۳۰ افزونه برتر مرورگرهای Chrome و Firefox برای بازاریابان دیجیتال

۱۳۰۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
۳۰ افزونه برتر مرورگرهای Chrome و Firefox برای بازاریابان دیجیتال

اگر شما یک بازاریاب دیجیتال باشید، اساساً کل روز خود را در حالی‌ که مرورگر وب در مقابل‌تان باز است می‌گذرانید. در همین راستا در این نوشته، فهرستی از 35 افزونه برتر برای مرورگر‌های وب ارائه می‌کنیم که به شما در زمینه کار، جست‌وجو، بهره‌وری و غیره کمک بسیاری خواهند کرد.

فهرست مطالب این نوشته

۱. افزونه نمایش‌دهنده رتبه الکسا: Alexa Traffic Rank

با این افزونه می‌توانید به سادگی یک کلیک، رتبه الکسای وبسایتی که در حال مشاهده آن هستید را ببینید. (کروم / فایرفاکس)

2. افزونه Bitly

با این افزونه می‌توانید به شکلی بسیار آسان لینک‌های خود را کوتاه کنید، آن‌ها را به اشتراک بگذارید و پس از به اشتراک‌گذاری داده‌های مرتبط به هر لینک را دنبال کنید. (کروم)

۳. افزونه کاربردی Buffer

با بافر قادر خواهید بود هر محتوای جالبی که در صفحات وب می‌بینید را به سادگی تنها یک کلیک در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک و لینکدین به اشتراک بگذارید. (کروم / فایرفاکس)

۴. افزونه‌ای برای یافتن لینک‌های شکسته: Check My Links

یک افزونه بسیار ایده‌آل که به شما اجازه می‌دهد صفحات وب را تجزیه و تحلیل کرده، لینک‌های شکسته را در آن‌ها بیابید و سپس اصلاحشان کنید. (کروم)

۵. افزونه رنگی ColorZilla

ابزاری است که با آن می‌توانید رنگی را از یک صفحه وب انتخاب کنید و مقادیر hex و RGB آن را مشاهده و بعداً در جای دیگری استفاده کنید. (کروم / فایرفاکس)

۶. افزونه جالب Corporate Ipsum

اگر یک صفحه وب طراحی کرده‌اید ولی هنوز محتوای متنی آن آماده نیست و می‌خواهید فعلاً جای آن‌ها را با متون تصادفی پر کنید، افزونه Corporate Ipsum دقیقاً ابزاری است که به آن نیاز دارید؛ با این افزونه خیلی راحت می‌توانید در چنین مواقعی متن‌های تصادفی تولید کرده و از آن‌ها استفاده لازم را ببرید. (کروم)

۷. افزونه محتوایی DrumUp

این افزونه محتوای مرتبط با آنچه که شما در حال خواندنش هستید را نشان می‌دهد و برای تحقیق محتوایی بسیار مفید است. (کروم)

8. افزونه یابنده آدرس‌های ایمیل‌: Email Auto Extractor

این افزونه تمام آدرس‌های ایمیل موجود در صفحه وب انتخابی شما را استخراج می‌کند تا بتوانید از آن‌ها برای اهداف بعدی خود بهره بگیرید. (کروم)

۹. افزونه Email Hunter

کاربرد این افزونه نیز مشابه افزونه قبلی است و می‌توانید از آن برای جمع‌آوری ایمیل‌ها از درون یک صفحه وب بهره بگیرید. (کروم)

10. افزونه توییتری Followr

این افزونه ابزاری جالب است برای جمع کردن فالور در شبکه اجتماعی توییتر؛ راه‌اندازی آن تنها ۱۵ ثانیه طول می‌کشد و تنها کاری که باید بکنید لاگین کردن به این شبکه اجتماعی است. پس از اینکار، یک موضوع یا کلمه کلیدی مشخص را برای افزونه معین می‌کنید و Followr هر سی دقیقه یکبار به جستجوی این کلمه کلیدی پرداخته و تعداد اندکی از توییت‌های مربوط به آن را لایک می‌زند. به این ترتیب سایر کاربران متوجه شما شده و ممکن است اشتراکتان را فالو کنند. (کروم)

11. افزونه کاربردی Google Analytics Debugger

این افزونه اطلاعاتی بسیار کاربردی را در کنسول جاوا اسکریپت مرورگر کروم درج می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید دریابید که آیا سرویس آنالیتیکس به درستی روی سایت مورد نظر شما راه‌اندازی شده و مشغول جمع‌آوری داده‌های صحیح است یا خیر. (کروم)

۱۲. افزونه Google Page Analytics

با این افزونه به سادگی قادر خواهید بود به کمک داده‌های گرد‌آوری شده توسط سرویس گوگل آنالیتیکس، نحوه تعامل مشتریان با صفحات سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. (کروم)

۱۳. افزونه جست‌وجوگر محتوا: Google Scholar Button

اگر برای تهیه محتوا قصد جستجو در بین مطالب و مقالات علمی سرویس Google Scholar را دارید بهتر است از افزونه Google Scholar Button غافل نشوید. (کروم / فایرفاکس)

۱۴. افزونه تصحیح‌کننده گرامر: Grammarly

این افزونه یک ابزار قدرتمند و خودکار برای بررسی متون انگلیسی از نظر گرامر و املا است. (کروم / فایرفاکس)

۱۵. افزونه Linkclump

چندین لینک را به صورت یکجا با کشیدن یک کادر در مرورگر وب خود انتخاب و باز کنید. اگر تحقیق و جست‌وجوهای زیادی انجام می‌دهید، با این افزونه می‌توانید در طولانی مدت، زمان قابل توجهی را صرفه‌جویی کنید. (کروم)

۱6. افزونه گسترش‌دهنده LongURL

در حین گشت و گذار در وب با URL - یا آدرس‌های اینترنتی - متعددی مواجه می‌شوید که توسط سرویس‌های مختلف کوتاه شده‌اند؛ با افزونه LongURL می‌توانید مقصد اصلی یا آدرس اصلی این URL-ها را مشاهده کنید. (کروم)

با این افزونه می‌توانید دریابید که چه کسانی به صفحات وبسایت شما لینک داده‌اند و این صفحات از نظر سئو و دریافت «بک‌لینک» (Backlink) در چه وضعیتی قرار دارند. (کروم)

۱۸. افزونه نشان‌گر Mozbar

یکی از محبوب‌ترین افزونه‌ها در زمینه SEO است که شاخص‌های کلیدی مرتبط با این مبحث و مشکلاتی که از نظر SEO در یک صفحه وب وجود دارند را به سرعت به نمایش در می‌آورد. (کروم)

19. افزونه زمان‌سنج Page load time

یک افزونه مرتب و کوچک است که سرعت و مدت زمان بارگذاری صفحات وبی را که انتخاب کرده‌اید، به شما می‌گوید. از آنجا که سرعت بارگذاری صفحه بر SEO تأثیر مستقیم می‌گذارد، این افزونه واقعاً ارزشمند است. (کروم)

۲0. افزونه ذخیره‌کننده مطالب: Pocket

فقط روی نماد آن در بالای مروگر خود کلیک کنید تا مقاله‌ای که در حال خواندن آن هستید برای مطالعه در آینده ذخیره شود. شما می‌توانید مقالات ذخیره شده را از طریق وبسایت یا اپلیکیشن «پاکت» به صورت آنلاین و یا آفلاین مطالعه کنید. (کروم / فایرفاکس)

۲1. افزونه اتصال‌دهنده موبایل و رایانه Pushbullet

با استفاده از این افزونه می‌توانید گوشی هوشمند و کامپیوتر خود را به یکدیگر وصل کرده، پیام‌ها و اعلان‌هایی که روی موبایل‌تان دریافت می‌کنید را روی مانیتور رایانه‌تان ببینید، به آنها از طریق کامپیوتر پاسخ دهید و یا به سادگی هر چه تمام‌تر بین این دو ابزار به تبادل فایل بپردازید. (کروم / فایرفاکس)

اگر قصد تهیه محتوا برای یک وبلاگ انگلیسی زبان را داشته باشید، افزونه Related Content by Zemanta برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. این افزونه بر حسب محتوایی که در حال تهیه آن هستید به شما تصاویر، تگ‌ها و مقالات مرتبطی را پیشنهاد می‌دهد تا محتوایی به مراتب بهتر از نظر SEO تولید کنید و میزان تعامل مخاطب با آن را نیز بالاتر ببرید. (کروم)

۲۳. Scraper، افزونه‌ای برای سازماندهی داده‌ها

این افزونه بر حسب نیاز شما داده‌های مختلف را از وب‌سایت‌های گوناگون جمع‌آوری کرده و آنها را در صفحات گسترده سازماندهی می‌کند. (کروم)

۲۴. افزونه ارزیاب SEOquake

افزونه‌ SEOquake یک ابزار قدرتمند است که شما را قادر به ارزیابی صفحات وب و مشاهده پارامترهای مرتبط با SEO آن‌ها می‌کند. برای سرعت بخشیدن به تجزیه و تحلیل‌ SEO وب‌سایت‌تان در فضای رقابتی امروز، این افزونه بسیار مفید خواهد بود، خصوصاً برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه سنگین برخی از ابزارهای تجزیه و تحلیل مشابه غیر رایگان را تقبل کنند. توجه داشته باشید که SEOquake بخش زیادی از منابع سیستم شما را درگیر می‌کند، پس اطمینان حاصل کنید که پیش از استفاده از آن تمام زبانه‌ها و فرآیندهای غیرضروری را بسته‌اید. (کروم / فایرفاکس)

۲۵. افزونه Tag Assistant

این افزونه به شما کمک می‌کند تا فرایند نصب و پیاده‌سازی برخی از سرویس‌های گوگل، مانند «گوگل آنالیتیکس» و یا Google Tag Manager را به شکلی ساده‌تر به پیش برده و اطمینان حاصل کنید که این سرویس‌ها روی سایت شما عملکرد درستی دارند. (کروم)

۲۶. افزونه کاربردی The Great Suspender

زبانه‌های باز ولی بدون استفاده مرورگر را به طور خودکار متوقف می‌کند تا منابع سیستم را بی‌جهت درگیر نکنند. هر وقت به محتوای یکی از این زبانه‌ها نیاز داشتید، کافی است درون آن کلیک کنید تا صفحه‌ای که قبلاً در آن باز بوده مجدداً بارگذاری شود. (کروم)

۲۷. افزونه زمان‌سنج Webtime Tracker

با Webtime Tracker می‌توانید آماری را مشاهده کنید که نشان می‌دهد چقدر در سایت‌های مختلف و صفحات وب گوناگون زمان صرف کرده‌اید. (کروم)

۲۸. افزونه‌ای برای تجزیه و تحلیل ویدیوهای یوتیوب: VidIQ Vision for YouTube

با این افزونه می‌توانید دریابید که «ویدئوهای مرتبط» (Related Videos) به یک ویدئوی محبوب در یوتیوب چطور انتخاب شده و در کنار آن به نمایش در می‌آیند، چه عواملی باعث می‌شوند یک ویدئو در جستجوهایی که روی یوتیوب صورت می‌پذیرد جایگاه بهتری پیدا کند، تعامل کاربران با یک ویدئو در شبکه‌های اجتماعی چگونه بوده است و غیره. به زبان ساده‌تر، افزونه VidIQ Vision for YouTube از رازهای پشت‌پرده موفقیت یک ویدیو روی پلتفرم یوتیوب برای شما پرده بر می‌دارد. (کروم)

۲۹. افزونه جذاب Wappalyzer

این افزونه به شما نشان می‌دهد که برای توسعه وب‌سایت‌های مختلف از چه تکنولوژی‌هایی استفاده شده‌ است. اگرچه Wappalyzer صددرصد دقیق نیست، اما برای اینکه ببینید رقیب شما از چه چیزی استفاده می‌کند ابزار به نسبت خوبی است. (کروم / فایرفاکس)

۳۰. افزونه Window Resizer

با این افزونه می‌توانید چگونگی نمایش محتوای خود در دستگاه‌های مختلف با رزلوشن‌های گوناگون را ببینید. (کروم)

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

این مطلب با حمایت «ترجمیک»‌ نوشته شده است.

ترجمیک بزرگ‌ترین و جامع‌ترین پلتفرم خدمات زبانی در ایران است. ترجمیک خدمات مختلفی از جمله ترجمه تخصصی متون، ترجمه وب‌سایت به چندین زبان، ترجمه کتاب، ویرایش، ویرایش نیتیو، ترجمه متون محرمانه، اعزام مترجم همزمان و شفاهی، ترجمه فیلم و صوت، ترجمه رسمی مدارک (مترجم رسمی)، گویندگی و روخوانی متن و … را با بالاترین کیفیت ارائه می‌نماید.

در دنیای رقابتی امروزی، یکی از موثرترین ابزارهای موجود به منظور حضور موفق در عرصه کسب و کار بین‌المللی، راه‌اندازی وب سایت‌های دو یا چند زبانه بوده و ضرورت آن دیگر بر کسی پوشیده نیست، چرا که اولین گزینه برای مشتریان به منظور تحقیق و کسب اطلاعات در مورد خدمات یا کالاهای مختلف، مراجعه به شبکه اینترنت و جستجو در وب سایت‌های مختلف است.

با توجه به اهمیت این موضوع، برخی از صاحبان کسب و کار تصمیم می‌گیرند تا در ابتدای کار خود از افزونه‌هایی همچون WPML و nLingual یا موارد مشابه دیگر برای ترجمه خودکار وب سایت خود استفاده کنند تا هم در هزینه صرفه‌ جویی کرده و هم مطالب به روز شده در سایت آنها به شکلی پویا ترجمه شود. قدرت ترجمه این افزونه‌ها از موتورهایی همچون گوگل و بینگ بوده و بدیهی است که اشکالات زیاد و فاحشی که در برگردان محتوای سایت رخ می‌دهد. ما پیشنهاد می‌کنیم که شما هیچ گاه به دنبال ترجمه خودکار این افزونه‌ها نباشید. ترجمیک با همراهی صدها مترجم در زبان‌های مختلف آماده ترجمه و بومی‌سازی وبسایت‌ها و نرم‌افزارهای بین‌المللی است.

کالا، خدمات و برند خود را در کادر «حامی مطالب» مجله فرادرس معرفی کنید.
کلیک کنید

==

بر اساس رای ۶۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
kontra.agency
۲ دیدگاه برای «۳۰ افزونه برتر مرورگرهای Chrome و Firefox برای بازاریابان دیجیتال»

خیلی مفید و عالی بود، ممنونم

افزونه اسکرین شات کم داره حل خود کار کپچا مترجم زبان در یوتوب پیدا کردن کوکی ها وایمیل موقت اما عالی بود من از چند تا خوشم امد نداشتم پیدا کردن ایمیل هماهنگی با گوشی وموبایل تصحیح و جمع اوری محتوا ممنون از شما عالی بود

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *