۱۱ دلیل برای حضور فعالانه در LinkedIn — قسمت سوم

۷۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۲ آذر ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
۱۱ دلیل برای حضور فعالانه در LinkedIn — قسمت سوم

در قسمت اول و قسمت دوم، هشت دلیل اینکه چرا باید در لینکدین حضوری فعال داشته باشید را برایتان بازگو کردیم. در این مقاله ادامه این موضوع را با هم بررسی می‌کنیم.

دلیل نهم: روابطی قوی در شرکت‌هایی که دوست دارید برای آنها کار‌کنید بسازید.

آیا برایتان پیش‌آمده است که قرار ملاقاتی با یک مشتری یا یک کارفرما داشته باشید که تاکنون او را ندیده‌اید؟ ممکن است این ملاقات در فضایی بسیار سرد برگزار شده باشد. حتما انتظار آن را داشته‌اید چون آن فرد را نمی‌شناسید، با او نقطه مشترکی ندارید و از نشستن در کنارش احساس راحتی نمی‌کنید.

44 درصد از کاربرانی که در لینکدین با‌هم آشنا شده بودند، در ملاقات‌های حضوری، ارتباط بهتری با‌هم برقرار کردند و به نتایج شغلی بهتری دست یافتند. یکی دیگر از مزایای لینکدین این است که شما می‌توانید فعالیت شرکت‌ها را پیگیری (follow) کنید.

این امکان به شما اجازه می‌دهد تا همیشه اطلاعات خود را به‌روز کنید. در پروفایل این شرکت‌ها می‌توانید لیستی از کارمندان فعلی و سابق شرکت پیدا کنید و ببینید که به‌حساب لینکدین کدام‌یک متصل هستید. شما می‌توانید موقعیت‌های شغلی خالی در شرکت‌ها را ببینید. همچنین می‌توانید مهارت‌های کارمندان فعلی را مشاهده کنید و آن‌ها را با خودتان مقایسه کنید. کسی نمی‎‌داند، شاید آن موقعیت خالی از آن شما بوده است اما تاکنون از آن خبری نداشتید.

نتیجه‌گیری

افراد مناسب را ملاقات کنید، اخبار شرکت‌ها را پیگیری کنید. در هر گوشه‌ای به دنبال فرصت‌ها باشید تا آنها را ببینید!

دلیل دهم: موقعیت خود را به‌عنوان یک متخصص در لینکدین مشخص کنید.

می‌خواهید یک وبلاگ بسازید، اما وقت ندارید؟ انتشار پست در لینکدین ممکن است یک راه‌حل مناسب باشد. هر‌کسی با داشتن یک حساب لینکدین می‌تواند شروع به انتشار پست کند. در مارس 2018 بیش از یک‌میلیون مقاله حرفه‌ای طولانی در لینکدین منتشر شد. هر‌ساله حدود 50 هزار مورد جدید به این رقم اضافه می‌شود.

چرا انتشار پست باید برای شما مهم باشد؟

  1. شانسی به شما برای به اشتراک‌گذاری تخصصتان می‌دهد، بدون اینکه لازم باشد یک وبلاگ یا وب‌سایت حرفه‌ای را از صفر راه‌اندازی کنید.
  2. فرصتی طلایی برای شما فراهم می‌کند تا با افرادی جدید، خارج از حیطه تخصصی خودتان ارتباط برقرار کنید.

با توانایی انتشار مطلب در لینکدین، شما می‌توانید مخاطبان جدیدی را جذب کنید. انتشار پست در لینکدین یک چیز است و پست منتخب شدن، چیز دیگری است. محتوای مفید تولید کنید. مطمئن باشید که 2000 کامنت (نظر) پایین پستی که شما منتشر کردید، هم به اعتبار شما می‌افزاید و هم باعث می‌شود مردم شمارا در هر‌کجای اینترنت که دیدند، دنبال کنند.

نتیجه‌گیری

شما می‌توانید با انتشار محتوای مفید در لینکدین، ارتباط‌های قوی‌تر و فرصت‌های بهتری را بسازید.

دلیل یازدهم: لینکدین بستر رسانه‌ای کارآمدی برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی است.

اگر شما تمایل دارید که ترافیک سایت (website traffic) خود را افزایش دهید، لینکدین بهتر از سایر شبکه‌های اجتماعی برای شما کار می‌کند. لینکدین مسئول هدایت 64 درصد از بازدیدکنندگان شبکه‌های اجتماعی به وب‌سایت شرکت‌های بزرگ است.

لینکدین علاوه بر هدایت ترافیک به وب‌سایت‌ها، مسئول 80 درصد از عکس‌ها و فیلم‌هایی است که به ایجاد یک کسب‌وکار منجر می‌شوند. با توجه به نتایج سایت Kissmetrics، این میزان برای سایر شبکه‌های اجتماعی چیزی حدود 19.67 درصد است.

به همین دلیل است که لیکندین ابزار مفیدی برای درآمدزایی یا رسیدن به شغل دلخواه است. بسیاری از کاربران لینکدین در حال تلاش برای یادگیری هر چه بیشتر در مورد حرفه تخصصی خود، ساخت برند شخصی، بهبود وضعیت حرفه‌ای خود در میان سایر رقبا و یا هر سه مورد هستند. در این میان، عده‌ای هم فقط سعی می‌کنند خود را حرفه‌ای نشان دهند. بدون در نظر گرفتن آنچه که انجام می‌دهید یا تخصصی که دارید، لینکدین می‌تواند یک مسیر عالی برای بازاریابی شما مهیا کند. لازم نیست حتما کالایی داشته باشید که بخواهید برای آن بازاریابی کنید؛ در اصل، هنر بازاریابی آن است که بتوانید مهارت‌های خود را به بهترین شکل بفروشید. آنچه که در ذهن دارید و ارزشی که برای آن قائل هستید را بازاریابی کنید.

نتیجه‌گیری

تخصصی نشان دادن خودتان، باعث افزایش ترافیک به سمت شما می‌شود. گاهی این ترافیک به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌شود و گاهی هم به سمت دفتر شما.

یک اثر پروانه‌ای ایجاد کنید و منتظر نتیجه آن بمانید.

درباره پدیده اثر پروانه‌ای چیزی شنیده‌اید؟ اثری که سنگ بنای تئوری آشوب شد.

ادوارد لورنتس (Edward Norton Lorenz) خالق اثر پروانه‌ای می‌گوید:

«تغییری کوچک در یک نقطه از جهان، باعث تغییری بزرگ در گوشه دیگری از جهان می‌شود.»

می‌توان به لینکدین از این نظر هم نگاه کرد. اثر کوچکی که شما در بستری مجازی به نام لینکدین که وجود فیزیکی هم ندارد ایجاد می‌کنید، شاید بتواند باعث ایجاد امواجی پر از فرصت برای شما در زندگی واقعی شود.

درهر‌صورت، تا زمانی که جهان شگفت‌انگیز ما به چرخش روی مدار خود ادامه می‌دهد، یک قانون هم ثابت باقی می‌ماند، تنها زمانی که شما اقدام به تغییر زندگی خود کنید، زندگی شما واقعا تغییر می‌کند.

مطمئن باشید!

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در این موضوع داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

نحوه نگارش رزومه کاری - نگرش مدیران به رزومه های ارسالی

نحوه نگارش رزومه کاری - چگونه توجه مدیران را به رزومه خود جلب نماییم؟

مهارت یافتن فرصت شغلی مناسب و اهمیت حضور آنلاین

 

منبع

بر اساس رای ۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *