طراحی آیکون های شبکه های اجتماعی در ایلاستریتور (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)

۲۲۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۷۴ دقیقه
طراحی آیکون های شبکه های اجتماعی در ایلاستریتور (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)

در این راهنما قصد داریم از قالب نسبتاً متفاوتی استفاده کنیم و با روش طراحی آیکون های شبکه های اجتماعی در ایلاستریتور و بهره‌گیری از برخی شکل‌های ساده مانند ابزار Rounded Rectangle و Ellipse به همراه استفاده از قدرت پنل‌های Align و Stroke آشنا شویم.

محتوای این مطلب جهت یادگیری بهتر و سریع‌تر آن، در انتهای متن به صورت ویدیویی نیز ارائه شده است.

تنظیم اولیه سند جدید برای طراحی آیکون های شبکه های اجتماعی

ابتدا نرم‌افزار ایلاستریتور را باز کنید و سپس با زدن کلیدهای Control+N و یا استفاده از منوی File>New یک سند جدید با تنظیمات زیر ایجاد کنید:

  • Number of Artboards: 1
  • Width: 800 px
  • Height: 600 px
  • Units: Pixels

در برگه Advanced نیز تنظیمات زیر را وارد کنید:

  • Color Mode: RGB
  • Raster Effects: Screen (72ppi)
  • Preview Mode: Default

آیکون پک رسانه اجتماعی

نکته: ممکن است متوجه شده باشید که گزینه Align New Objects to Pixel Grid وجود ندارد. دلیل این امر آن است که ما از نسخه CC 2017 این نرم‌افزار استفاده می‌کنیم و در آن تغییرهای زیادی در روش مدیریت شکل‌ها و «شبکه پیکسل» (Pixel Grid) مبنا از سوی ایلاستریتور ایجاد شده است.

تنظیم شبکه سفارشی

از آنجا که قصد داریم آیکون‌هایی را با استفاده از گردش کاری مبتنی بر پیکسل بسازیم، می‌خواهیم یک شبکه یا Grid کوچک و زیبا ایجاد کنیم که به وسیله آن کنترل زیادی روی شکل‌ها داشته باشیم. بدین ترتیب عملکردی مانند نسخه‌های قدیمی‌تر ایلاستریتور به دست می‌آید.

گام 1

به مسیر Edit > Preferences > Guides & Grid بروید و تنظیمات زیرا اِعمال کنید:

  • Gridline every: 1 px
  • Subdivisions: 1

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 2

زمانی که شبکه سفارشی خود را تنظیم کردیم، تنها چیزی که لازم است برای اطمینان یافتن از نمایش صحیح شکل‌ها انجام دهیم، فعالسازی گزینه Snap to Grid است که در منوی View قرار دارد. بدین ترتیب هر زمان که وارد حالت Pixel Preview شوید، این گزینه موجب می‌شود که به وضعیت Snap to Pixel در آید.

تنظیم لایه‌ها

در زمان ایجاد سند جدید، بهتر است پروژه را با استفاده از چند لایه سازماندهی کنید، چون این روش می‌تواند یک گردش کار پیوسته ارائه کند که هر بار روی یک آیکون متمرکز می‌شوید.

بدین منظور به پنل لایه‌ها بروید و در مجموع پنج لایه ایجاد کنید که به صورت زیر نامگذاری می‌شوند:

  • layer 1: reference grids
  • layer 2: snapchat
  • layer 3: instagram
  • layer 4: youtube
  • layer 5: facebook

آیکون پک رسانه اجتماعی

ایجاد شبکه مرجع

شبکه‌های مرجع (یا شبکه‌های مبنا) به مجموعه‌ای از سطوح مرجع محدود شده گفته می‌شود که امکان ساخت آیکون‌ها از طریق تمرکز کردن روی اندازه و انسجام را می‌دهد.

معمولاً اندازه شبکه‌ها، مبنای اندازه آیکون‌های واقعی را به دست می‌دهد و در زمان ایجاد پروژه همواره باید نخستین تصمیم باشند، چون در هر حال می‌خواهیم کار خود را از کوچک‌ترین اندازه ممکن آغاز کنیم و بعد بر مبنای آن گسترش دهیم.

در مورد این مثال، قصد داریم یک آیکون پک با استفاده از تنها یک اندازه بسازیم که دقیقاً 128 در 128 پیکسل است و نسبتاً بزرگ محسوب می‌شود.

گام 1

کار خود را با قفل‌کردن همه لایه‌های شبکه به جز یکی آغاز می‌کنیم و سپس ابزار Rectangle (با میانبر M) را برمی‌داریم و یک مربع نارنجی (F15A24#) با ابعاد 128 در 128 پیکسل ایجاد می‌کنیم که به تعیین اندازه کلی آیکون‌ها کمک می‌کند.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 2

یک مربع کوچک‌تر 120 در 120 پیکسل (FFFFFF#) نیز اضافه می‌کنیم که به عنوان یک ناحیه رسم فعال استفاده می‌شود و بدن ترتیب یک حاشیه 4 پیکسلی ایجاد می‌شود.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 3

دو مربع فوق را با استفاده از کلیدهای میانبر Control+G با هم ترکیب می‌کنیم تا یک شبکه مرجع تشکیل دهند و سپس سه کپی از آن‌ها با فاصله 40 پیکسل از هم ایجاد می‌کنیم. در این مرحله باید مطمئن شویم که آن‌ها در راستای مرکز آرتبورد همراستا هستند.

زمانی که این کار را انجام دادید، لایه کنونی را قفل کنید و به لایه بعدی بروید تا شروع به طراحی آیکون اول بکنیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

طراحی آیکون اسنپ‌چت

قصد داریم پروژه خود را با ایجاد یک آیکون برای جدیدترین ویژگی اسنپ‌چت یعنی Spectacles آغاز کنیم. این امکان بخشی از سرویسی است که اخیراً عمومی شده است.

بدین منظور باید مطمئن شویم که در لایه درستی (یعنی لایه دوم) قرار داریم و سپس روی شبکه مرجع اول بزرگنمایی کنیم تا بتوانیم کار خود را آغاز کنیم.

گام 1

شکل اصلی آیکون را با استفاده از یک مربع 96 در 96 پیکسلی با گوشه‌های گرد با شعاع گوشه 16 پیکسل آغاز کنید. رنگ این مربع را F2CD66# تعیین کرده و سپس آن را در راستای مرکز ناحیه رسم تنظیم کنید، به طوری که از لبه فوقانی 4 پیکسل فاصله داشته باشد.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 2

یک هایلایت شبیه حلقه به شکل بدهید و یک کپی از آن ایجاد کنید (Control+C > Control+F). سپس Fill آن را به وسیله Stroke-اش معکوس کرده و رنگ آن را سفید (FFFFFF#) تنظیم کنید. مقدار Weight را نیز برابر با 8 پیکسل تعیین کنید و مطمئن شوید که با لبه داخلی همراستا است.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 3

از آنجا که می‌خواهیم بخش هایلایت ما ظریف‌تر باشد، باید آن را انتخاب کرده و میزان Opacity را تا حدود 30% کاهش دهیم.

آیکون پک رسانه اجتماعیگام 4

زمانی که کار تنظیم هایلایت پایان یافت، می‌توانیم «لبه‌ بیرونی» (Outline) اصلی آیکون را با ایجاد یک کپی دیگر از شکل اصلی اضافه کنیم. این لایه جدید را در جلوی لایه قبلی می‌چسبانیم و fill آن را با ضخامت Stroke 8 پیکسل معکوس و رنگش را به صورت 3A2121 تعیین می‌کنیم.

در این مرحله می‌توانید همه شکل‌های تشکیل‌دهنده آیکون را انتخاب کرده و گروه‌بندی (Control+G) کنید، چون مدیریت آن‌ها در صورت نیاز آسان‌تر خواهد بود.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 5

اینک با ایجاد شکل اصلی با استفاده از یک دایره 56 در 56 پیکسل شروع به کار روی چشم کوچک می‌کنیم. رنگ آن را سفید (#FFFFFF) قرار می‌دهیم و همچنین آن را با شکل زردرنگ زیرین به صورت مرکزی همراستا می‌کنیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 6

مردمک چشم را با استفاده از یک دایره 32 در 32 پیکسل اضافه می‌کنیم که رنگ آن به صورت #3A2121 است و این شکل را نیز با دایره سفید که در مرحله قبلی ایجاد کردیم به صورت مرکزی همراستا می‌کنیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 7

در این بخش می‌خواهیم یک برش کوچک در گوشه چپ-بالای مردمک چشم ایجاد کنیم. به این منظور یک دایره با ابعاد 12 در 12 پیکسل می‌سازیم که رنگ آن سفید (#FFFFFF) است و سپس آن را با استفاده از پنل Align روی گوشه چپ و بالای لایه مردمک تنظیم می‌کنیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 8

با ایجاد یک کپی از دایره سفید، یک سایه ظریف برای آن ایجاد می‌کنیم که در جلوی لایه قبلی چسبانده می‌شود و سپس رنگ fill آن را با ضخامت 8 پیکسل به صورت #3A2121 تعیین می‌کنیم. در این مرحله باید اطمینان حاصل کنیم که نوع همراستایی با لبه داخلی تنظیم شده است و میزان مات بودن را نیز تا 20% کاهش دهیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 9

با افزودن یک لبه بیرونی 8 پیکسلی با رنگ #3A2121 به بدنه اصلی، و سپس گروه‌بندی همه قطعه‌های تشکیل‌دهنده با استفاده از کلیدهای Control+G این مرحله را به پایان می‌بریم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 10

با افزودن یک بیضی با ابعاد 88 در 10 پیکسل که رنگ آن #3A2121 است و سپس همراستا کردن مرکزی آن با لبه پایینی ناحیه رسم فعال زیرین، کار ما برای طراحی آیکون اسنپ‌چت به پایان می‌رسد.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 11

با کاستن از میزان Opacity به میزان 30% و سپس انتخاب آن به همراه آیکون، بیضی را به یک سایه تبدیل می‌کنیم و دو لایه را با استفاده از کلیدهای Control+G گروه‌بندی می‌کنیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

طراحی آیکون اینستاگرام

با فرض این که موفق شده‌اید آیکون قبلی را طراحی کنید، می‌توانید لایه آن را قفل کرده و به طراحی آیکون بعدی بپردازید. اینک می‌خواهیم آیکون دوم را که آیکون اپلیکیشن اینستاگرام است طراحی کنیم.

گام 1

کار خود را با ایجاد شکل اصلی آیکون با استفاده از مربع با گوشه‌های گرد به ابعاد 96 در 96 پیکسل و شعاع گردی گوشه‌ها به اندازه 26 پیکسل آغاز می‌کنیم. رنگ این شکل را به صورت #E5C2AA تعیین می‌کنیم و آن را به صورت مرکزی با ناحیه رسم فعال زیرین همراستا کرده و فاصله‌اش را از لبه بالا 4 پیکسل تعیین می‌کنیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 2

بخش تیره‌تر فوقانی بدنه آیکون را با استفاده از یک مربع 96 در 40 پیکسل به رنگ #B76F58 ایجاد می‌کنیم که با لبه فوقانی شکل زیرین همراستا است و میزان شعاع گوشه‌های بالایی آن را 26 پیکسل در نظر می‌گیریم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 3

در این مرحله با تکرار همان کاری که در مورد آیکون اسنپ‌چت انجام دادیم، با ایجاد یک کپی از شکل بزرگ‌تر و چسباندن آن در جلوی لایه‌ها و تغییر fill با ضخامت داخلی 8 پیکسل، یک هایلایت شبیه به حلقه می‌سازیم. رنگ این هایلایت را به صورت سفید (FFFFFF#) تعیین می‌کنیم و میزان Opacity آن را نیز 30% قرار می‌دهیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 4

زمانی که هایلایت در جای خود قرار گرفت، لبه خارجی آیکون را با استفاده از یک کپی دیگر از شکل اصلی ایجاد می‌کنیم و آن را در جلوی لایه‌ها می‌چسبانیم و سپس fill را معکوس کرده و ضخامت Stroke را 8 پیکسل و به رنگ #3A2121 تعیین می‌کنیم.

گام 5

با استفاده از ابزار Pen یک خط جداکننده می‌کشیم که دو بخش آیکون را از هم جدا سازد و میزان ضخامت Stroke را 8 پیکسل و رنگ آن را #3A2121 قرار می‌دهیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 6

در حالی که ابزار Pen انتخاب شده است یک هایلایت ظریف از زیر خط جداکننده و با Stroke 4 پیکسل با رنگ سفید (FFFFFF#) بکشید و میزان Opacity آن را برابر با 30% قرار دهید.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 7

ابزار Ellipse را بردارید و یک دایره 12 در 12 پیکسل ایجاد کنید که رنگ آن #3A212 است. سپس آن را روی گوشه بالا-راست قرار دهید و یک فاصله 10 پیکسلی بین آن و لبه بیرونی بزرگ‌تر نیز لحاظ کنید.

زمانی که این کار را انجام دادید، همه شکل‌ها را که تا به اینجا ساخته‌ایم، با استفاده از کلیدهای میانبر Control+G انتخاب و گروه‌بندی کنید.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 8

اینک شروع به کار روی لنز می‌کنیم و به این منظور یک بیضی با ابعاد 44 در 44 پیکسل می‌سازیم که رنگ آن #564141 است و سپس آن را با مرکز بدنه اصلی آیکون همراستا می‌کنیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 9

بخش داخلی تیره‌تر لنز را با استفاده از یک دایره کوچک‌تر 16 در 16 پیکسل می‌سازیم که رنگ آن #3A2121 است و سپس با شکل بزرگ‌تر زیرین از نظر مرکزی همراستا می‌کنیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 10

با کپی کردن دایره بزرگ‌تر که در جلوی لایه قبلی قرار می‌گیرد، یک انعکاس نور داخلی ظریف برای لنز طراحی می‌کنیم و سپس Fill آن را با ضخامت Stroke 8 پیکسل معکوس می‌کنیم و رنگ آن را برابر با سفید (FFFFFF#) و میزان Opacity را 20% قرار می‌دهیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 11

با ایجاد یک دایره 6 در 6 با رنگ سفید و میزان مات بودن 20%، انعکاس کوچک دیگری به گوشه راست-بالای لنز می‌دهیم و آن را روی مرکز بخش تیره‌تر قرار می‌دهیم به طوری که از هر طرف 2 پیکسل از آن بیرون بزند.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 12

کار ساخت لنز را با افزودن لبه خارجی با ضخامت 8 پیکسل به رنگ #3A2121 و انتخاب و گروه‌بندی همه شکل‌های تشکیل‌دهنده آن به پایان می‌بریم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 13

کار ساخت کلی آیکون را با افزودن یک سایه ظریف از طریق ایجاد یک بیضی با ابعاد 88 در 10 پیکسل با رنگ #3A2121 و میزان Opacity 20% به پایان می‌بریم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

طراحی آیکون یوتیوب

با فرض این که به لایه بعدی (که لایه‌ چهارم است) رفته‌اید، روی شبکه مرجع سوم بزرگنمایی کرده و کار ساخت سومین آیکون را آغاز می‌کنیم.

گام 1

کار خود را با ایجاد شکل اصلی با استفاده از یک مربع به ابعاد 96 در 96 پیکسل و شعاع گردی گوشه 26 پیکسل رو می‌کنیم. رنگ این شکل را برابر با #ED6F56 قرار می‌دهیم و سپس آن را با ناحیه رسم فعال از نظر مرکزی همراستا می‌کنیم. فاصله لبه بالایی را برابر با 4 پیکسل قرار می‌دهیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 2

هایلایت داخلی را چنان که در آیکون‌های دیگر دیدیم ایجاد می‌کنیم. به این منظور شکل اصلی را کپی می‌کنیم و آن را در جلو می‌چسبانیم و سپس Fill آن را با Stroke به ضخامت 8 پیکسل معکوس می‌کنیم و به رنگ سفید (FFFFFF#) و میزان مات بودن را برابر با 30% قرار می‌دهیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 3

برای آیکون یک لبه بیرونی با ضخامت 8 پیکسل طراحی می‌کنیم و رنگ Stroke را برابر با #3A2121 قرار می‌دهیم. سپس همه بخش‌های تشکیل‌دهنده آیکون را انتخاب کرده و با استفاده از کلیدهای Control+G گروه‌بندی می‌کنیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 4

در این مرحله کار روی فلش کوچک را شروع می‌کنیم. به این منظور یک مستطیل به ابعاد 38 در 40 پیکسل ایجاد می‌کنیم که رنگ آن سفید (FFFFFF#) است و سپس آن را از نظر مرکزی با شکل قرمز زیرین همراستا می‌کنیم. آن را به مقدار اندکی برابر با حدوداً 3 پیکسل به سمت راست جابجا می‌کنیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 5

در این مرحله می‌خواهیم مستطیل را به یک فلش تبدیل می‌کنیم که به سمت راست اشاره می‌کند. به این منظور با استفاده از ابزار Add Anchor Point یک Anchor Point جدید در سمت راست لبه راست آن قرار می‌دهیم و سپس نقاط محوری بالا و پایین را با ابزار Delete Anchor Point حذف می‌کنیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 6

با ایجاد یک کپی از این فلش و تغییر رنگ آن به 3A2121# و معکوس کردن Fill با Stroke 8 پیکسلی به این فلش یک لبه بیرونی می‌دهیم. سپس همین کار را برای قطعات تشکیل‌دهنده دیگر آیکون نیز تکرار می‌کنیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 7

با افزودن یک سایه ظریف کار طراحی آیکون را تمام می‌کنیم. این سایه با استفاده از یک بیضی به ابعاد 88 در 10 پیکسل ایجاد می‌شود که رنگ آن #3A2121 است و از نظر مرکزی با لبه پایینی ناحیه رسم فعال همراستا شده و میزان مات بودن آن 20% است.

زمانی که این کار را انجام دادید، همه اجزای تشکیل‌دهنده آیکون را انتخاب کرده و گروه‌بندی کنید.

آیکون پک رسانه اجتماعی

طراحی آیکون فیسبوک

اینک می‌خواهیم به طراحی آخرین آیکون خود بپردازیم، بنابراین باید مطمئن شویم که روی لایه آخر قرار داریم و همچنین روی شبکه مرجع آن زوم کنیم تا بتوانیم کار خود را آغاز کنیم.

گام 1

شبکه اصلی آیکون را با استفاده از یک مربع با گوشه‌های گرد به ابعاد 96 در 96 پیکسل و شعاع گوشه 16 پیکسل ایجاد کنید. رنگ آن را با استفاده از مقدار #5D92D1 تعیین کنید و سپس آن را از نظر مرکزی روی ناحیه رسم فعال همراستا کرده و یک فاصله 4 پیکسلی از لبه فوقانی تنظیم کنید.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 2

با ایجاد یک کپی از شکل، یک هایلایت درونی برای آن ایجاد کنید که Fill آن با استفاده از یک Stroke 8 پیکسلی معکوس شده و رنگ آن سفید (FFFFFF#) است. میزان Opacity را روی 30% تنظیم کنید.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 3

لبه بیرونی شکل اصلی را با گرفتن یک کپی از بدنه آن و سپس چسباندن در بخش جلو ایجاد کنید. رنگ این لایه را #3A2121 قرار داده و Fill آن را با Stroke 8 پیکسل معکوس سازید.

زمانی که این کارها را انجام دادید، همه بخش‌های شکل را انتخاب و با استفاده از کلیدهای میانبر Control+G با همدیگر گروه‌بندی کنید.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 4

با ایجاد یک مستطیل 14 در 78 پیکسل، شروع به ایجاد حرف F می‌کنیم. رنگ این مستطیل را سفید قرار می‌دهیم و سپس آن را به بخش قابل نمایش شکل آبی زیرین همراستا می‌کنیم و آن را در ضلع راست آیکون و در فاصله 26 پیکسل از لبه بیرونی بزرگ‌تر قرار می‌دهیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 5

یک مستطیل کوچک‌تر با ابعاد 16 در 14 پیکسل به رنگ سفید (FFFFFF#) ایجاد کرده و آن را روی ضلع راست-بالای شکل ایجاد شده در بخش قبلی قرار می‌دهیم.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 6

با استفاده از یک مستطیل با ابعاد 44 در 14 پیکسل دیگر، یک صلیب بسازید که رنگ آن سفید (FFFFFF#) باشد و سپس آن را در راستای شکلی که در مرحله قبلی ساختیم همراستا کنید و آن را در فاصله 16 پیکسل از آن قرار دهید.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 7

همه بخش‌های حرف را انتخاب کرده و آن‌ها را با استفاده از حالت Unite Shape در Pathfinder در یک شکل بزرگ‌تر منفرد ترکیب کنید. یکی از نقاط Anchor اضافی را در که در طی این فرایند ایجاد شده است، با استفاده از ابزار Delete Anchor Point حذف کنید.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 8

روی شکل حاصل دو بار کلیک کنید تا وارد حالت Isolation شوید و سپس با انتخاب کردن گوشه چپ-بالا با استفاده از ویژگی Live Corners در نوار فوقانی و تعیین شعاع برابر با 16 پیکسل شروع به تغییر دادن آن بکنید.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 9

سپس گوشه را از صلیب حرف فوق انتخاب کنید و آن را نیز با تعیین شعاع به میزان 6 پیکسل تغییر دهید.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 10

در نهایت، گوشه راست-تحتانی صلیب را انتخاب کنید و آن را با استفاده از ابزار Move به میزان 2 پیکسل به سمت داخل جابجا کنید.

زمانی که این کار را انجام دادید، با زدن دکه ESC از حالت Isolation خارج شوید و سپس همه بخش‌های تشکیل‌دهنده آیکون را انتخاب کرده و گروه‌بندی کنید.

آیکون پک رسانه اجتماعی

گام 11

با افزودن یک سایه ظریف کار طراحی آیکون را به پایان می‌بریم. بدین منظور باید یک بیضی 88 در 10 پیکسل به رنگ 3A2121# با Opacity 20% بسازیم که با لبه پایینی ناحیه رسم فعال همراستا می‌شود.

زمانی که این کار انجام یابد، همه بخش‌های تشکیل‌دهنده آیکون را انتخاب کرده با استفاده از کلیدهای میانبر Control+G آن‌ها را گروه‌بندی کنید.

آیکون پک رسانه اجتماعی

جمع‌بندی

آیکون پک رسانه اجتماعی

بدین ترتیب به پایان این راهنمای طراحی آیکون‌های شبکه های اجتماعی در ایلاستریتور رسیدیم. این راهنمای کاملاً آسان در مورد شیوه ایجاد یک آیکون پک کاملاً اختصاصی صرفاً با استفاده از شکل‌های ساده و ابزارهایی که احتمالاً به صورت روزمره استفاده می‌کنید بوده است. امیدواریم توانسته باشید در هر یک از گام‌های فوق پا به پای ما آمده باشید و مانند همیشه چیزهای جدید و مفیدی در این مسیر آموخته باشید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

فیلم‌ های آموزش طراحی آیکون های شبکه های اجتماعی در ایلاستریتور (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)

فیلم آموزشی طراحی آیکون اسنپ چت در ایلوستریتور

دانلود ویدیو

فیلم آموزشی طراحی آیکون اینستاگرام در ایلوستریتور

دانلود ویدیو

فیلم آموزشی طراحی آیکون یوتیوب در ایلوستریتور

دانلود ویدیو

فیلم آموزشی طراحی آیکون فیسبوک در ایلوستریتور

دانلود ویدیو
بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
design.tutsplus
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *