاد بگیرند. این برنامه جذاب ریاضی برای کودکان سطح ابتدایی ایده‌آل است. این اپلیکیشن بخش‌های آموزشی متنوعی دارد که برای سطوح مختلف مناسب است؛ همچنین ابزار متنی مناسب نوشتن معادلات ریاضی را در خود جای داده است.

9. اپلیکیشن بادبان ریاضی (Sail Through Math)

این اپلیکیشن یک برنامه آموزش ریاضی مخصوص iOS است که با استفاده از داستان‌گویی، کودکان را در یادگیری توانایی‌های ریاضی کمک می‌کند. این برنامه با استفاده از رابط کاربری تعاملی، سه سطح مختلف برای بازی با اعداد ارائه می‌کند که به بچه‌ها در جمع، تفریق، ضرب و تقسیم آموزش می‌دهد. علاوه بر کار کردن روی مهارت‌های ریاضی، این برنامه برای معادلات جمع، معادلات تفریق، معادلات ضرب، معادلات دومرحله‌ای و مسائل دیگر ریاضی مناسب است. این برنامه، تصویرپس‌زمینه دزدان دریایی، موسیقی متن بامزه و جلوه‌های تصویری مثل آتش و ... دارد!

در مجموع این اپلیکیشن‌ها عالی و روشی مناسب برای یادگیری ریاضی هستند.

 

پیشنهاد می‌کنیم به لینک مطالب مشابه که در زیر آمده، مراجعه کنید:

 

منبع

بر اساس رای ۲۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «ریاضی را با اپلیکیشن به کودکان بیاموزید»

با سلام بنده آموزس بخش پذیری در ریاضی از فرادرس را مطالعه کردم بسیار مفید بود. لطفا اگر کتاب آموزش ریاضی ششم ابتدایی از فرادرس موجود است به بنده نحوه تهیه آن را اطلاع دهید با تشکر و سپاس فراوان

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *