۳۶ کتاب متقاعد سازی که باید بخوانید – یادگیری هنر متقاعد سازی

۲۹۳۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ آذر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۶ دقیقه
۳۶ کتاب متقاعد سازی که باید بخوانید – یادگیری هنر متقاعد سازی

راضی کردن خانواده برای خرید وسیله دلخواه، مذاکره برای افزایش حقوق و دستمزد و مجاب کردن مشتری برای خرید محصول همگی با به‌کارگیری مهارت متقاعدسازی امکان‌پذیر هستند. مهارت متقاعدسازی دیگران کاری مهم و تخصصی است که یادگیری این‌که چگونه دیگران را متقاعد کنیم تاثیر چشمگیری در موفقیت شما خواهد داشت. زبان بدن نیز از جمله مهارت‌هایی است که پرورش آن توانایی متقاعدسازی شما را افزایش می‌دهد. همچنین حضور در دوره‌های آموزشی و مطالعه انواع کتاب متقاعد سازی بسیار اثربخش است. در این مطلب به معرفی کتاب هنر متقاعد سازی و دیگر آثار مشهور در این حوزه می‌پردازیم.

فهرست مطالب این نوشته

متقاعد سازی چیست؟

«متقاعدسازی» (Persuasion) یعنی فرد یا افرادی را قانع کنید که نظرشان را عوض کنند یا کاری را مطابق میل و نظر شما انجام دهند. کسانی که به اهمیت مهارت‌های اجتماعی برای رسیدن به موفقیت پی برده‌اند غالبا در فهرست موفق‌ترین افراد جامعه قرار دارند. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که به مهارت‌های دیگر توجه کنند. این در حالی است که یادگیری هنر متقاعدسازی و استفاده از آن برای نفوذ بر دیگران کلید موفقیت شما است و مسیر اهدافتان را هموار می‌کند.

متقاعد کردن دیگران

در سال ۲۰۱۱ سونامی منطقه‌ای از ژاپن به نام «فوکوشیما» را درنوردید و افراد زیادی در آن سانحه از بین رفتند. اکنون ژاپنی‌ها آنجا را «منطقه‌ای که سخت می‌شود در آن زندگی کرد» می‌نامند. ژاپنی‌ها می‌توانستند از اسم‌هایی مانند «منطقه مرده» یا «منطقه سمی» یا «منطقه‌ای که زندگی در آن امکان‌پذیر نیست» استفاده کنند اما به جای آن اسمی امیدبخش انتخاب کردند. شنیدن این اسم در ذهن انسان‌ها پیامی مثبت دارد و می‌گوید که احتمالا در آینده می‌توان آنجا زندگی کرد.

همان‌طور که در این مثال می‌بینید، کلمات و نحوه استفاده از آن‌ها تا حد زیادی روی طرز تفکر انسان‌ها و متقاعدکردنشان تاثیر می‌گذارد. بنابراین می‌توانید با آموزش روش‌های قانع‌کردن دیگران و مطالعه انواع کتاب متقاعد سازی از ارتباطات کلامی و غیرکلامی برای همسو کردن دیگران با خودتان استفاده کنید.

ویژگی بهترین کتاب های متقاعد سازی

کتاب متقاعد سازی در صورتی ارزشمند است که این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  1. تکنیک‌های ساده‌ای برای نفوذ بر دیگران معرفی کنند: این تکنیک‌ها باید به‌قدری ساده باشند که شما به درست بودن آن‌ها شک کنید.
  2. برای همه مفید باشند: با نگاهی عمیق‌تر به نوشته‌های کتاب باید به این نتیجه برسید که قبلا با مسائل مشابه آن مواجه شده‌اید.
  3. تکنیک‌ها به صورت ناخودآگاه روی مردم تاثیر بگذارند: روش‌های موجود در کتاب باید امکان‌پذیر باشند و با واقعیت همخوانی داشته باشند.
  4. روش‌های متقاعدسازی و تاثیرگذاری آسان باشند: اگر شما بتوانید به آسانی این تکنیک‌ها را یادبگیرید، در موقعیت‌های مختلف توانایی متقاعد کردن دیگران را خواهید داشت.

در حال حاضر صدها کتاب متقاعد سازی در دنیا وجود دارند اما تعداد کتاب‌های اثربخش زیاد نیست. از این‌رو ما در این بخش به معرفی بهترین کتاب‌های مربوط به این موضوع می‌پردازیم تا شما با خیالی آسوده و بدون نگرانی از اتلاف وقت هرکدام از آن‌ها را مطالعه کنید و هنر متقاعدسازی را در خود پرورش دهید. با استفاده از تکنیک های مدیریت زمان می‌توانید فرصتی برای مطالعه این آثار به دست آورید و تاثیر آن‌ها را در رشد موقعیت خود شاهد باشید. همچنین مطالعه انواع کتاب مدیریت زمان این مهارت‌ها را در شما پرورش می‌دهد.

بهترین کتاب های متقاعدسازی

یکی از روش‌های بسیار مفید برای تقویت مهارت متقاعدسازی این است که کتاب‌های کاربردی مرتبط با آن را مطالعه کنید. این کتاب‌ها از زاویه‌های مختلف به اهمیت متقاعدکردن دیگران می‌پردازند و با ارائه انواع تکنیک متقاعد سازی به شما می‌آموزند که در نظر و عقیده دیگران تغییر ایجاد کنید. در این بخش بهترین آثار موجود را از میان انواع کتاب‌ متقاعد سازی انتخاب کرده‌ایم و به شما معرفی می‌کنیم.

1. کتاب روانشناسی نفوذ رابرت چالدینی (Influence)

یکی از بهترین آثار در زمینه متقاعدسازی کتاب «Influence» نوشته «رابرت چالدینی» است. این کتاب در ردیف پرفروش‌ترین آثار آمازون قرار دارد و همواره به تعداد مخاطبان آن اضافه می‌شود. چالدینی توضیح می‌دهد که چطور نکات روانشناسی در مغز انسان باعث می‌شود که او به موضوعات مختلف پاسخ مثبت بدهد و این پاسخ‌های مثبت چه تاثیری بر موفقیت او در کسب و کار و زندگی دارد.

شما با مطالعه این کتاب ۶ نکته اساسی و بین‌المللی درباره اثرگذاری و متقاعدسازی یاد می‌گیرید و مهارت استفاده از این نکات را نیز در خود پرورش می‌دهید. همچنین در نظر داشته باشید که بسیاری از مردم در جامعه از این ترفندها برای متقاعدکردن شما استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید در برابر این روش‌ها از خود محافظت کنید باید از تمامی ترفندهای موجود مطلع باشید. ۶ اصلی که نویسنده کتاب بر آن‌ها تاکید می‌کند در زیر آمده‌اند.

  1. رفتار متقابل: همه ما انسان‌ها در تلاشیم که رفتارهای یکدیگر را جبران کنیم. یکی از روش‌های متقاعد سازی دیگران این است که برای آن‌ها کاری انجام دهید تا آن‌ها برای جبران این عمل، درخواست شما را اجابت کنند.
    رفتار متقابل
  2. احساس تعهد: اگر کسی مجبور شود که بابت کاری تعهد بدهد برای پایبندی به آن تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندد. بنابراین روش دوم و بسیار کاربردی برای این‌که دیگران را به کاری متقاعد کنید این است که ابتدا از آن‌ها تعهدی زبانی یا کتبی بگیرید.
  3. تایید اجتماعی: وقتی از موضوعی مطمئن نیستیم به بقیه نگاه می‌کنیم و از آن‌ها الگو می‌گیریم. استفاده از این روش که همان استناد به جامعه محسوب می‌شود شرایط لازم را برای متقاعد کردن دیگران فراهم می‌کند. به طور مثال این‌که شرکت‌های بزرگ، تبلیغات برندشان را به افراد محبوب می‌دهند از همین تکنیک سرچشمه می‌گیرد. در صورتی که شخصیتی معروف و محبوب از یک برند خاص خرید کند این مسئله مهر تاییدی بر کیفیت آن محصول می‌زند و طرفدارانش را متقاعد می‌کند که آن‌ها هم همان کالا را بخرند.
  4. دوست داشتن: اگر کسی که دوستش داریم ما را تایید کند این موضوع برای ما لذت و اهمیت زیادی دارد. همچنین ما در بیشتر مواقع کسی را که دوست داریم تایید می‌کنیم. این دو نکته در متقاعد کردن دیگران تاثیر زیادی دارد و به‌کارگیری آن در پیشبرد اهداف ما تاثیر بسزایی خواهد داشت.
  5. قدرت: معمولا اگر کسی که قصد متقاعد کردن ما را دارد فردی باتجربه و قدرتمند باشد ناخودآگاه کلام او را می‌پذیریم و مطابق آنچه گفته عمل می‌کنیم. دانستن این نکته باعث می‌شود هم در برابر موقعیت‌های مختلف اجتماعی آگاهانه رفتار کنیم و هم خودمان برای متقاعد کردن دیگران از موضع قدرت وارد شویم. در واقع اگر تجربه‌ای داریم یا اطلاعاتمان تکمیل است باید این مسئله را به درستی نشان دهیم تا طرف مقابل به ما اعتماد کند و صحبت‌هایمان را بپذیرد.
  6. محدودیت: همواره وجود محدودیت انسان را برای رسیدن به هدفش مشتاق‌تر می‌کند. ششمین تکنیک متقاعد سازی که دکتر چالدینی به آن اشاره می‌کند اهمیت ایجاد محدودیت است. مثلا اگر برای حراج محصولات بازه زمانی محدودی در نظر بگیرید یا ذکر کنید که از یک محصول به تعداد اندکی دارید خواهید دید که تقاضا به میزان چشمگیری افزایش یافته و شما توانسته‌اید با استفاده از تکنیک محدودیت دیگران را مجاب کنید که کار مطابق میل شما را انجام دهند.
کتاب متقاعد سازی چالدینی

درک و انجام این ۶ روش رایگان و آسان است اما برای پرورش مهارت در این زمینه باید تمرین کنید. نویسنده این اثر پس از سال‌ها تحقیق این کتاب را تدوین کرد تا انسان‌ها با تمرین این ۶ اصل و استفاده از قابلیت‌ها و توانایی‌های خودشان طرز تفکر بقیه را تغییر دهند.

2. کتاب متقاعد سازی کوین هوگان

«کوین هوگان (Kevin Hogan)» تاکنون کتاب‌های زیادی در زمینه اصول متقاعد سازی نوشته است که «شادی سمیعی‌فر» و «علیرضا توسلی» مثال‌های ملموسی را با بخشی از نوشته‌های او ترکیب کردند و کتابی با عنوان «۵۳ اصل متقاعد سازی» را ترجمه و تالیف کردند.

هوگان در زمینه متقاعدسازی و ایجاد تغییر عقیده در دیگران تحقیقات بسیار زیادی انجام داده است و دائم علم خود را به‌روز مي‌کند. به همین علت همواره تکنیک‌های موجود در نوشته‌های او پرفروش و کاربردی هستند.

در کتاب ۵۳ اصل متقاعد سازی چند مبحث بسیار مهم در این حوزه آموزش داده می‌شود که این مباحث عبارت‌اند از:

  • آشنایی با فرایند تاثیرگذاری و متقاعد سازی دیگران
  • درک اهمیت داستان و داستان‌گویی برای متقاعد کردن دیگران
  • به‌کارگیری رفتارهای خودآگاه و ناخودآگاه برای مجاب کردن دیگران
  • آشنایی با مکانیزم‌های متقاعدسازی جمعی
53 اصل متقاعد سازی

ترکیب مثال‌های نویسندگان فارسی‌زبان با تکنیک‌های موجود در کتاب کوین هوگان کارایی آن را افزایش داده است و شما می‌توانید با مطالعه این اثر به ترفندهای مفیدی برای متقاعد کردن دیگران در موقعیت‌های مختلف مجهز شوید.

3. کتاب هنر متقاعد کردن باب برگ

در این اثر «باب برگ (Bob Burge)» می‌آموزد که چطور و در چه وقتی به آنچه می‌خواهید برسید. او با مطالعه تاریخچه زندگی تعداد زیادی از زنان و مردان موفق دریافت که این افراد چه رفتارهای مشترکی دارند و حاصل تمامی این مطالعات را در این کتاب ارائه داد. مهم‌ترین نکته‌ای که در زندگی همه این افراد وجود داشت توانایی تغییر عقیده دیگران بود. آن‌ها عطش زیادی برای رسیدن به هدف‌هایشان داشتند و هرگز از مسیر تلاش بازنمی‌گشتند. به همین علت اگر تفکرات دیگران سد راهشان می‌شد از تکنیک متقاعدسازی برای تغییر نگرش آن‌ها استفاده می‌کردند.

اصول موفقیتی که در کتاب هنر متقاعد سازی آمده است عبارت‌اند از:

  • به دیگران احساس مهم بودن بدهید.
  • همه چیز قابل مذاکره است.
  • با افراد سرسخت قرارداد ببندید.
  • فرایند متقاعدسازی را در پیش بگیرید.
  • چه چیزی آرامش و راحتی را از شما می‌گیرد؟
  • تکه‌های پازل را کنار هم بگذارید.
هنر متقاعد سازی باب برگ

اگر هر روز و در هر موقعیتی این اصول را به‌کار بگیرید پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی می‌کنید و هیچ مانعی برای رسیدن به رویاهایتان نخواهید داشت.

۴. کتاب Lead with a Story

این اثر راهنمایی برای بیان بهترین داستان‌ها در جهت متقاعد کردن دیگران است. نویسنده با بیان داستان‌هایی جذاب نشان می‌دهد که نقش داستان‌ها در موفقیت افراد چشمگیر است. در واقع اگر شما موضوعی را به صورت واضح بیان کنید تاثیر آن موضوع زیاد نیست اما اگر همان را در قالب داستانی درست و هدفمند بگویید خواهید دید که معنای آن موضوع برای افراد کاملا متفاوت می‌شود. همین تفاوت‌هایی که شکل می‌گیرند شرایط را برای متقاعدسازی مهیا می‌کنند.

مطالعه این کتاب کمک می‌کند که در موقعیت‌های مختلف داستان‌های بهتری تعریف کنید و نتایج بهتری به دست آورید.

کتاب lead with a story

5. کتاب Drive

در طول مطالعه این کتاب کشف می‌کنید که چرا حتی انسان‌های باهوش در بسیاری از مواقع اشتباهات فاحشی می‌کنند. خواندن این اثر باعث می‌شود بینش زیادی درباره موضوعاتی زیر پیدا کنید.

  • چه چیزی ما را برای انجام کارهای مختلف تحریک می‌کند؟
  • چطور به سرعت انگیزه خود را از دست می‌دهیم؟
  • چه عواملی دیگران را تشویق می‌کند که نظرشان را تغییر دهند و مطابق میل ما عمل کنند؟
  • درک بهتر خود و دیگران.
  • چطور خود را با واقعیت تطبیق دهیم؟
  • چطور مسئول سرنوشت و راهنمای زندگی‌ خودمان شویم؟

اگرچه این کتاب برای افراد شاغل در کسب و کارهای مختلف نوشته شده است برای هر کسی که می‌خواهد نحوه تاثیرگذاری روی دیگران را بیاموزد مناسب است.

کتاب drive

6. کتاب Contagious

برای شما پیامی که می‌شنوید مهم‌تر است یا کسی که آن پیام را می‌رساند؟ غذایی که می‌خورید را از روی قیمتش انتخاب می‌کنید یا مزه‌اش؟ با مطالعه این کتاب پاسخ پرسش‌های از این دست را خواهید یافت. دانستن این جواب‌های به ظاهر ساده تاثیر زیادی در موفقیت شما برای متقاعد کردن دیگران دارد. افراد بانفوذ حتی اگر کلامی به زبان نیاورند پیامشان بلندتر از هر صدای دیگری به گوش دیگران می‌رسد. شما نیز می‌توانید با استفاده از راهکارهای موجود در این اثر تاثیرگذاری و نفوذتان را افزایش دهید. در ادامه برخی از مباحث موجود در این کتاب آمده است.

  • ایده‌های خود را نمایش دهید.
  • به احساسات انسان‌ها توجه کنید تا به تیم شما ملحق شوند.
  • چیزهایی را بیابید که باعث مثبت شدن پاسخ دیگران به درخواستتان می‌شوند.
  •  برای ایده‌های خودتان در مقایسه با ایده‌های دیگران مزیت رقابتی ایجاد کنید.
  • چه اتفاقی می‌افتد که نتیجه حاصل از چند اتفاق مثبت، منفی می‌شود؟
  • روش‌های بی‌شماری که برای تاثیرگذاری و متقاعدکردن دیگران ارائه می‌شوند.
کتاب متقاع سازی contagious

7. کتاب The Business of Belief

این‌که بازاریابان، طراحان، فروشندگان، رهبران و... از چه کلماتی استفاده می‌کنند که باعث ایجاد اعتماد در دیگران می‌شوند اهمیت زیادی دارد و تمرکز اصلی این کتاب متقاعد سازی روی همین موضوع است. در نظر داشته باشید که باورها ربطی به واقعیت‌ها ندارند و ما به چیزهای زیادی باور داریم که هیچ سندی برای اثبات آن‌ها وجود ندارد. اما بسیاری از رفتارها و کارهایی که در طول روز انجام می‌دهیم به باورهای ما ربط دارند و این کتاب برای تمام کسانی است که می‌خواهند در محیط کار، خانه یا محیط اجتماعی اثرگذار باشند. با مطالعه این اثر مهارت‌های زیر را تقویت خواهید کرد:

  • مردم چطور چیزی را باور می‌کنند؟
  • باور یا عقیده چطور شکل می‌گیرد؟
  • وقتی چیزی را با چشم خود ندیده‌اید چطور آن را باور می‌کنید؟
  • چطور حافظه ما بر پایه احساسات و باورها شکل گرفته اشت؟
  • چطور می‌توانیم در لحظه ایمان بیشتری پیدا کنیم؟
  • به‌درستی توضیح دهید که چه کسی هستید.
کتاب the business of belief

8. کتاب How to Win Friends & Influence People

این کتاب اولین بار در سال 1936 چاپ شد و از جمله آثاری است که محتوای آن تا ابد زنده است. این اثر پرفروش تاکنون زندگی میلیون‌ها نفر را تغییر داده است. پس از مطالعه آن خواهید دید که تغییرات زیادی در نگرشتان ایجاده شده است. از جمله احساساتی که تجربه می‌کنید عبارت‌اند از:

  • زندگی بهتر
  • پیشرفت در روابط
  • از بین رفتن بخش زیادی از احساسات منفی
  • داشتن نگرشی مثبت در بیشتر مواقع
  • کاهش ناامیدی در مواجهه با انسان‌های سرسخت
  • افزایش درک و تحمل شرایط و دیگران

کتاب how to win friends

این کتاب در میان بهترین کتاب‌های حوزه توسعه فردی قرار دارد و شما می‌توانید با مطالعه آن برای پیشرفت در برقراری ارتباط موثر و داشتن احساس بهتری به خودتان، دوستان، خانواده، همکاران و... تلاش کنید.

9. کتاب Made to Stick

در این اثر نویسنده به این موضوع می‌پردازد که چرا برخی از ایده‌ها ماندگار می‌شوند و برخی از آن‌ها خیلی زود از بین می‌روند. در واقع داستان‌های زیادی در دنیا وجود دارند که حقیتی نیستند اما چون باور کردنشان ساده‌ است ترجیح می‌دهیم باورشان کنیم. یکی از داستان‌های معروف که نمی‌دانیم حقیقت دارد یا خیر این است که ناسا میلیون‌ها دلار پرداخت کرد تا خودکاری بسازد که در فضا کار می‌کند (در محیطی که جاذبه کمتری نسبت به زمین وجود دارد). پس از سال‌ها تلاش ناسا دریافت که روسیه در فضا از مداد شمعی استفاده می‌کند. علت این‌که ما ترجیح می‌دهیم این داستان را باور کنیم ساده است. حقیقتا ما از پیام این داستان استقبال می‌کنیم زیرا می‌گوید که راه‌حل‌های ساده مشکلات بزرگ را حل می‌کنند.

مطالعه این کتاب چشم شما را در برابر انواع داستان‌های ساختگی باز می‌کند و در کنار تقویت تفکر انتقادی شما کمک می‌کند در برابر تلاش دیگران برای نفوذ در ذهنتان هوشیارانه عمل کنید.

این اثر بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است و در آن داستان‌های فراوانی وجود دارند که آن‌ها را باور داریم اما حقیقی نیستند. این کتاب همانند دارویی شیرین برای نجات شما از زودباوری است.

کتاب Made to stick

10. کتاب To Sell Is Human

این کتاب به حقایقی تعجب‌آور می‌پردازد که دانستن آن‌ها به شما در ایجاد تغییر در نگرشتان کمک خواهد کرد.

بیشتر ما دارای ایده‌های درخشانی هستیم اما معمولا این ایده‌ها از بین می‌روند چون از نمایش و فروش آن‌ها خجالت می‌کشیم. تا زمانی که خود شما نشان ندهید هیچ کس نمی‌داند که چقدر توانایی دارید. شما وقتی به یک حرفه‌ای در امر فروش تبدیل می‌شوید که علاوه بر محصول بتوانید ایده‌هایتان را بفروشید. به طور مثال در هنگام خرید تلویزیون مهم‌تر از خود محصول نحوه معرفی آن است. اگر از نکات ظاهری خوشتان نیاید به طور حتم خرید نخواهید کرد.

به خاطر داشته باشید که شما فارغ از حرفه یا شرایطتان یک فروشنده‌اید. اگر پدر یا مادر هستید باید راهکارهای زندگی را به فرزندتان بفروشید. اگر فرزند بزرگ خانواده هستید باید به والدین خود این ایده را بفروشید که مدام شما را کنترل نکنند. به طور کلی این کتاب به شما می‌آموزد که چطور روی دیگران تاثیر بگذارید و به آن‌ها ایده‌هایی قانع کننده بفروشید. این اثر در ظاهر فقط برای فروشندگان است اما همه باید آن را مطالعه کنند. چراکه نمی‌توانیم این مباحث را از یکدیگر جدا کنیم و استفاده از عبارات مخصوص کسب و کار روی رفتار انسان در زندگی عادی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

کتاب to sell is human مطلب دوم

۱۱. کتاب How to Win Every Argument

مطالعه این کتاب متقاعد سازی به روشنگری می‌پردازد و نشان می‌دهد که چطور دیگران تلاش می‌کنند که شما را برای پذیرش عقیده خود مجاب کنند.

یکی از بارزترین مثال‌های این موضوع مسائل سیاسی است که به کمک آن‌ها سیاستمداران تصورات غلطی را در ذهن مردم ایجاد می‌کنند. نویسنده این اثر تاکید می‌کند که هرگز این کتاب را به افراد فاقد اخلاقیات هدیه ندهید زیرا با این کار به آن‌ها می‌آموزید که چطور از تکنیک‌های متقاعدسازی برای اعمال نفوذ بر دیگران استفاده کنند و اهداف نادرستشان را عملی کنند.

کتاب how to win every argument

12. کتاب The Prince

این کتاب که در زبان فارسی با نام «شهریار» ترجمه شده است یکی از موثرترین نوشته‌ها در زمینه نفوذ و متقاعدسازی است که در کشور ایتالیا و در برهه‌ای خاص نوشته شد. در آن زمان جنگ‌ بر سر قدرت و ثروتِ بیشتر در امپراتوری ایتالیا بالا گرفته بود. زندگی نویسنده این کتاب در آن دوران به شدت در خطر بود و او برای این‌که احساس ارزشمندی کند شروع به نوشتن مقالاتی کرد که بعدها تبدیل به این اثر فاخر شد. نویسنده این اثر می‌خواست زنده بماند و نوشته‌های او در زمینه تکنیک‌های متقاعدسازی، تاثیرگذاری، تفکر انتقادی و رهبری درست او را جاودانه کردند.

کتاب the prince

1۳. کتاب !Yes

این کتاب نتیجه ۶۰ سال تحقیق «رابرت سیالدینی (Robert Cialdini)» درباره رفتارهای انسان‌ در برابر متقاعدشدن است. در این اثر ۵۰ مثال و استراتژی ارائه شده‌اند که استفاده و تمرین آن‌ها روزبه‌روز بر میزان توانایی شما در متقاعدکردن دیگران می‌افزاید.

هرکدام از فصل‌های این نوشته با یک مثال علمی و نتایج حاصل از آن شروع می‌شود و سپس تکنیک‌های آن نیز توضیح داده می‌شود. در صورتی که می‌خواهید از میان انواع کتاب متقاعد سازی اثری علمی و عمیق مطالعه کنید «!Yes» را دریابید.

کتاب Yes!

1۴. کتاب Methods of Persuasion

ما همیشه ترجیح می‌دهیم موضوعات را پیچیده کنیم. به طور مثال به پایان دنیا فکر می‌کنیم، از اتفاقاتی که هرگز رخ نداده‌اند می‌ترسیم و درباره این‌که دیگران راجع به ما چه فکری می‌کنند خودمان را آزار می‌دهیم.

مطالعه این کتاب کمک می‌کند که از این حالت خارج شویم و زندگی راحت‌تری داشته باشیم. به‌کارگیری تکنیک‌های موجود در این اثر کمک می‌کنند که به نتایج مفید زیر برسیم:

  • وقت کمتری را برای فکر کردن به موضوعات بی‌ارزش هدر می‌دهیم.
  • تفکراتمان روی موضوعات مثبت و خلاقانه متمرکز می‌شود.
  • نظرمان درباره موضوعات پرنفوذ و تاثیرگذار تغییر می‌کند.
کتاب methods of persuasion

به این ترتیب ذهن شما پر از اطلاعات مفید، درست و شاد خواهد شد. این اثر یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه متقاعدسازی است که می‌توانید با خواندن آن روش‌های متقاعدسازی خود را تغییر دهید و به نتایج بهتری در محیط کار و زندگی برسید.

15. کتاب Getting to Yes

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های فردی مهارت مذاکره است. حتی اگر در محیط کاری جلسات مذاکره ندارید بدانید که روزانه شما بارها و بارها در حال مذاکره با افراد مختلف هستید. در این کتاب نکات زیر را درمی‌یابید:

  • قبل از این‌که توافقی صورت بگیرد مشکلات احتمالی طرف مقابل را پیدا کنید.
  • از متدهای پرقدرت استفاده کنید تا دیگران نتوانند به درخواست شما جوابی منفی بدهند.
  • موضوعات مهم را قبل از حضور در جلسه پیدا کنید تا بتوانید در طول جلسه روی آن‌ها متمرکز شوید.
کتاب getting to yes

مذاکره‌های روزانه در بسیاری از فرهنگ‌ها متداول است. به طور مثال مردم برخی کشورها معمولا از گردشگران ناراضی هستند چون غریبه‌ها برخلاف مردم بومی در حین خرید چانه‌زنی نمی‌کنند و سرگرمی این فروشندگان را از بین می‌برند. هرچه خریدار بیشتر چانه بزند رضایت فروشندگان افزایش می‌یابد. جالب است بدانید که این یکی از خصلت‌های آدم‌ها است. زیرا همواره تمایل دارند در پایان مذاکره باهوش‌تر از بقیه به نظر بیایند.

16. کتاب Predictably Irrational

در قدیم انتخاب‌ها در هر زمینه‌ای محدود بود و انسان‌ها مجبور نبودند روزانه دائم و برای انجام هرکاری در میان گزینه‌های موجود انتخاب کنند. اما اکنون تکنولوژی مدام در حال پیشرفت است و تنوع گزینه‌های مختلف در تمامی ابعاد زندگی رو به افزایش است. از این‌رو هر روز ما با موقعیت‌های زیادی روبه‌رو می‌شویم که باید تصمیم بگیریم و انتخاب کنیم.

بیشتر ما انسان‌ها برای هم موضوعی منطق خاصی در ذهن خود تعریف کرده‌ایم اما اگر در مواجهه با مشکلات بخواهیم از این منطق عقلانی استفاده کنیم وقت زیادی را از دست می‌دهیم. به همین علت بسیاری از انتخاب‌های روزانه ما عاری از هر نوع منطق هستند و از چیزهای دیگری الهام می‌گیرند. این کتاب دقیقا نشان می‌دهد که منبع الهام بیشتر انتخاب‌های ما چیست. بخشی از مطالبی که در این اثر می‌خوانید در ادامه آمده است.

  • کاهش میزان تاثیرپذیری از چیزهای درخشان یا قیمت بالا و در عوض توجه به میزان ارزش واقعی آن‌ها
  • آگاهی به مکانیزم تاخیر در کارها و خودکنترلی
  • علت دروغگویی و روش‌های رفع این مشکل
  • کشف علت‌ واقعی پرداخت هزینه‌های گزاف روزانه برای چیزهای رایگان
  • ارائه راهکار برای کاهش وابستگی‌ به اموال
کتاب predictably irrational

این اثر به شما برای نفوذ بیشتر بر دیگران کمکی نمی‌کند. اما به شدت کمک می‌کند که روی خودتان نفوذ داشته باشید. اگر از آموزش‌های این کتاب بهره ببرید پس از مدتی روی خود و رفتارهایتان مسلط می‌شوید و به‌مرور در نحوه تفکر اطرافیانتان هم تاثیرگذار خواهید بود. بنابراین می‌توانیم بگوییم که خواندن این کتاب متقاعد سازی برای همه مفید است.

1۷. کتاب Pre-Suasion

پس از محبوبیت بسیار زیاد کتاب هنر متقاعد سازی، «رابرت سیالدینی» (Robert Cialdini) که یکی از معتبرترین روانشناسی اجتماعی تاریخ است تحول بسیار بزرگی در این حوزه ایجاد کرد زیرا با در نظر گرفتن این هنر، تکنیک‌ها و روش‌های متقاعدسازی بسیار مهمی در زمینه تغییر دیدگاه دیگران به میان آورد. سیالدینی معتقد است که برای تغییر تفکر دیگران باید الگوها و حالت‌های ذهنی این افراد را نیز تغییر دهیم. نکته مهم دیگر این کتاب این است که روی پیام اصلی کلام تاکید نمی‌کند بلکه معتقد است اصل ماجرا در متقاعدسازی دیگران در لحظه قبل از ارسال پیام است.

این کتاب به اهمیت ارتباط موثر اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که اگر می‌خواهید موفق به قانع کردن دیگران شوید لازم است قبل از تقاضا کاری کنید که طرف مقابل برای پذیرش آن تقاضا آماده شده باشد. در واقع باید ذهنیت مخاطب و نقطه تمرکزش را تغییر دهید. متقاعدسازی بهینه و اثربخش فقط از طریق پیش‌متقاعدسازی اثربخش امکان‌پذیر است. اطمینان داشته باشید که به‌کارگیری این شیوه شما را تبدیل به استاد متقاعدسازی دیگران خواهد کرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، بیشتر افراد موفق در دنیا مطالعه این کتاب را توصیه کرده‌اند. همچنین این اثر در لیست بهترین کتاب‌های حوزه کسب و کار فایننشال تایمز در سال ۲۰۱۶ قرار گرفت.

کتاب pre-suasion

18. کتاب متقاعد سازی مشتری

کتاب متقاعدسازی مشتری به چگونگی تاثیر بر مشتری برای خرید بیشتر می‌پردازد و توضیح می‌دهد که چرا همیشه روش رفتاری مشخصی برای موفقیت در فروش اثرگذار خواهد بود. در این اثر نویسنده با ساده‌سازی مباحث متقاعدسازی مشتری مباحثی را عنوان کرده است که شما می‌توانید با مطالعه آن‌ها به سرعت میزان فروش و تعداد مشتریان بالفعل خود را افزایش دهید. از جمله موضوعاتی که در این کتاب به آن‌ها می‌پردازد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. چرا باید مهارت متقاعدسازی در بازاریابی را در اولویت قرار دهید؟
  2. چرا روش‌های متقاعدسازی غیراخلاقی باعث مرگ کسب و کارتان می‌شود؟
  3. چطور باید مهم‌ترین بخش‌های کسب و کار را یافت و به آن‌ها توجه کرد؟
  4. بهینه‌سازی کدام سایت، سرویس مخصوص مشتری یا محصول را باید در دستور کار خود قرار دهید؟
  5. ارائه انواع راه‌های ساده برای افزایش نرخ بازگشت مشتری و ترغیب او به خرید بیشتر.
کتاب متقاعد سازی مشتری

این اثر برای مدیران، صاحبان کسب و کار، بازاریابان، کارآفرینان، صاحبان استارتاپ و هرکسی که به مشتری بیشتری نیاز دارد مفید خواهد بود. نویسنده همچنین منابع دیگری در این کتاب قرار داده است که استفاده از آن‌ها توانایی شما را در به‌کارگیری تکنیک‌های متقاعدسازی مشتری افزایش می‌دهد. این منابع در زیر آمده‌اند:

  •  فرم مخصوص ارزیابی عملکرد کسب و کار
  • ارائه مدارک مربوط به نمونه‌های کلیدی مطالعاتی در کسب و کار
  • فهرستی از شرکت‌های موفق که می‌توانید از روی رویکرد آن‌ها مدلسازی کنید.
  • دفتر کار مخصوص متقاعد سازی مشتری
  • یک چک لیست برای انجام تمامی گام‌های مدل

19. کتاب متقاعد سازی Give and Take

ممکن است تصور کنید که نفوذ بر دیگران عمل شایسته‌ای نیست در حالی که ترغیب دیگران به انجام کار مد نظرتان فایده‌های خاصی داد که ۳ مورد از آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. نوع‌دوستی همراه با در نظر گرفتن منافع
  2. افزایش شجاعت در عین آسیب‌پذیری
  3. خوش‌بینی همراه با حس افتخار

موفقیت واقعی آدم‌ها زمانی محقق می‌شود که روابط سالمی شکل دهند و این روابط را حفظ کنند. با مطالعه این کتاب متقاعد سازی درمی‌یابید که چطور با کمک نوع‌دوستی، شجاعت و خوش‌بینی روی دیگران تاثیر بگذارید و همگی به موفقیت برسید.

اگرچه جامعه دائما از شما می‌خواهد که خودخواه باشید و به خودتان متکی شوید، با خواندن این کتاب تمرکز اصلی را از روی خودتان برمی‌دارید و همه چیز را با دید جامع‌تر و به‌اصطلاح از نگاه «ما» می‌نگرید.

موفق‌ترین روش متقاعد سازی دیگران این است که برایشان کاری انجام دهید و آن‌ها به جبران آن، متقاعد شوند و مطابق میل شما عمل کنند. برای رسیدن به این نقطه باید در اجتماع حضور داشته باشید و همه کارها را خودتان تقبل نکنید.

علاوه بر مطالعه کتاب متقاعد سازی می‌توانید فیلم سخنرانی افراد تاثیرگذار تاریخ را نیز مشاهده کنید. صحبت‌های معروف افرادی مثل چرچیل که مردم نسل‌های مختلف را متقاعد می‌کرد آموزه‌های بسیار خوبی برایتان خواهد داشت. چنین افرادی از بالاترین سطح هنر متقاعد سازی بهره‌مند بودند و با استفاده از این مهارت و مردم به اهداف خودشان می‌رسیدند.

کتاب give and take

20. کتاب The Elements of Eloquence

راه‌های زیادی برای مطرح کردن یک موضوع وجود دارد اما کسی موفق است که بهترین روش را انتخاب کند. در کتاب این موضوع به طور کامل بررسی می‌شود تا با کمک روش‌های موجود در آن بهترین مکالمه را برای نفوذ بر دیگران بیاموزید.

کتاب the elements of eloquence

21. کتاب Enchantment

این کتاب به هیچ عنوان راهی برای تحریک دیگران و متقاعد کردنشان ارائه نمی‌دهد. اما مطالعه آن تحول عظیمی در نوع روابط و موقعیت‌های زندگی شما به وجود می‌آورد. همچنین این کتاب طرز تفکر شما را نسبت به موضوعات تغییر می‌دهد و تا حد زیادی بدبینی را از بین می‌برد. اگر این تحولات را در زندگی جاری کنید با جایگزینی روش‌های جدید در موقعیت‌های مختلف موفقیت‌های بسیار زیادی به دست می‌آورید.

نویسنده به این موضوع می‌پردازد که در محیط کار یا زندگی نباید فقط روی رسیدن به اهداف متمرکز شوید. بلکه باید برای تغییراتی داوطلبانه، اثربخش و پایدار تلاش کنید. به طور مثال اعتماد دیگران را جلب کنید و آن‌ها را دوست داشته باشید تا دوستتان بدارند. همچنین هدفی دل‌نشین خلق کنید تا دیگران برای کمک به شما ترغیب شوند.

کتاب متقاعد سازی enchantment

22. کتاب The One Sentence Persuasion Course

در یکی از اولین جملات این کتاب آمده است: «اگر در شرایط مهم نتوانید تکنیک‌های متقاعدسازی را به یاد بیاورید یادگیری قوی‌ترین متدها نیز به‌کارتان نمی‌آیند.» و نویسنده معتقد است که در امر متقاعدسازی مهم‌ترین و ارزشمندترین نکته همین است. او برای نوشتن این اثر زمان و انرژی زیادی را صرف تحقیقات عمیق کرده است و نتایج به دست آمده را در نوشته است. از نظر نویسنده ما انسان‌ها در متقاعدکردن دیگران بیشتر از درک آن‌ها توانایی داریم.

همچنین در این اثر به موضوع تکنولوژی اشاره می‌شود که انسان‌ها را روزانه با انبوهی از اطلاعات احاطه می‌کند و همچون گرد و خاک موجود در هوا مانع از یافتن راهی مناسب برای متقاعدکردن دیگران می‌شود. به همین علت او تلاش می‌کند با ارائه راهکارهای مفید این دود را از بین ببرد و با ایجاد محدودیتی عجیب اما کاربردی به پیشرفت خواننده در مهارت متقاعدکردن یاری دهد.

کتاب the one sentence

23. کتاب The Tipping Point

این کتاب نشان می‌دهد که چطور ایجاد تغییر در موضوعات کوچک باعث تحول در موضوعات مهم می‌شود. همچنین نویسنده در این اثر روی لحظه‌ای متمرکز می‌شود که اصطلاحا به آن «نقطه عطف» می‌گوییم و در این نقطه ایده، رفتار یا تفکری جدید شکل می‌گیرد و گسترش می‌یابد. همواره انجام یک حرکت هدفمند در لحظه‌ای خاص باعث تحول در تولید محصول یا خدمتی جدید یا حتی ارتکاب جرم می‌شود.

این اثر از محبوبیت زیادی برخوردار است چراکه مطالعه و به‌کارگیری آن توانسته تحول بسیار زیادی در زندگی بسیاری از مردم جهان ایجاد کند. همچنین این کتاب متقاعد سازی زمینه تولید و اختراع بسیاری از محصولات و شکل‌گیری ایده‌هایی کاربردی بوده است.

کتاب the tipping point

24. کتاب Win Bigly

«اسکات آدامز (Scott Adams)» ازجمله اولین چهره‌های مشهوری بود که نتیجه انتخابات آمریکا را پیش‌بینی کرده بود و می‌دانست که «دونالد ترامپ» انتخاب می‌شود. نویسنده کتاب «Win Bigly» روش‌های متقاعدسازی را به خوبی می‌شناخت و با توجه به آنچه می‌دید خیلی زودتر از اعلام نتایج حدس زده بود که مردم برای رأی دادن به این شخص متقاعد شده‌اند. این که روش ترامپ خوب بود یا بد اهمیتی ندارد. آنچه در این کتاب مطرح است روش‌های کارآمدی است که شما می‌توانید با مطالعه آن‌ها به فراخور هر موقعیت برای راضی کردن دیگران استفاده کنید و به اهداف معین خود برسید.

اسکات همچنین هنر متقاعد سازی را پیش از محبوبیتش تشخیص داده بود. این کتاب مجموعه‌ای از راهنمایی‌های کاربردی برای متقاعد کردن دیگران در شرایط مختلف است.

کتاب win bigly

25. کتاب The Seven Habits of Highly Effective People

این کتاب ۷ عادت روزانه را معرفی می‌کند که اجرای آن‌ها توانایی متقاعدسازی را در شما افزایش می‌دهد. این عادت‌ها در بین میلیون‌ها انسان شهرت پیدا کرده است و استفاده از آن شما را تبدیل به رهبری توانمند خواهد کرد. این ۷ عادت در زیر آمده‌اند.

  • عادت اول: فعال باشید.
  • عادت دوم: انتهای هر چیزی را در ذهنتان تجسم کنید.
  • عادت سوم: اولین چیزها را در اولویت قرار دهید.
  • عادت چهارم: به بازی برد-برد بیندیشید.
  • عادت پنجم: ابتدا درک کنید تا بعد درک شوید.
  • عادت ششم: از کار گروهی (هم‌افزایی) استقبال کنید.
  • عادت هفتم: ارّه را تیز کنید.

متدهایی که در این کتاب متقاعد سازی مطرح می‌شوند همگی ساده و کلاسیک هستند و هرکسی می‌تواند آن‌ها را در زندگی شخصی و کاری خود به‌کار بگیرد.

شما نیز می‌توانید با گام‌های این کتاب به آرامی پیش بروید و با صداقت کامل از اصول متقاعدسازی برای رسیدن به هدف‌هایتان بهره ببرید.

کتاب 7 habits

26. کتاب Fascinate

در دورانی که فرصت انسان‌ها محدود است و ذهنشان را با موضوعات مختلف پر کره‌اند شما فقط چند ثانیه فرصت دارید که ایده، محصول یا خدمتی را به آن‌ها عرضه کنید. نویسنده این کتاب شروع به تحقیق درباره الگوهای جذابیت متمرکز شد تا علت موفقیت برخی تبلیغات نسبت به تبلیغات دیگر را دریابد. جذابیت قدرتمندترین راه برای قانع کردن مخاطب و تاثیر روی رفتار او است. در این اثر نویسنده به اصول نهفته جذابیت می‌پردازد و نحوه استفاده از آن‌ها برای ایجاد تغییرات دلخواه را بررسی می‌کند.

واقعیت این است که ما در طول روز با موضوعات جذاب متعددی روبه‌رو می‌شویم. به طور مثال این‌که در میان گزینه‌های موجود کدام بستنی را انتخاب می‌کنیم یا این‌که ترجیح می‌دهیم در کدام شهر یا محل زندگی کنیم وابسته به عنصر جذابیت است. این اثر مناسب تمام کسانی است که حرفی برای گفتن، محصولی برای فروش و خدمتی برای عرضه دارند.

کتاب متقاعد سازی Fascinate

27. کتاب What Every Body is Saying

نویسنده این کتاب، «جو ناوارو (Joe Navarro)»، افسر سابق ضد جاسوسی FBI است که در زمینه ارتباطات غیرکلامی تخصص دارد. او در این کتاب توضیح می‌دهد که چطور می‌توانید رفتارهای فریبنده دیگران را از روی زبان بدن آن‌ها تشخیص دهید و همچنین در برابر نفوذ و تاثیرگذاری آن‌ها مقاومت کنید.

کتاب what every body is saying

شما با مطالعه این اثر مباحث زیر را می‌آموزید:

  • غریزه باستانی انسان که زبان بدن، آن را هدایت می‌کند.
  • چرا آخرین جایی که نگاه می‌کنیم تا احساسات دیگران را بسنجیم صورت آن‌ها است؟
  • رازهایی که انگشتان شست پا و پلک‌ها آشکار می‌کنند.
  • قدرتمندترین رفتارهایی که اعتماد به نفس و احساسات واقعی ما را آشکار می‌کنند.
  • رفتارهای غیرکلامی ساده‌ای که از همان ابتدا اعتماد دیگران را جلب می‌کنند.
  • رفتارهای غیرکلامی ساده‌ای که قدرت طرف مقابل را نشان می‌دهد.

تمامی این درس‌ها با مثال‌هایی ملموس از دوران کار حرفه‌ای نویسنده آموزش داده می‌شوند.

 28. کتاب Hidden Persuasion

این کتاب به ۳۳ تکنیک نفوذ در روانشناسی می‌پردازد که می‌توانید از آن‌ها در تبلیغات استفاده کنید. در طول روز تبلیغات هدفمند زیادی در اطراف ما وجود دارند که می‌خواهند ما را ترغیب به خرید، یادگیری یا انجام فعالیتی خاص کنند. بعضی از این تبلیغات از بقیه موفق‌تر عمل می‌کنند و افراد زیادی متقاعد می‌شوند که به توصیه آن‌ها عمل کنند. این کتاب به بررسی علت موفقیت این تبلیغ‌ها می‌پردازد و نقاط قوت آن‌ها را به خواننده نشان می‌دهد.

در واقع کتاب هنر متقاعد سازی پشت تبلیغ‌های موفق را نمایان می‌کند و تکنیک‌های موجود در این تبلیغات را در ۳۳ دسته‌بندی قرار می‌دهد. این تکنیک‌ها از اصول پایه‌ای و اولیه شروع می‌شوند و در لایه‌های عمیق‌تر روش‌های هوشمندانه‌تری را ارائه می‌دهند. شما با خواندن این اثر به بینش عمیقی برای تاثیرگذاری بر دیگران می‌رسید. تمامی تکنیک‌ها از منابع بسیار معتبر برداشت شده‌اند و اطلاعات روانشناسی زیادی در بین آن‌ها بیان شده‌اند که علاوه بر افزایش اطلاعات، درک موضوعات را برایتان ساده‌تر خواهند کرد. برای خلق تبلیغات بهتر و خلاقانه‌تر می‌توانید این کتاب را بخوانید. البته در نظر داشته باشید که این کتاب صرفا مربوط به کسب و کار نیست و می‌توانید در زندگی روزمره نیز از روش‌های موجود در آن استفاده کنید. همچنین مطالعه این اثر برای افرادی که می‌خواهند بخش‌های تاثیرپذیر مغزشان را بیابند و جلوی رفتارهای ناخودآگاه را بگیرند مفید است.

کتاب hidden persuasion

29. کتاب The Enigma of Reason

این کتاب در پاسخ به دو سوال نوشته شده است. سوال اول این است که اگر ما انسان‌ها عقل و منطق داریم چرا در بسیاری از مواقع رفتارهای غیرمنطقی از خود نشان می‌دهیم. سوال دوم نیز این است که اگر عقل چیز خوبی است به چه علت در میان حیوانات توسعه نیافته است. پاسخی که نویسندگان این اثر به دست آوردند به ما در توجیه باورها و یافتن دلیل منطقی برای انتخاب‌هایمان کمک می‌کند. همچنین مطالعه این کتاب شرایط حضور در اجتماع، ایجاد ارتباط موثر و زندگی در گروه‌های مختلف را آسان می‌کند. اگر این کتاب را بخوانید احتمال این‌که یک بار از اول باورهایتان را مرور کنید زیاد است.

کتاب the enigma of reason

30. کتاب Thinking, Fast and Slow

این کتاب متقاعد سازی از جمله آثار بسیار پرفروش و محبوب است که دو سیستم کلی برای طرز تفکر ما عنوان می‌کند. سیستم اول سریع، شهودی و احساسی است. سیستم دوم اما کندتر، مشورتی‌تر و منطقی‌تر است.

این دو سیستم تمامی تصمیم‌گیری‌ها و قضاوت‌های ما را شکل می‌دهند. این‌که برای تعطیلات به کجا می‌رویم یا این‌که چطور از تفکر استراتژيک برای پیشرفت شرکت استفاده می‌کنیم همگی به انتخاب از میان این دو سیستم فکری بستگی دارد.

نویسنده این کتاب خواننده را با خود تا انتها همراه می‌کند. به طور مثال او توضیح می‌دهد که وقتی ما به چیز یا کسی اعتماد می‌کنیم یا این‌که منافع خودمان را در تصمیم‌گیری‌ها در نظر می‌گیریم همگی در سیستم دوم فکری ما قرار دارد. او با ارائه انواع مثال‌های کاربردی و روشنگر می‌آموزد که چطور می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های متفاوت جلوی اشکالات ذهنی و مسائل زندگی را بگیرید و برای رفع آن‌ها به متقاعدسازی روی بیاورید.

کتاب thinking fast and slow

31. کتاب متقاعد سازی Win Your Case

نویسنده این کتاب، «جری اسپنس (Gerry Spence)» یکی از مشهورترین وکلای آمریکا است که مردم بیشتر او را به ایمان عمیق و ارائه‌های قدرتمندش در دادگاه می‌شناسند. او از سال ۱۹۶۹ هرگز در هیچ دادگاه جنایی یا مدنی شکست نخورده است و در برابر قوی‌ترین وکیل‌ها همواره موفق بوده است.

او در این کتاب به شما می‌آموزد که چطور در تمامی دادگاه‌ها، مذاکره‌ها، تماس‌های تلفنی، روابط کاری و خانوادگی و... موفق عمل کنید و حتی یک فرصت را از دست ندهید. اگر فقط موفقیت او در دادگاه‌ها را در نظر بگیرید این شخص سال‌ها است که همواره به اهدافش رسیده است و موکل‌هایش را قدم به قدم تا موفقیت در پرونده‌هایشان همراهی کرده است. شما نیز اگر گام‌های موجود در این کتاب را در موقعیت‌های مختلف به‌کار بگیرید بی‌شک به این موفقیت تضمین شده دست می‌یابید.

کتاب win your case

برای این‌که ارائه موفقی داشته باشید باید بتوانید افراد رده‌بالا (استاد، رییس، مشتری و...) را متقاعد کنید که حرف‌هایتان را بشنوند. با خواندن این اثر خواهید دید که منبع پیروزی شما احساسات خودتان و افرادی است که برایشان صحبت می‌کنید. همچنین استفاد از قدرت ترس‌، صداقت و همچنین عشق را می‌آموزید و در موقعیت‌های مختلف به شیوه‌ای درست آن‌ها را به‌کار می‌گیرید.

32. کتاب Impossible to Ignore

این کتاب می‌آموزد که چطور پیام‌های به‌یادماندنی، ساده و انکارناپذیر خلق کنید. معمولا دیگران بیش از ۹۰ درصد صحبت‌های شما را فراموش می‌کنند. در این حالت چطور ممکن است که مشتریان با به‌خاطر سپردن تنها ۱۰ درصد از کلامتان راغب به خرید شوند یا این‌که کار مدنظرتان را انجام دهند؟ پیام شما تا چه مدتی در ذهن آن‌ها می‌ماند؟ آیا این مدت زمان برای متقاعدشدن این افراد کافی است؟ در حال حاضر کتاب‌های زیادی به شما برای تقویت حافظه یاری می‌دهند اما این کتاب کمک می‌کند که نفوذ کلامتان را آن‌قدر بالا ببرید که در حافظه مخاطبانتان باقی بماند.

نویسنده این اثر ۳ گام اساسی در این کتاب متقاعد سازی ارائه کرده است که این گام‌ها عبارت‌اند از:

  1. چیزی خلق کنید که جذاب باشد و نظر مخاطب را به خود جلب کند و همچنین برای نیازهای مخاطب سودمند باشد.
  2. از قابلیت‌های نفوذ در حافظه دیگران استفاده کنید تا دریابید مخاطب کدام بخش پیام شما را به خاطر سپرده است.
  3. هر تصمیمی که امروز می‌گیرید تا فردا حتما عملی کنید.
کتاب impossible to ignore it

33. کتاب متقاعد سازی برایان تریسی

یکی از آثار پرمخاطب در زمینه متقاعدسازی کتاب «راه نفوذ بر دل‌ها» است که «برایان تریسی»، روانشناس و سخنران مشهور آمریکایی آن را نگارش کرده است. در این اثر نویسنده به شما می‌گوید که چطور با استفاده از زبان بدن، نفوذ کلام و افزایش جذابیت، دیگران را متقاعد کنید که تغییر عقیده دهند یا کاری را انجام دهند که شما از آن‌ها می‌خواهید. در این اثر شما می‌آموزید که از مهارت های ارتباطی کمک بگیرید و از این ارتباطات اثربخش برای متقاعد کردن دیگران و رسیدن به اهدافتان بهره بگیرید.

کتاب راه نفوذ بر دلها

با مطالعه این اثر به مزیت‌های زیادی دست پیدا می‌کنید که چند نمونه از آن‌ها در زیر آمده‌اند:

  • در دقایق اول ملاقات با فرد جدید اعتماد و توجه او را به خودتان جلب می‌کنید.
  • دیگران به شما در رسیدن به اهدافتان یاری می‌رسانند.
  • به تکنیک‌های شنیداری پیشرفته در زبان بدن مسلط می‌شوید.
  • فروش خدمات و محصولاتتان افزایش می‌یابد.
  • مکالمه‌ها و ارائه‌های پرقدرت‌تری خواهید داشت.
  • باعث تقویت مهارت مذاکره در شما می‌شود.
  • درآمدتان افزایش می‌یابد و سریع‌تر پیشرفت می‌کنید.

این اثر همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس شما در همراهی و همسویی با دیگران می‌شود. گفتنی است که این کتاب برایان تریسی بسیار منحصربه‌فرد است و به‌کارگیری تکنیک‌های متقاعدسازی موجود در آن باعث تحقق رویاها و رسیدن به اهداف کاری و غیر کاری شما می‌شود.

34. کتاب هنر متقاعد سازی جیم رندل

بسیاری از افراد مطالعه این کتاب را تحول و تجربه‌ای جدید در حوزه کتاب متقاعد سازی می‌دانند. این اثر به طور کلی درباره تقویت مهارت تغییر نگرش دیگران است. با توجه به آنچه نویسنده و خوانندگان آن گفته‌اند پس از این‌که به مدت یک ساعت برای مطالعه این کتاب وقت گذاشتید قدرت نفوذ شما روی دیگران افزایش می‌یابد.

نویسنده بررسی می‌کند که چرا برخی افراد توانایی متقاعدکردن دارند اما برخی دیگر ندارند. این اثر خلاصه و مفید به ابعاد مختلف متقاعدسازی در روانشناسی، فروش، مسائل حقوقی و... می‌پردازد. او مهم‌ترین نکته‌ها را از دل اتفاقات مختلف بیرون کشیده است و با لحن طنز و قابل درک مهارت متقاعدسازی خواننده را افزایش می‌دهد.

کتاب هنر متقاعدسازی

کتاب هنر متقاعد سازی به زبان فارسی نیز ترجمه شده است و در مجموعه کتاب‌های «لُب مطلب» قرار گرفته است. این سری آثار حاوی داستان‌های سرگرم کننده هستند و کتاب هنر متقاعد سازی نیز با استفاده از تصاویری جذاب، توانایی درک و پرورش مهارت متقاعدسازی را در خواننده افزایش می‌دهد.

35. کتاب هنر متقاعدسازی به ظرافت جراحی مغز

نویسنده این کتاب، «سیدمحمد وفایی»، معتقد است که متقاعدسازی دیگران دقیقا شبیه جراحی مغز آن‌ها است. انسان تمامی تصمیم‌های خود را با کمک مغزش می‌گیرد و اگر کسی تغییری در نگرش او ایجاد کند انگار مغز او را جراحی کرده است.

مطالعه این کتاب متقاعد سازی به شما متدهای جدید آموزش می‌دهد. در نظر داشته باشید که شما هم مانند یک جراح مغز قبل از عمل باید اجزای مغز و نحوه کار هرکدام از آن‌ها را یاد بگیرید. به همین علت نویسنده علاوه بر تکنیک‌های متقاعدسازی اطلاعات خوبی برای به‌کارگیری این تکنیک‌ها در زندگی روزمره ارائه می‌دهد.

کتاب متقاعدسازی به ظرافت جراحی مغز

علت این‌که بسیاری از نویسندگان نام این مهارت را «هنر» گذاشته‌اند این است که فقط دانستن چند تکنیک کافی نیست و کسی می‌تواند موفق شود که با تکنیکی درست و در زمان و مکان درست طرف مقابل را قانع کند که مطابق میل و نظر او رفتار کند.

36. کتاب متقاعد سازی جمال قمری

«جمال قمری» نویسنده و مشاور موفقیت است و حاصل سال‌ها تحقیق و پژوهش را در قالب کتابی کوچک و خلاصه و بدون شاخ و بال اضافی با نام «متقاعدسازی» ارائه کرده است. این کتاب به اقناع و نفوذی که در ناخودآگاه انسان وجود دارد می‌پردازد و در قالب ۲ بخش (۱۰ درس و ۳۸ سلاح) بهترین عملکرد را برای متقاعدسازی دیگران در موقعیت‌های مختلف ارائه می‌دهد. در ادامه ۱۰ درسی را که نویسنده در ابتدای کتاب به آن‌ها اشاره کرده است معرفی می‌کنیم:

  • درس اول: فن متقاعدسازی
  • درس دوم: نیروی درونی
  • درس سوم: قانون ۸۵/۱۵
  • درس چهارم: چرا نه می‌شنوید؟
  • درس پنجم: روانشناسی متقاعدسازی
  • درس ششم: پیام‌ها
  • درس هفتم: کاشتن
  • درس هشتم: متقاعدسازی از مسیر مرکزی
  • درس نهم: متقاعدسازی از مسیر جانبی
  • درس دهم: کوچک‌های بزرگ

این اثر با ارائه سلاح‌هایی کاربردی شما را برای متقاعد کردن انواع تیپ‌های شخصیتی مجهز می‌کند و باعث کوتاه شدن مسیر اهداف کسب‌وکاری شما می‌شود.

بهترین کتاب متقاعد سازی

در این مطلب ما مشهورترین کتاب‌های متقاعد‌کردن را معرفی کردیم. در این بین می‌توانیم بگوییم که کتاب متقاعد سازی برای موفقیت در مذاکرات کتاب «Win Your Case»، برای موفقیت در زندگی کتاب «Influence» رابرت چالدینی و برای افزایش درآمد در کسب و کار کتاب «متقاعد سازی مشتری» بهترین است. همچنین شما می‌توانید برای درک اهمیت این مهارت کتاب «هنر متقاعد سازی به ظرافت جراحی مغز» را بخوانید.

سوالات متداول

با توجه به نکاتی که درباره انواع کتاب متقاعد سازی گفتیم در ادامه چند مورد از سوالات متداول را پاسخ می‌دهیم.

مزیت مهارت متقاعدسازی چیست؟

مهارت متقاعدسازی به شما در پیشبرد اهدافتان کمک می‌کند و باعث می‌شود که در عین رفتار صادقانه دیگران را با خود همراه کنید.

آیا مطالعه کتاب متقاعد سازی به ما در پرورش این مهارت کمک می‌کند؟

تاکنون کتاب‌های زیادی در زمینه مهارت متقاعدسازی نوشته شده‌اند که بسیاری از آن‌ها اثربخشی لازم را ندارند. اما کتاب‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم تاثیر زیادی در پرورش مهارت قانع‌کردن شما خواهند داشت.

کتاب هنر متقاعد سازی از کیست؟

هنر متقاعدسازی نام دیگری است که روی مهارت قانع‌کردن دیگران می‌گذارند. از این رو تاکنون چند کتاب با همین عنوان در ایران و سراسر جهان نوشته شده است که ما در این مطلب مشهورترین و محبوب‌ترین نسخه‌ها را معرفی کردیم.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
amazonupjourneymaster-influencercreativeboom
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *