بهترین خودروهای هیبرید ۲۰۱۸ را بشناسید

۲۹۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
بهترین خودروهای هیبرید ۲۰۱۸ را بشناسید

بسیاری از خودروهای هیبرید تا اندازه زیادی می‌توانند به حفظ سلامت محیط زیست کمک کنند. دولت بریتانیا به تازگی اعلام کرده است که فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۴۰ ممنوع خواهد بود. در دیگر نقاط دنیا نیز کمابیش چنین رویه‌هایی در حال طی شدن است. در نتیجه به نظر می‌رسد بهتر است از هم اینک به فکر خودروهای هیبرید (hybrid car) باشیم.

بهترین خودروهای هیبرید ۲۰۱۸ کدامند؟

در این مطلب جذاب‌ترین خودروهای هیبرید هم از نظر قیمت و هم از نظر سبک زندگی و استفاده‌هایی که از خودرو می‌شود، انتخاب شده‌اند. اگر علاقه به خرید یک خودروی جمع‌وجور داشته باشید یا بخواهید یک ماشین اس‌‌ یو‌ وی (SUV) خریداری کنید،‌ این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

خودروهای هیبرید کوچک

اگر به خودروهای جمع‌وجور علاقه‌مند هستید و یا غالباً در شهر رانندگی می‌کنید، سه خودروی زیر می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

۱. تویوتا یاریس (Toyota Yaris) - از 2011 تاکنون

تویوتا یاریس پس از خودروهای رقیب مانند وکس‌هال کورسا «Vauxhall Corsa»، فورد فیستا «Ford Fiesta» و فولکس‌واگن پولو «Volkswagen Polo» بین علاقه‌مندان صنعت خودرو از محبوب بالایی برخوردار است. فضای بسیار زیاد و مناسب،‌ قابلیت اطمینان، سهولت استفاده و مصرف پایین بنزین در پیشران هیبرید این خودرو از جذابیت‌های این خودروی دوست‌داشتنی محسوب می‌شوند. البته نوع دیزلی این خودرو به بازار ارائه نشده و تنها نوع بنزینی و هیبریدی این خودرو با پنج در برای فروش عرضه شده است.

قیمت خودرو (پوند)مصرف بنزین (کیلومتر بر لیتر)تولید دی اکسید کربن (گرم بر کیلومتر)
۱۵۹۹۵-۲۰۴۹۵۳۴.۴-۳۶.۵۷۵

۲. بی‌ام‌و آی تری - رکس (BMW i3 - REX) - 2013 تا کنون

این مدل خودرو یکی از نوآوری‌های خودرو‌ساز آلمانی به شمار می‌رود. البته می‌توانید نوع تمام‌ الکتریکی این خودرو را نیز انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید که نوع هیبریدی این خودرو یک شگفتی کامل به شمار می‌رود. این مدل فاصله بین هر شارژ را به میزان ۲۸۸ کیلومتر افزایش داده است، در حالی که در مورد نوع قبلی این فاصله  ۱۳۰  تا ۱۶۰ کلیومتر بوده است. BMW i3 کارایی و جذابیت را با یک‌دیگر پیوند داده است. این خودرو دو پدال دارد: پدال گاز و پدال ترمز. اما می‌توانید در حالت عادی تنها با پدال گاز رانندگی کنید. این قابلیت به دلیل اثر سیستم بازتولید انرژی خودرو در هنگام کاهش سرعت یا رها کردن پدال گاز است. فرمان این خودرو بسیار سبک و در عین حال تیز است. در مجموع باید گفت رانندگی با BMW i3 بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌کنید آسان و لذت‌بخش است.

قیمت خودرو (پوند)مصرف بنزین (کیلومتر بر لیتر)تولید دی اکسید کربن (گرم بر کیلومتر)
۳۳۰۷۰-۳۹۲۲۰۶۴.۵۱۴

۳. هوندا جاز (Honda Jazz) - ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵

نسل قبلی Honda Jazz با دو نوع هیبرید و بنزینی و نه دیزلی در بازار موجود بود. البته از مدل ۲۰۱۵ به بعد متاسفانه مدل هیبرید این خودرو وجود ندارد. با این‌حال می‌توانید یک مدل دست دوم Honda Jazz خریداری کنید. این مدل جادار ، مقرون به صرفه، راحت و سریع است و برای رانندگی در مسیرهای تنگ مناسب است.

قیمت خودرو (پوند)مصرف بنزین (کیلومتر بر لیتر)تولید دی اکسید کربن (گرم بر کیلومتر)
۲۱۷۰-۱۲۲۷۵۲۱.۵-۲۶.۷۱۳-۱۹

خودروهای هیبریدی خانوادگی

با پیشرفت فناوری تولید و افزایش تنوع خودروهای هیبریدی،‌ گزینه‌های بسیاری برای مشتریان در بازار وجود دارد. تعدادی از جذاب‌ترین موارد برای استفاده خانواده‌ها را در ادامه معرفی کرده ایم.

۱. تویوتا سی-اچ‌آر (Toyota C-HR) -  2017 تا کنون

تویوتا سی-اچ‌آر یکی از بهترین مدل‌های تویوتا است. در حقیقت این مدل در سال ۲۰۱۸ جایزه طراحی خودروی جدید (New Car Awards) را از آن خود کرده است. از جذابیت‌های این خودرو می‌توان به صندلی‌های راحت، اتاق آرام،‌ طراحی چشم‌گیر و بسیاری از موارد کاربردی دیگر اشاره کرد. با اینکه نوآوری زیادی در این خودرو به کار نرفته است و دیگر رقیبان مشخصات کاربردی بیشتری دارند،‌ این مدل ارزش امتحان کردن را دارد. موتور این مدل از خودروی تویوتا پریوس قرض گرفته شده است لذا اگر با پریوس آشنا باشید،‌ راحتی رانندگی با آن را حدس خواهید زد.

قیمت خودرو (پوند)مصرف بنزین (کیلومتر بر لیتر)تولید دی اکسید کربن (گرم بر کیلومتر)
۲۱۰۶۵-۲۹۶۸۰۳۲۱۴-۱۶

۲. تویوتا پریوس (Toyota Prius) - ۲۰۱۵ تا کنون

نمونه سنتی این خودرو رقیبان بسیاری از نوع هیبرید دارد اما نسل چهارم این خودرو هنوز چهره مشهور و بازده بالای خود را حفظ کرده است. گرچه رانندگان خوش‌گذران ممکن است تحت تاثیر قرار نگیرند اما این مدل بسیار راحت و رانندگی با آن بسیار ساده است. تویوتا باتری این مدل را زیر صندلی عقب کار کرده است تا فضای بیشتری در صندوق عقب باقی بماند. باتری این مدل ۲۸ درصد از مدل قبلی سریع‌تر شارژ می‌شود.

قیمت خودرو (پوند)مصرف بنزین (کیلومتر بر لیتر)تولید دی اکسید کربن (گرم بر کیلومتر)
۲۴۱۱۵-۳۳۸۹۵۳۷-

۳. فولکس واگن گلف جی‌تی‌ای  (Volkswagen Golf GTE) - از ۲۰۱۳ تا کنون

فولکس‌واگن امیدوار است گلف جی‌تی‌ای در بازار خودروهای هیبرید قابل‌ شارژ، همچون مدل «GTE» در دسته خودروهای درون‌سوز بین سال‌های ۱۹۷۰-۱۹۸۰ انقلابی به‌ پا کند. این مدل از نظر فناوری یک شاهکار به حساب می‌آید؛ اما استفاده از این امکانات اصلاً پیچیده و خسته‌کننده نیست. البته به نظر می‌رسد گلف جی‌تی‌ای در رسیدن به این هدف موفق بوده است، چرا که در حال حاضر امکان ثبت سفارش به علت ناتوانی در پوشش سفارشات وجود ندارد. در نهایت پیشرفت‌های بسیار جالبی در این مدل دیده می‌شود.هنگام استفاده از نیروی الکتریکی تقریباً صدایی شنیده نمی‌شود. البته گزینه‌ای برای افزایش صدا در گلف جی‌تی‌ای وجود دارد تا عابرین پیاده در پارکینگ‌ها متوجه روشن بودن خودرو بشوند و با آن برخورد نکنند!

قیمت خودرو (پوند)مصرف بنزین (کیلومتر بر لیتر)تولید دی اکسید کربن (گرم بر کیلومتر)
۱۷۷۶۵-۳۴۶۵۰۱۵.۹-۳۵.۷۷-۳۹

خودروهای هیبرید شاسی‌بلند

اگر می‌خواهید یک خودروی مناسب برای خانواده انتخاب کنید به دنبال یک شاسی‌بلند بروید. تعداد و تنوع خودروهای شاسی‌بلند روز به روز بیشتر می‌شود.

۱. رنجرور پی 400‌ای (Range Rover P400e)

این مدل به دو صورت اسپرت و کلاسیک موجود است و در خودروهای هیبرید یک پرچم‌دار به شمار می‌آید، چرا که مصرف سوخت و تولید گازهای خروجی آن به عنوان یک خودروی شاسی‌بلند در سطح بسیار پایینی قرار دارد. در سطح جهانی اینک با توجه به فشار مالیات پرداختی متناسب با مصرف سوخت فسیلی و تولید گازهای آلاینده، تولیدکنندگان خودروهای شاسی بلند بیشتر به سمت تولید چنین خودروهایی رفته‌اند. هزینه دو برابری تولید یک خودروی هیبرید نسبت به یک مدل بنزینی شاسی‌بلند با توجه به کاهش پرداخت مالیات در سه سال مصرف به جیب مصرف‌کننده باز می‌گردد.

قیمت خودرو (پوند)مصرف بنزین (کیلومتر بر لیتر)تولید دی اکسید کربن (گرم بر کیلومتر)
70785-1130504364

۲. بی‌‌ام‌‌و (BMW X5)  - ۲۰۱۳ تا کنون

ابعاد بسیار بزرگ این خودرو به یک خودروی با مصرف بالا شبیه است؛ اما به کمک فناوری موتور بنزینی-الکتریکی قابل شارژ در این مدل، مصرف سوخت‌های فسیلی آن به طرز چشم‌گیری کاهش یافته است. با اینکه این خودرو بسیار تجملاتی است؛ اما امکانات کاربردی زیادی دارد. در بی‌ام‌و ایکس 5، سه ردیف صندلی وجود دارد و راننده و سرنشینان از نشستن روی صندلی‌ها احساس راحتی می‌کنند.

قیمت خودرو (پوند)مصرف بنزین (کیلومتر بر لیتر)تولید دی اکسید کربن (گرم بر کیلومتر)
۵۵۸۱۰۳۶.۸۷۷

۳. مرسدس بنز کلاس جی‌ال‌ای (Mercedes-Benz GLE-Class) - ۲۰۱۵ تا کنون

این مدل اولین محصول شاسی‌بلند مرسدس با پیشران هیبرید قابل شارژ است. با تلفیق یک موتور درون‌سوز/بنزینی با فناوری هیبرید و امکان شارژ کامل در حد دو ساعت،‌ مرسدس توانسته است یک مدل کاملا مقرون به صرفه و دوست‌دار محیط زیست به دنیا معرفی کند. در خودروی مرسدس بنز کلاس جی‌ال‌ای توان طی مسیر با بنزین برابر با ۳۶.۷ کیلومتر برای مصرف هر لیتر سوخت (توان اسمی) و ۳۰ کیلومتر با نیروی الکتریکی بدون بنزین است. این خودرو برای سرنشینان بسیار راحت است و احتمالاً بیشتر مناسب جاده و کوهستان طراحی شده است. البته رانندگی با برخی رقیبان این مدل احتمالاً جذاب‌تر خواهد بود.

قیمت خودرو (پوند)مصرف بنزین (کیلومتر بر لیتر)تولید دی اکسید کربن (گرم بر کیلومتر)
۶۶۶۷۵-۷۵۹۷۰۳۲.۷۸۴

۴. میتسوبیشی اوتلندر فیو (Mitsubishi Outlander PHEV) - ۲۰۱۲ تاکنون

این مدل از بسیاری موارد مالیاتی معاف است. قیمت آن تقریبا با مدل دیزلی برابر است و روی کاغذ توان طی مسافتی برابر با ۶۳ کیلومتر با مصرف هر لیتر بنزین دارد. فضای داخلی بسیار زیاد و امکانات جالب توجه، میتسوبیشی اوتلندر فیو، آن  را به یک خودروی منحصر تبدیل کرده است. گرچه ردیف سوم صندلی‌ها برای بزرگسالان، در مسافرت‌های طولانی کمی تنگ است؛ اما این فضا برای بچه‌ها مناسب خواهد بود. هدایت خودرو نیز با توجه به اندازه آن بسیار راحت و ایمن است.

قیمت خودرو (پوند)مصرف بنزین (کیلومتر بر لیتر)تولید دی اکسید کربن (گرم بر کیلومتر)
۳۴۸۰۵-۴۶۰۵۵۶۳۴۱

 

اگر به این نوشته علاقه‌مند بودید، موارد زیر نیز احتمالاً مورد توجه شما واقع خواهند شد:

==

بر اساس رای ۶۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
parkers
۱ دیدگاه برای «بهترین خودروهای هیبرید ۲۰۱۸ را بشناسید»

سلام خودروی سوناتا هیبرید را جا انداختید که از تویوتا بهتره

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *