افزونه‌ رنک مث یا یواست، کدام یک برتر است؟

۳۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
افزونه‌ رنک مث یا یواست، کدام یک برتر است؟
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

وقتی صحبت از افزونه‌های سئو وردپرس می‌شود، غالباً دو افزونه متفاوت عمده مدنظر است: افزونه‌ یواست و افزونه‌ رنک مث. برای افراد تازه‌کار تمایز قائل شدن میان این دو گزینه‌ موجود دشوار بوده، خصوصاً که بسیاری از کارکردهای هر یک در دیگری نیز یافت می‌شود. با این حال، این دو با یکدیگر تفاوت‌هایی نیز دارند. یواست قدیمی‌تر و رنک مث افزونه‌ جدیدتری است. اما اینکه کدام یک، رنک مث یا یواست بهتر است، در این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت.

رنک مث در برابر یواست؛ تنظیمات راه‌اندازی

اولین مواجهه‌ کاربر با هریک از این افزونه‌ها، در حین نصب و فعال‌سازی آن‌هاست. نحوه‌ تنظیمات این بخش در ایجاد برداشت اولیه‌ مثبت یا منفی در افراد نقش دارد.

طراحی راه‌اندازی رنک مث ساده و با کاربری آسان بوده و پس از نصب، تنها 5 مرحله‌ راه‌اندازی را شامل می‌شود. شما می‌توانید به‌طور اختیاری از طریق گوگل، فیس بوک و یا ایمیل خود در رنک مث حساب کاربری ایجاد کنید. سپس مراحل مربوط به نام سایت، جزئیات کنسول جستجو، تنظیمات نقشه سایت، بهینه‌سازی پیشرفته و تأیید راه‌اندازی را طی کرده و در مراحل بعد به سراغ تنظیمات پیشرفته‌تر بروید.

از طرف دیگر، در افزونه‌ یواست با 8 مرحله مواجه هستید که در آن تنظیمات پایه مانند نوع سایت، نوع سازمان مربوطه، نمایان بودن موتور جستجو، گزینه‌های مربوط به نویسندگان، تنظیمات عنوان و غیره را انجام می‌دهید. در انتخاب افزونه رنک مث یا یواست باید توجه داشته باشید که یواست به شما یک ویدیوی آموزشی درخصوص فرآیند راه‌اندازی ارائه می‌دهد که برای افراد تازه‌کار بسیار سودمند خواهد بود.

رنک مث تنظیمات بیشتری مانند کنسول جستجو، نقشه سایت و گزینه‌های مربوط به بهینه‌سازی را در اختیار کاربر قرار داده و از این طریق برخی از کارکردهای سئو را خودکار می‌گرداند.

رنک مث یا یواست، رابط کاربری

رابط کاربری یکی از اجزای حیاتی هر نرم‌افزار است. نرم‌افزارهایی که از رابط‌ کاربری ساده‌تر و حداقلی برخوردارند، افراد بیشتری را به خود جذب می‌کنند.

یواست از نظر رابط کاربری عمل‌محورتر است. گرچه طبقه‌بندی گزینه‌های موجود به‌طور منظم و سازمان‌یافته‌ای در یواست صورت گرفته است، با این حال رابط کاربری یواست بیشتر جنبه‌ کاربردی دارد تا زیبایی‌شناختی. در عوض، رنک مث یک میز کار تمیز به شما می‌دهد که در آن شما می‌توانید قابلیت‌های متعدد افزونه را یک به یک روشن و یا خاموش کنید. رابط کاربری رنک مث از نظر بصری جذاب‌تر و مدرن‌تر بوده و استفاده از آن نیز اندکی آسان‌تر از یواست خواهد بود.

مقایسه‌ رنک مث با یواست، ثبت کلمات کلیدی

این قابلیت به شما امکان وارد کردن کلمات کلیدی، انتخاب عنوان و توضیحات متا، ثبت لینک ثابت و کلمه‌ کلیدی محوری در محتوا را می‌دهد. این قابلیت جزئی ضروری در ابزار سئو بوده و بدون آن، بهینه‌سازی پست و یا صفحه‌ سایت امکان‌پذیر نیست. رنک مث یا یواست، هردو به شما امکان ثبت کلمات کلیدی، عنوان، متا، لینک ثابت و به کارگیری روش‌های مختلف برای نشان دادن محتوا در صفحه‌ گوگل را می‌دهند.

در نسخه‌ رایگان یواست شما می‌توانید حداکثر یک کلمه‌ کلیدی را به محتوای خود اضافه کنید. برای به‌کارگیری کلمات کلیدی بیشتر، باید نسخه‌ کامل این برنامه را خریداری کنید.

در افزونه‌ یواست، میزان بهینه‌سازی محتوا با رنگ‌های سبز، نارنجی و قرمز نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید امتیاز سئوی متن و خوانش‌پذیری آن را تخمین بزنید و پیش‌نمایشی از ظاهر شدن صفحه‌ خود در گوگل داشته باشید. استفاده از ابزارهای ثبت کلمه‌ کلیدی آسان است.

در رنک مث با ایجاد حساب کاربری رایگان می‌توانید تا سقف 5 کلمه‌ کلیدی را به متن خود بیافزایید. تنظیمات مربوط به عنوان، متا و لینک ثابت دقیقاً مشابه یواست عمل می‌کند. امتیاز رنک مث به محتوای شما بین 0 تا 100 محاسبه شده و با امتیاز 80 به بالا، رنگ مربوط به بهینه‌سازی سبز می‌گردد.

علاوه‌بر این، رنک مث در حین نوشتن به شما کلمات کلیدی مرتبط را پیشنهاد می‌دهد. در انتخاب میان رنک مث و یواست بیشتر سلیقه‌ کاربر و تمایل به کار کردن با سیستم امتیاز و یا سیگنال رنگی مطرح خواهد بود.

رنک مث یا یواست، کارکرد برنامه

رنک مث مدعی است که افزونه‌ای با حجم پایین، سریع، کارآمد و از نظر تکنیکی تمیز را ارائه داده است. از طرف دیگر، نسخه‌ی 14 یواست قابلیت جدیدی را به نام Indexables افزوده است که کارکرد سایت شما را ارتقا می‌بخشد. البته کاربران عمدتاً متوجه تفاوت کارکرد نخواهند شد.

رنک مث یا یواست، یکپارچه‌سازی کنسول جستجوی گوگل

رنک مث در این مورد هم از سهولت استفاده‌ بیشتری برخوردار است. تنها با تأیید حساب کاربری جیمیل خود می‌توانید تمام داده‌های جستجوی گوگل مربوطه را با میز کار وردپرس خود هماهنگ کنید. در یواست نیز چنین قابلیتی وجود دارد، اما امکان مشاهده‌ مستقیم گزارش کنسول جستجو وجود ندارد.

رنک مث در برابر یواست، یکپارچه‌سازی نقشه سایت

نقشه‌ سایت بخش مهمی از هر وب‌سایت را تشکیل می‌دهد که بدون آن گوگل قادر به شناسایی وبسایت نخواهد بود. در انتخاب رنک مث و یواست، تفاوتی میان ایجاد خودکار نقشه‌ سایت وجود ندارد. اما آدرس آن در هر یک از افزونه‌ها متفاوت است که البته این امر تأثیر بارزی بر وب‌سایت نخواهد گذاشت.

رنک مث در برابر یواست، سازگاری با المنتور

هر دو افزونه در نسخه های جدید به صورت کامل از افزونه المنتور پشتیبانی لازم را ارائه می‌کنند و در این مورد مشکلی در استفاده از این دو افزونه برای این دو صفحه ساز وجود ندارد.

به‌روزرسانی در رنک مث و یواست

رنک مث نسبت به یواست، تنظیمات بروزرسانی خود را با سرعت بیشتری منتشر می‌کند. این بروزرسانی‌های متعدد چه با هدف از بین بردن ایرادات نسخه‌های قبلی و چه به‌ منظور رشد و توسعه‌ هرچه سریع‌تر محصول، افزونه‌ رنک مث را مورد توجه عموم قرار داده است. البته شرکت رنک مث خود ادعا می‌نماید که این به‌روزرسانی‌ها به منظور هماهنگی با به‌روزرسانی‌های گوگل و تغییرات الگوریتم آن صورت می‌گیرد و ناشی از نیاز به رفع ایرادات قبلی نیست.

درنهایت، تصمیم برای انتخاب رنک مث یا یواست بر عهده‌ سلیقه، ترجیحات و میزان حرفه‌ای بودن کاربر دارد. عمدتاً از مزایای مشابهی نسبت به نسخه‌ خریداری‌شده‌ یواست برخوردار است و در انتخاب بین این دو، این موضوع نیز باید مدنظر کاربران قرار گیرد. همچنین شما کاربران عزیز می‌توانید جدیدترین مطالب آموزش رایگان وردپرس و همچنین سئو را در سایت فکت وردپرس به آدرس factwp.ir مشاهده کنید.

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *