۱۴ افزونه برتر و مفید فایرفاکس

۵۸۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ آذر ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
۱۴ افزونه برتر و مفید فایرفاکس

اگر سال خود را با بی نظمی شروع کرده‌اید، چرا نظم جدیدی به زندگی خودتان نمی‌دهید؟ اینکه افزونه صحیح مرورگر فایرفاکس می‌تواند کارها را در مدت زمانی مقرر و یا حتی اتمام مهلت تعیین شده انجام دهد، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در این مقاله، به منظور همگانی کردن سودمندی‌های فایرفاکس، مفیدترین افزونه‌های فایرفاکس را معرفی کرده و دلایل جذابیت آنها را شرح می‌دهیم.

صفحات جدید فایرفاکس چندان چشم‌گیر نیست و مطمئناً مورد سودمند جدیدی به آن اضافه نشده است. StartHQ تغییراتی را با ارائه برگه‌ی جدیدی به وجود آورده است؛ این برگه‌ها با سرویسی‌های ابری (Cloud) طراحی شده‌اند. پس از ترکیب شدن آن‌ها، می‌توانید یک تب (Tab) را باز کنید و مشابه جستجو در سرویس‌های ابری مانند Gmail و DropBox، وبسایت‌های مورد علاقه‌ی خودتان را انتخاب کنید. این مورد برای مواقعی که شما به دنبال موضوعی هستید و نمی‌دانید کجا ممکن است باشد، بسیار مناسب است.

اگر منو (Menu) فایرفاکس را در مقایسه با گزینه‌های مینیمالیستی گوگل کروم، در هم ریخته می‌بینید، پاک‌کن واسط کاربری (UI Eraser) به شما کمک می‌کند تا به‌هم ریختگی نوار ابزار را سر و سامان بدهید. این افزونه‌ی به درد بخور، به شما این امکان را می‌دهد که نوارها، آیکن‌ها و ابزارها را از واسط جدا کرده و فقط چیزهایی را که نیاز دارید، نگه دارید.

Xmarks، تمام بوکمارک‌ها و تب‌های شما را عمومی می‌کند. شما می‌توانید مجموعه تب‌ها و بوک­مارک وبسایت‌ها را در مرورگرها و دستگاه‌هایی که این افزونه را دارند ذخیره کنید؛ یا از این افزونه برای دسترسی به محتوای ذخیره شده در فایرفاکس بر روی مرورگر یا کامپیوتر دیگر استفاده کنید. این افزونه هنگامی که در سفر یا مأموریت کاری هستید، یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

افزونه‌ی عسل (Honey) به هنگام خرید آنلاین استفاده می‌شود که سبب صرفه‌جویی در زمان می‌شود. اگر قصد خرید از وب‌سایت خاصی را داشته باشید، عسل سریعاً تمام کوپن‌های موجود و کدهای تبلیغاتی را بررسی کرده و فوراً آن‌ها را امتحان می‌کند؛ در نهایت هریک از آنان که واقعی و قابل استفاده هستند را به شما ارائه می‌دهد. در حال حاضر لیست وب‌سایت‌هایی که عسل از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، گسترده است و شامل بسیاری از برندهای اصلی نیز می‌شود.

اگر نیازی به اسکرین‌شات ندارید اما تحقیقات زیادی انجام می‌دهید و به صورت آنلاین یادداشت برداری می‌کنید، می‌توانید با استفاده از Diigo کارتان را خیلی آسان‌تر کنید. این افزونه اساساً به عنوان یک ابزار پیشرفته های لایت کردن می‌باشد که به شما امکان های لایت کردن متون را می‌دهد؛ همچنین قابلیت ایجاد یادداشت‌های پستی دیجیتال را دارد. با افزونه Diigo می‌توان همه چیز را برای دسترسی سریع در موبایل و کامپیوترهای شخصی ذخیره کرد. این افزونه در برخی موارد اسکرین­شات هم می‌گیرد.

اگر شما مرتباً عکس‌ها را برای مشاهده‌ی بهتر یا گرفتن اسکرین‌شات در یک تب جدید باز می‌کنید، افزونه‌ی Imagus، قضاوت شما را با کمک یک درگاه خوش آمدید (welcome port) از کروم به فایرفاکس، خیلی آسان‌تر کرده است. پس از ترکیب کردن آن، می‌توانید ماوس را روی هر تصویری قرار دهید تا یک پنجره‌ی پاپ‌آپ با سایز کامل برای شما نمایان شود. آخرین نسخه نرم افزار، در مقایسه با نسخه‌های قدیمی‌تر، سریع‌تر عمل می‌کند.

Lazarus نگرانی شما را برای توقف‌های مرورگر برطرف می‌کند. اگر چیزی به طور ناگهانی متوقف شود، افزونه Lazarus تمام کار شما را به طور خودکار ذخیره کرده و به شما امکان بازگردانی به حالت قبل از توقف را می‌دهدکه در درجه‌ی اول به متن مربوط می‌شود). اگر شما وبلاگ‌نویس هستید یا فرم‌های وبسایت‌ها را پر می‌کنید (مانند رزومه) و نمی‌خواهید شانستان را از دست بدهید از این افزونه استفاده کنید.

با وجودی که کامپیوترها (به خصوص Macها) ترفندهای مختلفی برای گرفتن اسکرین­شات ارائه می‌دهند، اما گاهی اوقات تمام گزینه‌هایی که برای گرفتن یک اسکرین‌شات عالی نیاز است، در دسترس شما نیستند. ابزار Awesome Screenshot Plus به شما این امکان را می‌دهد که از تمام صفحات وب یا بخش‌های خاصی از آنها عکس بگیرید، همچنین اسکرین‎‌شات‌ها را به صورت یادداشت ذخیره و آنها را به روش دیگری شخصی‌سازی کنید. این افزونه برای ایجاد راهنما یا ساخت تصاویر بامزه، ایده آل است.

اگر با به تعویق افتادن کارها به خصوص زمانی که در اداره گیر افتاده‌اید مشکل دارید، افزونه‌ی RescueTime را امتحان کنید، RescueTime مدت زمانی را که صرف گشت و گذار در اینترنت کرده‌اید، به صورت نموداری نشان می‌دهد. شما می‌توانید به سایت‌های مختلف رتبه‌بندی خوب یا بد بدهید، بنابراین این افزونه امتیازی بر اساس میزان بهره‌وری شما در آن روز می‌دهد. این فرصتی برای نگاه صادقانه به کار اینترنتی شماست!

LeechBlock افزونه‌ای است که متخصص مسدود کردن وبسایت‌ها می‌باشد و به رتبه‌بندی بهره‌وری شما کمک می‌کند. اگر از این افزونه استفاده می‌کنید و دریافته‌اید که زمان زیادی را بیهوده صرف مرور کردن وبسایت‌هایی می‌کنید که مربوط به کار شما نیستند، می‌توانید از این افزونه استفاده کنید و در ساعات کاری‌تان، این وبسایت‌ها را مسدود کنید. این افزونه برای کارمندان اداری که باید به موقع وظیفه‌شان را به انجام برسانند، عالی است.

اگر زمانی که سرکار هستید، میزان دانلود خود را مدیریت می‌کنید، افزونه Download Plan ممکن است مفید باشد. این افزونه به شما کمک می‌کند تا یک برنامه‌ریزی سریع برای دانلود داشته باشید و ترتیب دانلودها را سازماندهی کنید، همچنین می‌توانید مکان ذخیره‌ی دانلودها را تعیین کنید. اگر نرم افزار دیگری برای مدیریت دانلود دارید ولی نمی‌خواهید سرعت کامپیوترتان کم شود، از این افزونه استفاده کنید.

اگر تاکنون از Adblock Plus استفاده نکرده‌اید، حال زمان خوبی برای شروع است. این افزونه، اسکریپت‌ها را بررسی کرده و مواردی را که تبلیغات آنلاین را اجرا می‌کنند، مسدود می‌کند. تمام تبلیغات مزاحم، ویدئوهای پخش خودکار، صفحات پاپ‌آپ را فوراً از بین برده و صفحه‌ی وب ساده را بالا می‌آورد. می‌توان موارد استثناء را بر آن اعمال کرد.

اگر شغل شما یا تفریحتان در مواقعی که کار نمی‌کنید، اشتراک مقالات، خاطرات خنده‌دار، فیلم گربه و خبر در رسانه‌های اجتماعی است، افزونه Hootlet به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت هر چیزی که تماشا می‌کنید را با دو کلیک به اشتراک بگذارید. این سرویس همچنین اگر کلاً برای اهداف بازاریابی استفاده شود، می‌تواند با تجزیه و تحلیل اتوماتیک Hootsuite کارهای شگفت‌انگیزی انجام دهد.

حال اگر این افزونه ها برایتان سودمند بود،پیشنهاد ما مراجعه به مطالب زیر می‌باشد:

 

منبع

 

بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *