۷ مورد شگفت‌انگیز که درباره اسکایپ باید بدانید

۶۸۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ آبان ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
۷ مورد شگفت‌انگیز که درباره اسکایپ باید بدانید

اسکایپ یکی از بهترین ابزارهای ویدیو کنفرانس است. این نرم‌افزار قابلیت‌های هوشمند با طراحی ساده و کاربرپسند ارائه می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از ما اسکایپ را برای برقراری ارتباط با مشتریان، همکاران، دوستان و یا خانواده ترجیح می‌دهیم. از زمان عرضه اسکایپ در سال 2003، مایکروسافت به‌صورت مداوم تلاش نموده است تا بهترین قابلیت‌ها را در این نرم‌افزار برای کاربران ارائه کند.

اسکایپ بیش از 300 میلیون کاربر فعال در سرتاسر دنیا دارد و بیش از یک میلیارد بار این نرم‌افزار دانلود شده است. بسیاری افراد از اسکایپ برای پیام لحظه‌ای و تماس‌های آنلاین استفاده می‌کنند اما این نرم‌افزار کاربردهای متنوع دیگری هم دارد. در این مقاله 7 قابلیت کاربردی به شما معرفی می‌کنیم که باید در مورد اسکایپ بدانید.

1. می‌توانید صفحه نمایش خود را با فرد دیگری به اشتراک بگذارید.

اسکایپ به شما این امکان را می‌دهد تا صفحه نمایش سیستم خود را با شخصی که در ارتباط هستید مثل همکار، رئیس یا اعضا خانواده به اشتراک بگذارید. این موضوع برای عیب‌یابی و یا آموزش به فردی دیگر، خیلی به کار می‌آِید. برای اشتراک گذاشتن صفحه نمایش با افراد روی آیکون "+" در حین مکالمه کلیک کنید.

2. می‌توانید انواع فایل‌ها را به اشتراک بگذارید.

اسکایپ به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌های خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید. این فایل‌ها می‌تواند با فرمت عکس، ویدیو، PDF، اسناد و هر چیز دیگری باشد. بهترین قسمت قضیه این است که محدودیتی به جهت اندازه فایل وجود ندارد. می‌توانید به سادگی فایل‌های موردنظر خود را کشیده و در پنجره گفتگو رها کنید یا از آیکون گیره کاغذی برای انتخاب فایل‌ها استفاده کنید.

3. می‌توانید با اسکایپ پیامک بزنید.

می‌توانید از هر نقطه‌ای روی کره زمین پیامک بزنید و با پرداخت هزینه بسیار کم با عزیزان خود ارتباط برقرار کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که روی نام فرد کلیک راست کرده و گزینه "Send SMS Message" را انتخاب کنید. پیام خود را در پنجره گفتگو نوشته و آن را ارسال کنید.

4. می‌توانید از قابلیت انتقال تماس استفاده کنید.

اگر می‌خواهید هیچ تماسی را از دست ندهید کافی است قابلیت انتقال تماس یا دایورت را به شماره موبایل خود فعال کنید. انتقال تماس اسکایپ به اسکایپ هزینه‌ای ندارد و کاملاً رایگان است؛ اما درصورتی‌که بخواهید انتقال تماس را به شماره تلفن همراه خود انجام دهید باید حساب اسکایپ شما اعتبار داشته باشد. شما برای هر تماس منتقل شده باید هزینه پرداخت کنید. هزینه انتقال تماس درست مانند هزینه استاندارد یک تماس از اسکایپ به شماره تلفن همراه یا ثابت است.

برای فعال نمودن قابلیت انتقال تماس روی "Tools" از منو بالا کلیک کرده و سپس گزینه "Option" را از منو بازشده انتخاب نمایید. زمانی که پنجره جدید روی صفحه نمایش پدیدار شد روی "Calls" کلیک کرده و سپس "Call Forwarding" را انتخاب کنید.

5. می‌توانید پیام‌های ارسالی را ویرایش کنید.

گاهی اوقات پیش می‌آید که اطلاعات اشتباهی فرستاده باشید یا نوشته شما اشتباه تایپی داشته باشد. برای اصلاح چنین پیشامد و پیام‌هایی می‌توان پیام ارسال‌ شده را ویرایش نمود. تنها کاری که باید انجام دهید فشردن دکمه پیکان به سمت بالا است. با این کار متن پیام در پنجره گفتگو ظاهر می‌شود. حال پیام را ویرایش کرده و دوباره بفرستید. می‌بینید که پیام جدید جایگزین پیام قبلی شما می‌شود.

6. می‌توانید شکلک و ایموجی‌های مخفی بفرستید.

استفاده از شکلک‌ها و ایموجی‌ها در حین چت کردن برای بسیاری افراد سرگرم‌کننده است. علاوه بر این‌ها می‌توان از ایموجی و شکلک‌های مخفی که در فهرست نیستند استفاده نمود. استفاده از این شکلک‌ها به این ترتیب است که کد دستور آن‌ها را در پنجره گفتگو وارد می‌کنید. این کدهای دستوری را می‌توانید در سایت رسمی اسکایپ پیدا کنید.

7. می‌توانید سابقه چت خود را پاک کنید.

شما می‌توانید هر زمان که مایل باشید سابقه چت خود را در اسکایپ پاک کنید. برای این کار کافی است به بخش تنظیمات پیشرفته "IM Settings" بروید و روی گزینه پاک کردن تاریخچه کلیک کنید.

اسکایپ تقریباً روی همه پلتفرم‌ها ازجمله Mac، ویندوز، اندروید و iOS موجود است. به عبارت دیگر می‌توانید از اسکایپ روی هر دستگاهی که دوست دارید استفاده کنید.

پیشنهاد ما مطالعه مطالب زیر می‌باشد:

 

منبع

بر اساس رای ۱۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «۷ مورد شگفت‌انگیز که درباره اسکایپ باید بدانید»

عالی اسکایپ

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *