ضبط ویدیو از صفحه نمایش با استفاده از پاورپوینت (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)

۳۵۶۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۸ آذر ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
ضبط ویدیو از صفحه نمایش با استفاده از پاورپوینت (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)

امروز ما یک ترفند دیگر برای ضبط ویدئو از صفحه نمایش به شما معرفی میکنیم که می توانید با استفاده از آن صفحه نمایش کامپیوتر خود را بدون هیچ نرم افزار خارجی ضبط کنید. ما برای اهداف مختلف به ضبط کردن از صفحه نمایش نیاز داریم . به طور کلی اکثر ضبط کننده های صفحه نمایش به صورت رایگان در دسترس نمی باشند. اما اگر میخواهید از نسخه های آزمایشی استفاده کنید. محدودیتی در زمان ضبط، وضوح تصویر، و قرار داشتن واترمارک در ویدئو وجود دارد. بنابراین روشی را به شما آموزش میدهیم که بدون صرف هزینه ویدئوهای خود را بدون محدودیت در زمان و با وضوح بالا ضبط کنید، و با جلوه های آماده زیبا، ویدئوی خودتان را جذابتر کنید.

فیلم آموزشی ضبط ویدیو از صفحه نمایش با پاورپوینت

دانلود ویدیو

در این آموزش ما از هیچ یک از نرم افزارهای ضبط صفحه نمایش استفاده نمی کنیم بلکه برای این کار از یک نرم افزار آشنا که معمولا همه ما آن را بر روی سیستم خود نصب میکنیم استفاده خواهیم کرد. در این نرم افزار ویژگی هایی قرار داده شده که ما میتوانیم با استفاده از آن ها از تمام یا بخشی از صفحه نمایش با کیفیت HD فیلمبرداری کنیم و همچنین از جلوه های زیبایی که در آن گنجانده شده برای جذابتر کردن ویدئوی خود استفاده کنیم. و اکنون شما خواهید دید که چگونه با استفاده از این ویژگی در MS-Power Point، صفحه نمایش کامپیوتر را ضبط خواهیم کرد. پاورپوینت یک نرم افزار کاربردی می باشد که توسط شرکت معروف مایکروسافت ساخته شده و در اختیار عموم قرار گرفته است. از این نرم افزار در زمینه های مختلفی استفاده می شود که ما در این آموزش به یکی از ویژگی های آن میپردازیم.

چگونه با استفاده از پاورپوینت صفحه نمایش را ضبط کنیم؟

MS Office تغییرات باورنکردنی از نسخه اولیه تا MS13 داشته است. در این نسخه ویژگی های بسیاری تعبیه شده که کاربرپسند هستند. از فهرست برنامه های کاربردی MS، در حال حاضر ما می خواهیم از قابلیت ضبط ویدئو MS Power Point استفاده کنیم.

۱. اول پاورپوینت خود را اجرا کنید و اسلاید اول را انتخاب کنید.

۲. سپس پنجره، صفحه یا نرم افزاری که میخواهید از روی آن ویدئو ضبط کنید، باز کنید.

۳. حالا در نوار منوی بالا، سمت چپ بر روی سربرگ Insert کلیک کنید، در تب باز شده از سمت راست بر روی گزینه Screen Recording کلیک کنید. (مطابق با تصویر زیر)

۴. سپس پنجره ای برای انتخاب اندازه ضبط شما باز می شود. در آنجا میتوانید هر پنجره یا کل دسکتاپ را برای ضبط انتخاب کنید. شما می توانید گزینه های شروع، مکث یا توقف ضبط صفحه نمایش خود را از نوار پاپ آپی که در بالای صفحه باز می شود مشاهده کنید، یا اینکه می توانید از کلید های میانبر نیز استفاده کنید. (مطابق با شکل زیر)

۵. پس از پایان ضبط، ویدئو در پاورپوینت باز میشود.

چگونه ویدئوی ضبط شده را ویرایش و به آن جلوه های ویژه اضافه کنیم ؟

فیلم را انتخاب کنید. بر روی گزینه FORMAT در نوار منوی بالا کلیک کنید. در این بخش بسیاری از گزینه های ویرایش ارائه شده است که میتوانید ویدئوی خود را سفارشی کنید. می توانید رنگ های مرزی را تغییر دهید، روشنایی را تنظیم کنید.

روی ویدئو کلیک کنید و گزینه Format Video را انتخاب کنید، یک نوار در سمت راست باز می شود و شما می توانید جلوه های سفارشی و تمام اثرات را در ویدئوی خود تنظیم کنید.

در اینجا، شما می توانید ویدیو خود را به هر شکل که می خواهید، برش دهید، و می توانید جلوه ی سایه را به راحتی اضافه کنید. به طور کلی اضافه کردن چنین اثراتی در ویرایشگر های ویدئویی آسان نیست، اما در اینجا بسیار ساده است.

اکنون بعد از اتمام ویرایشات، آخرین مرحله باقی مانده این است که ویدیو را در رایانه خود ذخیره کنید. برای این کار ، فقط روی ویدئوی نهایی خود کلیک کنید و «Save Media as» را انتخاب کنید و در محلی که میخواهید، ذخیره کنید، فرمت ویدئو به طور خودکار به عنوان mp4  انتخاب می شود.  به همین سادگی شما می توانید صفحه کامپیوتر خود را بدون استفاده از نرم افزار ضبط خارجی ضبط کنید.

این روش ساده ترین روش برای ضبط صفحه نمایش رایانه شما با کیفیت HD است. اگر این ترفند را دوست دارید، با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در پایان، لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که ممکن است هدف از ضبط ویدیو از صفحه نمایش کامپیوتر تهیه ویدیوهای آموزشی باشد. اگر چنین قصدی را دارید، «فرادرس» که تا به امروز بیش از ۱۵.۰۰۰ ساعت آموزش را توسط ۱.۵۰۰ عضو هیئت علمی خود به انتشار رسانده، می‌تواند بستر مناسبی برای انتشار آموزش‌ها و تجربیات آموزشی‌تان باشد و به شما در رسیدن به چند صد هزار مخاطب برای آموزش‌هایتان یاری برساند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای تدریس در فرادرس روی این لینک (+) کلیک کنید.

بر اساس رای ۲۳۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱۶ دیدگاه برای «ضبط ویدیو از صفحه نمایش با استفاده از پاورپوینت (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)»

سلام راهی هست که بشود فایل های اسپات پلیر را دخیره کرد

با سلام
بنده خواهان ضبط فیلم های آموزشی آنلاین دانشگاه خود برای ذخیره ساز ی در کامپیوتر بودم از پاورپوینت ضبط اسکرین استفاده کردم ولی صدای اساتید بر روی فیلم نیست فقط تصاویر هست و وقتی میکروفن بنده صحبت کنم صدا دارد.
چه کنم که صدا هم همزمان با تصویر ضبط شود؟
سپاس

سلام
پاورپوینت سیستم من 2013 است و تو فایل میدیا گزینه screen recod نداره .چجوری این کار رو انجام بدم

با سلام و درود
من فیلم را تماشا کردم که مثل همیشه عالی بود ولی به نظرم موسیقی پس زمینه رو از روی کار بردارین. کار رو پرشتاب جلوه می کنه.
خیلی خوب?

سلام
تا چند ساعت ضبط میکنه!؟

بسیار عالی و مفید بود تشکر می کنم ?????

من پاورپونتم اصلا گزینه اسکرین رکرینگ نداره

ممنونم فقط میشه بگید صدای داخلی کامپیوتر رو چطور میشه باش ضبط کرد؟؟؟؟

چرا صدا نمیاره؟

سلام
این کار رو فقط میشه روی آفیس 2016 به بالا انجام داد

سلام من رکورد میکنم ام صدایی نداره
لطفا راهنماییم کنید ک چجور صدای داخلی هم باهاش ضبط بشه…

سلام ببخشید این گزینه screen recording رو تو پاور من نمیاد office 2013
چیکار کنم؟

اره منم نمیتونم مال منم اینجوریه

صدا رو این فیلم چطور میشه گذاشت؟

برای من اصلا کار نکرد
اومدم یه اسلاید درست کردم بعد اینزرت و بعد هم رکوردد اما اصلا کار نمیکرد

جالب بود. همیشه برای ضبط ویدیو از صفحه دسکتاپ نرم افزار جداگانه ای نصب می کردم. تشکر

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *