پرتاب فضاپیمای لوسی به هشت سیارک — تصویر نجومی

۴۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۱ آبان ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
پرتاب فضاپیمای لوسی به هشت سیارک — تصویر نجومی

هدف از مأموریت «لوسی» (Lucy)، دنبال کردن سرنخ‌‌های مختلف درمورد منشأ منظومه شمسی است که می‌‌تواند در سیاره مشتری (جایی که «جونو» (Juno) اکنون در مدار آن حرکت می‌‌کند) یافت شود. سیاره مشتری آنقدر غول‌‌پیکر است که گرانش آن سیارک‌‌های بسیاری را که پیشاپیش و به‌‌دنبالش حول خورشید می‌‌گردند، تسخیر می‌‌کند. این «سیارک‌‌های تروجان» (Trojan Asteroids) در سرتاسر منظومه شمسی شکل گرفته‌‌اند و برخی از آن‌‌ها ممکن است میلیاردها سال در آنجا به‌‌دام افتاده باشند.

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل، کلیک کنید.

پرواز از کنار این سیارک‌‌های تروجان، امکان مطالعه و بررسی آن‌‌ها را به‌‌عنوان فسیل‌‌هایی که احتمالاً سرنخ‌‌های منحصربه‌‌فردی درمورد تشکیل و تکامل منظومه شمسی دارند، فراهم می‌‌کند. نام لوسی از یک اسکلت فسیلی مشهور گرفته شده که برگرفته از یک آهنگ معروف است. این فضاپیما قرار است از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۳ هشت سیارک را ملاقات کند. این تصویر، پرتاب لوسی را که هفته گذشته سوار بر یک موشک «اطلس ۵» (Atlas V) قوی از کیپ کاناورال فلوریدا انجام شد، همراه با انعکاسش روی آب نشان می‌‌دهد.

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
NASA
۱ دیدگاه برای «پرتاب فضاپیمای لوسی به هشت سیارک — تصویر نجومی»

سلام وقت بخیر.. جا دارد از مجله فرادرس و خانم حمیدی برای کار ترجمه تشکر کنم. امیدوارم کارهای علمی که در این مجله انجام می شود بطور مستمر و هر چه بهتر ادامه داشته باشه. با آرزوی موفقیت…

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *