بهترین قالب‌های نمایش وردپرس برای وب‌سایت‌‌های آشپزی — بخش اول

۱۷۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
بهترین قالب‌های نمایش وردپرس برای وب‌سایت‌‌های آشپزی — بخش اول

وردپرس آسان‌ترین ابزار برای ساخت وب‌سایت در جهان است. بسیاری از افراد از این ابزار برای ساخت وب‌سایت‌های مرتبط با آشپزی (غذا، دستور پخت غذا، رستوران، کافه، تغذیه و سلامتی) استفاده می‌کنند. قالب‌های نمایش (Themes) قدیمی موجود در ساخت وب‌سایت‌ها، جذابیت و خلاقیت لازم برای ساخت یک وب‌سایت آشپزی را ندارند. در این مقاله به معرفی فهرستی از بهترین قالب‌های نمایش وردپرس مخصوص این سایت‌ها می‌پردازیم. در این فهرست، هم قالب‌های نمایش رایگان و هم قالب‌های نمایش پولی معرفی‌شده‌اند و تمامی قالب‌های نمایش معرفی‌شده قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل‌های تلفن همراه را نیز دارند.

1. قالب‌ نمایش Gourmet

«Gourmet»، یک قالب نمایش قدرتمند وردپرس در زمینه وبلاگ‌های آشپزی، دستور پخت غذا و وب‌سایت رستوران‌ها است. این قالب نمایش دارای مجموعه‌ی بزرگی از 23 وب‌سایت آماده است که می‌توانند تنها با یک کلیک نصب شوند. تمامی قالب‌های این قالب نمایش، به وسیله صفحه‌سازی با امکان کشیدن و رها کردن (Drag and Drop Page Builder)، قابل ویرایش هستند.

Gourmet، دارای چندین اسلایدر (Slider) با سبک‌های مختلف، طرح‌بندی‌های متنوع، رنگ‌بندی‌های نامحدود و غیره است. کار کردن با این قالب نمایش بسیار آسان بوده و گزینه‌های مناسبی برای تنظیم قالب نمایش در اختیار شما قرار داده می‌شود.

2. قالب‌ نمایش Igloo

یکی دیگر از قالب‌های نمایش انعطاف‌پذیر و زیبای وردپرس برای وبلاگ‌های دستور پخت غذا، رستوران‌ها و کافه‌ها، «Igloo» است. طراحی زیبا و مدرن، آلبوم تصاویر ظریف و قابلیت ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، از ویژگی‌های این قالب نمایش است. Igloo، یک سیستم مدیریت منوی غذا و بخشی برای ارائه گواهی‌نامه‌ها را برای وب‌سایت رستوران‌ها فراهم می‌کند. طرح‌های رنگی این قالب نمایش متنوع بوده و قابلیت تغییر رنگ برای هر صفحه به صورت جداگانه وجود دارد. تنظیمات گزینه‌های این قالب نمایش آسان بوده و امکان مشاهده هم‌زمان تغییرات نیز فراهم است.

3. قالب‌ نمایش Molino

اگر به دنبال یک قالب نمایش جذاب برای به اشتراک گذاشتن دستور پخت غذاها یا ساخت یک وب‌سایت برای کافه‌ها، شیرینی‌پزی‌ها و رستوران‌ها می‌گردید، «Molino»، گزینه مناسبی است. Molino، بخشی از یک قالب نمایش همه‌منظوره به همراه چندین طراحی آماده و با قابلیت نصب آسان است. همه صفحات در این قالب نمایش، امکان ویرایش با ویرایشگر وردپرس و یا با استفاده از یک صفحه‌ساز با قابلیت کشیدن و رها کردن (رایگان) را دارند. گزینه‌های سفارشی‌سازی در این قالب نمایش بسیار زیاد بوده و رنگ‌های متعدد، سبک‌های طراحی مختلف، سرتیترها، انواع منوهای راهنما و غیره را شامل می‌شود.

4. قالب‌ نمایش Florentine

«Florentine»، یک قالب نمایش ظریف و شیک برای وبلاگ‌های مرتبط با غذا است. بخشی جداگانه و مخصوص دستورهای پخت غذا نیز در این قالب نمایش وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا دستورهای پخت غذای خود را به راحتی در درون وب‌سایت قرار دهید. علاوه بر این، کاربران قادر خواهند بود که حالت سایت را به «حالت آشپزی بدون مزاحمت» تغییر دهند.

در درون این قالب نمایش، قابلیت اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی، سفارشی‌سازی آسان، گزینه‌های طرح‌بندی مختلف و سبک‌های متفاوت قرار داده شده است. همه‌ی گزینه‌های موجود در Florentine، به طور منظمی در بخش سفارشی کردن قالب نمایش قرار گرفته‌اند. این مسئله باعث تنظیم و استفاده آسان از امکانات این قالب نمایش می‌شود.

5. قالب‌ نمایش Foodie Pro

یکی دیگر از قالب‌های نمایش خوش‌ساخت وردپرس مناسب وبلاگ‌های دستور پخت غذا، وب‌سایت رستوران‌ها و مطالب مرتبط با تغذیه و سلامتی، «Foodie Pro» است. این قالب نمایش بر پایه چارچوب قالب نمایش جنسیس (Genesis Theme Framework) ساخته شده و دارای یک طرح‌بندی مدرن با قابلیت به کارگیری ویجت (Widget) است. طرح‌بندی این قالب نمایش، به شما این اجازه را می‌دهد تا آیتم‌های مد نظرتان را با قابلیت کشیدن و رها کردن به درون وب‌سایت خود اضافه کنید. از ویژگی‌های Foodie Pro، به پنل گزینه‌های قالب نمایش سفارشی، پشتیبانی از مشاهده هم‌زمان تغییرات، سرتیترهای سفارشی، طرح‌بندی صفحات متنوع و غیره می‌توان اشاره کرد. به علاوه، این قالب نمایش برای عملکرد و سرعت بالا بهینه شده است.

6. قالب‌ نمایش CupCake

«CupCake»، یک قالب نمایش بامزه و شیک برای وبلاگ‌های مرتبط با غذا و دستور پخت غذا است. طراحی منحصربه‌فرد این قالب نمایش از طرح‌های رنگی بامزه و طرح‌بندی مدرن برای ارائه مطالب استفاده می‌کند. شما می‌توانید آیتمهای صفحه خانگی خود را به وسیله قابلیت کشیدن و رها کردن تنظیم کنید. در بخش‌های درونی این قالب نمایش، امکان اضافه کردن نمونه کار، محصولات تولیدی، اسلایدرها و دکمه فراخوان (Call to Action) وجود دارد. علاوه بر این‌ها، شما می‌توانید یک فروشگاه آنلاین نیز به وب‌سایت خود اضافه کنید.

7. قالب‌ نمایش Daily Dish

«Daily Dish»، یک قالب نمایش مدرن بر پایه چارچوب قالب نمایش جنسیس و مختص وب‌سایت‌های آشپزی است. طرح‌بندی دو ستونی این قالب نمایش، بیشتر بر روی سبک نوشتاری و نمایش ظریف تصاویر تمرکز کرده است. پنل ساده گزینه‌های سفارشی‌سازی، سرتیترهای سفارشی، قالب‌های صفحات متنوع و نواحی مخصوص ویجت، از ویژگی‌های قابل اشاره این قالب نمایش است. Daily Dish، قابلیت اضافه کردن بخش فروشگاه به درون وب‌سایت را نیز دارد.

8. قالب‌ نمایش Foodica

اگر به دنبال یک قالب نمایش زیبا به سبک مجله می‌گردید، نگاهی به «Foodica» بیندازید. این قالب نمایش، شامل یک طراحی مدرن به همراه شش طرح رنگی می‌شود. ویژگی دیگر Foodica، امکان استفاده از کدهای کوتاه (shortcodes) برای اضافه کردن مواد لازم برای تهیه غذاها در هر مقاله است. به علاوه، یک بخش جداگانه برای نمایش تبلیغات و آگهی‌ها جهت کسب درآمد اینترنتی نیز در این قالب نمایش وجود دارد. پنل گزینه‌های قالب نمایش ساده بوده و دارای قابلیت مشاهده هم‌زمان تغییرات است.

9. قالب‌ نمایش Food4Soul

یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای انتخاب قالب نمایش مخصوص وب‌سایت‌های آشپزی، «Food4Soul» است. طراحی این قالب نمایش مدرن بوده و شامل یک تصویر بزرگ سرتیتر، به همراه مشخصات شبکه‌های اجتماعی و منوی راهنما می‌شود. برای تنظیم طرح‌بندی صفحه خانگی خود، می‌توانید از قابلیت کشیدن و رها کردن آیتم‌ها استفاده کنید.

بخش‌های آسان دیگری نیز برای مدیریت نمونه کارها، اضافه کردن دستورهای پخت غذا، فرم ارتباط با سایت، نقشه‌های گوگل و غیره وجود دارد. تنظیمات این قالب نمایش بسیار آسان بوده و همچنین دارای یک پنل تنظیمات قالب نمایش سفارشی است.

10. قالب‌ نمایش Narya

«Narya» نیز یک قالب نمایش دیگر مناسب برای وب‌سایت‌های آشپزی و غذا با سبک مجله است. در درون این قالب نمایش، بخشی جداگانه برای ارسال دستور غذاها و همچنین یک پلاگین (Plugin) سفارشی برای دستور پخت غذاها وجود دارد. شش طرح‌بندی جداگانه برای صفحه اصلی، شش طرح‌بندی مختلف برای آلبوم تصاویر، سبک‌های متنوع سرتیتر، رنگ‌های سفارشی و غیره، از دیگر ویژگی‌های قابل توجه Narya هستند. تنظیمات این قالب نمایش آسان است و همه‌ی گزینه‌های قالب نمایش به صورت منظمی سازمان‌دهی شده‌اند.

در بخش دوم این مقاله، به معرفی ادامه فهرست بهترین قالب‌‌های نمایش مختص وب‌سایت‌های آشپزی خواهیم پرداخت.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

#

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
wpbeginner
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *