ذخیره لایو اینستاگرام — آموزش دانلود ساده و تصویری

۱۵۷۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
ذخیره لایو اینستاگرام — آموزش دانلود ساده و تصویری

ویدئوهای لایو اینستاگرام ممکن است به محض پایان یافتن پخش زنده از دست بروند. در صورتی که صاحب اکانت تصمیم بر نگه‌داشتن لایو داشته باشد، این ویدئوها تا 24 ساعت در اختیار کاربران قرار خواهند داشت. در این نوشته با روش‌های مختلف ذخیره لایو اینستاگرام برای تماشای بعدی آشنا خواهیم شد. پیش از ادامه مطلب نیز لازم است اشاره کنیم که تمام قابلیت‌ها و تنظیمات اینستاگرام در مطلب دیگری از مجله فرادرس با عنوان، آموزش اینستاگرام شرح داده شده‌اند و اگر پرسشی در مورد قابلیت دیگری دارید می‌توانید به این مطلب رجوع کنید.

وقتی فردی یک ویدئوی زنده را روی اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد، یک نوتیفیکیشن به دنبال‌کنندگان فرد ارسال می‌شود که آن‌ها را از وقوع این رویداد گاه می‌سازد. اگر فکر می‌کنید این ویدئوی زنده واقعاً جالب است و ارزش ذخیره کردن دارد، ممکن است بخواهید آن را دانلود کنید تا به صورت آفلاین نیز تماشا کنید.

با این حال اینستاگرام امکان دانلود ویدئو‌های لایو را به افرادی به جز صاحب اکانت نمی‌دهد. خوشبختانه چند روش وجود دارند که به ما امکان دانلود ویدئوهای لایو روی رایانه را گوشی را می‌دهد. ابزارهای مختلف دانلودکننده ویدئو‌های اینستاگرام وجود دارند که می‌توانند به دانلود سریع و آسان ویدئوهای آنلاین اینستاگرام کمک کنند، اما در این مطلب با روش‌های مختلف دانلود ویدئو‌های لایو اینستاگرام پیش از منقضی شدن آن‌ها و بدون نیاز به ابزار‌های دانلود آشنا می‌شویم.

گزینه‌های مختلف برای ذخیره لایو اینستاگرام

همان طور که احتمالاً می‌دانید ویدئوهای زنده یوتیوب و فیسبوک، پس از خاتمه یافتن پخش زنده همچنان امکان تماشا شدن دارند. اما زمانی که یک ویدئوی زنده اینستاگرام پایان یابد، کاربر پخش‌کننده لایو می‌تواند ویدئو را در گالری گوشی خود دانلود کند یا آن را به صورت یک استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارد.

زمانی که لایو اینستاگرامی به صورت استوری به اشتراک گذارده شود، امکان دانلود ویدئو با بهترین کیفیت وجود خواهد داشت، اما امکان استفاده از ابزارهای معمول که برای دانلود استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌شوند، برای ذخیره لایو اینستاگرام وجود ندارد.

استوری‌های اینستاگرام تنها به مدت 24 ساعت در دسترس هستند، بنابراین برای دانلود آن با استفاده از روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند تنها 24 ساعت فرصت دارید.

در صورتی که اینستاگرامر تمایلی به اشتراک لایو اینستاگرامی به صورت استوری نداشته باشد، تنها گزینه برای ذخیره لایو اینستاگرام این است که در زمان پخش شدن آن اقدام به ضبط بکنید.

ذخیره لایو اینستاگرام با ابزار ضبط صفحه نمایش

بسته به دستگاهی که مورد استفاده قرار می‌دهید، می‌توانید از روش مناسب برای ذخیره لایو اینستاگرام روی گوشی هوشمند خود بهره بگیرید. این روش چه از گوشی اندرویدی و چه دستگاه iOS استفاده کنید، آسان و سرراست است. تنها مشکل که ممکن است مواجه شوید، مسئله بافرینگ یعنی مکث‌هایی است که در زمان تماشای ویدئو مشاهده می‌کنید، بنابراین پیش از شروع ضبط ویدئو، باید مطمئن شوید که از اتصال اینترنتی مناسبی بهره می‌گیرید.

ذخیره لایو اینستاگرام روی اندروید

برخی گوشی‌های اندرویدی قابلیت ضبط صفحه‌نمایش را به طور پیش‌فرض دارند و با بهره‌گیری از آن می‌توانید لایو‌های اینستاگرامی را ضبط کنید. کافی است این ابزار را فعال کنید. برای نمونه گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی که از اندروید 10 یا بالاتر استفاده می‌کنند، مجهز به قابلیت ضبط صفحه نمایش هستند. کافی است از سمت بالای صفحه به سمت پایین بکشید و ابزار Screen Recorder را از منوی تنظیمات سریع باز کنید. همچنین ممکن است نیاز باشد دو بار به سمت پایین سوایپ کنید یا به سمت چپ بکشید تا به صفحه دوم یا سوم برسید.

ذخیره لایو اینستاگرام

در مورد آن دسته از گوشی‌های اندروید که چنین قابلیتی ندارند، می‌توانید اپلیکیشن‌های ضبط صفحه نمایش را از گوگل پلی استور دانلود کنید. برای نمونه اپلیکیشن AZ Screen Recorder (+) یک ابزار قدرتمند و با کاربری آسان است و زمانی که فرایند ضبط را فعال کنید، یک دکمه برای کنترل سریع نمایش می‌یابد که تداخلی با محتوای ضبط شده ایجاد نمی‌کند.

پس از آن که کار ضبط لایو اینستاگرام به پایان رسید، می‌توانید بخش‌هایی که برایتان مهم نیست را با استفاده از یک ادیتور کوچک که داخل این اپلیکیشن قرار دارد، برش دهید. این اپلیکیشن به دسترسی روت نیاز ندارد. هیچ واترمارکی در زمان اکسپورت ویدئو روی آن قرار نمی‌دهد. امکان استفاده از نسخه رایگان این اپلیکیشن به همراه نمایش آگهی وجود دارد. اما اگر می‌خواهید آگهی را نبینید باید از نسخه پولی آن به قیمت 2.99 دلار استفاده کنید. البته اپلیکیشن‌های دیگر زیادی نیز برای ضبط صفحه نمایش وجود دارند.

ذخیره لایو اینستاگرام روی iOS

اگر از یک آیفون یا آیپد که iOS 11 یا بالاتر استفاده می‌کند، بهره می‌گیرید، می‌توانید از قابلیت داخلی آن برای ضبط ویدئوها بهره بگیرید. اگر این قابلیت را فعال کرده باشید، می‌توانید آن را در بخش Control Center پیدا کنید. به این منظور به مسیر Settings > Control Center > Customize Controls > Screen Recording بروید و در آنجا می‌توانید قابلیت ضبط صفحه نمایش را به مرکز کنترل آیفون اضافه کنید.

ذخیره لایو اینستاگرام

در ادامه زمانی که لایو اینستاگرام آغاز شد، می‌توانید با سوایپ به سمت بالا از سمت انتهای صفحه آیفون و کلیک روی قابلیت Screen Recording در مرکز کنترل اقدام به ضبط آن بکنید. یک دکمه ضبط صفحه نیز ظاهر می‌شود که با ضربه زدن روی آن می‌توانید فرایند ضبط را متوقف کنید.

دانلود لایو اینستاگرام به طور مستقیم و بدون نیاز به ضبط

زمانی که فردی ویدئوی زنده خاتمه یافته را روی استوری اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد، دنبال‌کنندگان وی می‌توانند این ویدئو را در بخش استوری‌های حساب وی مشاهده کنند. البته امکان تماشای این ویدیو در صورت لاگین کردن روی نسخه وب اینستاگرام وجود نخواهد داشت.

احتمالاً شما با روش‌های مختلف دانلود کردن استوری‌های اینستاگرام آشنا هستید، برای نمونه می‌توانید از یک اپلیکیشن و یا یک ربات تلگرامی مانند این (+) برای دانلود استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید. با این حال این روش‌ها روی استوری‌های ویدئوهای لایو اینستاگرام کار نمی‌کنند. از این رو باید از رویکرد متفاوتی برای دانلود کردن این لایو استفاده کنیم. در ادامه با روش‌‌های دانلود لایو اینستاگرام روی رایانه آشنا خواهیم شد.

گام اول

در نخستین گام باید اکستنشن کروم به نام IG Stories for Instagram (+) را روی کروم دانلود و نصب کنید. این اکستنشن به شما امکان می‌دهد که هر نوع استوری اینستاگرام را به سادگی دانلود کنید. البته امکان استفاده از اکستنشن‌های دیگر نیز به این منظور وجود دارد.

گام دوم

زمانی که اکستنشن موصوف را روی کروم نصب کردید، صفحه اینستاگرام را رفرش کنید تا بتوانید استوری ویدئوی لایو را در فید فوقانی اینستاگرام ببینید. اینک کافی است روی ویدئوی لایو کلیک کنید تا بتوانید آن را دانلود نمایید.

گام سوم

اکنون در یک زبانه مجزا می‌توانید لایو اینستاگرام را روی رایانه ببینید. در مورد macOS می‌توانید روی دکمه دانلود کلیک و سپس ویدئو را به صورت مجزا دانلود کنید. پس از آن می‌توانید از iMovie برای ترکیب ویدئو صدا با هم بهره بگیرید.

در مورد ویندوز زمانی که روی ویدئو راست-کلیک می‌کنید، گزینه Save Video as را به صورت خاکستری و غیر فعال می‌بینید. بنابراین باید گزینه Inspect را بزنید. همچنین می‌توانید روی ویندوز کلید F2 را بزنید یا روی مک کلیدهای ترکیبی Option + Command + I را بزنید.

گام چهارم

زمانی که پنجره Developer Tools ظاهر شد، روی زبانه نتورک کلیک کرده و سپس Select All را بزنید.

گام پنجم

اگر چیزی ظاهر نشد، این صفحه را بارگذاری مجدد کنید و مطمئن شوید که ویدئو در حال پخش است. سپس همه نتایج را بر حسب اندازه مرتب کنید. به‌طور معمول لینک دانلود ویدئو در بخش فوقانی ظاهر می‌شود مگر این که ویدئو واقعاً کوتاه باشد.

گام ششم

روی نتیجه ویدئو که حاوی فایل mp4 است، دابل-کلیک کنید تا در یک زبانه جدید باز شود. در اینجا می‌توانید راست-کلیک کرده و Save Video As را بزنید تا لایو اینستاگرام روی سیستم ذخیره شود.

این روش ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد، اما در همه موارد کار می‌کند. قبلاً باید از یک اکستنشن کروم به نام Chrome IG Story Pro برای دانلود مستقیم لایو‌های اینستاگرام استفاده می‌کردیم که البته اخیراً از استور اکستنشن‌های کروم حذف شده است. بنابراین در حال حاضر این ساده‌ترین روش ممکن برای دانلود لایو‌های اینستاگرام است. اما در مورد گوشی‌های موبایل همچنان تنها روش ممکن استفاده از روش ضبط از صفحه نمایش است.

معرفی فیلم‌های آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی فرادرس

دایرکت اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز تبدیل به ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارها و همینطور برندهای شخصی شده‌اند و استفاده از آن‌ها می‌تواند به معنای دستیابی به فرصت‌های شغلی و مشتریان تازه باشد. در همین راستا مجموعه فرادرس به تولید ویدیوهایی آموزش به طول ۳ ساعت و ۲۲ دقیقه پرداخته که صفر تا صد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را به شما می‌آموزند. این مجموعه ویدیوها در قالب چهار درس ارائه شده‌اند.

در درس نخست با اصول و قواعد بنیادین حضور در شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوید، تعاریف شبکه‌های اجتماعی را در می‌یابید، چگونگی کسب درآمد در بستر اینستاگرام را می‌آموزید و اصول دیده شدن، مدیریت و به‌کارگیری استراتژی‌های کاربردی در شبکه‌های اجتماعی را از بر خواهید شد. درس دوم با محودیت شیوه‌ها و ابزارهای بازاریابی برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی گوناگون دنبال می‌شود و مدل‌های کسب درآمد و همینطور شیوه صحیح فروش محصولات و سرویس‌ها را به شما می‌آموزد. در درس سوم یک لایه متفاوت از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را خواهید آموخت و با خصوصیات تولید محتوای متنی و بصری در این پلتفرم‌ها آشنا خواهید شد. در نهایت درس چهارم با بررسی اصول بازاریابی نظیر بهینه‌سازی موتور جستجو، بک‌لینک، تکنیک‌های بازاریابی و تحلیل داده‌های آماری به پایان می‌رسد.

سخن پایانی

در این مقاله با روش‌های مختلف ذخیره لایو اینستاگرام روی پلتفرم‌های مختلف آشنا شدیم. مشاهده کردیم که روی دستگاه‌های موبایل به جز روش ضبط از صفحه نمایش روش دیگری ممکن نیست، اما روی رایانه امکان استفاده از روش‌های دیگر برای دانلود لایو‌های اینستاگرامی وجود دارد. با این حال همه روش‌های ذخیره لایو اینستاگرام تنها در صورتی ممکن خواهند بود که کاربر پخش‌کننده لایو، در زمان پایان یافتن پخش زنده، آن را روی استوری‌های خود به اشتراک گذاشته باشد. شما نیز می‌توانید با مراجعه به بخش نظرات این نوشته تجربیات خود را در خصوص ذخیره لایو اینستاگرام و یا احیاناً معرفی روش دیگر با ما و خوانندگان مجله فرادرس در میان بگذارید.

بر اساس رای ۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
easygetinsta
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *