نمایش پست‌های مرتبط در وردپرس با استفاده از محتوای تطبیق یافته‌ی گوگل

۲۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
نمایش پست‌های مرتبط در وردپرس با استفاده از محتوای تطبیق یافته‌ی گوگل

نمایش پست‌های مرتبط در وردپرس با استفاده از محتوای تطبیق یافته‌ی گوگل

آیا می‌دانستید که می‌توانید با استفاده گوگل ادسنس پست‌های مرتبط را در وردپرش نمایش دهید؟ Matched Contet یا محتوای تطبیق یافته یکی از قابلیت‌های گوگل ادسنس است که به شما اجازه می‌دهد پست‌های مرتبطی را در وردپرس نمایش دهید که بابت آنها پول گرفته‌اید و ویژه هستند. در این مقاله، به شما نشان می دهیم که به سادگی می‌توانید از محتوای تطبیق یافته‌ی گوگل برای نمایش‌های پست‌های مرتبط در وردپرس استفاده کنید.

محتوای تطبیق یافته‌ی گوگل ادسنس چیست؟

محتوای تطبیق یافته‌ی گوگل ادسنس یک سیستم تبلیغاتی همسان و محلی است که به شما اجازه می‌دهد پست‌های مرتبط را از سایت خود نمایش دهید. همچنین امکان پولی کردن این بخش با استفاده از تبلیغات مرتبط وجود دارد که کنار پست‌های مرتبط شما نمایش داده می‌شوند.

در ادامه می‌توانید چند نمونه را مشاهده کنید:

امکان سفارشی‌سازی ظاهر و نحوه‌ی نمایش ویجت‌ها مطابق با طراحی سایت شما وجود دارد و صد درصد واکنش‌گرا و ریسپانسیو است. اگر بخواهید درباره‌ی مزایا و معایب سرویس محتوای تطبیق‌یافته‌ی گوگل بیشتر بدانید باید بگوییم:

  • استفاده‌ی کمتر از منابع سرور. به طور پیشفرض، افزونه‌های مربوط به پست‌های مرتبط وردپرس منابع زیادی از سیستم می‌گیرند. با استفاده از ابزارک محتوای تطبیق‌یافته‌ی گوگل می‌توانید بار سرور برای بارگذاری پست‌ها را کاهش دهید.
  • الگوریتم بهتر پست‌های مرتبط. الگوریتم حرفه‌ای و پیچیده‌ی گوگل پستی که بیشتر با بازدید یک فرد ارتباط دارد را نمایش خواهد داد.
  • امکان کسب درآمد. با این سیستم می‌توانید از سایت خود کسب درآمد کنید.
  • متاسفانه وجود لوگوی گوگل می‌تواند تنها مشکل در استفاده از محتوای تطبیق یافته برای نمایش پست‌های مرتبط باشد که گاها خیلی جذاب نیست.

آغاز کار با محتوای تطبیق یافته‌ی گوگل

ابتدا باید وارد حساب خود در برنامه‌ی گوگل ادسنس شوید و اگر حساب کاربری ندارید باید ثبت نام کنید.

گوگل ادسنس به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید از مطالب سایت خود به صورت آنلاین پول در بیاورید. بدین منظور می‌توانید مقالات بیشتری درباره‌ی کار با گوگل ادسنس را مطالعه کنید.

ویژگی محتوای تطبیق یافته‌ی گوگل برای وب‌سایت‌هایی که ترافیک مشخصی دارند در دسترس است. برای اینکه ببینید آیا سایت شما این پیش‌نیاز را دارد باید وارد داشبورد مدیریتی گوگل ادسنس شده و از منوی چپ روی Settings > My Sites کلیک کنید.

اگر گزینه‌ی Matched Content وجود داشت، آن گاه گوگل اجازه‌ی استفاده از این سرویس را به شما می‌دهد. در غیر این صورت هر زمانی که توانستید این پیش نیاز را تامین کنید می‌تواند از قابلیت محتوای تطبیق یافته بهره بگیرید.

اضافه کردن محتوای تطبیق یافته‌ی گوگل در وردپرس

ابتدا باید وارد حساب گوگل ادسنس خود شوید و از منوی سمت چپ روی My Ads کلیک کنید. سپس روی دکمه‌ی New Ad بزنید.

سپس باید گزینه‌ی Matched Content را به عنوان نوع تبلیغ خود انتخاب کنید.

در صفحه‌ی بعد، پیش‌نمایشی از محتوای تطبیق یافته را در کادری می‌بینید که امکان تغییر تنظیمات تبلیغات نیز وجود دارد. از طرف دیگر، گزینه‌ای را برای سفارشی‌سازی مشاهده می‌کنید.

همچنین گزینه‌ی دیگری برای پولی کردن محتوای تطبیق یافته به صورت تبلیغاتی وجود دارد که می‌تواند یکی از راه‌های کسب درآمد شما باشد. البته، می‌توانید مشخص کنید که در پست‌های مرتبط با استفاده از محتوای تطبیق یافته، نشان دهد که این بخش به صورت تبلیغاتی است.

بعد از انجام تنظیمات، کافی است روی Save and Get Code کلیک کنید.

باید کد تبلیغات دریافتی را کپی و در یک برنامه‌ی ویرایشپر متن مانند Notepad یا TextEdit وارد کنید تا هر زمان نیاز داشتید بتوانید از آن استفاده کنید.

نمایش پست‌های مرتبط با محتوای تطبیق یافته در وردپرس

مهمترین و مفیدترین بخش برای نمایش پست‌های مرتبط زیر پست‌های شخصی شماست. بسیاری از پوسته‌ها و قالب‌های وردپرس با ابزارک یا سایدباری عرضه می‌شوند که قبل از بخش نظرات، محتوای پست و زیر محتوای پست، مطالب مرتبط را نمایش می‌دهند.

با این وجود اگر قالب شما این ابزارک را زیر محتوای یک پست تکی نداشت، می‌توانید خودتان این ابزارک را به قالب وردپرسی سایت اضافه کنید.

بعد از این کار باید به بخش Apperance > Widget بروید و ابزارک Custom HTML را به بخش ابزارک پست منتقل کنید. داخل این ابزارک می‌توانید کد تبلیغاتی محتوای تطبیق یافته‌ی خود را وارد کنید.

یادتان باشد که حتما برای ذخیره‌ی تنظیمات ابزارک روی Save کلیک کنید. حالا می‌توانید ببینید عملکرد نمایش پست‌های مرتبط با استفاده از محتوای تطبیق یافته به چه صورتی است.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید، شاید آموزش‌های زیر نیز برای شما مفید باشند:

منبع

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
55
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *