بهترین خبرخوان‌ها (RSS Readers) برای ویندوز

۴۴۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
بهترین خبرخوان‌ها (RSS Readers) برای ویندوز

خبرخوان‌ها (RSS readers) هنوز یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت تیتر اخبار و مقالات جالب از وب‌سایت‌های مورد علاقه‌اند؛ مخصوصا اگر با رایانه یا لپ‌تاپ کار کنید. البته تعداد زیادی برنامه اندروید و آی.او.اس خبرخوان عرضه شده است اما تنها زمانی که یک صفحه نمایشگر بزرگ در مقابل دارید، استفاده از این فناوری در اصطلاح به شما می‌چسبد!

اگر کاربر ویندوز هستید، دو راه برای نصب برنامه خبرخوان وجود دارد. می توانید یک «EXE installer» نصب کنید یا سری به «Windows Store» بزنید. برخی خبرخوان‌ها از هردو پشتیبانی می‌کنند اما برخی فقط در Windows Store وجود دارند.

اگر انتخاب شما Windows Store است،‌ این مطلب برای شما مفید خواهد بود. در این نوشته هفت انتخاب جذاب را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. Readiy

این برنامه یک «Feedly reader» است. اگر یک حساب Feedly دارید، می توانید از Readiy برای دسترسی به محتوای خود به شکل پویاتر بهره‌مند شوید. اگر هنوز حساب کاربری ایجاد نکرده‌اید،‌ هنوز دیر نشده است!

برنامه سریع اما زیبا طراحی شده است. در Readiy با انبوهی از امکانات کم‌کاربرد یا بی‌استفاده روبه‌رو نخواهید شد که باعث شده بسیار دل‌نشین باشد. این ويژگی Readiy را به یکی از بهترین خبرخوان‌ها تبدیل کرده است.

برای وارد شدن به این برنامه می‌توانید از حساب گوگل، فیس‌بوک،‌ توییتر یا مایکروسافت استفاده کنید.

۲. Newsflow

از نظر تعداد کاربر، Newsflow به اندازه برنامه قبلی پرطرفدار نیست. اما اگر دنبال خبرخوان مناسبی با قابلیت‌های بیشتر می‌گردید، گزینه مناسبی است.

Newsflow تمام قابلیت‌های مورد انتظار از یک خبرخوان شامل دسترسی آف‌لاین و اعلان (notifications) سفارشی را در خود جای داده است،‌ اما امکانات بسیار دیگری نیز در آن تعبیه شده است. برای مثال می‌توانید برای اخبار، دسته بندی مورد علاقه،‌ سایت‌های جذاب و حتی نویسندگان، عناوین زنده (live tiles) ایجاد کنید.

این برنامه قابلیت مطالعه عناوین موردعلاقه یا ذخیره آن‌ها برای آینده (Favorite and Read Later feature) را ارائه می‌کند. این قابلیت به شما کمک می‌کند مقالات مورد علاقه را گردآوری کنید و همیشه فرصت مطالعه آن‌ها را داشته باشید.

اخیرا Newsflow قابلیت مشاهده فایل‌های ویدئویی از یوتیوب و HTML را اضافه کرده است. می‌توانید هر ویدئویی را بدون خارج شدن از برنامه تماشا کنید.

۳. Fedora Reader

Fedora Reader یکی دیگر از برنامه‌هایی است که قابلیت‌ را فدای سرعت کرده است. با این‌ حال همین امکانات محدود هم یک طرفدار خبرخوان را راضی نگاه می‌دارد.

یکی از ویژگی‌های جذاب این برنامه،‌ امکان ذخیره کردن تمام یک صفحه اینترنتی است. اگر با خبرخوان‌ها آشنا باشید،‌ بیشترشان تنها تیتر و توضیحات مختصر را نمایش ‌می‌دهند.

در Fedora Reader پیدا کردن مطالب بسیار ساده است و لیستی از مطالب مورد علاقه وجود دارد که می‌توانید در آن گشت بزنید.

۴. RSS Central

اگر به دنبال سهولت استفاده هستید،‌ RSS Central انتخاب درستی است. به محض این‌که اولین بار این برنامه را اجرا کنید، تعداد زیادی سایت برای انتخاب و اضافه کردن به لیست علایق موجود است.

امکان جست‌و‌جو نیز وجود دارد. در طول آزمایش این برنامه،‌ مشاهده کردیم که این قابلیت بسیار کارا است چرا که طی چند ثانیه تمام آنچه می‌خواستیم را نمایش داد.

RSS Central قابلیت‌های مشترکی با دیگر خبرخوان‌ها دارد. برای مثال با گزینه عناوین زنده، می‌توانید چکیده مقالات یا صفحات کامل وب را مشاهده کنید. حتی می‌توانید مقالات را به حساب‌ «Instapaper» منتقل کنید تا بعدا مطالعه نمایید.

RSS Central یک دوره هفت روزه رایگان به مشتری پیشنهاد می‌کند و اگر راضی بودید می‌توانید با پرداخت بهای اندکی این برنامه را نصب کنید.

۵. Veen Reader

Veen Reader یک خبرخوان تحت ویندوز چندهدفه است. این برنامه می‌تواند به تنهایی به عنوان خبرخوان عمل کند یا با حساب Feedly شما هم‌گام شود.

با این برنامه می‌توانید تعداد زیادی حساب Feedly را به صورت هم‌‌زمان و در یک صفحه داشته باشید. Veen Reader راهی برای دسته‌بندی زندگی به شما ارائه می‌کند. برای مثال یک حساب برای علایق و سرگرمی‌ها و یک حساب مربوط به کار ایجاد کنید و هم‌زمان از مطالعه هر دو لذت ببرید.

از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به جست‌وجوی سریع، انتخاب زمینه دو یا سه قسمتی و دو نوع پس‌زمینه اشاره کرد.

۶. NextGen Reader

در لیست ما NextGen Reader احتمالا مشهورترین است. اما متاسفانه این برنامه از همه گران‌تر نیز هست! قیمت این برنامه در حدود ۵.۹۹ دلار است؛ البته غالبا خریداران مشمول تخفیف می‌شوند. آیا NextGen Reader ارزش پرداخت چنین پولی دارد؟

بله! یکی از مهمترین قابلیت‌های این برنامه امکان هم‌گام‌سازی (syncying) بین دستگاه‌های مختلف است. در حالی که اکثر برنامه‌های دیگر تنها به صورت محلی در رایانه شما کار می‌کنند،‌ می‌توانید این خبرخوان را در گوشی همراه خود نیز داشته باشید.

صفحات متعدد، دو نوع پس‌زمینه و عناوین زنده این برنامه را بسیار چشم‌نواز کرده است و البته می‌تواند به حساب Feedly شما متصل شود.

۷. Ticker

Ticker روشی بسیار پویا و خلاقانه برای خبرخوانی انتخاب کرده است؛ نمایشی زنده با محیط‌ها و سایت‌های خبری، به جای برنامه‌های کسل‌کننده و غیرجذاب.

به محض اضافه کردن تعدادی سایت به این خبرخوان،‌ تیترها شروع به حرکت در یک حلقه می‌کنند. برای بیشتر دانستن در مورد یک تیتر، کافی است اشاره‌گر موس خود را روی آن نگاه دارید. حرکت متوقف و توضیحات بیشتر در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

امکان سفارشی‌سازی Ticker برای هر موضوعی بی‌نظیر است و همه چیز از اخبار ورزشی تا اخبار فوری را در بر می‌گیرد.

انتخاب شما کدام است؟

در این نوشته سعی شد تا بهترین خبرخوان‌های ویندوز به شما معرفی شود. هر کدام از این برنامه‌ها امکانات و ظاهر متفاوتی دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب بهترین گزینه،‌ تعدادی از آن‌ها را نصب و امتحان کنید.

اگر مایلید ساخت برنامه خبرخوان برای سایت‌ های خبری را فرا بگیرید، به اینجا مراجعه کنید.

 

 

منبع

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *