۵ نکته کاربردی افتر افکت (After Effects) — همه چیز درباره قالب‌های افترافکت

۱۸۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
۵ نکته کاربردی افتر افکت (After Effects) — همه چیز درباره قالب‌های افترافکت

ادوبی افترافکت (Adobe After Effects) نرم‌افزار ایجاد جلوه‌های بصری دیجیتال، موشن‌گرافیک (Motion Graphic) و ترکیب عناصر بصری مختلف است که توسط شرکت ادوبی سیستمز (Adobe Systems) توسعه‌یافته است. این نرم‌افزار یکی از قدرت‌مندترین ابزارهای پویانمایی دوبعدی و جلوه‌های ویژه سینمایی در جهان است که انقلاب وسیعی در نگرش نسبت به پویانمایی و تلویزیون پدید آورده است.

 قالب‌های افترافکت، حرفه‌ای و از پیش طراحی شده

اگر تجربه کار با نرم‌افزار جذاب و کاربردی افترافکت را داشته باشید، حتما درباره قالب‌های افترافکت هم شنیده‌اید. شرکت VideoHive مطرح‌ترین شرکت دنیا در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های آماده و موضوعی افترافکت است. طراحان زیادی از سراسر دنیا با این شرکت همکاری می‌کنند. شما هم با کمی تمرین و پشتکار می‌توانید قالب مخصوص خود را طراحی کنید.

استفاده از قالب‌ها به‌خصوص قالب‌های رایگان افترافکت به دلیل جذابیت، خلاقیت به‌کار‌رفته در این قالب‌ها، تنوع موضوعی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه، گزینه‌ای مناسب برای متخصصان و طراحان گرافیک است. اگر یک افترافکت‌کار مبتدی هستید، ممکن است هنگام کار با قالب‌های افترافکت با پرسش‌های زیادی روبه‌رو ‌شوید. در این مقاله به پنج پرسش کاربردی پاسخ داده می‌شود. نگران نباشید! کار ساده‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.

۱. قالب‌های افترافکت در چه نرم‌افزارهایی باز می‌شوند؟

هنگامی‌ که شما نسخه نمایشی یک قالب افترافکت را مشاهده می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که از این ‌قالب برای پروژه خود استفاده کنید، یک نکته را باید به یاد داشته باشید؛ در هیچ‌کدام از نرم‌افزارهای دیگر شرکت ادوبی به‌جز نرم‌افزار افترافکت نمی‌توانید از آن قالب استفاده کنید.

۲. آیا پروژه‌های آماده که قبلا رندرگیری (Rendering) شده‌اند، قابل تغییر هستند؟

بله! وقتی شما از قالب آماده استفاده می‌کنید، درست مانند این است که یک همکار زرنگ و سریع دارید که تقریبا 70 درصد کار را برای شما انجام داده است. پس جای نگرانی نیست، شما کافی است روی 30 درصد باقی‌مانده تمرکز کنید. قالب‌ آماده در افترافکت، گزینه‌ای فوق‌العاده برای یک مبتدی است.

۳. افزونه شخص سوم چیست؟

قبل از تعریف شخص سوم (Third Party)، اجازه بدهید تکلیف شخص اول و دوم را مشخص کنیم. همان‌طور که قبلا گفتیم نرم‌افزار افتر‌افکت، یکی از محصولات شرکت ادوبی است. برای روشن شدن موضوع، نرم‌افزار افترافکت را به‌عنوان سیستمی در نظر بگیرید که چندین افزونه (Plugin) را پوشش می‌دهد. از بین این افزونه‌ها، هر‌کدام که به‌وسیله شرکت ادوبی نوشته‌ شده باشد، یک افزونه اول شخص (First Party Plugin) است. هر افزونه‌ای که به‌وسیله یک شرکت متفاوت یا یک فرد خارج از شرکت ادوبی ایجاد شده باشد افزونه سوم شخص (Third Party Plugin) نامیده می‌شود.

در این معادله، شخص دوم (Second Party) خود شما هستید؛ یعنی کاربران نرم‌افزار افترافکت. در حقیقت، افزونه‌های شخص سوم، به‌عنوان بخشی تکمیل‌کننده برای نرم‌افزار افترافکت عمل می‌کنند. این افزونه‌ها دارای انواع رایگان و پولی هستند. البته شما به‌عنوان یک مبتدی فعلا نیاز چندانی به اضافه کردن افزونه به نرم‌افزار خود ندارید.

۴. چگونه با قالب‌های افتر افکت کار کنیم؟

نمی‌توان پاسخ دقیقی به این پرسش داد. هر قالب‌ افترافکت، یک اثر هنری به شمار می‌رود که دارای لایه‌های فشرده زیادی است. معمولا به همراه قالب‌هایی که خریداری یا دانلود می‌کنید، فایلی شامل راهنمای استفاده از قالب در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر این فایل را دریافت نکرده‌اید، حتما با مدیر سایت فروشنده تماس بگیرید.

۵. چرا افتر افکت بسیار کُند است؟

به یاد داشته باشید که نرم‌افزار افترافکت، جزء برنامه‌های سنگین و پیچیده به‌ شمار می‌رود. راحتی کار با این نرم‌افزار حرفه‌ای ارتباط مستقیمی با توانایی سیستم شما در پردازش اطلاعات دارد. ممکن است یک رندر ساده در سیستم شما بیش از یک ساعت طول بکشد. این مورد شامل دانلود قالب‌های افترافکت هم می‌شود. اما نکته مثبت اینجاست که هرچقدر هم که دانلود و رندر طول بکشد، شما باز هم جلو هستید! در مورد قالب‌ها تنها کاری که باید بکنید پیدا کردن موضوع مورد‌نظرتان از بین قالب‌ها، دانلود آن و جایگزین کردن متن‌های خود در قالب دانلود شده است.

پس خیلی فکر خود را مشغول این چیزها نکنید و نیمه پر لیوان را ببینید. در طول دانلود و رندرگیری قالب، می‌توانید یک فنجان چای بنوشید و نگاهی به بیرون از پنجره اتاقتان بیندازید. زندگی هنوز هم جریان دارد. این‌طور نیست؟

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

==

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
videoblocks
۱ دیدگاه برای «۵ نکته کاربردی افتر افکت (After Effects) — همه چیز درباره قالب‌های افترافکت»

بسیار ممنون، از این مقالات آموزشی کوتاه و کار راه انداز

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *