۱۲ پلاگین برتر افترافکت — افزونه‌هایی برای ساخت انیمیشن و جلوه‌های ویژه

۱۵۷۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
۱۲ پلاگین برتر افترافکت — افزونه‌هایی برای ساخت انیمیشن و جلوه‌های ویژه

افتر افکت (After Effects)، نرم‌افزار ایجاد جلوه‌های بصری است. این نرم‌افزار، توسط شرکت بزرگ و معروف ادوبی (Adobe) توسعه یافته است. در این نوشته به معرفی برترین پلاگین‌های کاربردی افترافکت می‌پردازیم. این پلاگین‌ها به بهبود طراحی عناصر سه‌بعدی، گرافیکی، اثرات لنز و سایر موارد کاربردی در این نرم‌افزار می‌پردازد و به شما کمک می‌کند که از تمام پتانسیل موجود در نرم‌افزار افترافکت برای طراحی استفاده کنید.

افزونه‌های زیادی برای کار با افترافکت ارائه شده است. برخی از این افزونه‌ها، افزونه‌های شخص ثالث قابل استفاده در مجموعه ادوبی و نرم افزار Adobe Creative Cloud 3D، موشن‌گرافیک و انیمیشن، هستند. این افزونه‌ها به طور فوق‌العاده‌ای باعث ارتقای کیفیت کار شما می‌شوند. افزودن پلاگین‌هایی که در هسته اصلی افترافکت وجود ندارند، نه تنها باعث تداخل یا کاهش سرعت نرم افزار نشده، بلکه ترکیب آنها با هم ابزاری فوق‌العاده برای طراحی ایجاد می‌کند.

۱. پلاگین Element 3D V2.2

این ابزار یک روش آسان برای استفاده از مدل‌های سه‌بعدی به صورت مستقیم در پروژه‌های افترافکت است. این پلاگین توسط شرکت  Video Copilot معرفی و ارائه شده است. با استفاده از این پلاگین می‌توانید به طور کامل اشیاء OBJ و C4D را از طریق درج خودکار بافت (Texture)، به راحتی به پروژه افترافکت خود اضافه کنید.

با استفاده از این ابزار، همچنین می‌توانید با بهره‌گیری از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای مانند ایجاد ذرات با پراکندگی زیرسطحی، سایه‌ها، انعکاس و محیط‌های چندوجهی، انیمیشن‌های ترکیبی بسازید. بنابراین اگر کارت گرافیک پرقدرتی دارید، می‌توانید از افکت رعدو‌برق‌های تصادفی و سریع لذت ببرید.

electro_gold

۲. پلاگین Twitch

این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که افکت‌ها و جلوه‌های مختلفی بسازید. علاوه براین می‌توانید این تغییرات را به صورت اجرای خودکار مشاهده کنید. اگر کارتان بیش از حد خالی است، می‌توانید با استفاده از این ابزار که توسط شرکت ویدئو کوپایلت ساخته شده است، با روشی مقرون به صرفه و ساده، اندی جلوه‌های ویژه به محیط پروژه‌ی خود اضافه کنید. این ابزار شش اپراتور برای اعمال تغییرات دارد. شما می‌توانید میزان تاری یا شفافیت، رنگ، روشنایی، مقیاس، اسلاید و زمان را ویرایش کنید. با استفاده از این ابزار همجنین می‌توانید افکت‌های مختلفی مانند تاری لنز، ترکیب RGB و حالت محوشدگی (Blur) را به پروژه خود اضافه کنید.

پلاگین Twitch، بیست و پنج افکت آماده و ده جلوه صوتی رایگان ارائه می‌کند که استفاده از پلاگین را لذت بخش کرده است.

۳. پلاگین Plexus 3

این پلاگین قابلیت طراحی براساس نقاط و خطوط را دارد. محیط کار در Plexus 3، دارای پنلی با ساختار درختی برای کار با اشیاء است. این پنل، برای مدیریت چندین عنصر در هر لایه مناسب است. این پنل به طرز فوق‌العاده‌ای امکان جابجایی عناصر در افترافکت و مدیریت اشیاء را می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود کار کردن با اشیای مختلف در افترافکت آسان‌تر شود، به طوری که انتظار می‌رود این ویژگی در سایر پلاگین‌ها نیز به کار رود. در مجموع، این ابزار امکان دست‌کاری و بهبود کیفیت طرح‌های مبتنی بر نقاط و خطوط را می‌دهد.

۴. پلاگین PQ FUI Toys 2

زمانی که مهلت کمی برای طراحی گرافیکی واسط کاربری (UI) دارید، این ابزار می‌تواند بسیار کارآمد باشد. شاید تا به حال در این وضعیت گرفتار شده‌اید که نیاز به طراحی یک واسط گرافیکی فانتزی دارید؛ اما زمان زیادی نیز برای طراحی آنچه مدنظر دارید، وجود ندارد. این ابزار در چنین موقعیت‌هایی می‌تواند به شما کمک کند. این پلاگین، باعث می‌شود تا در کمترین زمان، اشیاء گرافیکی متحرک مد نظر خود را ‌ایجاد کنید.

با استفاده از کامپوننت‌های پیش‌فرض موجود در این پلاگین سرعت کار شما چندین برابر خواهد شد. این ابزار دارای کامپوننت‌های آماده‌ای است که می‌تواند به شما در طراحی واسط کاربری دلخواه‌تان کمک کند. بنابراین می‌توانید به راحتی کامپوننت‌های آماده موجود را ویرایش کرده و در کمترین زمان، طرح مدنظر خود را طراحی کنید.

۵. پلاگین Motion نسخه 2

این پلاگین، مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌های یک محیط کار بزرگ، در ابعاد کوچک است. این ابزار، یکی از بهترین پلاگین‌های موجود برای کار با افترافکت است. با استفاده از این پلاگین، می‌توانید تمام اجزای محیط کار را تنظیم کرده، پروژه ها را در چند پوشه دسته‌بندی نموده و خطوط بین لایه‌های انیمیشن را مدیریت کنید. همچنین می توانید لایه‌ها را براساس نال‌ها (nulls) دسته‌بندی کنید توضیح این که لایه‌های نال در سلسله مراتب، برای لایه‌های هم سطح به کار می‌روند و می‌توانند ویژگی برخی اشیا را نگه دارند. از ویژگی‌های فوق‌العاده این پلاگین، قابلیت تعیین سریع نقطه تقارن در هر لایه شکل است.

۶. پلاگین Duik

دوویک، ابزاری کامل برای ساخت انیمیشن و پیاده‌سازی سیستم Rig به صورت رایگان است. افترافکت به تنهایی، ابزارهای اساسی مناسبی برای پیاده‌سازی سیستم Rig دارد؛ اما دوویک، این قابلیت‌ها را در سطح پیشرفته‌تری ارائه می‌دهد. نکته مهم در استفاده از دوویک، این است که این پلاگین و سایر پلاگین‌های مجموعه Rainbow در افترافکت، به صورت کاملاً رایگان عرضه شده‌اند. با استفاده از این پلاگین و تعیین نقاط متحرک، می‌توانید به راحتی اشیاء متحرک را به طراحی‌های خود اضافه کنید.

پلاگین افترافکت

از این پلاگین در طراحی انیمیشن‌های پیشرفته استفاده می‌شود. حتی در طیف وسیعی از پروژه‌ها، از آن به عنوان ستون فقرات انیمیشن‌سازی استفاده شده است.

۷. پلاگین Nodes 2

این پلاگین برای ساخت انیمیشن‌های پیشرفته چند ثانیه‌ای، عالی است. پلاگین Nodes، می@تواند طیف گسترده ای از عناصر پیشرفته سه‌بعدی را که در طراحی واسط کاربری به کار می‌رود، به صورت انتزاعی و مجزا ایجاد کند. می‌توان این اشکال را دستکاری کرده و از آنها در فضای سه بعدی استفاده کرد.

نکته: توجه داشته باشید که در حال حاضر این پلاگین تنها از سیستم‌عامل مک پشتیبانی می‌کند و بر روی ویندوز پشتیبانی نمی‌شود.

۸. پلاگین Magic Bullet Denoiser III

این پلاگین برای هر گرافیستی که با افترافکت سروکار دارد ضروری است. این پلاگین به حذف نویزها کمک می‌کند. شما به عنوان یک گرافیست که در حوزه سه‌بعدی سازی کار می‌کند، می‌توانید فوراً به ضرورت استفاده از این پلاگین پی ببرید. چنان‌چه از موتور اجرایی Octane GPU استفاده کنید، متوجه می‌شود که این پلاگین بهترین انتخاب نسبت به نمونه‌های مشابه در حذف نویز است. در صورتی که یک پردازنده گرافیکی قوی داشته باشید، نسخه Red Giant Magic Bullet Denoiser III از این پلاگین سرعت و کارایی بالاتری خواهد داشت. این پلاگین، از ویدئوهای دوربین نیز پشتیبانی می‌کند.

۹. پلاگین Universe 2.1

پلاگین universe، در حدود 60 افکت مبتنی بر پردازنده گرافیکی دارد که می‌تواند هر نوع پروژه‌ای را پشتیبانی کند. بدین ترتیب این پلاگین امکانات فوق‌العاده ای را به وجود می‌آورد. از انواع حالات انتقال (transitions) تا جلوه‌های ویدئویی و موشن‌گرافیک، مواردی هستند که در این افزونه وجود دارند. با توجه به اینکه این افکت‌ها بر پایه پردازنده گرافیکی طراحی شده‌اند، سرعت بالاتری نسبت به افکت‌های پیش‌فرض موجود در افترافکت دارند.

۱۰. پلاگین Trapcode Mir 2.1

این پلاگین، فضایی برای ایجاد حلقه‌های هندسی ارائه می‌دهد. زمانی که رد جاینت (Red Giant)، اولین نسخه این پلاگین را عرضه کرد، اظهار نظر در مورد نحوه استفاده مفید از این ابزار سخت بود. اما با ارائه نسخه‌های 2 و 2.1، این پلاگین توانست موفقیت زیادی کسب کند. این پلاگین می‌تواند در ایجاد اشکال هندسی با قابلیت تغییر شکل، به کار رود. با استفاده از این ابزار می‌توان قطعات زیبا و مناظر شگفت‌انگیزی ایجاد کرد. این پلاگین در خلق ترکیبات موجی شکل بسیار مفید است. با استفاده از این ابزار می‌توان بسیار سریع‌تر از کامپوننت‌های انیمیشن‌سازی، عمق و روح را در تصاویر به نمایش گذاشت.

۱۱. پلاگین Lenscare

پلاگین Lenscare، برای ایجاد عمق در تصاویر و ویدئوها به کار می‌رود. اگر یک پلاگین در افترافکت وجود داشته باشد که در همه استودیوها و توسط همه گرافیست ها مورد استفاده باشد، همین پلاگین است. Lanscare در واقع مجموعه ای از دو پلاگین است.

با استفاده از این ابزار می توانید به راحتی به تصاویر دوبعدی، بدون تحمیل بار اضافی سه‌بعدی‌سازی، عمق بدهید. در طول نسخه‌های ارائه شده برای این پلاگین، سعی بر این بوده است تا اعمال این فیلترها حالت تصویر را غیرطبیعی نکند. این پلاگین در حال حاضر برای افترافکت و فتوشاپ موجود است.

۱۲. پلاگین Trapcode Particular 3

بخش ساخت افکت در این پلاگین، برای ایجاد قالب‌های جدید FX، عالی است. منظور از قالب‌های FX، جلوه‌های صوتی و تصویری مورد استفاده در فیلم، تلویزیون و یا موسیقی است. این پلاگین مانند Plexus 3، دارای پنل قدرتمند و کاربرپسندی است. این پنل، دارای عناصر اولیه و خصوصیات FX است که به طراحی و ساخت طرح‌ها و جلوه‌های بصری زیبا برای پروژه‌ها کمک می‌کند.

با استفاده از این پلاگین می‌توان هر کامپوننت را بدون تداخل با انیمیشن اصلی، ویرایش و دستکاری کرد. این امر به تغییر و توسعه پروژه‌ها کمک می‌کند.

اگر این نوشته مورد توجه شما قرار گرفته است، موارد زیر نیز احتمالاً برای شما جذاب خواهند بود:

==

بر اساس رای ۱۵۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۶ دیدگاه برای «۱۲ پلاگین برتر افترافکت — افزونه‌هایی برای ساخت انیمیشن و جلوه‌های ویژه»

سلام خسته نباشید … پلاگین ها توی نسخه های نرم افزار متفاوت هستند ؟ ینی باید دنبال پلاگین افتر افکت 2018 برم یا همه پلگین ها به همه نسخه ها میخوره ؟

سلام چطوری باید از پلاگین ها استفاده کرد؟؟

سلام لینک دانلود نداره از کجا باید دانلود کنم ؟؟؟

سلام
افکت lenscare نصبش ظاهرا سخته
من نصب کردم ولی اجرا نمیشه! یعنی اصلا گزنه ش توی افترافکت نمیاد
ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

سلام عالی بود میشه لینک دانلود لاینسسشو برام ایمیل کنید twitch اگه باشه ک خیلی خوب میشه لایسنسسش رو بفرستی برام …

حرف نداشت . ممنون

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *