تغییر فونت پیش‌فرض فتوشاپ و ایلاستریتور (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)

۳۰۸۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه
تغییر فونت پیش‌فرض فتوشاپ و ایلاستریتور (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)

درست است که نرم‌افزارهای فتوشاپ و ایلاستریتور از قدرت بالایی برخوردار هستند، ولی رابط کاربری آن‌ها به مقدار کافی ساده و گویای عملکردشان نیست و این مساله در مورد ابزارهای متنی این نرم‌افزارها، دو چندان به چشم می‌آید. اگر از مشاهده‌ی فونت اشتباه در این دو نرم‌افزار خسته شده‌اید، ادامه‌ی این مطلب را مطالعه کنید تا با نحوه‌ی تنظیم دستی فوت پیشفرض در این برنامه‌ها آشنا شوید.

فیلم آموزشی تغییر فونت پیش‌فرض در فتوشاپ و ایلاستریتور

دانلود ویدیو

فتوشاپ

برای تنظیم فونت پیشفرض در فتوشاپ، ابتدا باید تمام پروژه‌های فعال خود را بسته باشید و هیچ پنجره‌ی باز دیگری نیز در نرم‌افزار نداشته باشید.

در واقع نرم‌افزار شما باید ظاهری مشابه زیر داشته باشد:

فتوشاپ

حال از جعبه ابزار سمت چپ برای باز کردن ابزار متن استفاده کنید. در نوار منوی بالایی، گزینه‌ی تغییر فونت را مشاهده می‌کنید.

ابزار متن فتوشاپ

حال فونت را به فونت پیشفرضی که مد نظرتان است تغییر دهید. همچنین می‌توانید اندازه، ظاهر و سایر گزینه‌های مربوط به آن را تنظیم کنید.

ابزار متن فتوشاپ

به همین سادگی فونت پیشفرض شما تنظیم شد. از این پس هر فایل یا پنجره‌ی جدیدی که در فتوشاپ باز کرده و به سراغ ابزار متن بروید، فونت پیشفرض شما همانی خواهد بود که در مرحله‌ی قبل انتخاب کردید. در هر زمانی که نیاز به تغییر مجدد فونت پیشفرض داشتید نیز می‌توانید مراحل بالا را تکرار نمایید.

ایلاستریتور

مراحل انتخاب فونت پیشفرض در ایلاستریتور کمی پیچیده‌تر هستند. ابتدا نرم‌افزار را باز کرده و از منوی «File» گزینه‌ی «Open» را بزنید تا یک فایل از قبل ذخیره شده را باز نمایید.

ایلاستریتور

حال اگر کاربر ویندوز هستید، به آدرس زیر بروید:

\Users\[your Windows username]\AppData\Roaming\Adobe\Adobe Illustrator [version] Settings\[your region edition]\x64\New Document Profiles

و اگر از سیستم‌عامل مک استفاده می‌کنید، مسیر زیر را پی کنید:

/Users/[your macOS username]/Library/Preferences/Adobe Illustrator [version] Settings/[your region edition]/Adobe Illustrator Prefs

توجه داشته باشید که مقادیری که در داخل براکت نوشته شده‌اند، بر اساس نام کاربری، نسخه‌ی «Adobe Creative Suite edition» و تنظیمات زبان آن متفاوت هستند.

برای مثال اگر نام کاربری شما «Faradars» باشد و از نسخه‌ی ششم «Creative Suite» استفاده کنید و زبان آن بر روی انگلیسی و منطقه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا قرار داشته باشد، آدرس کامل شما همانند زیر خواهد بود:

\Users\Faradars\AppData\Roaming\Adobe\Adobe Illustrator CS6 Settings\en_US\x64\New Document Profiles

Illustrator select default font

حال اگر از فتوشاپ CS6 یا نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، فایل «Basic RGB»، و در غیر این صورت فایلی را که شامل نام کاربری ادوبی شما می‌شود را باز نمایید. اگر نام کاربری دیگری نیز دارید و بیشتر از آن استفاده می‌کنید، آن را باز کنید (می‌توانید این مراحل را برای هر چند نام کاربری خود انجام دهید).

تنظیم فونت پیشفرض در ایلاستریتور

حال که پروفایل پیشفرض خود را باز کرده‌اید، از طریق منوی «Window» به بخش «Type» رفته و گزینه‌ی «Character Styles» را انتخاب نمایید. در پنجره‌ی ابزاری که باز می‌شود، بر روی گزینه‌ی «[Normal Character Style]» کلیک کنید.

Illustrator Set default font

سپس در پنجره‌ی جدیدی که باز شده است، از پنل سمت چپ گزینه‌ی «Basic Character Formats» را انتخاب نمایید. در اینجا قادر به انتخاب فونت پیشفرض به همراه اندازه، ظاهر و سایر خصوصیات آن هستید. در نهایت نیز بر روی «OK» کلیک کنید تا تنظیمات شما اعمال شود.

Illustrator Set default font

اگر تنها یک پروفایل در ایلاستریتور دارید و فقط از همان استفاده می‌کنید، کار شما در اینجا تمام شده است. در غیر این صورت باید مراحل بالا را برای سایر پروفایل‌های خود نیز تکرار کنید. از این پس هر پروژه‌ یا «Workspace» جدیدی که باز کنید، فونت پیشفرض شما در آن فعال خواهد بود.

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد. آموزش‌های جامع و بسیار کاربردی دیگری نیز در فرادرس در مورد نرم‌افزارهای شرکت ادوبی وجود دارند که شما را به بازدید از آن‌ها تشویق می‌کنیم:

^^

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
HowToGeek
۱ دیدگاه برای «تغییر فونت پیش‌فرض فتوشاپ و ایلاستریتور (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)»

با سلام. من وقتی تمام پرونده ها رو می بندم چنین ظاهری نمایش داده نمی شه. نسخه ی فتوشاپ من دو هزار و بیسته.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *