۲۴ روش ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان — فهرست بهترین راهکارهای کاربردی

۹۵۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۲۲ دقیقه
۲۴ روش ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان — فهرست بهترین راهکارهای کاربردی

ارسال ایمیل یکی از بهترین روش‌های برقراری ارتباط با مشتریان است. این کار می‌تواند به افزایش تعداد مخاطبان راغب، افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش محصولات و خدمات کسب و کارها کمک کند. آمارها نشان می‌دهند که بیش از نیمی از تمام جمعیت دنیا از ایمیل استفاده می‌کنند و نرخ بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ حدود ۴۰۰ درصد است. در این مطلب، روش‌های راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را بررسی می‌کنیم و تعدادی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان را معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

بازاریابی ایمیلی چیست؟

«بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ» (Email Marketing) یکی از مؤثرترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است. در این شکل بازاریابی، کسب و کارها با ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی مختلف به مشتریان کنونی و «مخاطبان راغب یا لیدها» (Leads) برای افزایش «آگاهی از برند» (Brand Awareness)، افزایش تعامل با مخاطبان، «پرورش مخاطبان راغب» (Lead Nurture) و افزایش میزان فروش کسب و کار تلاش می‌کنند.

کسب و کارهای امروزی نمی‌توانند تأثیر بسیار زیاد بازاریابی ایمیلی در تبدیل مخاطب به مشتری را نادیده بگیرند. چراکه آمارها نشان می‌دهند که ایمیل مارکتینگ در میان تمامی کانال‌های بازاریابی دیجیتال، بالاترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را به خود اختصاص می‌دهد.

نرخ بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ
نمودار مقایسه نرخ بازگشت سرمایه به‌ازای هر یک دلار در کانال‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ

مزایای بازاریابی ایمیلی چیست؟

همان‌طور که گفتیم، بازاریابی ایمیلی مزایای بسیار زیادی دارد. از میان مهم‌ترین مزایای ایمیل مارکتینگ می‌توان به افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک وب‌سایت، افزایش میزان فروش و درآمد کسب و کار، بهبود بازاریابی از طریق کانال‌های دیگر بازاریابی دیجیتال، افزایش و بهبود تعامل با مشتریان و دریافت داده‌های ارزشمند درباره کسب و کار و مخاطبان آن را نام برد.

بهترین ابزارهای ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان

می‌دانیم که ایمیل مارکتینگ از مؤثرترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال است و استفاده از آن برای کسب و کارها مزایای بسیار زیادی دارد. اما دیجیتال مارکترها اغلب برای طراحی و اجرای کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌شوند. یکی از چالش‌های اصلی و بزرگ مارکترها در این زمینه این است که طراحی ایمیل‌های جذاب مدت زیادی طول می‌کشد و کاری دشوار است. بنابراین، مارکترها با استفاده از ابزارهای ارسال ایمیل تبلیغاتی، در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنند و از ایمیل‌های طراحی شده توسط متخصصان حرفه‌ای برای فعالیت‌های بازاریابی خود بهره می‌گیرند. این موضوع می‌تواند بهره‌وری تیم بازاریابی کسب و کار و نرخ بازگشت سرمایه را افزایش دهد.

همچنین، استفاده از ابزارهای ارسال ایمیل تبلیغاتی لزوماً پرهزینه نیست. بسیاری از این ابزارها، برنامه‌های رایگانی را به شکل محدود به کاربران خود ارائه می‌کنند و کاربران می‌توانند در صورت رضایت از محصول یا گسترش کسب و کار، از برنامه‌های پولی ابزارها استفاده کنند و فعالیت‌های خود در زمینه ایمیل مارکتینگ را گسترش دهند. در این بخش، تعدادی از ابزارهای ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان در دنیا و ایران را معرفی می‌کنیم.

بهترین ابزارهای ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان

بهترین ابزارهای ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان در دنیا

ابزارهای ارسال ایمیل تبلیغاتی به طور معمول برنامه‌های رایگانی را برای کسب و کارها و کاربران خود در نظر می‌گیرند تا در صورت رضایت مشتریان، آن‌ها را به خرید برنامه‌های پولی ترغیب کنند. اما استفاده از پلن‌های رایگان این ابزارها برای شروع کار بازاریابی ایمیلی و ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی با مشترکان ایمیلیِ محدود، مناسب است. در ادامه، تعدادی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل مارکتینگ با برنامه‌های ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. HubSpot Email Marketing

می‌توان «هاب اسپات» (HubSpot) را به عنوان بهترین پلتفرم اتوماسیون یا خودکارسازی فعالیت‌های مارکتینگ معرفی کرد. این پلتفرم یک پنل ایمیل مارکتینگ نیز دارد که نیازهای بسیاری از کسب و کارهای کوچک برای ارسال ایمیل‌های تراکنش‌ها یا ایمیل‌های تبلیغاتی را برطرف می‌کند و استفاده از آن برای کاربران کاملاً رایگان است. اما کاربران می‌توانند در صورت نیاز، برنامه‌های ویژه یا پریمیوم ایمیل مارکتینگ هاب اسپات با ویژگی‌های بیشتر را خریداری کنند.

از ابزار ایمیل مارکتینگ رایگان هاب اسپات می‌توان برای ارسال انواع مختلف ایمیل از جمله ایمیل‌های تشکر بابت خرید و ایمیل‌های تبلیغاتی استفاده کرد. یکی از بهترین ویژگی‌های ابزار ایمیل مارکتینگ هاب اسپات، کاربری آسان آن است. این ابزار ویژگی‌هایی مانند ویرایشگر با قابلیت Drag-and-Drop و قالب‌های آماده را برای ساده‌تر کردن کاربری به مشتریان ارائه می‌کند. همچنین، هماهنگی و ادغام این ابزار با ابزارهای کاربردی دیگر در پلتفرم هاب اسپات مانند CRM رایگان هاب اسپات، آن را از رقیبان خود متمایز می‌کند.

ابزار ایمیل مارکتینگ HubSpot - ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان

۲. Sender

ابزار «Sender» یکی از بهترین ابزارهای رایگان ارسال ایمیل تبلیغاتی و ایمیل مارکتینگ است. با استفاده از این ابزار می‌توانید بدون داشتن دانش در زمینه HTML، خبرنامه‌های ایمیلی بسیار زیبایی طراحی کنید. برای این کار تنها باید از میان قالب‌های آماده ابزار Sender قالب مورد علاقه خود را انتخاب کنید و با استفاده از تصاویر، ویدیوها و متن‌های منحصربه‌فرد، آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. علاوه بر این، با استفاده از این ابزار می‌توانید ایمیل‌های ارسالی برای هر مشترک را شخصی‌سازی کنید و از این طریق، از کمپین‌های ایمیلی خود نتیجه‌های بهتری دریافت کنید.

ویژگی ارزیابی و تحلیل داده‌های ابزار Sender نیز بسیار کاربردی است. با استفاده از این ویژگی می‌توان میزان باز شدن ایمیل‌ها و کلیک شدن روی لینک‌های درون ایمیل را ارزیابی کرد. این ویژگی می‌تواند به ساخت پرسونای مشتری بر اساس اقدامات مشترکان فهرست ایمیل‌ها به شما کمک کند تا بتوانید در آینده، استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را بهینه‌سازی کنید.

ابزار بازاریابی ایمیلی Sender - ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان

۳. Sendinblue

ابزار «Sendinblue» یک پلتفرم ارتباطات بازاریابی است که شامل ابزار ایمیل مارکتینگ و ابزارهای دیگر مانند مدیریت ارتباط مشتری و ساخت صفحه فرود می‌شود. ابزار بازاریابی ایمیلی Sendinblue بیش از ۷۰ قالب اماده دارد و این قالب‌ها، کار طراحی ایمیل‌های تبلیغاتی زیبا را برای کسب و کارها ساده‌تر می‌کنند. علاوه بر این، تمام این قالب‌های آماده «واکنش‌گرا یا ریسپانسیو» (Responsive) هستند و می‌توان پیش‌نمایش آن‌ها روی اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش را هنگام طراحی مشاهده کرد.

پس از طراحی ایمیل با استفاده از ابزار Sendinblue، می‌توان از ویژگی‌هایی مانند آزمایش A/B و تقسیم‌بندی فهرست مخاطبان در این ابزار بهره گرفت تا کمپین‌های ایمیلی تا حد امکان برای هدف‌گذاری مخاطبان ایده‌آل، بهینه‌سازی شوند.

ابزار ایمیل مارکتینگ Sendinblue - ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان

۴. Omnisend

پلتفرم «Omnisend» یکی از بهترین پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال است. این پلتفرم، تمام ابزارهای مورد نیاز برای طراحی و اجرای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ را در یک ابزار جمع‌آوری کرده است. پلن رایگان پلتفرم Omnisend شامل ابزار ایمیل مارکتینگ می‌شود و برای توسعه فعالیت‌های بازاریابی ایمیلی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مناسب است. این ابزار امکان خودکارسازی ارسال ایمیل بر اساس فعالیت‌های مخاطبان و زمان‌بندی ارسال ایمیل‌ها را برای کاربران خود فراهم کرده است.

همچنین، می‌توان از اطلاعات جمع‌آوری شده درباره مخاطبان در پلتفرم Omnisend برای ارسال ایمیل‌های مناسب به مخاطبان بهره گرفت. علاوه بر این، طراحی خبرنامه‌های زیبا و جذاب با استفاده از ویژگی‌هایی مانند انتخاب محصول در این ابزار، در وقت تیم‌های بازاریابی کسب و کارها صرف‌جویی می‌کند. امکان استفاده از کارت‌ها و کدهای تخفیف برای بهینه‌سازیِ بیشترِ عملکرد ایمیل‌ها نیز در این ابزار برای کاربران فراهم شده است.

ابزار ایمیل مارکتینگ Omnisend - ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان

۵. SendPulse

«SendPulse» خودش را به عنوان یک پلتفرم مارکتینگ چندکاناله معرفی می‌کند، اما می‌توان گفت که ابزار بازاریابی ایمیلی SendPulse، محبوب‌ترین ابزار این پلتفرم است. این ابزار، تعداد زیادی قالب ایمیل آماده دارد و با استفاده از ویژگی‌هایی مانند ویرایشگر Drag-and-Drop، می‌توان به سادگی ایمیل‌های تبلیغاتی بسیار زیبایی در آن طراحی کرد. همچنین می‌توان این ایمیل‌های شخصی‌سازی شده را به شکل خودکار در زمان‌بندی‌های مشخص یا بر اساس فعالیت‌های مخاطبان برای آن‌ها ارسال کرد.

ویژگی امتیازدهی به مخاطبان در ابزار ایمیل مارکتینگ SendPulse روشی عالی برای شناسایی ارزشمندترین مشترکان ایمیلی برای برند است. این ویژگی نرخ باز شدن و کلیک ایمیل‌ها و خوانده شدن یا خوانده نشدن آن‌ها توسط هر کدام از مشترکان را ارزیابی و تحلیل می‌کند. همچنین، با استفاده از ابزار SendPulse می‌توان متن‌های ایمیل‌ها را بر اساس نام، جنسیت، تاریخ تولد، سن و حرفه کاری مخاطبان شخصی‌سازی کرد.
استفاده از تمام ویژگی‌های اصلی ابزار ایمیل مارکتینگ SendPulse برای حداکثر ۵۰۰ مشترک و تا سقف ۱۵ هزار ایمیل، رایگان است.

ابزار بازاریابی ایمیلی SendPulse - ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان

۶. Benchmark Email

استفاده از ابزار «Benchmark Email» گزینه‌ای عالی برای طراحی ایمیل‌های واکنش‌گرا و زیباست. این ابزار حتی امکان ویرایش تصاویر به شکل مستقیم درون پلتفرم را برای کاربران فراهم کرده است. ویرایشگر تصویر این ابزار به شما امکان اضافه کردن افکت، استیکر و متن به تصویر را می‌دهد.

همچنین، با استفاده از ابزار ایمیل مارکتینگ Benchmark Email می‌توانید از میان قالب‌های آماده بر اساس حوزه کاری، نوع ایمیل و مناسبت‌های تقویم، قالب مناسب را انتخاب کنید. افرادی که در زمینه HTML اطلاعات داشته باشند، می‌توانند از ویرایشگر کد این ابزار برای طراحی ایمیل‌های مدنظر خود بهره بگیرند. استفاده از این ابزار به شکل محدود و تا سقف ۲۵۰ ایمیل در ماه رایگان است.

ابزار ایمیل مارکتینگ Benchmark Email - ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان

۷. Mailchimp

«Mailchimp» را می‌توان به عنوان یکی از بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ در دنیا معرفی کرد. پلن رایگان این ابزار به شما امکان اجرای کمپین‌های ساده ایمیل مارکتینگ با ویژگی‌هایی مانند طراحی ایمیل و زمان‌بندی ارسال را می‌دهد. چیزی که Mailchimp را به یکی از برترین ابزارها تبدیل می‌کند، ویژگی پیشنهاد هوشمند است که اطلاعات ارزشمندی را درباره مخاطبان در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید کمپین‌های ارسال ایمیل تبلیغاتی خود را به شکلی مؤثر بهینه‌سازی کنید.

طراحی ایمیل‌های تبلیغاتی در این پلتفرم با استفاده از سیستم مدیریت محتوای آن بسیار ساده‌تر می‌شود. در سیستم مدیریت محتوا می‌توان تصاویر و فایل‌های مختلف را برای دسترسی ساده‌تر ذخیره کرد. همچنین، Mailchimp امکان خودکارسازی ارسال ایمیل‌ها در زمان‌های مشخص از «سفر خریدار» (Buyer's Journey) را برای کاربران خود فراهم می‌کند. بنابراین، شما با استفاده از این ابزار می‌توانید ایمیل‌های خوش‌آمدگویی، تأیید سفارش و یادآوری سبد خرید ترک شده را به سادگی برای مخاطبان خود ارسال کنید.

ابزار ایمیل مارکتینگ MailChimp - ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان

۸. MailerLite

ویژگی‌های جذاب و کارآمدی مانند ابزار ساخت صفحه فرود و شخصی‌سازی پاپ‌آپ، ابزار «MailerLite» را از دیگر ابزارهای بازاریابی ایمیلی و ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان متمایز می‌کند. این ابزار علاوه بر ویژگی‌هایی مانند طراحی ایمیل با استفاده از ویرایشگر Drag-and-Drop، یک ویرایشگر متن بسیار قوی و ویرایشگر تصویر نیز دارد و از این طریق، فرآیند طراحی ایمیل‌های زیبا و جذاب را بسیار ساده‌تر می‌کند.

همچنین، با استفاده از ابزار MailerLite می‌توانید صفحات فرود واکنش‌گرای هماهنگ با شکل ظاهری ایمیل‌ها بسازید و احتمال تبدیل شدن مخاطبان به مشتری را افزایش دهید. با استفاده از ویژگی‌هایی مانند آزمایش A/B در این ابزار می‌توانید بهترین ایمیل برای جذب مخاطبان و هدایت آن‌ها به وب‌سایت و افزایش نرخ تبدیل خود را طراحی کنید. علاوه بر این، MailerLite گزارشی کامل و جامع درباره کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را به کاربران خود ارائه می‌کند. این گزارش‌ها شامل آمارها و داده‌های مهمی مانند نرخ کلیک (Click-Through Rate)، نرخ لغو اشتراک (Unsubscribe Rate)، نرخ باز شدن ایمیل‌ها (Open Rate) و… می‌شوند.

ابزار ایمیل مارکتینگ MailerLite

۹. Mailjet

پلتفرم «Mailjet» ابزارهای کاربردی و مفیدی دارد که به شما در طراحی و اجرای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ مؤثر کمک می‌کنند. با شخصی‌سازی قالب‌های آماده در این ابزار می‌توان ایمیل‌های واکنش‌گرا و جذابی را طراحی کرد و مخاطبان را در تمامی دستگاه‌ها و صفحه‌های نمایش، به خرید از کسب و کار یا بازدید از وب‌سایت تشویق کرد. اگر همزمان با اعضای تیم خود روی کمپین‌های ایمیلی کار می‌کنید، با استفاده از ویژگی‌های اشتراک‌گذاری لحظه‌ای این ابزار می‌توانید بدون هیچ مشکلی همراه با اعضای تیم به بهینه‌سازی کمپین‌ها بپردازید.

ابزار بازاریابی ایمیلی Mailjet امکان اضافه کردن محتوای پویا به ایمیل‌ها را نیز فراهم کرده است. این ویژگی به شخصی‌سازی هر ایمیل برای هر دریافت‌کننده کمک می‌کند و در نتیجه، نتیجه‌های بهتری از کمپین‌های ایمیل مارکتینگ را به ارمغان می‌آورد. همچنین، می‌توانید این ابزار را با CRMها ادغام کنید و از این طریق، از طریق یک داشبورد فهرست مشترکان ایمیل خود را مدیریت کنید.

پلتفرم ایمیل مارکتینگ Mailjet - ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان

۱۰. Moosend

«Moosend» نیز یکی از بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ در دنیا محسوب می‌شود. این ابزار امکان خودکارسازی فعالیت‌های مستمر را برای کاربران خود فراهم کرده است و از این طریق، باعث صرفه‌جویی در زمان آن‌ها می‌شود. همچنین، در این ابزار، امکان طراحی ایمیل بر اساس رفتار و فعالیت‌های مخاطبان و ویژگی‌های شخصی آن‌ها نیز فراهم شده است. با استفاده از ویژگی گروه‌بندی پیشرفته مخاطبان در ابزار Moosend می‌توان ایمیل‌هایی مناسب را برای هر دسته از کاربران با ویژگی‌های مشابه ارسال کرد و از این طریق نرخ باز شدن ایمیل‌ها، نرخ کلیک روی لینک‌ها و نرخ بازگشت سرمایه کسب و کار را افزایش داد.

ابزار Moosend اطلاعاتی جامع و با جزئیات درباره عملکرد کمپین‌ها را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و داده‌های لازم برای بهینه‌سازی کمپین‌ها به منظور دریافت نتیجه‌های بهتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با ادغام کردن این ابزار با اپلیکیشن‌های مختلف نیز می‌توان اطلاعات مهمی را به شکل همزمان از چند ابزار دریافت کرد. برخلاف بسیاری از ابزارهای ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان، لوگوی Moosend در ایمیل‌های ارسال شده با استفاده از پلن رایگان این ابزار قرار نمی‌گیرد.

ابزار بازاریابی ایمیلی Moosend

۱۱. EmailOctopus

«EmailOctopus» ابزاری ساده برای بازاریابی ایمیلی است که در زیرساخت Amazon SES اجرا می‌شود. پلن رایگان این ابزار ویژگی های زیادی را ارائه نمی‌دهد، اما می‌توان از آن برای ارسال تعداد زیادی ایمیل تبلیغاتی رایگان در ماه استفاده کرد.

با استفاده از این ابزار می‌توان تعداد نامحدودی ایمیل را از تعداد نامحدودی آدرس ایمیل متفاوت برای کاربران ارسال کرد. این ویژگی، انجام فعالیت‌های مرتبط با ایمیل مارکتینگ را برای آژانس‌ها یا نمایندگان برندهای کوچک ساده‌تر می‌کند. همچنین، می‌توان این ابزار را با اپلیکیشن‌هایی مانند MailOptin، وردپرس و Zapier ادغام کرد و داده‌ها را بدون هیچ مشکلی میان این ابزارها به‌اشتراک گذاشت.

ابزار ایمیل مارکتینگ EmailOctopus

۱۲. Zoho Campaigns

«Zoho Campaigns» نیز یکی از ابزارهای مشهور و کاربردی برای انجام فعالیت‌های مرتبط با ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل تبلیغاتی است. پلن رایگان این ابزار امکان ارسال ۶۰۰۰ ایمیل برای ۲۰۰۰ مخاطب در طول ماه از طرف حداکثر ۵ کاربر را فراهم می‌کند و گزارش‌های مطلوبی را از نتیجه کمپین‌ها به کاربران خود ارائه می‌دهد.

استفاده از امکاناتی مانند خودکارسازی ارسال ایمیل‌ها یا برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کمپین‌ها در ابزار Zoho Campaigns رایگان نیست، اما با استفاده از پلن رایگان آن می‌توان از ویژگی‌های CRM و تعداد زیادی از قالب‌های آماده این ابزار بهره گرفت.

نرم افزار ایمیل مارکتینگ Zoho Campaigns

۱۳. GetResponse

«GetResponse» یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی ایمیلی است که امکان ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان را به شکل محدود برای کاربران خود فراهم کرده است. این ابزار امکان ارسال تعداد نامحدودی ایمیل برای حداکثر ۵۰۰ مخاطب را به شکل رایگان به کاربران خود ارائه می کند اما از ویژگی کاربردی خودکارسازی ارسال ایمیل‌ها پشتیبانی نمی‌کند. از مزایا و ویژگی‌های دیگر این ابزار نیز می‌توان به ابزار ساخت وب‌سایت با طراحی مناسب اشاره کرد.

ابزار ایمیل مارکتینگ GetResponse - ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان

۱۴. AWeber

ابزار «AWeber» نیز از ابزارهای کاربردی در زمینه ایمیل مارکتینگ است. پلن رایگان این ابزار امکان استفاده از ویژگی‌های زیادی را برای کاربران فراهم می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان ارسال حداکثر ۳۰۰۰ ایمیل برای ۵۰۰ مخاطب در ماه، امکان ساخت صفحه فرود و خودکارسازی ارسال ایمیل‌ها را نام برد. همچنین، برای کاربران این پلن رایگان امکان استفاده از خدمات پشتیبانی تلفنی نیز فراهم شده است.

ابزار بازاریابی ایمیلی AWeber

۱۵. MoonMail

«MoonMail» یکی از سرویس‌های قدرت گرفته از آمازون است که در زمینه بازاریابی ایمیلی فعالیت می‌کند. این ابزار نیز یک پلن رایگان دارد، اما محدودیت‌های این پلن رایگان بیشتر از ابزارهای دیگر است. کاربران در این برنامه رایگان می‌توانند حداکثر ۲۰۰۰ مخاطب ایمیلی داشته باشند و ماهانه تا سقف ۳۰۰ ایمیل ارسال کنند و هر روز تنها یک کمپین اجرا کنند. همچنین، خدماتی مانند پشتیبانی در سطح ساده و تقسیم‌بندی فهرست ایمیل‌ها در این پلن به کاربران ارائه می‌شود.

ابزار بازاریابی ایمیلی Moonmail

۱۶. CleverReach

ابزار «CleverReach» یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی ایمیلی است که در پلن رایگان خود، خدمات محدودی را به کاربران ارائه می‌کند. از این خدمات محدود می‌توان ارسال حداکثر هزار ایمیل در ماه برای ۲۵۰ مخاطب، گزارش‌گیری و استفاده از «فرم‌های وب» (Webforms) را نام برد. خدمات رایگان این ابزار در مقایسه با ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل مارکتینگ دیگر محدودتر است. همچنین، ناگفته نماند که در ایمیل‌های ارسال شده توسط پلن رایگان این ابزار، تبلیغی کوچک گنجانده می‌شود که کاربران امکان حذف آن را ندارند.

ابزار بازاریابی ایمیلی CleverReach

17. Stripo

ابزار «Stripo» نرم‌افزاری برای ساخت قالب ایمیل با استفاده از قابلیت Drag-and-Drop است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان بدون داشتن هیچ تجربه‌ای در زمینه طراحی، قالب‌های ایمیل شخصی‌سازی شده، حرفه‌ای و زیبا ساخت. همچنین، مارکترهای باتجربه‌تر می‌توانند از ویرایشگر کد HTML این نرم‌افزار برای ساخت قالب ایمیل بهره بگیرند. کاربران پلن رایگان این ابزار می توانند یک پروژه با امکان استفاده از حداکثر ۱۰ قالب و ارسال ۵ ایمیل آزمایشی در ماه بسازند و پشتیبانی ایمیلی دریافت کنند.

ابزار بازاریابی ایمیلی Stripo

۱۸. Kickbox

«Kickbox» نرم‌افزاری برای «اعتبارسنجی» (Verification) ایمیل‌هاست که می‌توان با استفاده از آن از رسیدن ایمیل‌های تبلیغاتی کسب و کار به دست مخاطبان هدف اطمینان حاصل کرد. زمانی که ایمیل‌ها تأیید می‌شوند، احتمال شناخته شدن آن‌ها به عنوان اسپم کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه، احتمال بیشتری وجود دارد که ایمیل‌های تبلیغاتی شما در اینباکس اصلی مخاطبان ظاهر شوند.

ابزار Kickbox فهرست ایمیل‌های مخاطبان شما را بررسی می‌کند و مطمئن می‌شود که تمامی ایمیل‌ها، واقعی و به‌روز هستند. این کار باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود، چراکه تأیید ایمیل‌ها باعث می‌شود که فهرست مخاطبان شما کوچک‌تر و دقیق‌تر شود. از این ابزار می‌توان به شکل بسیار محدود و برای آزمایش خدمات به صورت رایگان استفاده کرد.

ابزار تأیید ایمیل Kickbox

۱۹. ConvertKit

ابزار «ConvertKit» تمام امکانات لازم و ضروری برای بازاریابی ایمیلی را به کاربران ارائه می‌کند. با استفاده از این پلتفرم حتی می‌توان مخاطبان را با استفاده از برچسب‌ها و امتیازبندی‌های مختلف دسته‌بندی کرد و مخاطبان با میزان تعامل بیشتر را برای هدف‌گذاری در کمپین‌های آینده شناسایی کرد. از دیگر امکانات ConvertKit می‌توان به ابزار ساخت صفحه فرود، ساخت فرم ثبت نام و دامنه اختصاصی اشاره کرد.

پلن رایگان این پلتفرم امکان ارسال ایمیل بدون محدودیت در تعداد صفحه‌های فرود و فرم‌های ثبت‌نام را برای حداکثر ۳۰۰ مخاطب فراهم می‌کند.

ابزار ایمیل مارکتینگ ConvertKit

بهترین ابزارهای ارسال ایمیل تبلیغاتی ایرانی

ابزارهای ایمیل مارکتینگ خارجی به طور معمول امکانات رایگان بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما زمانی که کسب و کارها رشد می‌کنند و به امکانات بیشتری برای پاسخگویی به نیازهای بازاریابی ایمیلی خود نیاز دارند، امکان پرداخت مبالغ مربوط به بالا بردن سطح دسترسی کاربری به این ابزارهای خارجی بسیار دشوار و گاهی غیرممکن است. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارهای ایرانی از ابزارهای بازاریابی ایمیلی ایرانی برای توسعه فعالیت‌های خود در زمینه ایمیل مارکتینگ بهره می‌گیرند.

در این بخش، تعدادی از ارائه‌دهندگان خدمات بازاریابی ایمیلی و ارسال ایمیل تبلیغاتی ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم. تمام این ابزارها پلن‌های رایگان ندارند، اما به دلیل دشوار نبودن پرداخت هزینه‌های آن‌ها در ایران، می‌توان از تمامی خدمات آن‌ها به سادگی بهره گرفت.

۲۰. پاکت

«پاکت» از ارائه‌دهندگان خدمات ایمیلی مشهور ایرانی است. این ابزار خدماتی مانند تقسیم‌بندی فهرست ایمیل مخاطبان، استفاده از قالب‌های آماده و ویرایش آن‌ها با ویرایشگری ساده یا طراحی ایمیل با استفاده از HTML، بهینه‌سازی ارسال ایمیل‌ها، ارسال ایمیل‌های مناسبتی، آزمایش A/B، گزارش‌دهی پیشرفته، ارسال خودکار ایمیل‌ها و... را به کاربران خود ارائه می‌کند.

ابزار ایمیل مارکتینگ پاکت

۲۱. میل تاز

ابزار «میل تاز» یکی دیگر از ابزارهای ایمیل مارکتینگ در ایران است. از خدمات میل تاز می‌توان امکان ارسال ایمیل‌ها به شکل مستقیم به اینباکس کاربران با رعایت قوانین اسپم، امکان طراحی ایمیل‌ها با استفاده از قالب‌های آماده و Drag-and-Drop، امکان دریافت گزارش‌های پیشرفته با داده‌هایی مانند نرخ باز شدن ایمیل و نرخ کلیک، فرم‌ساز و... را نام برد.

این ابزار، یک پلن رایگان نیز دارد که با استفاده از آن می‌توان برای حداکثر هزار مخاطب، تعداد نامحدودی ایمیل ارسال کرد.

ابزار ایمیل مارکتینگ میل تاز - ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان

۲۲. میل چی

«میل چی» نیز از ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل مارکتینگ در ایران است. با بهره‌گیری از خدمات میل چی می‌توانید با استفاده از قالب‌های آماده و ویرایشگر این ابزار، ایمیل‌های تبلیغاتی مختلفی را طراحی کنید، در وب‌سایت خود از پاپ‌آپ برای جمع‌آوری آدرس ایمیل مخاطبان استفاده کنید و با استفاده از گزارش‌های تخصصی این ابزار، میزان موفقیت و اثربخشی کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود را ارزیابی و تحلیل کنید. ابزار میل چی پلنی رایگان دارد که با استفاده از آن می‌توانید ماهانه حداکثر ۵۰۰۰ ایمیل برای ۵۰۰ مخاطب ارسال کنید، ماهانه ۵۰۰ پاپ‌آپ به کاربران نمایش دهید و یک پیش‌نمایش ایمیل دریافت کنید.

ابزار ایمیل مارکتینگ Mailchi

۲۳. آونگ

شرکت ایمیل مارکتینگ «آونگ» نیز خدمات بازاریابی ایمیلی و ارسال ایمیل تبلیغاتی را در ایران به کاربران ارائه می کند. از امکانات ارائه شده در این شرکت می‌توان پشتیبانی از طریق ایمیل و تلفن و چت آنلاین، طراحی ایمیل با استفاده از ویرایشگر Drag-and-Drop یا به شکل HTML، طراحی قالب ایمیل تخصصی توسط تیم فنی، افزایش مخاطبان، ارسال ایمیل‌های گروهی، ارسال ایمیل خودکار، گروه‌بندی مخاطبان، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی ارسال ایمیل‌ها، دریافت گزارش کمپین‌های ایمیلی و... را نام برد. این ابزار به سادگی به وردپرس، جوملا، لاراول و... متصل می‌شود و استفاده از خدمات آن به شکل محدود برای استارتاپ‌ها یا کسب و کارهای کوچک با حداکثر ۱۲۰۰ مخاطب رایگان است.

ابزار ایمیل مارکتینگ آونگ

۲۴. میلزیلا

«میلزیلا» یکی دیگر از ارائه‌دهندگان خدمات بازاریابی ایمیلی ایرانی است. امکان ایجاد فهرست ایمیل و دسته‌بندی مخاطبان ایمیلی، طراحی ایمیل، افزونه وردپرس، دریافت دامنه اختصاصی، API وب سرویس، SMTP سرور، IP اختصاصی و Hook Notification، دریافت گزارش‌های تخصصی کمپین‌های ایمیلی، ارسال ایمیل خودکار، آزمایش اینباکس و اسپم و... از امکانات این ابزار به شمار می‌روند. میلزیلا پلن رایگان ندارد، اما برخلاف شرکت‌های دیگر ارائه‌دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ، هزینه خدمات این ابزار مانند پنل‌های پیامک از طریق شارژ اعتبار حساب پرداخت می‌شود و هزینه هر ایمیل به شکل جداگانه حساب می‌شود. در نتیجه، در این سرویس نیازی به تمدید اشتراک ماهانه یا سالانه وجود ندارد.

ابزار ایمیل مارکتینگ میلزیلا

مراحل راه‌اندازی کمپین بازاریابی ایمیلی و ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان

اگر کار بازاریابی ایمیلی را به تازگی شروع کرده‌اید، احتمالاً جزئیات بسیار زیاد اجرای کمپین‌های ایمیلی مارکتینک شما را سردرگم کرده است. اما راه‌اندازی کمپین‌های ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان در واقعیت چندان دشوار نیست. برای شروع این کار، تنها باید اهداف خود از اجرای کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را شناسایی کنید و فرآیندی سازمان‌یافته و سیستماتیک را برای ساخت و ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی طی کنید.

در این بخش، با چهار گام اصلی در طراحی کمپین‌های ایمیل مارکتینگ آشنا می‌شوید تا بتوانید کمپین‌های ارسال ایمیل تبلیغاتی خود را به سادگی و به شکل رایگان راه‌اندازی کنید. مراحل اصلی اجرای کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را می‌توان به شکل زیر خلاصه کرد.

  • گام اول: مشخص کردن اهداف کمپین‌های بازاریابی ایمیلی
  • گام دوم: مشخص کردن مخاطبان هدف
  • گام سوم: انتخاب نوع کمپین بازاریابی ایمیلی
  • گام چهارم: انتخاب بهترین زمان برای ارسال ایمیل‌ها
مراحل راه‌اندازی کمپین بازاریابی ایمیلی و ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان

مشخص کردن اهداف کمپین‌های بازاریابی ایمیلی

پیش از شروع طراحی کمپین بازاریابی ایمیلی، ابتدا باید بدانید که از اجرای این کمپین چه هدفی دارید و می‌خواهید کاربران پس از باز کردن ایمیل‌های تبلیغاتی شما، چه اقدامی را انجام دهند. فهرست زیر، تعدادی از اهداف متداول در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ را نشان می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای شناسایی اهداف خود کمک بگیرید.

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش بازدید وب‌سایت
  • افزایش فروش و درآمد
  • پرورش مخاطبان هدف
  • نظرسنجی و دریافت بازخورد مخاطبان درباره محصولات و خدمات

شناسایی اهداف می‌تواند مسیر شما را برای اجرای کمپین‌های بازاریابی ایمیلی مشخص کند و به شما در رسیدن به اهدافی قابل ارزیابی کمک کند. بهتر است اهدافی که برای کمیپنی‌های بازاریابی ایمیلی خود در نظر می‌گیرید با اهداف بزرگ و اصلی کسب و کار شما در یک راستا باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را از اجرای این کمپین‌های بازاریابی به دست بیاورید.

مشخص کردن مخاطبان هدف

کسب و کار شما در هر حوزه‌ای که فعال باشد، احتمالاً با گروه‌های مختلفی از مشتریان سروکار دارد و هر گروه از مشتریان، ویژگی‌ها و نیازهای منحصربه‌فردی دارند. برای بهبود نرخ تبدیل کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، باید مخاطبان هر کمپین را گروه‌بندی کنید. می‌توانید مخاطبان را بر اساس ویژگی‌های مختلفی از جمله سن، جنسیت، موقعیت مکانی، علاقه‌مندی‌ها، نیازها، سطح تعامل، میزان فعالیت آنلاین و… گروه‌بندی کنید.
زمانی که مخاطبان ایمیل خود را مشخص کردید، باید ایمیلی جذاب، با تمرکز بر تبدیل مخاطب به مشتری و افزایش تعامل بنویسید که به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی کمک کند.

مشخص کردن مخاطبان هدف

انتخاب نوع کمپین بازاریابی ایمیلی

ایمیل‌هایی که برندها برای مخاطبان خود ارسال می‌کنند، انواع مختلفی دارند و برای رسیدن به اهداف مختلفی طراحی می‌شوند. نوع ایمیلی که برای ارسال به مخاطبان خود انتخاب می‌کنید به اهداف شما و مخاطبان هدف شما بستگی دارد. از انواع مختلف کمپین‌های ایمیل مارکتینگ می‌توان موارد زیر را نام برد.

ایمیل خوشامدگویی

ایمیل‌های خوشامدگویی، اولین ایمیل‌هایی هستند که کسب و کارها پس از ثبت نام در وب‌سایت یا خرید برای کاربران خود ارسال می‌کنند. نرخ باز شدن ایمیل‌های خوشامدگویی به طور میانگین حدود ۵۰ درصد است و ارسال آن‌ها، روشی عالی برای آشنا کردن مخاطبان جدید با برند، محصولات و خدمات آن محسوب می‌شود.

ایمیل‌های خوشامدگویی کارآمد باید کوتاه باشند و کاربران را به سمت مرحله بعدی برای ثبت سفارش یا آشنایی با برند هدایت کنند.

برای مثال، ایمیل زیر نحوه خوشامدگویی وب‌سایت آموزش زبان «دولینگو» به کاربران خود را نمایش می‌دهد. این ایمیل بر علاقه‌مندی‌های کنونی کاربران، یعنی یادگیری زبان‌های دیگر تمرکز می‌کند و آن‌ها را به دانلود اپلیکیشن موبایل یا تمرین با دسکتاپ تشویق می‌کند.

نمونه ایمیل خوشامدگویی دولینگو - ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان
نمونه ایمیل خوشامدگویی دولینگو

اگر کسب و کار شما محصولات فیزیکی می‌فروشد، می‌توانید با استفاده از ایمیل‌های خوشامدگویی از مشتریان جدید درخواست کنید که بازخورد خود درباره محصولات و خدمات شما را در وب‌سایتتان ثبت کنند.

ایمیل یادآوری ترک سبد خرید

ایمیل‌های یادآوری ترک سبد خرید از جمله کمپین‌های کاربردی برای ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان به کاربران است. در این کمپین‌ها، ایمیل‌های یادآوری برای کاربرانی ارسال می‌شود که پیش از این در وب‌سایت شما تعدادی از محصولات را به سبد خرید خود اضافه کرده‌اند و بدون نهایی کردن سفارش، وب‌سایت را ترک کرده‌اند.

این ایمیل‌ها گزینه‌ای مناسب برای ترغیب این مخاطبان به بازگشت به وب‌سایت و نهایی کردن سفارش محسوب می‌شوند.

از آنجایی‌که ترک کنندگان سبد خرید در واقع افرادی هستند که پیش از این علاقه‌مندی خود به فروشگاه و محصولات یا خدمات شما را ابزار کرده‌اند، می‌توان به سادگی و با ارسال یک ایمیل یادآور، پیشنهاد تخفیف یا پیشنهادهای ویژه دیگر و ایجاد اضطرار آن‌ها را به نهایی کردن سفارش تشویق کرد.

نمونه ایمیل یادآوری ترک سبد خرید
نمونه ایمیل یادآوری ترک سبد خرید

خبرنامه ایمیلی

«خبرنامه‌ها» (Newsletters) از محبوب‌ترین روش‌های ارسال ایمیل در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ به شمار می‌روند. به طور کلی، خبرنامه‌های ایمیلی ماهیت تبلیغاتی ندارند و برندها از این ایمیل‌ها برای اشتراک‌گذاری اخبار در حوزه تخصصی خود، به‌روزرسانی‌ها، نکته‌های جذاب، ویژگی‌های محصولات، مطالب جدید وبلاگ و… با کاربران بهره می‌گیرند. اما از خبرنامه‌ها نیز می‌توان به شکل غیرمستقیم برای معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات کسب و کار استفاده کرد.

خبرنامه‌ها اغلب در بازه‌های زمانی منظم به شکل هفته‌نامه، دوهفته‌نامه یا ماهنامه برای مشترکان ایمیلی کسب و کار ارسال می‌شوند. می‌توان از خبرنامه‌ها به عنوان ابزاری عالی برای افزایش میزان اعتماد کاربران به برند و برقراری ارتباط بلندمدت با مشتریان بهره گرفت.

ایمیل تعامل مجدد

کمپین‌های ارسال ایمیل‌های تعامل مجدد (Re-engagement) برای ترغیب کاربران غیرفعال به تعاملِ دوباره با برند راه‌اندازی می‌شوند. برای مثال اگر مشتری شما مدتی است که روی هیچ‌کدام از ایمیل‌های تبلیغاتی شما کلیک نکرده است، می‌توانید با پیشنهاد یک تخفیف ویژه او را به خرید مجدد از کسب و کار خود تشویق کنید.
همچنین می‌توانید با استفاده از نظرسنجی‌های کوتاه از کاربران غیرفعال بپرسید که ترجیح می‌دهند چه نوع محتوایی را در ایمیل‌های آینده شما مشاهده کنند و سپس از این اطلاعات برای تولید محتوای جذاب‌تر در ایمیل‌های خود بهره بگیرید.

ایمیل‌های اطلاع‌رسانی

این نوع از ایمیل‌ها به منظور اطلاع‌رسانی درباره محصولات جدید برند، پیشنهادهای ویژه، رویدادها و مناسبت‌هایی مانند سالگرد تأسیس کسب و کار برای مشترکان ایمیلی ارسال می‌شوند. تصویر زیر، نمونه‌ای از ارسال ایمیل اطلاع‌رسانی درباره پیشنهادی ویژه در «فرادرس» را نشان می‌دهد.

نمونه ایمیل اطلاع رسانی فرادرس - ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان
نمونه ایمیل اطلاع‌رسانی فرادرس

ایمیل‌های مناسبتی

ایمیل‌های مناسبتی معمولاً در بازه‌های زمانی نزدیک به روزها و مناسبت‌های خاص برای کاربران ارسال می‌شوند تا میزان فروش در این بازه‌های زمانی را افزایش دهند. برندها معمولاً پیشنهاد‌های ویژه، تخفیف‌ها و پکیج‌های خاصی را برای فروش در این مناسبت‌ها به کاربران معرفی می‌کنند تا آن‌ها را به خرید از کسب و کار تشویق کنند.

ایمیل‌های دعوت به رویدادها

به طور معمول برندها برای توسعه استراتژی «ایونت مارکتینگ» (Event Marketing) خود رویدادهای مختلفی از جمله رویدادهای معرفی و رونمایی از محصولات و خدمات جدید یا وبینارها و کنفرانس‌های مختلفی را برگزار می‌کنند. ارسال دعوت‌نامه برای این رویدادها به کاربران می‌تواند میزان ثبت نام در وب‌سایت و شرکت در رویداد را افزایش دهد.

کمپین‌های تبلیغاتی

این ایمیل‌ها با هدف معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات برای کاربران ارسال می‌شوند و می‌توانند شامل ویژگی‌های برجسته محصولات و نظرات و بازخوردهای مشتریان قبلی باشند. همچنین اغلب در این شکل از ایمیل‌ها از دکمه‌های «فراخوانی به اقدام» (Call to Action | CTA) برای خرید محصول یا کسب اطلاعاتِ بیشتر استفاده می‌شود.

کمپین‌های فصلی

این ایمیل‌ها در زمان‌های خاصی از سال برای کاربران ارسال می‌شوند. برای مثال، فروشگاه‌های لباس در فصل تابستان ایمیل‌هایی را برای معرفی لباس‌های تابستانی و در فصل زمستان ایمیل‌هایی را برای تبلیغ کت‌ها و ژاکت‌های خود برای کاربران ارسال می‌کنند یا برای خرید هدیه برای مادران در هفته‌های نزدیک به روز مادر، پیشنهادها و ایده‌های جالب برای کاربران ارسال می‌کنند.

نمونه ایمیل کمپین فصلی - ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان
نمونه ایمیل کمپین فصلی

ارسال ایمیل بر اساس فعالیت مخاطبان

ارسال ایمیل بر اساس فعالیت‌هایی که مشتریان قبلاً در وب‌سایت انجام داده‌اند (Triggered Emails) از روش‌های محبوب ارسال ایمیل تبلیغاتی برای کسب و کارها به شمار می‌رود. ایمیل‌های ارسال شده بر اساس سبدهای خرید رها شده بعد از مدتی مشخص یا پس از ثبت نام کاربران در وب‌سایت از جمله این ایمیل‌ها محسوب می‌شوند.

ارسال ایمیل پس از خرید

این دسته از ایمیل‌ها پس از نهایی شدن خرید مشتریان از کسب و کار برای آن‌ها ارسال می‌شوند و هدف آن‌ها، بهبود تجربه کاربری و افزایش درآمد کسب و کار است. برای مثال، شما می‌توانید اطلاعات جدید درباره فرآیند ثبت و پردازش سفارش و ارسال آن را برای کاربران ارسال کنید، از آن‌ها درخواست کنید که دیدگاه و نظرات خود درباره محصولات و خدمات شما را ثبت کنند یا برای خریدهای بعدی به آن‌ها پیشنهاد تخفیف بدهید.

ایمیل‌های دعوت به دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی

در این نوع از ایمیل‌های تبلیغاتی از مشترکان ایمیلی درخواست می‌شود که حساب‌های کاربری برند در شبکه‌های اجتماعی مختلف را دنبال کنند. برای افزایش احتمال دنبال شدن شبکه‌های اجتماعی با ارسال این ایمیل‌ها، می‌توان به کاربران پیشنهاد تخفیف یا پیشنهادهای ویژه دیگری را ارائه کرد.

ایمیل‌های درخواست بازخورد از مشتریان

ایمیل‌های درخواست بازخورد (Testimonial Request Emails) برای دریافت نظرات و بازخوردهای مشتریان قبلی درباره برند و محصولات و خدمات آن ارسال می‌شوند. کسب و کارها در این نوع از ایمیل‌ها از مشتریان خود می‌خواهند که بازخورد خود درباره برند را در وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی یا پلتفرم‌های امتیازدهی مختلف ثبت کنند.

انتخاب بهترین زمان برای ارسال ایمیل‌ها

همان‌طور که گفتیم، انتخاب نوع مناسب کمپین‌های ایمیلی بسیار مهم است، اما برای موفق شدن کمپین و رسیدن به تمامی اهداف کافی نیست. انتخاب بهترین زمان‌بندی برای ارسال ایمیل‌ها به کاربران نیز از مهم‌ترین نکاتی است که در کمپین‌های بازاریابی ایمیلی باید به آن توجه کنید. برای مثال اگر ایمیل‌های کمپین خود را در ساعتی منتشر کنید که کاربران شما خوابیده‌اند، به احتمال زیاد ایمیل ارسال شده در میان انبوه ایمیل‌های دریافتی کاربران در صبح روز بعد گم می‌شود و افراد زیادی آن را نمی‌خوانند.

برای دریافت بهترین نرخ تعامل، باید زمان و روزی مناسب را برای ارسال ایمیل‌ها انتخاب کنید. برای مثال بر اساس داده‌های وب‌سایت CoSchedule (+)، بهترین روزهای هفته برای ارسال کمپین‌های ایمیلی در کشور آمریکا به ترتیب روزهای سه‌شنبه، پنج‌شنبه و چهارشنبه است و بهترین زمان‌های روز برای ارسال ایمیل‌ها ساعت ۱۰ صبح، ساعت ۸ شب، ساعت ۲ بعدازظهر و ساعت ۶ صبح است.

به یاد داشته باشید که بهترین زمان ارسال برای ایمیل‌ها، بسته به مخاطبان هدف شما و موقعیت مکانی آن‌ها متفاوت است. به همین دلیل باید هنگام برنامه‌ریزی و زمان‌بندی ارسال ایمیل‌ها موقعیت مکانی و ساعت جهانی کاربران را نیز در نظر داشته باشید.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

همان‌طور که می‌دانید، بهره‌گیری از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است.

بنر کاپریلا - مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

پرسش‌های متداول درباره ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان

در این بخش، به تعدادی از پرسش‌های متداول کاربران در زمینه بازاریابی ایمیلی و ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان پاسخ می‌دهیم.

منظور از پلن رایگان در سرویس‌های ایمیل مارکتینگ چیست؟

بسیاری از پلتفرم‌ها و ابزارهای ارائه‌دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ، امکان استفاده از خدمات خود را به شکل محدود و آزمایشی برای کاربران فراهم می‌کنند. با استفاده از پلن‌های رایگان در ابزارهای ایمیل مارکتینگ می‌توان کمپین‌های بازاریابی ایمیلی محدود و ساده را در کسب و کارهای کوچک آغاز کرد و پس از گسترش کسب و کار، سطح کاربری را در این ابزارها ارتقا داد.

سرویس‌های ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان چه محدودیت‌هایی دارند؟

بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل مارکتینگ، در تعداد مخاطبان یا تعداد ایمیل‌های ارسالی و خدمات دیگر مانند ارسال ایمیل خودکار، زمان‌بندی ارسال ایمیل‌ها یا سطح پشتیبانی ارائه شده در پلن‌های رایگان محدودیت‌هایی را در نظر می‌گیرند. همچنین، ممکن است بعضی از این ابزارها لوگو خود را در ایمیل‌های ارسال شده از طریق پلن‌های رایگان برای مخاطبان ارسال کنند.

چگونه بهترین سرویس ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین سرویس ارسال ایمیل تبلیغاتی رایگان بهتر است محدودیت‌های پلن‌های رایگان تمامی سرویس‌های موجود را با هم مقایسه کنید و بهترین گزینه را با توجه به شرایط و اهداف کسب و کار خود انتخاب کنید.

آیا خریدن فهرست ایمیل انبوه کار درستی است؟

خیر. خریدن فهرست ایمیل برای ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی انبوه می‌تواند به اعتبار برند شما آسیب برساند و نرخ باز شدن ایمیل‌ها، نرخ کلیک و نرخ تبدیل کمپین‌ها را کاهش دهد. همچنین، این کار می‌تواند باعث شناخته شدن آدرس ایمیل کسب و کار به عنوان اسپم و جریمه شدن حساب کاربری توسط ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل شود.

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
SproutSocialEmailToolTesterمجله فرادرسHubSpot
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *