طراحی جلوه متنی حکاکی سنگی با InDesign — راهنمای گام به گام

۸۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
طراحی جلوه متنی حکاکی سنگی با InDesign — راهنمای گام به گام

در این مقاله قصد داریم یک جلوه متنی حکاکی سنگی با InDesign طراحی کنیم. به این منظور به فایل‌های زیر نیاز خواهید داشت.

فهرست مطالب این نوشته
  • بافت سنگی (+)
  • فونت Charlevoix Pro ExtraBold (+)

گام 1

نرم‌افزار InDesign را باز کنید و با مراجعه به منوی File > New > Document یک سند جدید با اندازه A4 افقی یا هر اندازه‌ای که ترجیح می‌دهید ایجاد کنید. سپس دو لایه به نام‌های Background در زیر و Type در بالای آن ایجاد کنید. لایه Type را قفل کنید چون فعلاً می‌خواهیم روی لایه Background کار کنیم. ابزار Rectangle Frame را بردارید و یک فریم تصویر ایجاد کنید که روی کل صفحه کشیده شود.

به منوی File > Place بروید و تصویر سنگ خود را انتخاب کنید و سپس روی Open کلیک کنید. اجازه بدهید این تصویر روی کل فریم را بپوشاند. فریم را انتخاب کرده و به منوی Edit > Copy بروید. همزمان که فریم در حال انتخاب است به منوی Object > Effects > Transparency بروید و میزان Opacity را تا 50% کاهش دهید. روی OK کلیک کنید تا از پنجره خارج شوید.

جلوه متنی حکاکی سنگی با InDesign

با مراجعه به منوی Object > Effects > Transparency یک کپی از فریم تصور سنگ اولیه تهیه کنید. سپس به منوی Object > Effects > Gradient Feather بروید و مقدار Type را روی Radial قرار دهید تا گرادیان به سمت مرکز صفحه روشن‌تر شود.

گام 2

لایه Background را قفل کرده و لایه Type را از قفل خارج کنید. با استفاده از ابزار Type یک فریم متنی بزرگ در مرکز صفحه ایجاد کرده و متن مورد نظر خود را در آن وارد نمایید. فونت را روی Charlevoix Pro ExtraBold که در ابتدای مقاله ارائه شده است یا هر فونتی که دوست دارید قرار دهید.

جلوه متنی حکاکی سنگی با InDesign

زمانی که از قالب‌بندی متن راضی شدید، به منوی Type > Create Outlines بروید تا متن را بُرداری کنید. با مراجعه به منوی Edit > Copy یک کپی از این بردار تهیه کنید. در ادامه از آن استفاده خواهیم کرد.

همزمان با انتخاب بردار به منوی File > Place رفته و همان تصویر سنگی قبل را انتخاب کنید و با کلیک روی Open اجازه دهید روی متن را پوشش دهد.

جلوه متنی حکاکی سنگی با InDesign

به منوی Object > Effects > Transparency رفته و از منوی Multiply گزینه Mode را انتخاب کنید.

جلوه متنی حکاکی سنگی با InDesign

روی Inner Shadow کلیک کرده و مقدار Opacity را تا 30% کاهش دهید. سپس مقدار Choke را تا 45% افزایش داده و Noise را روی 30% قرار دهید و روی OK کلیک کنید.

جلوه متنی حکاکی سنگی با InDesign

گام 3

به منوی Edit > Paste in Place بروید. یک کپی از متن برداری شده اصلی را روی صفحه قرار دهید. از پنل Swatches یک سواچ CMYK ایجاد کنید که شبیه طیف رنگ‌های بخش تیره‌تر تصویر سنگ باشد. با استفاده از ابزار Eyedropper می‌توانید به سرعت و سهولت یک رنگ مناسب انتخاب کنید. ما یک سواچ خاکستری به صورت C=74 M=53 Y=39 K=29 ایجاد کردیم. این سواچ جدید را روی Fill بردار جدید اعمال کنید.

جلوه متنی حکاکی سنگی با InDesignبه منوی Object > Effects > Transparency بروید و حالت بردار را روی Multiply قرار دهید.

جلوه متنی حکاکی سنگی با InDesign

روی Gradient Feather کلیک کنید و یک گرادیان خطی 90- درجه ایجاد کنید تا جلوه سایه عمیقی درون متن ایجاد شود.

جلوه متنی حکاکی سنگی با InDesign

با مراجعه به منوی Edit > Copy و سپس Edit > Paste in Place یک کپی از بردار ایجاد کنید و سپس به منوی Object > Effects > Gradient Feather بروید. Angle را روی 90 درجه قرار دهید و جهت جلوه سایه را عوض کنید.

جلوه متنی حکاکی سنگی با InDesign

در نهایت روی OK کلیک کنید تا جلوه حکاکی سنگ کامل شود.

سخن پایانی

در این مقاله یک جلوه متنی به صورت حکاکی روی سنگ با استفاده از نرم‌افزار InDesign طراحی کردیم. تصویر نهایی به شکل زیر است:

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
design.tutsplus
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *