طراحی بروشور محصول با InDesign — راهنمای گام به گام

۴۱۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
طراحی بروشور محصول با InDesign — راهنمای گام به گام

در این مقاله با شیوه ایجاد یک قالب بروشور محصول رنگی و زیبا آشنا می‌شویم. در طی این فرایند برخی نکات مهم شامل شیوه سفارشی‌سازی طراحی بروشور با تصاویر و متن دلخواه نیز آموزش داده می‌شود. این قالب بروشور به سادگی قابل طراحی است و استایل ساده و مدرنی دارد که می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارهای خرده‌فروشی و طراحی محصول مورد استفاده قرار گیرد. با ما در این راهنمای گام به گام طراحی بروشور محصول با InDesign همراه باشید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

پیش‌نیازها برای طراحی بروشور محصول با InDesign

برای اینکه در این راهنما به صورت گام به گام با ما همراه باشید، باید علاوه بر دسترسی به نرم‌افزار Adobe InDesign فایل‌های زیر را نیز دانلود کنید.

  • فونت Indigo (+)
  • فونت Liber (+)

همچنین می‌توانید از تصاویری که در ادامه عرضه شده است استفاده کنید و یک بروشور مانند آن چه ما می‌سازیم به دست آورید و یا از تصاویر و گرافیک‌های خودتان بهره بگیرید:

  • Armchair isolated 1 (+)
  • Armchair isolated 2 (+)
  • Armchair isolated 3 (+)
  • Children’s chair (+)
  • Wooden chair (+)
  • Green fabric chair (+)
  • Red wire chair (+)
  • Lamp (+)
  • Floor lamp (+)
  • Table lamp (+)
  • Scandinavian table lamp (+)

پس از این که فونت‌های مورد نیاز را روی سیستم خود نصب کردید و تصاویر را نیز آماده نمودید، می‌توانید شروع به طراحی قالب بروشور بکنید.

تنظیم قالب بروشور محصول در ایندیزاین

در این بخش با مراحل تنظیمات اولیه قالب بروشور محصول در ایندیزاین آشنا می‌شویم.

گام 1

نرم‌افزار InDesign را باز کرده و به منوی File > New > Document بروید. گزینه Print را از گزینه‌های Intent در بخش فوقانی پنجره انتخاب کرده و اندازه صفحه را روی Letter قرار دهید. تعداد صفحه‌ها را به 6 افزایش دهید و مطمئن شوید که گزینه Facing Pages تیک خورده باشد.

مقدار گزینه‌های Top و Outside را برای Margins روی 0.75 اینچ قرار دهید. Inside را روی 0.875 اینچ و Bottom را روی 1 اینچ تنظیم کنید. مقدار Bleed را روی 0.25 اینچ برای همه لبه‌ها به جز لبه Inside که باید مقدار 0 اینچ داشته باشد، تنظیم کنید. سپس روی Create کلیک کنید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

گام 2

به پنل Layers بروید (منوی Window > Layers) و روی Layer 1 دابل کلیک کنید تا نام آن را به Color Behind تغییر دهید. سپس پنج لایه دیگر به ترتیب به نام‌های زیر ایجاد کنید:

  • Photos Behind
  • Type Behind
  • Color in Front
  • Photos in Front
  • Type in Front

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

گام 3

پنل Swatches (در منوی Window > Color > Swatches) را باز کرده و گزینه New Color Swatch را از منوی بازشدنی پنل انتخاب کنید. مقادیر C=0 M=74 Y=63 K=0 را تنظیم کرده و روی Add و سپس Done کلیک کنید. دو سواچ CMYK دیگر به صورت زیر ایجاد کنید:

  • C=73 M=0 Y=49 K=0
  • C=94 M=76 Y=0 K=0

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

افزودن رنگ به قالب بروشور

در این بخش رنگ‌های مختلفی به قالب بروشور خود اضافه می‌کنیم.

گام 1

لایه Color Behind را فعال کنید، ابزار Rectangle (با میانبر M) را بردارید و روی لایه بکشید تا یک شکل مستطیلی روی صفحه اول سند ایجاد شود و تا لبه‌های برش و محل برش صفحه چپ امتداد یابد.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

گام 2

به دو صفحه نخست سند اسکرول کنید و یک مستطیل رنگی روی صفحه سمت چپ ایجاد کرده و Fill آن را با رنگ آبی (C=94 M=76 Y=0 K=0) پر کنید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

با مراجعه به منوی Edit > Copy مستطیل را کپی کنید، به صفحه بعدی بروید و با استفاده از منوی Edit > Paste in Place آن را بچسبانید. Fill Color را روی رنگ مرجانی تنظیم کنید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

به صفحه آخر که جلد پشتی بروشور را تشکیل می‌دهد بروید و با استفاده از منوی Edit > Paste دوباره یک مستطیل رسم کنید. این مستطیل را روی صفحه جابجا کرده و رنگ Fill آن را نیز روی مرجانی تنظیم کنید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

گام 3

به صفحه اول که جلد رویی بروشور است بازگردید. لایه Color Behind را قفل کرده و لایه Color in Front را از حالت قفل خارج کنید. با استفاده از ابزار Pen یک شکل مثلث روی نیمه پایینی صفحه بکشید و یک نقطه anchor اضافی در حدوداً محل ربع بالا به سمت لبه چپ صفحه قرار دهید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

سپس Fill این شکل را روی رنگ آبی تنظیم کنید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

گام 4

تا صفحه 2 و 3 سند اسکرول کنید و با استفاده از ابزار Pen شکل مثلث دیگری روی بخش پایین-چپ صفحه چپ بکشید. Fill آن را روی [Paper] قرار دهید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign مثلث را انتخاب کرده و به منوی Edit > Copy و سپس Edit > Paste بروید تا کپی شود. سپس روی نسخه کپی شده راست-کلیک کرده و گزینه Transform و سپس Flip Horizontal را انتخاب کنید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

این شکل کپی شده را به صفحه راست و موقعیت مقابل شکل اصلی انتقال دهید. Fill آن را روی رنگ فیروزه‌ای (C=73 M=0 Y=49 K=0) تنظیم کنید.

گام 5

هر دو شکل مثلث را انتخاب کرده و آن‌ها را کپی کنید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

به صفحه بعدی یعنی صفحه‌های 4 و 5 اسکرول کنید و دو مثلث کپی شده را در آنجا بچسبانید. Fill مثلث سمت راست را روی آبی قرار دهید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

گام 6

به صفحه نخست بروشور اسکرول کنید و شکل مثلث آبی نامنتظم بی‌رنگ موجود در لایه Color in Front را انتخاب و کپی کنید. به صفحه آخر بروشور رفته و این شکل را در آنجا بچسبانید. سپس روی آن راست-کلیک کرده و با انتخاب گزینه‌های Transform > Flip Horizontal آن را بچرخانید و به موقعیت انتهای صفحه ببرید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

افزودن متن به صفحه رویی قالب بروشور

در این بخش مطالب بروشور را وارد و قالب‌بندی می‌کنیم.

گام 1

لایه Color in Front را قفل کرده و لایه Type in Front را از حالت قفل خارج کنید. به صفحه ابتدایی سند بروید و با استفاده از ابزار Type یک فریم متنی روی بخش پایین-چپ صفحه ایجاد کنید. عنوان اصلی بروشور را وارد کرده و Font آن را روی Indigo Regular تنظیم کنید. رنگ متن را نیز روی گزینه [Paper] قرار دهید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign گام 2

اینک روی لایه Type Behind کار می‌کنیم و فریم متنی دوم را در گوشه راست-بالای صفحه ایجاد کرده و عنوان فرعی را در آن قرار دهیم. فونت این نوشته را روی Liber Grotesque Bold تنظیم کرده و Font Color را روی آبی قرار دهید تا با رنگ شکل مثلثی در جلو مطابقت داشته باشد.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

ایجاد صفحه اصلی قالب

با ایجاد یک لی‌آوت پایه برای یک صفحه اصلی بروشور می‌توانید از آن استفاده کرده و صفحات بعدی سند را نیز بر اساس آن طراحی کنید.

گام 1

به صفحه نخست قالب بروشور اسکرول کرده و لایه Type Behind را فعال کنید. با استفاده از ابزار Type یک فریم متنی بزرگ در سمت چپ-بالای صفحه ایجاد کنید و عنوان صفحه را وارد نمایید. فونت را روی Indigo Regular و رنگ آن را روی [Paper] تنظیم کنید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

گام 2

زیر آن یک عنوان فرعی اضافه کنید و فونتش را روی Liber Grotesque Bold تنظیم کرده و اندازه فونت را کمی کاهش دهید. رنک نوشته را نیز روی [Paper] قرار دهید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign  فریم متنی قبلی را کپی کنید و کپی جدید را به گوشه راست-پایین صفحه ببرید. رنگ فونت آن را به فیروزه‌ای تغییر دهید تا با رنگ مثلث جلویی هماهنگ باشد.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

گام 3

اینک روی لایه Photos Behind کار می‌کنیم و با انتخاب ابزار Rectangle Frame یک فریم متنی بزرگ روی فضای سفید صفحه سمت راست ایجاد می‌کنیم. با مراجعه به منوی File > Place تصویر محصول نخست را انتخاب کرده و روی Open کلیک کنید تا آن را در سند درج نمایید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign گام 4

در لایه Photos in Front، فریم‌های تصویری بیشتری ایجاد کنید و آن‌ها را با تصاویر محصولات پر کنید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

گام 5

در لایه Type in Front با استفاده از ابزار Type یک فریم متنی کوچک در بالا یا کنار تصاویر محصول ایجاد کنید. فونت را روی Liber Grotesque قرار داده و مبلغ، نام و توضیح محصول را وارد نمایید.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign فریم متنی را کپی کرده و بچسبانید و از آن به عنوان یک قالب برای ایجاد گزینه‌های محصول دیگر در تمام قالب بهره بگیرید. رنگ فونت را طوری تغییر دهید تا با رنگ پس‌زمینه کنتراست داشته باشد.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign

گام 6

اینک می‌توانید از این صفحه به عنوان یک پایه برای ایجاد صفحه‌های دیگر بروشور استفاده کنید. همه لایه‌های شامل متن و عکس را از حالت قفل خارج کنید، همه عناصر روی صفحه را انتخاب کنید. آن‌ها را کپی کرده و به سمت پایین و صفحه بعدی اسکرول کنید و با مراجعه به منوی Edit > Paste in Place آن‌ها را بچسبانید.

سپس می‌توانید شروع به تغییر دادن چیدمان متن روی صفحه دوم بکنید و همچنین رنگ فونت و گزینه عکس را تغییر دهید تا جذابیت و کنتراست بیشتری ایجاد شود. در این صفحه بزرگ‌ترین عکس محصول و یک لامپ زمینی در لایه Photos in Front قرار می‌دهیم تا یک فریم برای محصول‌های دیگر و لی‌آوت ایجاد شود.

طراحی قالب بروشور محصول با InDesign  گام 7

زمانی که پر کردن تصاویر درون بروشور پایان یافت، مطمئن شوید که تغییرات نهایی را در جلد پشتی داده‌اید. برای نمونه جلد پشتی محل مناسبی برای قرار دادن جزییات تماس است. این موارد را با فونت Liber Grotesque Bold و به رنگ [Paper] بنویسید.

قالب بروشور محصول با InDesign

اکسپورت قالب بروشور محصول برای پرینت

در این بخش قالب بروشور را اکسپورت می‌کنیم تا برای چاپ شدن آماده شود.

گام 1

به منوی File > Export بروید و گزینه Adobe PDF (Print) را از منوی Format در انتهای پنجره انتخاب کنید. نامی برای فایل تعیین کرده و روی Save کلیک کنید. در پنجره Export Adobe PDF که باز می‌شود، گزینه [Press Quality] را از منوی Adobe PDF Preset در بخش فوقانی انتخاب کنید و مطمئن شوید که سند روی گزینه Export As Pages و نه Spreads تنظیم شده است.

قالب بروشور محصول با InDesign  گام 2

روی Marks and Bleeds در منوی چپ پنجره کلیک کنید و هر دو گزینه All Printer’s Marks و Use Document Bleed Settings را انتخاب کنید. در این زمان آماده کلیک کردن روی اکسپورت هستید تا فایل بروشور آماده چاپ ایجاد شود. می‌توانید این PDF را مستقیماً برای چاپ بفرستید.

قالب بروشور محصول با InDesign

سخن پایانی

از این قالب بروشور مدرن و زیبا می‌توانید در حالت اصلی آن استفاده کنید و یا با ایجاد تغییرات خاص خود آن را سفارشی‌سازی کرده و برای محصولات متنوعی مورد استفاده قرار دهید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
design.tutsplus
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *