اندورس در لینکدین چیست ، چطور دیگران را Endorse کنیم؟

۱۷۱۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
اندورس در لینکدین چیست ، چطور دیگران را Endorse کنیم؟

سیستم اندورس در لینکدین، قابلیتی منحصر به فرد است که به افراد حاضر در شبکه مخاطبان اجازه می‌دهد تجارب و مهارت‌های شما را در حوزه کاریتان تایید کنند. هر «تاییدیه» یا اندورسی که بابت‌ مهارت‌های خود دریافت می‌کنید، در پروفایل لینکدین شما به نمایش در می‌آید تا به شکلی آسان‌تر در جستجوهای سایر کاربران یافت شوید و شانس بیشتری برای به دست آوردن سمت شغلی مورد نظر خود داشته باشید. به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا هرآنچه باید راجع به سازوکار سیستم اندورس در لینکدین بدانید را به شما بگوییم.

همچنین اگر تمایل دارید در مورد شبکه اجتماعی لینکدین و نحوه استفاده از آن بیشتر بدانید، می‌توانید به مطلبی که پیش از این با عنوان «لینکدین چیست و چگونه از آن برای پیشرفت شغلی استفاده کنیم؟» در مجله فرادرس منتشر شده است، رجوع کنید.

اندورس در لینکدین چطور کار می‌کند؟

اندورس در لینکدین

تعبیه مهارت‌های منحصر به فرد شما درون پروفایل لینکدین، راهی عالی برای نمایش توانایی‌هایتان به دیگر کاربران به حساب می‌آید و افرادی نظیر همتایان، همکاران، مدیران و حتی کارآفرینان می‌توانند بیشتر با ظرفیت‌های حرفه‌ای شما آشنا شوند. لینکدین اجازه می‌دهد که حداکثر ۵۰ مهارت (Skill) مختلف را درون پروفایل خود لیست کنید. این مهارت‌ها به شکلی ساده و تاثیرگذار طراحی شده‌اند و به شما در برندسازی شخصی و درگیر کردن مخاطبان کمک می‌کنند.

به محض اینکه مهارتی مشخص را به پروفایل خود اضافه می‌کنید، افراد درجه یک حاضر در لیست ارتباطات شما می‌توانند وزنی مضاعف به آن‌ها بدهند. به این کار تاییدیه یا «اندورسمنت» گفته می‌شود که با «پیشنهادات» (Recommendations) متفاوت است. وقتی یک نفر مهر تایید خود را بر مهارت‌های شما می‌زند، در واقع توان پروفایل شما را بهبود داده و احتمال اینکه فرصت‌های شغلی مرتبط با مهارت‌هایی که در اختیار دارید را بیابید، بالاتر می‌برد.

خبر خوب اینکه برای دریافت اندورس در لینکدین لازم نیست حتما چنین چیزی را از یکی از ارتباطات خود درخواست کنید. به صورت پیش‌فرض، هرکسی می‌تواند به اندورس مهارت‌های شما مشغول شود و پس از آن، یک اعلان دریافت خواهید کرد. اما اگر تمایل داشته باشید، قادر به مدیریت دفعات نمایش نوتیفیکیشن‌های مربوط به اندورس مهارت‌ها خواهید بود.

برای مشاهده و مدیریت مهارت‌ها و اندورس‌ها، در پروفایل خود آنقدر به پایین بروید تا به بخش Skills & Endorsements برسید. اندورس‌ها در سمت راست هر مهارت قرار گرفته‌اند و ضمنا شاهد اطلاعات مربوط به کسی که مهارت‌های شما را تایید کرده نیز خواهید بود. اگر مایل بودید، می‌توانید ترتیب نمایش مهارت‌های خود را تغییر دهید.

اگر یکی از افراد حاضر در دایره ارتباطات شما، مهارتی را اندورس کند که نمی‌خواهید افراد دیگر قادر به مشاهده‌اش باشند، خیلی ساده می‌توانید آن را در حالت پنهان قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید به صورت تمام و کمال از استفاده از سیستم اندورس در لینکدین سفره بروید تا هیچکس از کاربران قادر به تایید مهارت‌های شما نباشند.

از سوی دیگر، اندورس کردن دیگران در لینکدین راهی عالی برای نمایش این موضوع به حساب می‌آید که شما متوجه مهارت‌های حرفه‌ای آن‌ها در حوزه‌های گوناگون شده‌اید. به صورت مشابه، با اندورس کردن همکاران کنونی و سابق خود می‌توانید ارتباطی محکم با افراد حاضر در دایره مخاطبان خود برقرار کنید. نکته مهم اینکه اگر به هر دلیلی نظرتان راجع به تاییدیه‌ای که به مهارت‌های شخصی دیگر داده‌اید تغییر کرد، قادر به حذف کردن اندورس خود خواهید بود.

چطور دیگران را در لینکدین اندورس کنیم؟

۱. به وب‌سایت لینکدین مراجعه کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس در بالای صفحه اصلی، روی گزینه My Network کلیک کنید و در گوشه بالا سمت چپ صفحه بعدی، روی Connections کلیک کنید. حالا باید به یافتن شخصی مشغول شوید که می‌خواهید مهارت‌های او را اندورس کنید. یک روش دیگر می‌تواند خیلی ساده جستجو برای نام شخص مورد نظر در نوار جستجویی باشد که بالای صفحه وب‌سایت لینکدین قرار گرفته.

۲. در پروفایل شخص مورد نظر، آنقدر به پایین بروید تا به بخش «Skills & Endorsements» برسید و قادر به مشاهده مهارت‌هایی که او لیست کرده باشید. حالا باید مهارتی که قصد اندورس آن را دارید را انتخاب کنید.

اندورس در لینکدین

۳. روی علامت مثبت آبی‌رنگی که کنار مهارت قرار گرفته کلیک کنید و سپس به انتخاب سطح اندورس خود مشغول شوید که یکی از این گزینه‌ها خواهد بود: خوب (Good)، بسیار خوب (Very Good) یا بسیار ماهر (Highly Skilles).

اندورس در لینکدین

۴. اگر تمایل داشتید، روی منوی کشویی «Select a Relationship» کلیک کنید و به تعیین این مشغول شوید که چطور شخص مورد نظر را می‌شناسید. در آخر روی گزینه Submit کلیک کنید تا فرایند اندورس در لینکدین به پایان برسد.

حالا یک علامت تیک در کنار مهارت به نمایش درمی‌آید و نشان می‌دهد شما آن را اندورس کرده‌اید.

چطور اندورس در لینکدین را بپذیریم؟

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که اندورس‌های لینکدین به محض ایجاد شدن و به صورت خودکار در پروفایل شما ظاهر نمی‌شوند، بلکه باید به صورت دستی آن‌ها را بپذیرید.

هنگامی که شخصی دیگر مهارت‌های شما را اندورس می‌کند، درون حساب کاربری لینکدین خود یا از طریق ایمیل، اعلانی دریافت خواهید کرد. کافی است روی اعلان مورد نظر کلیک کرده و با گزینه Accept، اندورس طرف مقابل را بپذیرید.

چطور تاییدیه‌‌ها را در صفحه پروفایل لینکدین غیر فعال کنیم؟

اگر در شرایطی قرار گرفته‌اید که افراد بسیار زیادی مهارت‌های شما را اندورس می‌کنند یا به هر دلیل دیگری مایل به دریافت تاییدیه دیگران نیستید، می‌توانید سیستم اندورس در لینکدین را برای هر زمان که می‌خواهید غیر فعال کنید.

۱. برای این کار به صفحه پروفایل خود در لینکدین بروید و به بخش Skills & Endorsements مراجعه کنید. سپس روی علامت مدادی که در این بخش به نمایش درآمده بزنید.

اندورس در لینکدین

۲. در پایین پنجره تازه‌ای که ظاهر می‌شود، روی گزینه «Adjust Endorsement Settings» کلیک کرده و گزینه «I Want to be Endorsed» را روی حالت «No» قرار دهید.

بر اساس رای ۱۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
‌Business Insider
۱ دیدگاه برای «اندورس در لینکدین چیست ، چطور دیگران را Endorse کنیم؟»

بسیار مفید است. تشکر

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *