نحوه ساخت گروه در لینکدین + نکات مدیریت گروه

۳۱۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه
نحوه ساخت گروه در لینکدین + نکات مدیریت گروه

آیا می‌خواهید با مشتریان ایده‌آل و بالقوه در لینکدین بهتر ارتباط برقرار کنید؟‌ آیا تا به حال به ساخت گروه در لینکدین فکر کرده‌اید؟‌ بیش از 2 میلیون! این تعداد کل گروه‌های لینکدین است، بیشتر از نیمی از کاربران لینکدین حداقل در یکی از این گرو‌ه‌ها حضور دارند. همچنین بیش از 42 درصد از کاربران باور دارند که پست گذاشتن دائمی در گروه‌ها بسیار مفید است. در ادامه این مطلب با نحوه ساخت گروه در لینکدین و مدیریت گروه آشنا می‌شویم.

گروه لینکدین چیست؟‌

لیندکین یک شبکه اجتماعی محبوب کاری با بیش از 690 میلیون کاربر است. این برنامه، ویژگی‌های ارزشمند بسیاری دارد و گروه‌ها یکی از این قابلیت‌ها هستند که به شما امکان می‌دهند با هزاران نفر ارتباط برقرار کرده و موقعیت‌های برجسته کاری پیدا کنید. گروه‌های لینکدین برای به دست آوردن اطلاعات و فرصت‌های مرتبط با دنیای حرفه‌ای، ارزشمند هستند. اگر به طور فعال با اعضای گروه تعامل داشته باشید، آن‌ها از وبلاگ یا وب‌سایت‌های شما بازدید خواهند کرد و می‌توانید به کمک آن‌ها، یک جامعه وفادار ایجاد کنید.

چرا داشتن گروه در لینکدین خوب است‌؟

راه‌اندازی گروه در لینکدین می‌تواند راه بسیار خوبی برای افزایش رهبری فکری شما و جذب یک گروه بسیار هدفمند از افراد باشد، البته اگر به روش درست از آن استفاده کنید. راه‌اندازی گروه، شبکه ارتباطی شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و شانس دیده‌شدنتان در بازار هدف را بالا می‌برد. به علاوه به این شکل، در مکان‌های بیشتری دیده خواهید شد. گروه‌ها را می‌شود در صفحه اصلی لینکدین جست‌وجو و کشف کرد. همچنین مکالمات گروهی مرتبط، در فید اصلی ظاهر می‌شوند و شما را در ذهن بازار هدف، پررنگ نگه می‌دارند. گروه‌ها کمک می‌کنند محیطی ایده‌آل برای تعامل با کاربران و مشتریان بالقوه ایجاد کنید و خود را به عنوان یک مرجع در موضوع یا جایگاه مربوطه قرار دهید.

در ادامه چندی از مزایای ساخت گروه در لینکدین را می‌بینیم.

می‌توانید برند خود را خلق کنید

وقتی به طور مرتب در گروه‌های مختلف فعالیت دارید، سوال می‌پرسید، بحث می‌کنید و محتوای مرتبط می‌گذارید، درحال ساخت برند خود هستید و به افراد می‌گویید که شما در این زمینه تخصص دارید. مثلا اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعال هستید و به طور مرتب در این زمینه پست می‌گذارید، افراد آگاه می‌شوند که شما در این زمینه حرفی برای گرفتن دارید.

اخیرا مخاطبان به خوبی نکات و ترفندهای بازاریابی را می‌شناسند، اگر صراحتا خود یا برندتان را تبلیغ کنید، ممکن است به اعتبارتان آسیب بخورد. به جای آن، تمرکز خود را بر فعالیت در گروه‌های مختلف بگذارید که فرصت‌های بی‌شماری برایتان به ارمغان خواهد آورد.

چطور در لینکدین کانکشن خوب بسازیم؟

ساخت گروه در لینکدین و فعالیت در آن یکی از بهترین روش‌های ساخت ارتباطات مفید و معنادار است. وقتی با پست‌گذاری مجدد، لایک و کامنت کردن و پرسش و پاسخ، در گروه‌ها تعامل می‌کنید، برای کانکشن‌های بیشتری قابل مشاهده می‌شوید. به علاوه، مخاطبان بیشتری برای شما درخواست کانکشن ارسال خواهند کرد چون مدیر یک جامعه در قالب گروه هستید. به علاوه می‌توانید شبکه خود را گسترش دهید و فرصت‌های بیشتری برای خود و کسب و کارتان بسازید.

ترافیک ارگانیک دریافت خواهید کرد

با ساخت گروه در لینکدین می‌توانید به سادگی ترافیک ارگانیک برای وبلاگ یا سایت خود جذب کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که لینک سایت یا وبلاگ خود را در صفحه گروه قرار دهید. سپس لینک سایت را در فید RSS بگذارید، می‌توانید لینک را در بحث گروهی نیز اضافه کنید.

یک ماشین تولید رهبر خواهید داشت

گروه‌های لینکدین می‌توانند به عنوان ماشینی برای خلق رهبری برای شما عمل کنند. اگر با از خودگذشته‌گی برای گروه ارزش قائل شوید، چیزهای زیادی از آن دریافت خواهید کرد. می‌توانید گروه‌های لینکدین را به عنوان معدنی از طلا برای مشاغل B2B در نظر بگیرید. در واقع لینکدین، پلتفرم شماره 1 شبکه اجتماعی برای حرفه‌ا‌ی‌هایی است که به محتوای مرتبط علاقه دارند.

ساخت رهبری فکری در لینکدین

بنابراین چرا شما کسی نباشید که محتوای مورد نظر را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که از خواندن و اشتراک گذاری آن لذت ببرند؟‌ به این ترتیب، در نهایت رهبری فکری خود را در دید گروه هدف افزایش می‌دهید و می‌توانید رهبرهای ارزشمند بسازید. به یاد داشته باشید که ما با بزرگ کردن دیگران پیشرفت می‌کنیم، بنابراین با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و نکات ارزشمند، ارجاعات، سرنخ‌ها و محتوایی که برای رسیدن به اهدافشان نیاز دارند را در اختیارشان بگذارید.

می‌توانید زیر گروه‌های مختلف بسازید

اگر می‌خواهید مکان‌های مختلفی را در سراسر جهان هدف قرار داده یا زیرمجموعه‌ای از زمینه اصلی خود را نیز پوشش دهید، با ساخت زیر گروه در لینکدین این امکان را خواهید داشت. زیر گروه‌ها بخش‌های داخلی هر گروهی هستند که می‌توانند در مدیریت حجم انبوه کاربران به شما کمک می‌کنند و می‌توانید حداکثر 10 زیرگروه داشته باشید.

زیر گروه‌ها در فهم ساده‌تر گزارش‌ها، فراهم کردن پیشنهادات و افزودن زیرمجموعه‌ها یاری رسان هستند. به علاوه این امکان را به اعضا می‌دهند که بتوانند به سادگی روی موضوعات خاصی در گروه تمرکز کنند. زیر گروه‌ها همچنین برگذاری رویدادها در نقاط مختلف کشور را با ارسال پیام، ساده‌تر خواهند کرد.

اگر گروهی با موضوعی جامع مثل بازاریابی دارید، می‌توانید زیرگروه‌ها را با تمرکز بر موضوعات خاص مرتبط با زمینه اصلی، ایجاد کنید. مثلا بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا یا مانند آن را در نظر بگیرید.

امکان به نمایش گذاشتن اعتبار خود را دارید

به عنوان یک سازمان تجاری یا کارآفرین، اولین کاری که باید بکنید این است که نشان دهید شخصیتی معتبر در صنعت خود هستید و ساخت گروه در لینکدین بهترین راه برای انجام این کار است. اگر به طور مرتب به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند ادامه دهید، مردم دیر یا زود به نظر شما احترام خواهند گذاشت.

برندسازی در لینکدین

به عنوان مثال ممکن است شما متخصص سلامت باشید و مقاله‌هایی درباره سلامت روان در گروه‌ها بگذارید. کم‌کم سایر اعضای گروه در مورد سلامت روان از شما راهنمایی خواهند گرفت و شما می‌توانید اطلاعات مفیدی را در این رابطه با آن‌ها در میان بگذارید و به این ترتیب خود را به عنوان متخصصی در این زمینه معرفی می‌کنید.

موفق‌ترین گروه‌های لینکدین، تعهدی بی‌وقفه به حفظ کیفیت و ارائه ارزش مداوم به اعضای گروه دارند. در ادامه نحوه ساخت گروه در لینکدین را می‌بینیم.

ساخت گروه جدید در لینکدین

ساخت گروه در لینکدین کار ساده‌ای است. در ابتدا، در سمت راست نوار بالای برنامه، روی دکمه Work بزنید و از منوی کشویی، گزینه Group را انتخاب کنید.

مراحل ساخت گروه در لینکدین

به این ترتیب، لیستی از گروه‌هایی که در آن‌ها عوض هستید، نشان داده می‌شود. در گوشه سمت راست بالا، گزینه Create a New Group را بزنید.

گزینه ساخت گروه

سپس جزئیات مربوطه راجع به گروه را وارد کنید.

ساخت گروه در لینکدین را با نام گذاری استراتژیک شروع کنید

نامی که برای گروه لینکدین خود انتخاب می‌کنید، باید افراد خاصی که قصد جذب کردن آن‌ها را دارید، هدف قرار دهد. هرچه جایگاه شما متمرکزتر است، گروه شما باید برای این افراد جذاب‌تر باشد.

اگر قصد جذب کاربرانی از منطقه جغرافیایی خاصی را دارید، نام شهر یا منطقه را نیز لحاظ کنید. به عنوان مثال، اگر بازار هدف شما، تجار تهرانی هستند، بهتر است نام گروه خود را «گروه تجاری تهران» بگذارید. درواقع این‌ها کلمات کلیدی‌ای هستند که افراد برای یافتن گروه‌های جدید در لینکدین، مورد استفاده قرار می‌دهند.

وارد کردن جزئیات گروه

نام گروه نباید بیش از 100 حرف بوده و نباید تکراری باشد، به همین دلیل باید نامی منحصر به فرد پیدا کنید. یکی از اشتباهات کسب و کارها هنگام ساخت گروه در لینکدین این است که نام کسب و کار را روی گروه می‌گذارند و از آن برای اطلاع‌رسانی درباره خبرهای شرکت استفاده می‌کنند. شما این اشتباه را تکرار نکنید.

افرادی که به گروه شما جذب می‌شوند، دوست ندارند با بروزرسانی‌های فراوان شما بمباران شوند. بهتر است خبرهای خود را برای صفحه شرکت یا بروزرسانی‌های گاه‌به‌گاه وضعیت در صفحه خود نگه دارید.

 

افراد عضو گروه‌های لینکدین می‌شوند تا به عنوان بخشی از جامعه هم‌فکر خود فعالیت کنند و درباره چیزهایی که برای خودشان و آن جامعه مهم است، حرف بزنند.

لینکدین، گروه را اینگونه تعریف کرده است: گروه‌های لینکدین مکانی برای حرفه‌ای‌ها و متخصصان هر صنعتی با علاقه‌مندی‌های مشابه فراهم می‌کنند تا افکار و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، راهنمایی بگیرند و ارتباطات ارزشمند خلق کنند. اگر هنگام ساخت گروه لینکدین خود این اهداف را در ذهن داشته باشید، شانس موفقیت بیشتری دارید.

عناصر بصری برند را به گروه متصل کنید

ساخت لوگو و عکس کاور اختصاصی برای گروه در لینکدین نشانگر حرفه‌ای بودن شما است. یک گروه با برند حرفه‌ای، اعتبار بیشتری دارد و اعضای جدید را به راحتی جذب خواهد کرد. لوگوی گروه لینکدین مربع است و باید حداقل 60 در 60 پیکسل ابعاد داشته باشد. اندازه پیشنهادی برای تصویر کاور نیز، 1776 در 444 پیکسل است. همچنین، عکس مورد نظر باید در قالب Jpeg یا PNG باشد.

 

برای ادیت لوگو یا عکس کاور گروه خود، روی علامت سه نقطه در زیر عکس کاور کلیک کنید. سپس از منوی کشویی، گزینه Edit Group Information را برگزینید.

ادیت عکس پروفایل گروه لینکدین

برای افزودن عکس، روی علامت مداد در ناحیه عکس کاور یا لوگو، بزنید. نهایتا روی دکمه Save در پایین پنجره کلیک کنید.

افزودن عکس پروفایل به گروه

ساماندهی بخش «درباره گروه» برای نمایش در جست‌وجو

بخش About This Group، جایی است که می‌توانید فرهنگ و هدف گروه خود را شرح دهید. بهتر است تا حد ممکن از کل محدودیت 2000 کاراکتری این بخش بهره ببرید. از یاد نبرید که هدف شما، جذب اعضای بالقوه است، بنابراین لحن و زبانی را به کار ببرید که مخاطبان ایده‌آل، هنگام جست‌وجو استفاده می‌کنند. توضیح دهید که چرا دست به ساخت گروه در لینکدین زده‌اید و چه کسانی از عضویت در آن سود می‌برند.

همچنین تلاش کنید ایده‌ای کلی از محتوایی که قرار است در این گروه پست شود نیز ارائه دهید. باید توجه داشته باشید که وقتی افراد، گروه‌ها را در لینکدین جست‌وجو می‌کنند، تنها حدود 200 کاراکتر اول بخش About را در کنار نام گروه، داخل نتایج خواهند دید.

نوشتن بخش درباره گروه لینکدین

از آن‌جایی که فقط به اندازه یک یا دو جمله فرصت دارید تا توجه یک عضو بالقوه را جلب کرده و آن‌ها را ترغیب به عضویت کنید، هنگام نوشتن اولین قسمت از بخش About This Group، نکات زیر را در ذهن داشته باشید:‌

  • اگر قصد جذب صنعت یا حرفه خاصی را دارید، آن را در این قسمت ذکر کنید.
  • جمله کوتاهی در مورد اینکه کاربران باید چه انتظاری از گروه شما داشته باشند و چه ارزشی می‌توانند کسب کنند، بنویسید.
  • کلمات کلیدی خاصی را به کار ببرید که می‌توانند توجه مخاطبان هدف را جلب کنند.

تعریف قوانین پس از ساخت گروه در لینکدین

هنگام ساخت گروه در لینکدین مهم است که قوانین و دستورالعمل‌ها را واضح و مشخص کنید. این کار برای حفظ یک پارچه‌گی گروه و جلوگیری از ارسال هرزنامه‌ها اهمیت دارد. همچنین با این کار مطمئن می‌شوید که همه پست‌ها و مکالمات، ارزش دارند و اعضای گروه را درگیر خواهند کرد.

توصیه می‌شود سیاستی ساده اما سخت‌گیرانه در مورد محتوای تبلیغاتی اعمال کنید. با اینکه محدودیتی 4000 کلمه‌ای برای قوانین وجود دارد اما بهتر است خواندن این بخش را به کاری خسته‌کننده و طولانی تبدیل نکنید. همچنین برای شفاف‌سازی می‌توانید اطلاعاتی در مورد نحوه رسیدگی به تخلفات مکرر نیز بنویسید.

یک نکته حرفه‌ای این است که قوانین گروه را بسیار مهم در نظر بگیرید. اگر افراد اجازه ارسال هرزنامه و مطالب غیر مرتبط را در گروه داشته باشند، اعضا از بازدید و تعامل خودداری می‌کنند و در یافتن پست‌های ارزشمند به مشکل خواهند خورد. حتی ممکن است بسیاری از آن‌ها گروه را ترک کنند. در عین حال، اعضای گروه باید به نحوی تشویق شوند در صورتی که ارزش و ارتباط واضحی با اعضا و هدف گروه دارند، آن را به اشتراک بگذارند.

نوع گروه لینکدین را مشخص کنید

گروه‌های لینکدین، دو نوع تنظیمات مرتبط با حریم خصوصی دارند:‌

  • گروه‌های استاندارد در نتایج جست‌وجو قابل مشاهده هستند. همچنین اعضا می‌توانند از دیگران برای عضویت دعوت کنند.
  • گروه‌های فهرست نشده در نتایج جست‌وجو نشان داده نمی‌شوند و تنها ادمین‌ها می‌توانند دیگران را به عضویت فرا بخوانند.

به طور کلی احتمالا بهتر باشد گروه‌های استاندارد را انتخاب کنید.

انواع گروه در لینکدین

تنها موردی که گروه فهرست نشده را انتخاب می‌کنید، زمانی است که بخواهید اطلاعات مربوط به گروه و دسترسی به آن برای بخشی از افراد منتخب در دسترس باشد. یک گروه فهرست نشده، فقط برای اعضای یک گروه داخلی در شرکت، اعضای سازمان، گروهی از مشتریان خصوصی یا هر چیز خاصی برای تعداد کمی از افراد، عالی است.

پست گذاری در لینکدین

بهتر است پیش از تبلیغ برای گروه یا درخواست از افراد برای عضویت در آن، چند محتوا پست کرده باشید. این محتوا باید بسیار با دقت انتخاب شود، مهم نیست که آن را خودتان نوشته یا بر خلق آن نظارت داشته‌اید، همچنین باید مطمئن شوید مطلبی جالب و ارزشمند برای اعضای خود فراهم کرده‌اید.

با ایجاد سه یا چهار پست شروع کنید، در ادامه چند ایده برای پست‌های اولیه که می‌توانند آغاز خوبی باشند را می‌بینیم‌:

  • می‌توانید چالش سختی را برای مخاطب هدف خود برطرف کنید.
  • درباره ترندها یا مشکلات جدیدی که صنعت مورد نظر با آن‌ها روبه‌رو است، چیزی بنویسید.
  • موضوعاتی را برگزینید که دوست دارید با ایجاد سوال و طرح مسئله، بحثی پیرامون آن ایجاد شود.

برای حصول اطمینان از اینکه اعضای فعلی و جدید، همیشه محتوای تازه و ارزشمندی برای مطالعه و بحث داشته باشند، به شکلی برنامه‌ریزی کنید که حداقل هفته‌ای یک پست بگذارید.

دعوت از افراد در لینکدین

پس از ساخت گروه در لینکدین و پست کردن محتوای مرتبط، نوبت دعوت از افراد برای پیوستن به گروه است. نحوه عضویت افراد در گروه، به نوع گروهی که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد. اگر گروه فهرست نشده را برگزیده‌اید، تنها افرادی می‌توانند عضو شوند که شما و سایر ادمین‌ها، از آن‌ها دعوت به عمل آورده باشید. به این شکل کنترل کاملی بر اعضای گروه و اندازه آن به دست خواهید آورد.

اگر گروه استاندارد را انتخاب کرده باشید، سه راه برای عضویت افراد وجود دارد:‌

  • کانکشن‌هایی که خودتان برحسب اینکه چقدر معیارهای گروه را برآورده می‌کنند، انتخاب کرده‌اید.
  • به دعوت سایر اعضای گروه.
  • اعضای لینکدین شما را در نتایج جست‌وجو پیدا کرده و درخواست عضویت ارسال می‌کنند.

تمام اعضای گروه‌های استاندارد این امکان را دارند که از کانکشن‌های خود، برای عضویت دعوت کنند. برای انجام این کار، کافی است دکمه Invite Members را در سمت راست نام گروه و زیر تعداد اعضا، فشار دهند. توجه داشته باشید که همچنین امکان تایید درخواست‌ها برای عضویت در گروه نیز، در اختیار تمام کاربران قرار دارد.

دعوت به عضویت در گروه لینکدین

البته که وجود این امکان، مزایا و معایب خود را نیز دارد. در حالی که به شما کمک می‌کند گروه خود را بسیار سریع‌تر بسازید و بالا ببرید، متاسفانه می‌تواند باعث کاهش کیفیت کار گروه نیز بشود. به همین منظور بهتر است گروه را به کمک موارد زیر، به طور مرتب، به تعادل برسانید:

  • پذیرش یا رد کردن درخواست‌های عضویت
  • حذف هرزنامه
  • بلاک یا حذف کردن اعضایی که قوانین را رعایت نکرده‌اند

بهتر است برای پرهیز از تبدیل شدن این مسئله به مشکلی غیر قابل مدیریت، معیارهای عضویت را پیش از شروع دعوت از اعضای جدید، تعیین کنید. به علاوه خوب است پیش از تایید درخواست‌ها، حساب کاربری متقضیان را به خوبی بررسی کرده باشید. همچنین می‌توانید با تعداد عضوهای کم اما مناسب شروع کرده و آرام‌آرام به پیش بروید.

با وجود محدودیت گروه‌ها به طور پیش فرض تا 20000 نفر عضو، فضای زیادی برای رشد وجود دارد. با این حال اگر در حدود 19500 عضو داشتید و می‌دانستید که ممکن است تعداد اعضا از این حد بیشتر شود، می‌توانید با لینکدین ارتباط برقرار کرده و درخواست افزایش محدودیت گروه خود را بدهید.

ارتقای گروه

پس از ساخت گروه در لینکدین و دعوت از تعدادی عضو، نوبت به ارتقا می‌رسد. در ادامه چندین روش بسیار عالی برای انجام این کار را می‌بینیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی بین دیگران شناخته شوید:

  • اعضای خود را تشویق کنید تا کاربران مناسبی که احتمالا از گروه سود می‌برند را دعوت کرده و به پیشرفت آن کمک کنند.
  • لینک گروه را همراه با خلاصه‌ای از بخش About This Group، در گروه پست کنید تا مشخص شود چه کسانی از پیوستن به گروه سود خواهند برد.
  • گروه را در حساب کاربری خود نمایش دهید و کاربران دیگر را نیز تشویق به انجام این کار بکنید.
  • لینک گروه را به امضای ایمیل خود بیفزایید.
  • خلاصه‌ای از نحوه فعالیت و موضوع گروه را همراه با لینک آن، در بخش روزنامه حساب خود قرار دهید.

همچنین خوب است وقتی عضو جدیدی به گروه می‌پیوندد، با منشن کردن نام، به آن‌ها خوش‌آمد بگویید. به خصوص اگر گروه کوچک است و تازه شروع به رشد کرده است. یک نکته حرفه‌ای اینکه، اگر می‌خواهید اعضا ارتباطی قوی با هم داشته باشند، از آن‌ها بخواهید خود را معرفی کرده و بگویند به امید دستیابی به چه هدفی در گروه عضو شده‌اند. این روش به ایجاد حس عمیق ارتباطی بین اعضا منجر خواهد شد.

چطور اعضای گروه لینکدین را تشویق کنیم؟‌

می‌توانید برای رشد بیشتر، اعضای گروه را با تشویق آن‌ها به خاطر مشارکت ارزشمندشان در گروه، تحسین کنید. این کار کوچک، به اعضای شما کمک می‌کند محتوای مرتبط‌تری را به اشتراک بگذارند و به طور فعالانه با دیگران تعامل داشته باشند. در بخش نظرات و بحث‌های گروهی شرکت کنید، گزینه نظرسنجی را برای دریافت بازخورد به کار ببرید و مکالمات را هدایت کنید تا ببینید گروه چگونه پیش می‌رود. خوبی‌ها را تشویق کنید اما یاد بگیرید که با منفی‌ها نیز روبه‌رو شوید. شما می‌توانید با نظرات یا رفتارهای منفی اعضای گروه، برخورد کنید. جلوگیری از بروز رفتارهای غیرحرفه‌ای در گروه بسیار مهم است. همچنین، مسائل منفی را به طور خصوصی مدیریت کنید. قبل از بلاک کردن یا حذف اعضای منفی، به آن‌ها هشدار دهید. به طور کلی، حفظ حریم خصوصی و حرفه‌ای بودن در گروه، به شما بستگی دارد، بنابراین تلاش کنید به خوبی از قضاوت خود بهره بگیرید.

 

مدیریت پس از ساخت گروه در لینکدین

به عنوان یک مدیر، باید پس از ساخت گروه در لینکیدن به فکر مدیریت آن باشید و این وظیفه را از یاد نبرید. برخی از این وظایف باید به طور مرتب انجام شوند، اما برخی از آن‌ها تنها گاهی نیاز به اعمال دارند.

دو وظیفه مدیریتی که باید به طور مرتب دنبال کنید (به طور ایده‌آل چندین بار در هفته)، بررسی محتوای جدید یا تعاملات برای اینکه هرزنامه نباشند و پذیرش (یا ردن کردن) درخواست‌های عضویت جدید هستند.

می‌توانید هر بار که در حال بازدید از گروه هستید، در فید جست‌وجو کرده و هر محتوا یا تعاملی را که برای گروه مناسب نیست، حذف کنید. البته این نوع محتوا همیشه هرزنامه نیست، گاهی ممکن است به موضوعی غیرمرتبط با گروه بربخورید یا چیزی ببینید که برای گروه ارزشمند نیست و به درد اعضا نمی‌خورد.

همچنین در این زمان می‌توانید محتوای مناسبی پست کرده و خود را با پست‌ها و نظرات دیگران همراه کنید. برای حذف یک پست، توصیه مطلب به گروه یا بلاک کردن یکی از اعضا، روی علامت سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پست بزنید و اقدام مناسب را برگزینید.

گزینه های پست های گروه

مدیریت درخواست‌های عضویت نیز بسیار ساده‌است. فقط باید دکمه Manage Group را در زیر نام خود و در سمت چپ صفحه گروه، انتخاب کنید.

مدیریت گروه لینکدین
وقتی لیست نام اعضا باز شد، در کادر پیمایش سمت چپ صفحه روی درخواست، ضربه بزنید، سپس می‌توانید صفحه شخص مورد نظر را ببینید و بررسی کنید که برای عضویت در گروه مناسب است یا نه. اگر عکس پروفایل یا متنی برای معرفی وجود نداشت، می‌توانید به راحتی درخواست مربوطه را رد کنید. اگر شخصی برای افزودن عکس پروفایل وقت نگذاشته است، احتمالا فایده‌ای هم برای گروه شما نخواهد داشت.
نحوه پذیرش درخواست عضویت در گروه لینکدین
همچنین خوب است یکی دوباری در ماه، بخش Invited را از قسمت مدیریت چک کرده و درخواست‌های دعوت قدیمی را حذف کنید. اگر شخصی دعوت شما را ظرف یک ماه نپذیرفته است، شانس کمی وجود دارد که در آینده این کار را انجام دهد.
حرف درخواست های قدیمی
گاهی اوقات نیاز است شخصی را به گروه اضافه کنید که در مدیریت به شما کمک کند و لینکدین این فرایند را بسیار ساده کرده است. برای انجام این کار، به لیست اعضا بروید و نام شخص مورد نظر را جست‌وجو کنید (این شخص باید جزو اعضا باشد). سپس در کادر صفحه آن‌ها، روی علامت سه نقطه در کنار دکمه Message بزنید. از منوی کشویی، گزینه Make Manager را برگزینید و سپس دکمه Confirm را انتخاب کنید.
افزودن مدیر جدید برای گروه
اگر به صفحه Admin بروید، امکان حذف افرادی که به عنوان مدیر انتخاب کرده بودید را خواهید داشت. روی علامت سه نقطه بزنید و سپس گزینه Remove Manager Permissions را برگزینید.
در صورتی که قصد انتقال مالکیت گروه را دارید، روی علامت سه نقطه در کنار نام شخص مورد نظر کلیک کرده و گزینه ‌Transfer Ownership را انتخاب کنید. نهایتا نیز دکمه Confirm را بزنید.
انتقال مدیریت گروه لینکدین
همچنین این احتمال وجود دارد که بخواهید شخصی را در گروه آنبلاک کنید. برای انجام این کار، صفحه Blocked را باز کرده و گزینه Unblock From Group را در کنار نام شخص، انتخاب کنید.
آنبلاک کردن اعضای گروه

استفاده از فید

مهم است که همیشه محتوایی برای اعضا فراهم کنید که جای بحث داشته باشد. می‌توانید از ویژگی مدیریت فید خبری کمک بگیرید و فیدهای RSS را برای خود یا هر شخص دیگری، به بخش اخبار اضافه کنید. این کار، پست‌های شما را به طور خودکار در اختیار اعضای گروه قرار می‌دهد. با این حال اگر بازخورد مورد انتظار را نگرفتید یا حس کردید خودتبلیغی بیش از حد است، می‌توانید فید را حذف کرده و محتوا را به صورت دستی بروزرسانی کنید.

مدیریت هرزنامه لینکدین

وجود هرزنامه‌ها یکی از رایج‌ترین دلایلی است که اعضا یک گروه را ترک می‌کنند. به همین منظور مهم است پست‌های گروه را به شکلی ترتیب دهید که خالی از هرگونه هرزنامه‌ای باشند. همچنین وقتی صحبت از ایجاد لینک در گروه می‌شود، سعی کنید نسبت به اعضای خود حساس باشید.

سخن پایانی

ساخت گروه در لینکدین قدمی بسیار بزرگ به سمت موفقیت است! اما در صورتی که به خوبی از پس مدیریت آن بربیایید. در این مقاله به شما گفتیم که چگونی گروهی حرفه‌ای بسازید و به طور موثر آن را مدیریت کنید. همچنین بررسی کردیم که چگونه فعال بودن و تعامل در گروه‌ها به شکل درست، می‌تواند کانکشن‌های ارزشمند برای شما ایجاد کند که پلی هستند برای موفقیت‌های حرفه‌ای شغلی. با رعایت این نکات قادر خواهید بود بدون اشتباه پیش بروید و از ابتدا با داشتن هدفی در ذهن، مسیری را بسازید که نه تنها برای شما که برای ارتباطات و مخاطبانتان نیز سودمند باشد.

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
socialmediaexaminersurveysparrow
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *