عبور از مدار مشتری — تصویر نجومی روز

۴۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۷ مهر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
عبور از مدار مشتری — تصویر نجومی روز

فضاپیمای رباتیک ناسا به نام «جونو» (Juno) که در مرداد سال ۱۳۹۰ به فضا پرتاب شده بود، دی ماه سال ۱۳۹۴ در «مدار قطبی» (Polar Orbit) سیاره مشتری قرار گرفت. این فضاپیما قرار بود ۳۷ بار طی مدت ۲۰ ماه، مدار مشتری را دور بزند. جونو دومین فضاپیمایی است که مدار ۵۳ روزه و با کشیدگی بالای مشتری، بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی را دور می‌زند.

ویدئوی بالا، اوایل سال ۲۰۱۸ از perijove 11 گرفته شده است. این یازدهمین باری محسوب می‌شد که جونو به مرکز مشتری رسیده بود. perijove نقطه‌ای در مدار مشتری، در نزدیکی مرکز این سیاره است. این ویدئوی «زمان‌گریز» (Time-Lapse) و با رنگ بهبود یافته، بالغ بر ۴ ساعت و همچنین، ۳۶ تصویر گرفته شده با JunoCam را پوشش می‌دهد.

ویدئو با نزدیک شدن جونو از شمال آغاز می‌شود. با رسیدن جونو به نزدیک‌ترین چشم‌انداز خود، از فاصله حدود ۳,۵۰۰ کیلومتری بالای ابرهای مشتری، این سیاره بزرگ را با جزئیات زیادی به تصویر می‌کشد. جونو از نواحی روشن و کمربند تیره ابری عبور می‌کند که همچون طوفان‌های مدور و چرخان اطراف مشتری را فرا گرفته‌اند و بعضا حتی از طوفان‌های زمینی نیز بزرگ‌تر هستند.

پس از نقطه مرکزی، جوونو ابرهای عجیب موجود در بالای جنوب مشتری را نمایش می‌دهد. جونو برای به دست آوردن اطلاعات علمی مورد نظر خود، آنقدر به مشتری نزدیک شده بود که تجهیزاتش در معرض سطح بالایی از تشعشعات قرار گرفتند.

اگر نوشته بالا برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *