ایجاد چک‌لیست در پست‌های وردپرس

۴۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۳ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
ایجاد چک‌لیست در پست‌های وردپرس

چگونه در وردپرس چک‌لیست ایجاد کنیم

هرکسی در هنگام نوشتن پست‌های وبلاگ، مرتکب اشتباه می‌شود. به همین دلیل وبلاگ‌نویسان موفق از نوعی چک‌لیست وبلاگ‌نویسی برای اطمینان از مطلوبیت مقالات خود استفاده می‌کنند. در این مقاله، جهت جلوگیری از اشتباهات و افزایش سرعت تدوین، ما به شما چگونگی ایجاد یک چک‌لیست وبلاگ‌نویسی در وردپرس را آموزش می‌دهیم.

چرا در وردپرس به چک‌لیست وبلاگ نویسی نیاز داریم؟

شما به عنوان یک وبلاگ‌نویس به زودی یک جریان کاری منظم را برای انتشار تمام مقالات خود شروع خواهید کرد. اگر شما به تنهایی کار می‌کنید، پس پیش از انتشار یک مقاله، شما به تنهایی مسئول پخش تمام اشتباهات هستید. هنگامی که چند نویسنده با هم بر روی یک سایت کار می‌کنند اهمیت این امر بیشتر می‌شود. همیشه این احتمال وجود دارد که کسی مطلبی را فراموش کند.

شما نیاز به بررسی اشکالات املایی و نگارشی، اضافه کردن تصویر شاخص، استفاده از ویژگی‌های سئو (SEO)، زمان‌بندی پست و غیره دارید. همان‌گونه که سایت شما رشد می‌کند، شما نیز باید وظایف قبل از انتشار را به فرآیند اضافه کنید. این همان جایی است که یک چک‌لیست وبلاگ نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چک‌لیست به شما امکان می‌دهد که تمام موارد ضروری قبل از انتشار یک پست را بررسی کنید. این چک‌لیست نه تنها در پیدا کردن اشتباهات مفید است، بلکه به شما اجازه می‌دهد سریع‌تر و کارآمدتر نیز کار کنید.

بیایید ببینیم برای جریان بهتر کار تدوین چگونه می‌توان چک‌لیست پست وبلاگ خود را در وردپرس ایجاد کرد.

اضافه کردن چک‌لیست قبل از انتشار در وردپرس

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال‌سازی پلاگین Good Writer Checkify است. پس از فعال‌سازی، برای ایجاد چک‌لیست خود، شما باید مسیر زیر را دنبال کنید.

Setting >> Good Writer Checkify

ابتدا شما باید کادر کنار «نمایش گزینه‌ها در صفحه ویرایش پست - show checkbox’s in Post/Page-editing» را انتخاب کنید. پس از آن شما می‌توانید آیتم‌های چک‌لیست خود را یک به یک اضافه کنید. شما می‌توانید تا 25 آیتم را به چک‌لیست خود اضافه کنید. پس از اضافه کردن آیتم‌ها، بر روی دکمه ذخیره تغییرات (save chenges) کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود. حالا یک پست جدید در وردپرس ایجاد کنید. می‌توانید در صفحه ویرایش پست، چک‌لیست خود را در زیر ویرایشگر پست ببینید.

شما می‌توانید تیک آیتم‌های موجود در لیست را انتخاب کنید یا بردارید. اطمینان حاصل کنید که قبل از انتشار یک پست، چک‌لیست را بررسی می‌کنید. این افزونه مانع انتشار یک پست توسط کاربران نمی‌شود. با این حال، روی صفحه نمایش به خوبی تمام مواردی را که شما قبل از انتشار یک پست نیاز به بررسی آن‌ها دارید، یادآوری می‌کند.

چه مواردی را باید در چک‌لیست وبلاگ خود اضافه کنید؟

پاسخ قطعا بستگی به روند و جریان کار تدوین شما دارد. با این حال برخی امور رایج که تقریبا برای هر چک‌لیست قبل از انتشار پست در وبلاگ ضروری هستند، وجود دارند، در مقالات آتی در مورد این نکات بیشتر توضیح خواهیم داد. ما امیدواریم که این مقاله در اضافه کردن چک‌لیست وبلاگ وردپرس به شما کمک کند. همچنین شما می‌توانید آخرین آموزش‌ها و ترفندهای ما در مورد وردپرس را دنبال کنید.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

#

منبع

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *