سیارک بنو — تصویر نجومی روز

۶۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۲ دی ۱۳۹۸
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
سیارک بنو — تصویر نجومی روز

بهترین محل برای گردآوری نمونه‌هایی از سطح «سیارک ۱۰۱۹۵۵ بنو» (Asteroid 101955 Bennu) کجاست؟ در سال ۲۰۱۶ میلادی، ناسا فضاپیمای «اُسیریس-رِکس» (OSIRIS-REX) را برای بررسی سیارک بنو و بازگرداندن نمونه از آن پرتاب کرد.

بنو یک «سیارک نوع سی» (C-type asteroid) و در واقع، از جمله سیارک‌های کربنی است. قرار است که پس از نگاشت سطح تاریک سیارک نزدیک به زمین بنو، اُسیریس-رِکس در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ سطح بنو را لمس کند تا نمونه‌هایی را از آن گردآوری کند و همراه با خود به زمین بیاورد.

ویدئوی زمان‌گریز ۲۳ ثانیه‌ای که در اینجا مشاهده می‌کنید، چهار موقعیت کاندید برای لمس شدن را نشان می‌دهد. این موقعیت‌ها، نزدیک به یک ماه پیش توسط ناسا انتخاب شده‌اند. ناسا ناحیه‌ای به نام «بلبل» (Nightingale) در نزدیکی نیم‌کره شمالی بنو را به عنوان اولین محلی که لمس می‌شود انتخاب کرده است.

دلیل این انتخاب، صاف بودن نسبی سطح، کمبود تخته سنگ‌ها و وفور ماسه‌های ریز در منطقه بیان شده است. موقعیت «عقاب ماهی‌گیر» (Osprey) برنامه پشتیبان ناسا برای آِوردن ماسه از بنو به زمین در سال ۲۰۲۳، به منظور انجام تحقیقات بیشتر درباره این سیارک است.

اگر نوشته بالا برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
NASA
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *