۳۰ نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی رستوران برای فروش و جذب مشتری بیشتر

۱۱۰۸۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
۳۰ نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی رستوران برای فروش و جذب مشتری بیشتر

بازاریابی پیامکی از روش‌های محبوب کسب و کارها، به‌ویژه کسب و کارهای کوچک، برای جذب مشتریان جدید و دریافت رضایت مشتریان قدیمی است. در این مطلب با اصول بازاریابی پیامکی و چند نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی رستوران برای جذب مشتریان بیشتر آشنا می‌شوید.

فهرست مطالب این نوشته

بازاریابی پیامکی چیست؟

«بازاریابی پیامکی یا اس‌ام‌اس مارکتینگ» (SMS Marketing) به شکلی از بازاریابی گفته می‌شود که در آن کسب و کارها با اجرای کمپین‌های اس‌ام‌اس تبلیغاتی یا ارسال پیامک‌های تراکنشی، برای جذب مشتریان جدید یا راضی نگه داشتن مشتریان قدیمی و تبدیل کردن آن‌ها به مشتریان وفادار می‌پردازند. پیامک‌های تبلیغاتی اغلب از نوشته‌ای کوتاه تشکیل شده‌اند و از آن‌ها برای ارسال پیشنهادهای ویژه با مدت محدود، اخبار و اطلاعات جدید و هشدار برای مخاطبان استفاده می‌شود.

بهره‌گیری از کانال بازاریابی پیامکی برای تمامی کسب و کارها می‌تواند مفید باشد. برندهایی که از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند، می‌دانند که فعالیت‌ها و کمپین‌های بازاریابی نباید لزوماً پیچیده و پرهزینه باشد. کسب و کارهای کوچک، مانند رستوران‌های محلی و خانوادگی با استفاده از این کانال بازاریابی می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌های زیاد برای بازاریابی، مشتریان جدید بیابند یا رضایت مشتریان قدیمی خود را کسب کنند.

بازاریابی پیامکی

بعضی افراد تصور می‌کنند که با وجود پیشرفت مداوم تکنولوژی و ظهور روش‌های جدید و مؤثر بازاریابی دیجیتال برای جلب توجه مخاطبان، بازاریابی پیامکی دیگر چندان مؤثر نیست و طرفداران زیادی ندارد. اما همچنان می‌توان از این روش بازاریابی برای افزایش فروش کسب و کارها بهره گرفت. چراکه ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی برای مخاطبان هزینه زیادی ندارد، برای دریافت پیام‌ها نیاز به اتصال به اینترنت یا نصب اپلیکیشن وجود ندارد و افراد بسیار زیادی از پیامک برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند.

در ادامه این مطلب، با مزایای بازاریابی پیامکی، نکات مهم در این شکل از بازاریابی و چند نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی برای رستوران و کسب و کارهای مشابه آن آشنا می‌شوید.

بهره‌گیری از روش‌های دیگر بازاریابی موبایلی مانند ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی نیز برای کسب و کارها مزایای بسیار زیادی دارد. برای آشنایی با این روش برای جلب توجه کاربران موبایل، مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مزایای بازاریابی پیامکی برای رستوران چیست؟

همان‌طور که گفتیم، بازاریابی پیامکی برای رستوران‌ها و کسب و کارهای مشابه آن‌ها مزایای بسیار زیادی دارد و با وجود ظهور روش‌های مدرن‌تر و آنلاین برای تبلیغات، همچنان از اس‌ام‌اس تبلیغاتی برای یافتن مخاطبان جدید استفاده می‌شود. از مزایای بازاریابی پیامکی برای رستوران می‌توان به مقرون‌به‌صرفه و کم‌هزینه بودن، امکان دسترسی به تعداد زیادی مخاطب، بازدهی سریع، احتمال بیشترِ یافتن مشتریان وفادار و گسترده و منعطف بودن قابلیت‌های این روش بازاریابی اشاره کرد.

مقرون‌به‌صرفه و کم‌هزینه بودن

اگر به تازگی یک رستوران افتتاح کرده‌اید یا کسب و کاری کوچک و خانوادگی دارید و نمی‌توانید هزینه زیادی را صرف فعالیت‌های بازاریابی خود کنید، بهره‌گیری از بازاریابی پیامکی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازاریابی شما باشد. بازاریابی از طریق ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی برای رستوران از بسیاری از انواع بازاریابی، از جمله استفاده از تبلیغات کلیکی یا چاپی، کم‌هزینه‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

امکان دسترسی به تعداد زیادی مخاطب

بهتر است کسب و کارها برای دسترسی به تعداد زیادی از «مخاطبان راغب» (Leads) و افزایش فروش به تنها یک کانال بازاریابی، برای مثال بازاریابی ایمیلی، اکتفا نکنند و به شکل همزمان از چند استراتژی مختلف برای افزایش میزان درآمد خود کمک بگیرند. بازاریابی پیامکی از استراژی‌های بازاریابی مؤثر است که می‌تواند امکان دسترسی به تعداد بسیار زیادی از مخاطبان را ایجاد کند، چراکه مخاطبان برای دریافت اس‌ام‌اس نیازی به اتصال اینترنت و تلفن همراه هوشمند ندارند.

بازدهی سریع

آمارها نشان می‌دهند که حدود ۹۰ درصد از پیامک‌های ارسال شده تا سه دقیقه پس از ارسال، خوانده می‌شوند. به همین دلیل می‌توان گفت که بازاریابی پیامکی و ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی برای رستوران و کسب و کارهای مشابه بازدهی نسبتاً سریعی دارد.

یافتن مشتریان وفادار

طراحی پیامک‌های جذاب و استفاده از نمونه متن اس ام اس های تبلیغاتی موفق رستوران و کسب و کارهای دیگر همراه با پیشنهادهای ویژه می‌تواند افراد را به خرید از کسب و کار شما تشویق کند. همچنین، ارسال پیشنهادهای جذاب می‌تواند مشتریان قبلی را به خرید دوباره از کسب و کار شما ترغیب کند و در نتیجه، از آن‌ها مشتریانی وفادار بسازد.

قابلیت‌های گسترده و منعطف

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مزایای استفاده از پیامک تبلیغاتی، منعطف بودن این کانال بازاریابی است. از بازاریابی پیامکی می‌توان برای برقراری ارتباط با مخاطبان به روش‌های مختلف بهره گرفت. برای مثال، می‌توان اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی درباره غذاهای جدید منوی رستوران، تخفیف‌های محدود یا مناسبتی، پیشنهادهای ویژه یا اخبار و اطلاعات جدید را برای مخاطبان ارسال کرد.

تصویری شماتیک از ارسال پیامک تبلیغاتی

نکات مهم در بازاریابی پیامکی رستوران

در بازاریابی پیامکی نیز مانند تمام روش‌های بازاریابی دیگر باید برای بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) و افزایش فروش کسب و کار، اصول و نکاتی را رعایت کرد. پیامک‌های تبلیغاتی باید کوتاه باشند، اطلاعات مهمی را در اختیار کاربران قرار دهند، شخصی‌سازی شوند، برای ارسال آن‌ها از کاربران اجازه گرفته شود و امکان خروج از فهرست پیامک‌های تبلیغاتی برای افراد به سادگی فراهم شود.

ارسال پیام‌ها و اطلاعات مهم در اس ام اس تبلیغاتی

ایده ارسال تعداد زیادی پیامک تبلیغاتی برای کاربران، کسب و کارهای زیادی را وسوسه می‌کند. اما این کار معمولاً نتیجه‌ای منفی دارد و کاربران را به خرید از کسب و کار تشویق نمی‌کند. چراکه هیچ‌کس نمی‌خواهد تعداد بسیار زیادی پیامک تبلیغاتی از برندهای مختلف دریافت کند.

بهتر است برای ارسال پیام‌هایی که محدودیت زمانی ندارند یا طولانی‌تر هستند، از کانال‌های دیگری مانند ایمیل مارکتینگ استفاده شود و تنها پیشنهادهای ویژه با مدت محدود و اطلاعات مهم درباره کسب و کار از طریق پیامک برای کاربران ارسال شود.

کسب اجازه از کاربران پیش از ارسال اس ام اس تبلیغاتی

به یاد داشته باشید که همیشه باید برای ارسال پیام برای کاربران از آن‌ها اجازه بگیرید و برای افرادی که به دریافت پیام از طرف شما تمایلی ندارند، اس‌ام‌اس تبلیغاتی یا ایمیل ارسال نکنید. در غیر این صورت ممکن است مشتریان شما را به عنوان ارسال‌کننده اسپم بشناسند و به پیام‌های تبلیغاتی شما توجهی نکنند. این کار می‌تواند سرمایه تبلیغات شما را هدر دهد و مخاطبان را آزرده کند.

کسب اجازه قبل از فرستادن اس ام اس تبلیغاتی

ارسال پیام‌های کوتاه از طریق اس ام اس تبلیغاتی

هنگام ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی به مخاطبان رستوران یا کسب و کارهای دیگر، بهتر است به محدودیت کاراکتر و کوتاهی هر پیام توجه کنید و پیام‌های بسیار طولانی را از این طریق برای مخاطبان خود ارسال نکنید. با وجود این که تلفن‌های همراه جدید قابلیت دریافت پیام‌های بلند را دارند، باید هنگام نوشتن پیامک‌های تبلیغاتی محدودیت کاراکتر را در نظر بگیرید، زیرا هیچ‌یک از مخاطبان به خواندن پیام‌های طولانی از طرف برندهای مختلف علاقه ندارند. محدودیت کاراکتر برای پیامک‌های فارسی ۷۰ کاراکتر و برای پیامک‌های انگلیسی ۱۶۰ کاراکتر است.

به یاد داشته باشید که همواره باید پیام‌های کوتاه، جذاب و حاوی نکته یا پیشنهادی مهم و جالب توجه را برای مخاطبان خود ارسال کنید. در غیر این صورت، افراد به خواندن پیام‌ها و خرید از کسب و کار شما تشویق نخواهند شد. در ادامه، چند نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی رستوران را جمع‌آوری کرده‌ایم که می‌توانند به شما در طراحی پیام‌های منحصربه‌فرد و جذاب برای کسب و کارتان کمک کنند.

چند نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی رستوران

ایده گرفتن از نمونه متن اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی رستوران یا کسب و کارهای دیگر در کنار نکاتی که در بخش قبلی گفته شد، به شما در نوشتن پیام‌های جذاب و اثربخش کمک می‌کند. در این بخش، با تعدادی از شیوه‌های رایج ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی در رستوران آشنا می‌شوید.

ارسال کد تخفیف

می‌توان گفت که ارسال کد تخفیف برای کاربران از بهترین روش‌های جلب توجه مخاطبان راغب است. اگر رستوران شما امکانات ایجاد کد تخفیف اختصاصی برای هر کاربر را دارد، حتی می‌توانید کدهای ارسال شده را با استفاده از مخفف نام افراد شخصی‌سازی کنید و از این طریق، عنصر جذاب و غافلگیرکننده دیگری را نیز به پیام خود اضافه کنید.

تصویر زیر، متن نمونه اس ام اس تبلیغاتی یک رستوران را نمایش می‌دهد که با ذکر نام کاربر در ابتدای پیام، شخصی‌سازی شده است.

ارسال کد تخفیف - نمونه اس ام اس تبلیغاتی رستوران
نمونه اس ام اس تبلیغاتی کد تخفیف رستوران

برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی رستوران و ارائه تخفیف به کاربران می‌توان از نمونه‌های زیر استفاده کرد.

[نام برند]: [نام کاربر] عزیز، فقط امروز فرصت دارید که محصول [نام محصول] را با [X] درصد تخفیف از رستوران ما تهیه کنید.

[نام برند]: [نام کاربر] عزیز، امروز روزی ویژه است! با ثبت سفارش از طریق لینک زیر می‌توانید در تمام سفارش‌های خود [X] درصد تخفیف بگیرید. فقط برای سفارش‌های آنلاین. [لینک تخفیف اختصاصی]

[نام برند]: رایگان شد! با خرید [محصول الف]، [محصول ب] را به رایگان هدیه بگیرید. این پیشنهاد تا [تاریخ] معتبر است.

ارائه تخفیف برای تبلیغ سفارش‌های بیرون‌بر

برای تشویق کاربران آنلاین رستوران به ثبت سفارش، می‌توانید تخفیف‌های ویژه‌ای را برای این دسته از کاربران در نظر بگیرید. می‌توانید از مثال‌های زیر به عنوان نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی برای افزایش تعداد سفارش‌های بیرون‌بر رستوران استفاده کنید.

[نام برند]: [نام کاربر] عزیز، به استراحت و گذراندن اوقاتی خوب در خانه فکر می‌کنید؟ تمام سفارش‌های بیرون بر امروز را می‌توانید با [X] درصد تخفیف ثبت کنید.

[نام برند]: تعطیلات آخر هفته را همراه با خانواده در آرامش بگذرانید. با خرید یک [محصول] سایز خانواده، یک [محصول] سایز کودکان هدیه بگیرید.

[نام برند]: این هفته یک غذای خوشمزه را با خود به خانه ببرید! تمام سفارش‌های بیرون‌بر تا پایان هفته را با [X] درصد تخفیف تهیه کنید.

تخفیف‌های مناسبتی

مناسبت‌های ملی و بین‌المللی موقعیتی مناسب برای ارائه تخفیف و برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان جدید و قدیمی به شمار می‌روند. در این مناسبت‌ها معمولاً افراد برای دوستان و عزیزان خود هدیه‌هایی را تدارک می‌بینند یا به دنبال موقعیتی فرح‌بخش و سرگرم‌کننده برای جشن گرفتن می‌گردند. رستوران‌ها و کسب و کارهای دیگر نیز می‌توانند در این جشن‌ها مشارکت کنند و با ارائه پیشنهادهای ویژه جذاب، نظر مشتریان را جلب کنند و اوقاتی شاد را برای آن‌ها ایجاد کنند.

با استفاده از پیام‌هایی شبیه به موارد زیر، می‌توانید نظر مشتریان را در مناسبت‌های مختلف تقویم جلب کنید.

سال نو: هنوز دنبال هدیه‌ای مناسب برای خانواده می‌گردید؟ از [نام رستوران] اعتبار هدیه بخرید و یکی از دوستان خود را خوشحال کنید.

سال نو: چرا در سال نو آشپزی کنید؟ با سفارش آنلاین از [نام رستوران]، [X] درصد تخفیف بگیرید و غذاهای مورد علاقه خود را در خانه دریافت کنید. [لینک تخفیف]

بلک فرایدی: [نام کاربر] عزیز، از خرید زیاد خسته شده‌اید؟ یک خوراکی سریع و خوشمزه را با [X] درصد تخفیف از [نام رستوران] سفارش دهید.

تعطیلات: [نام کاربر] عزیز، تعطیلات خوش بگذره! تا [تاریخ] محصولات منتخب ما رو با تخفیف تهیه کنید. [لینک محصولات تخفیف‌دار]

تبریک تولد همراه با هدیه

اگر تاریخ تولد مشتریان خود را می‌دانید، می‌توانید در روز تولد آن‌ها برایشان پیام‌های تبریک شخصی‌سازی شده ارسال کنید. تلاش کنید در این پیام‌ها علاوه بر تبریک تولد و آرزوهای خوب، یک پیشنهاد ویژه مانند غذا یا دسر رایگان یا کد تخفیف نیز برای مخاطبان ارسال کنید.

تصویر زیر، نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی یک رستوران به مناسبت تولد مشتری را نشان می‌دهد. در این پیام علاوه بر تبریک تولد، هدیه‌ای کوچک با تاریخ انقضای محدود یک‌ماهه نیز برای مشتری در نظر گرفته شده است.

نمونه اس ام اس تبلیغاتی تبریک تولد رستوران
نمونه اس ام اس تبلیغاتی تبریک تولد رستوران

برای تبریک تولد به مخاطبان رستوران می‌توان از نمونه اس‌ام‌اس تبلیغاتی زیر استفاده کرد.

[نام برند]: [نام کاربر] عزیز، تولدت مبارک! این مناسبت فرخنده رو در یکی از شعبه‌های رستوران ما با دریافت [X] درصد تخفیف جشن بگیر و یک دسر هدیه دریافت کن.

تشویق به خرید مجدد

برای این که مشتریان را به مشتریان همیشگی تبدیل کنید، می‌توانید برای کاربرانی که اولین سفارش خود را در رستوران شما ثبت کرده‌اند یک کد تخفیف برای خرید بعدی ارسال کنید. این کار می‌تواند توجه افراد را جلب کند و آن‌ها را منتظر پیام‌های بعدی شما نگه دارد. تصویر زیر، نمونه اس ام اس تبلیغاتی یک رستوران برای تشویق مشتری به خرید مجدد با ارائه اعتبار هدیه را نشان می‌دهد.

نمونه اس ام اس ترغیب به خرید مجدد از رستوران
نمونه اس ام اس ترغیب به خرید مجدد از رستوران

برای تشویق مخاطبان رستوران به خرید مجدد، می‌توان از نمونه اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی زیر بهره گرفت.

[نام برند]: [نام کاربر] عزیز، بابت خرید شما ممنونیم. با استفاده از کد تخفیف [کد تخفیف] در خرید بعدی خود، [X] درصد تخفیف هدیه بگیرید.

جلوگیری از ترک سبد خرید

بعضی از کاربران هنگام خرید، تصمیم خود را تغییر می‌دهند و سبدهای خرید خود را بدون نهایی کردن سفارش رها می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توان از پیام‌های یادآوری ترک سبد خرید به کاربران بهره گرفت. برای مثال، می‌توان از نمونه اس ام اس تبلیغاتی زیر برای جلوگیری از ترک سبد خرید توسط مخاطبان رستوران استفاده کرد.

[نام برند]: [نام کاربر] عزیز، سلام! سبد خرید شما در رستوران [نام رستوران] منتظر شماست. با استفاده از کد تخفیف [کد تخفیف] تا پایان [تاریخ]، برای خرید محصولات انتخاب شده [X] درصد تخفیف بگیرید.

برقراری ارتباط مجدد با کاربران غیرفعال

وفادار کردن مشتریان به خرید همیشگی از برند شما کار ساده‌ای نیست. گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که بعضی از مشتریان همیشگی شما مدتی است که سفارشی را ثبت نکرده‌اند. شناسایی این دسته از مشتریان و ترغیب آن‌ها به خرید مجدد از برند، از جذب مشتریان جدید کم‌هزینه‌تر است. به همین دلیل، می‌توانید با ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی و ارائه پیشنهاد ویژه به این دسته از مشتریان، توجه آن‌ها را جلب کنید و آن‌ها را به خرید مجدد تشویق کنید.

برای مثال، می‌توان از متنی مشابه پیام تصویر زیر در این نوع از پیام‌ها استفاده کرد و با ارائه تخفیف، مخاطبان را به برقراری ارتباط مجدد با برند ترغیب کرد.

نمونه متن اس ام اس تعامل مجدد با مخاطبان

می‌توان از پیام زیر نیز به عنوان نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی رستوران برای برقراری ارتباط با مخاطبان غیرفعال استفاده کرد.

[نام برند]: [نام کاربر] عزیز، از آخرین باری که به ما سر زدی مدت زیادی گذشته! تا پایان این هفته می‌تونی با استفاده از کد تخفیف [کد تخفیف] از ما [X] درصد تخفیف بگیری.

برگزاری مسابقه

برای هیجان‌انگیز کردن بازاریابی پیامکی و ترغیب مخاطبان به باز کردن و خواندن پیام‌های تبلیغاتی پیامکی، می‌توان از مسابقه و جایزه اختصاصی برای مشترکان پیامکی کسب و کار بهره گرفت. مسابقه‌ها را می‌توان به شکل پیچیده و طولانی با جایزه‌های بزرگ یا کوتاه با جایزه‌های کوچک طراحی کرد. برای مثال، می‌توان از نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی زیر برای جلب نظر مخاطبان رستوران استفاده کرد.

روز جهانی پیتزا مبارک! ۵ نفر اولی که به این پیام پاسخ دهند، یک پیتزای رایگان هدیه می‌گیرند. [نام رستوران]

اعلام رویدادهای ویژه

«ایونت مارکتینگ» (Event Marketing) از روش‌های بازاریابی مؤثر برای جذب مشتری است و کسب و کارهای زیادی از این استراتژی برای افزایش درآمد و «آگاهی از برند» (Brand Awareness) بهره می‌گیرند. اگر در رستوران خود رویداد برگزار می‌کنید یا مناسبت‌های مختلف مانند نوروز را جشن می‌گیرید، می‌توانید با ارسال پیامک به مخاطبان خود از آن‌ها برای شرکت در رویدادها دعوت کنید. این کار باعث جلب نظر مخاطبان می‌شود. همچنین می‌توانید در این پیام‌ها، لینک یا شماره تماسی برای رزرو میز در رویداد مدنظر قرار بدهید تا در مخاطبان احساس اضطرار و محدودیت زمان ایجاد کنید.

می‌توانید از متن پیام زیر به عنوان نمونه اس ام اس تبلیغاتی برای اعلام رویداد ويژه در رستوران خود استفاده کنید.

[نام برند]: برای یک جشن همراه با موسیقی در روز [تاریخ] در [ساعت] به ما بپیوندید و یک نوشیدنی رایگان هدیه بگیرید. برای دریافت نوشیدنی رایگان این پیام را همراه خود داشته باشید.

تشویق افراد به معرفی کاربران جدید

«بازاریابی ارجاعی یا ریفرال مارکتینگ» (Referral Marketing) از روش‌های بازاریابی مؤثر محسوب می‌شود و می‌توان آن را از طریق کمپین‌های پیامکی نیز اجرا کرد. در این روش، شما از مشتریان خود می‌خواهید که با معرفی برند شما به مخاطبان جدید، هدیه دریافت کنند. برای این کار می‌توان از نمونه اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی زیر استفاده کرد.

[نام برند]: [نام کاربر] عزیز، برای شام امشب برنامه‌ای دارید؟ با دعوت از دوستان خود به رستوران [نام رستوران]، برای دسر دلخواه خود مهمان ما باشید.

[نام برند]: امروز روز جهانی دوستیه! این کد تخفیف رو برای دوست خود بفرستید و هر دو از رستوران [نام رستوران] ۲۰ درصد تخفیف بگیرید: [کد تخفیف]

[نام برند]: [نام کاربر] عزیز، وقت مهمونیه. امشب در رستوران [نام رستوران] روز جهانی دوستی رو با ما جشن بگیرید. با همراهی دوستان خود، از ما نوشیدنی رایگان هدیه بگیرید.

اطلاع‌رسانی درباره غذاهای جدید منو

یکی دیگر از نمونه‌های پیامک‌های بازاریابی، ارسال پیام‌های فروش جذاب و هوشمندانه به مخاطبان است. با ارسال پیام‌های جذاب شخصي‌سازی شده، مشتریان حس می‌کنند که عضو گروهی خاص از هواداران شما هستند. برای مثال، ارسال پیام درباره غذاهای جدید منو به مشتریان قبلی رستوران و دعوت از آن‌ها برای امتحان این غذا پیش از دیگران، می‌تواند تأثیر مثبتی در افزایش میزان رضایت مشتریان داشته باشد.

می‌توان از نمونه اس‌ام‌اس تبلیغاتی زیر برای اطلاع‌رسانی درباره غذاهای جدید منو رستوران استفاده کرد.

[نام برند]: [نام کاربر] عزیز، چهار بستنی جدید به منوی کافه ما در [نشانی] اضافه شده است. اگر امروز به ما سر بزنید، می‌توانید بستنی جدید دلخواه خود را به رایگان امتحان کنید.

ارسال اس ام اس در مورد لیست غذاهای جدید در منوی رستوران

ارسال پیام‌ها و پیشنهادهای بی‌مناسبت

گاهی اوقات با ارسال پیامک‌های جذابی که مناسبت خاصی ندارند، می‌توانید توجه کاربران را جلب کنید. برای مثال، در یک روز تعطیل زمستانی می‌توانید کد تخفیفی برای نوشیدنی‌های گرم رستوران خود به کاربران ارائه کنید. پیام‌های زیر، نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی رستوران برای پیشنهادهای محدود بدون مناسبت هستند.

[نام کاربر] عزیز، با ثبت سفارش از [ساعت] تا [ساعت]، تمام محصولات مورد علاقه خود را با [X] درصد تخفیف دریافت کنید. [لینک ثبت سفارش]

[نام کاربر] عزیز، تمام سفارش‌های حضوری در [نام رستوران] از [ساعت] تا [ساعت] شامل [X] درصد تخفیف می‌شوند.

درخواست بازخورد مشتریان

به طور کلی، تمام کسب و کارها، از جمله رستوران‌ها، از دریافت بازخود مشتریان خود سود بسیار زیادی می‌برند. حتی می‌توان گفت در کسب و کارهایی مانند رستوران که خدمات خود را به طور مستقیم به مخاطبان ارائه می‌کنند، دریافت بازخورد مشتریان اهمیت و ضرورت بیشتری دارد، چراکه با توجه به این بازخوردها می‌توان کیفیت خدمات را افزایش داد و رضایت مشتریان بیشتری را جلب کرد.

برای مثال، می‌توان از نمونه پیام‌های زیر برای درخواست بازخورد از مشتریان استفاده کرد.

[نام برند]: [نام کاربر] عزیز، امیدواریم از خدمات ما رضایت داشته باشید. لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید. [لینک نظرسنجی]

[نام برند]: سفارشتان چطور بود؟ نظرات شما [نام کاربر] عزیز برای ما ارزشمند است. لطفاً بازخورد خود را با ما در میان بگذارید. [لینک نظرسنجی]

[نام برند]: از بازدید شما متشکریم. می‌توانید برای ارائه بازخورد و نظرات خود از لینک [لینک نظرسنجی] استفاده کنید.

فرم نظرسنجی ما در لینک [لینک نظرسنجی] را تکمیل کنید و یک شام دونفره هدیه بگیرید. برندگان در [تاریخ] پیامی از طرف ما دریافت خواهند کرد. موفق باشید! [نام رستوران]

تصویر زیر نمونه اس ام اس تبلیغاتی دریافت بازخورد از مشتریان یک رستوران در اپلیکیشن سفارش غذا را نمایش می‌دهد.

نمونه اس ام اس تبلیغاتی درخواست بازخورد رستوران
نمونه اس ام اس تبلیغاتی درخواست بازخورد رستوران

دعوت به افتتاحیه رستوران

داشتن شروعی مطلوب و موفق در هنگام راه‌اندازی یک کسب و کار یا شعبه جدید می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت کسب و کار در هفته‌ها و ماه‌های آینده باشد. برای جلب توجه مشتریان هنگام افتتاح یک رستوران جدید، می‌توان از ابزارهایی مانند بازاریابی پیامکی بهره گرفت. برای مثال، می‌توان از نمونه اس ام اس های تبلیغاتی زیر برای دعوت مشتریان به رستوران جدید استفاده کرد.

[نام برند]: خبر خوبی در راهه! [نام رستوران] در [تاریخ] در آدرس [نشانی] افتتاح میشه! برای خوردن غذاهای خوشمزه با تخفیف ویژه به ما سر بزنید.

[نام برند]: کار ما تموم شده! رستوران ما در [تاریخ] در [نشانی] افتتاح میشه! با ارائه این پیام در روز افتتاحیه از ما [X] درصد تخفیف بگیرید.

[نام برند]: روز هیجان‌انگیز ما رسید! در [تاریخ] در [نشانی] برای یک جشن ویژه به ما سر بزنید.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

همان‌طور که می‌دانید، استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است.

بنر کاپریلا - مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

پرسش‌های متداول پیرامون نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی رستوران

در این بخش به بعضی از پرسش‌های متداول کاربران درباره بازاریابی پیامکی و نمونه متن اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی رستوران پاسخ می‌دهیم.

آیا بازاریابی پیامکی هنوز مؤثر است؟

افراد زیادی تصور می‌کنند که با وجود ظهور روش‌های جدید و مؤثر بازاریابی دیجیتال برای جلب توجه مخاطبان، بازاریابی پیامکی دیگر چندان مؤثر نیست. اما همچنان می‌توان از این روش بازاریابی برای افزایش فروش کسب و کارها استفاده کرد. زیرا ارسال پیامک تبلیغاتی برای مخاطبان هزینه زیادی ندارد و برای دریافت پیام‌ها نیاز به اتصال به اینترنت یا نصب اپلیکیشن وجود ندارد.

ارسال اس ام اس تبلیغاتی رستوران چه مزایایی دارد؟

از مزایای بازاریابی پیامکی برای رستوران می‌توان به کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه بودن اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، امکان دسترسی به تعداد زیادی مخاطب، بازدهی سریع، احتمال یافتن مشتریان وفادار و گسترده و منعطف بودن قابلیت‌های این روش بازاریابی اشاره کرد.

چطور برای مخاطبان رستوران اس ام اس تبلیغاتی ارسال کنیم؟

برای ارسال اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی باید از پنل‌های اس ام اس استفاده کنید. پنل اس ام اس در واقع نرم‌افزاری تحت وب است که امکان مدیریت مخاطبان و ارسال پیامک انبوه بر اساس ویژگی‌های مختلف را برای کاربران فراهم می‌کند.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
GloriaFoodSenderTextMagicNorthText
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *