ساخت لینکدین — آموزش تصویری ایجاد اکانت Linkedin

۳۴۱۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ آذر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
ساخت لینکدین — آموزش تصویری ایجاد اکانت Linkedin

ساخت حساب کاربری و پروفایل در لینکدین راهی عالی برای برندسازی شخصی یا برندسازی برای کسب‌وکار شما به حساب می‌‌آید و از سوی دیگر، فرصت‌های شغلی را آسان‌تر پیدا و برای آن‌ها اقدام می‌کنید. در این مقاله قصد داریم روش ساخت لینکدین را به شما آموزش دهیم و از این بگوییم که چطور می‌توانید پروفایلی بی‌نقص در این شبکه اجتماعی منحصر به فرد داشته باشید.

نحوه ساخت لینکدین

ساخت پروفایل در لینکدین یکی از آسان‌ترین کارهایی است که می‌توان در این شبکه اجتماعی به انجام رساند. تمام فرایند به صورت کاملا رایگان دنبال می‌شود و برای نهایی کردن حساب کاربری خود نیز لازم است تنها چند گام کوتاه را طی کنید.

۱. پیش از هر چیز وارد وب‌سایت لینکدین (+) شده و روی دکمه Sign Up بزنید. حالا لازم است اطلاعات مربوط به خودتان را وارد کنید و یک ایمیل آدرس معتبر نیز در اختیار لینکدین بگذارد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که لینکدین یک درخواست تایید حساب کاربری برای شما ایمیل می‌کند و باید قادر به باز کردن آن ایمیل باشید. اگر ایمیلی صحیح و معتبر وارد نکنید، این پیام هم به دست‌تان نخواهد رسید و فرایند ساخت لینکدین ناقص باقی می‌ماند.

ساخت لینکدین

۲. بار دیگر اطلاعات خودتان را وارد کنید. همه‌چیز بسیار آسان است و فقط باید آنچه لینکدین از شما می‌خواهد را وارد کنید. از جمله این اطلاعات می‌توان به نام و نام خانوادگی شما، سمت شغلی، محل کار کنونی شما و سوابقی که داشته‌اید اشاره کرد.

۳. مخاطبان خود را بیابید. این گامی بسیار مهم در شبکه‌سازی در لینکدین به حساب می‌آید که می‌تواند فرصت‌هایی تازه در مسیر شغلی شما پدید آورد.

ساخت لینکدین

۴. بعد از این‌ها لازم است که به سراغ تنظیمات پروفایل خود بروید و تمام بخش‌هایی که در دسترس قرار گرفته‌اند (نظیر فضای بیوگرافی خودتان، مهارت‌ها و مواردی از این دست) را پر کنید. اگر نمی‌دانید پس از پیوستن به لینکدین باید کار را از کجا شروع کنید، مطلب «چگونه در لینکدین فعالیت کنیم» مجله فرادرس، شما را در تمام این فرایند همراهی خواهد کرد.

ساخت لینکدین برای کسب و کار

اگر تا اینجا مطلب را دنبال کرده باشید، به احتمال زیاد از پیش با لینکدین آشنایی دارید و شاید بخواهید یک حساب مشخص نیز برای برند یا کسب‌وکار خود بسازید. چنین کاری کاملا امکان‌پذیر است و کافی است مراحلی به سادگی مراحلی که در بخش قبلی توضیح دادیم را دنبال کنید. جالب این‌که حتی لازم نیست برای ساخت حساب کسب‌وکار، کاربری کاملا تازه‌وارد باشید.

در این بخش از مقاله ساخت لینکدین به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید صفحه مخصوص به کسب‌وکار را راه بیندازید و فعالیت‌های خود را گسترش دهید:

۱. هنگامی که وارد حساب شخصی خودتان شده‌اید، روی دکمه Work در نوار بالایی کلیک کنید. با این کار منویی تازه باز می‌شود. در این منو، گزینه Create a Company Page را انتخاب کنید.

۲. حالا سه انتخاب مختلف پیش روی شما قرار می‌گیرد: «شرکت» (Company)، «ویترین» (Showcase Page) یا «موسسه آموزشی» (Educational Institution). اگر قصد فروش محصول یا خدمات دارید، پیشنهاد ما انتخاب گزینه Company است.

۳. حالا لازم است این اطلاعات را راجع به شرکت و کسب‌وکار خود وارد کنید:

  • نام شرکت
  • آدرس وب‌سایت
  • صنعت (حوزه تخصصی)
  • ابعاد شرکت
  • نوع شرکت
  • لوگو

وقتی تمام این موارد را وارد کنید، تیک موجود در صفحه را زده و سپس روی دکمه Create Page کلیک کنید.

۴. درست مانند رویه‌ای که با حساب‌های شخصی در پیش گرفته می‌شود، بعد از ساخت صفحه مورد نظر لازم است به سراغ گزینه Edit Page رفته و تمام کادرهای خالی را پر کنید تا بازدیدکنندگان درکی جامع راجع به شرکت شما و فعالیت‌های آن به دست آورند. در واقع آمارهای رسمی لینکدین نشان می‌دهند شرکت‌هایی که پروفایلی تکمیل شده دارند، تا ۳۰ درصد بازدید بیشتر به دست می‌آورند.

۵. افزودن کلمات کلیدی به بخش توضیحات را نیز از یاد نبرید. در واقع گوگل قرار است با پیروی از قواعد سئو، صفحه لینکدین شما را در نتایج جستجوی خود نشان دهد. بنابراین کار را جدی بگیرید تا بیشترین شما بازدیدکنندگان را به دست آورید.

آنچه باید پیش از ساخت حساب در لینکدین بدانید

برای ورود به حساب تجاری، لازم است شما ابتدا یک پروفایل یا حساب کاربری شخصی داشته باشید. در واقع با این کار، اعتماد را میان دنبال‌کنندگان خود تقویت خواهید کرد. اگر اکانت شخصی خودتان را همین تازگی‌ها ایجاد کرده باشید، هنگام ساخت پروفایل تجاری ممکن است با خطا روبه‌رو شوید. اما نیازی به نگرانی نیست و می‌توانید همین رویه را یک روز بعد در پیش بگیرید.

بعد از این‌که حساب کاربری شخصی خود را ساختید نیز، اشتراک‌گذاری صفحه با افرادی که می‌شناسید را از یاد نبرید. با همکاران پیشین و کنونی خود ارتباط برقرار کنید، خواستار اندورس از سوی آن‌ها شوید و به دنبال کردن افراد برجسته در حوزه کاری خود بپردازید.

مهم‌ترین نکته هم این‌که چه هنگام ساخت حساب شخصی و چه حساب تجاری، نیازی به پرداخت پولی نیست و همه‌چیز به صورت کاملا رایگان دنبال می‌شود. البته لینکدین قابلیت‌هایی اضافه برای آن‌هایی که حاضر به خرید اشتراک ماهانه می‌شوند در نظر گرفته و به عنوان مثال با این اشتراک می‌توانید متوجه شوید که در هر بازه زمانی مشخص، چه افرادی از پروفایل شما دیدن کرده‌اند.

چطور حساب لینکدین را حذف کنیم؟

اگر به هر دلیلی تصمیم به حذف حساب لینکدین خود گرفته‌اید، کافی است گام‌های زیر را دنبال کنید:

  1. درون وب‌سایت یا اپلیکیشن لینکدین به زبانه You بروید.
  2. حالا روی گزینه Account کلیک و سپس گزینه Account Preferences را انتخاب کنید.
  3. سپس نوبت به دکمه Subscriptions and Payments و بعد Account Management می‌رسد.
  4. شاهد باز شدن یک فهرست کشویی خواهید بود: از میان دو گزینه «غیرفعال‌سازی موقت اکانت» (Temporarily Deactivate Account) یا «بستن اکانت» (Close Account)، یکی را به دلخواه خود برگزینید.
ساخت لینکدین
  • غیرفعال‌سازی موقت حساب: در این حالت حساب شما از جستجوی کاربران حذف می‌شود. اما با بازگشت به لینکدین، کلیک روی گزینه Log In و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، قادر به فعال‌سازی مجدد حساب خواهید بود.
  • بستن حساب: این گزینه‌ اندکی جدی‌تر است. با انتخاب این گزینه تمام ارتباطات خود را از دست می‌دهید و هیچ راه بازگشتی هم وجود ندارد. نام کاربری و رمز عبور شما کاملا بی‌استفاده خواهند شد و اگر بخواهید به لینکدین بازگردید، باید یک حساب کاملا جدید بسازید.
  • ادغام حساب‌ها: در اینجا یک گزینه دیگر هم خواهید یافت که «ادغام حساب‌ها» (Merge Accounts) نام دارد. این گزینه زمانی به کار می‌آید که چندین حساب مختلف دارید و می‌خواهید بدون از دست دادن مخاطبان، آن‌ها را در نقطه‌ای واحد ادغام کنید. در نظر داشته باشید که اگر حساب شما بن شده باشد، نمی‌توانید به سراغ این گزینه کارآمد بروید.

در نهایت باید گفت همانطور که خودتان مشاهده کردید، ساخت لینکدین چه برای موارد شخصی و چه موارد تجاری بسیار آسان است. اگر حساب کاربری خود را ساخته‌اید، می‌توانید مطالب «ساخت رزومه در لینکدین» و «نحوه بلاک کردن در لینکدین» و «ساخت گروه در لینکدین» را نیز مطالعه کنید تا بیشتر با کارهایی که می‌توان در شبکه اجتماعی حرفه‌ای‌ها به انجام رساند آشنا شوید.

بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Waalaxy Blog
۱ دیدگاه برای «ساخت لینکدین — آموزش تصویری ایجاد اکانت Linkedin»

جرا لینکدین اجازه تغییر گذرواژه به من نداده

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *