دیلیت اکانت تلگرام — آموزش حذف اکانت تلگرام به صورت تصویری

۲۱۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
دیلیت اکانت تلگرام — آموزش حذف اکانت تلگرام به صورت تصویری

تلگرام یک اپلیکیشن پیام‌رسان قدرتمند است که موجب می‌شود گفتگوهای شما رمزنگاری شده بماند و قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. شما ممکن است به دلایل مختلف قصد دیلیت اکانت تلگرام را داشته باشید. اما صرف نظر از این که انگیزه شما برای انجام این کار چیست، در این راهنما شما را با روش حذف حساب کاربری یا همان دیلیت اکانت تلگرام آشنا خواهیم کرد.

تلگرام قابلیت حذف حساب را در خود اپلیکیشن آن قرار نداده است. از داخل اپلیکیشن تنها می‌توانید مدت زمان نیاز برای غیر فعال شدن اکانت تلگرام (deactivate) را تعیین کنید. با ما همراه باشید تا با روش انجام این کار آشنا شوید.

چرا باید اقدام به دیلیت اکانت تلگرام کرد؟

با این که تلگرام قابلیت‌های زیادی دارد، اما فرد به دلایل مختلفی ممکن است اقدام به دیلیت اکانت تلگرام بکند. برای نمونه در ادامه برخی از این دلایل را برشمرده‌ایم.

  • تلگرام دیگر برای شما بهترین اپلیکیشن محسوب نمی‌شود: با در نظر گرفتن تعداد بسیار بالای اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی که به بازار عرضه شده‌اند، این احتمال وجود دارد که تلگرام دیگر بهترین اپلیکیشن پیام‌رسان از نظر شما نباشد. ممکن است با یک پیام‌رسان جدیدی آشنا شده باشید و بخواهید از آن بهره بگیرید.
  • دوستانتان تلگرام را ترک کرده‌اند: اگر برخی دوستان یا اعضای خانواده شما دیگر از تلگرام استفاده نکنند، شما نیز مجبور هستید به پیام‌رسان‌هایی که آن‌ها استفاده می‌کنند، کوچ کنید تا بتوانید با آن‌ها در تماس باشید.
  • سیاست‌های تلگرام شما را نگران می‌کند: از سوی دیگر این امکان وجود دارد که با سیاست‌های باز تلگرام و جوامع وسیعی که امکان مشارکت در آن وجود دارد، موافق نباشید. گزارش‌های مختلف اشاره کرده‌اند که تلگرام برای سرقت محتوا استفاده می‌شود و در آن کانال‌هایی وجود دارند که کاربران می‌توانند فیلم‌های جدید را به صورت غیر قانونی دانلود کنند.
  • به تلگرام اعتماد ندارید: تلگرام به صورت پیش‌فرض چت‌ها را به صورت «سر‌به‌سر» رمزنگاری نمی‌کند و برخی انتقادها در خصوص مدل امنیتی آن مطرح شده است. در مقایسه، پیام‌رسان‌های واتسپ و سیگنال همه پیام‌های ارسالی را به صورت سربه‌سر رمزنگاری می‌کنند.

شیوه غیر فعال کردن حساب تلگرام

تلگرام به طور پیش‌فرض حساب شما را در صورتی که بیش از شش ماه غیر فعال باشد، پاک می‌کند. با این حال، امکان ویرایش این تنظیمات و تنظیم مدت زمان انتشار تلگرام پیش از حذف کردن اکانت وجود دارد. شما می‌توانید این مقدار را روی یک ماه، سه ماه و یا یک سال تنظیم کنید.

این قابلیت self-destruct را می‌توانید در بخش تنظیمات اپلیکیشن‌های اندروید و iOS مشاهده کنید. در داخل اپلیکیشن روی منوی همبرگری اپلیکیشن در گوشه چپ-بالا کلیک کرده و گزینه «تنظیمات» (Settings) را انتخاب کنید. سپس به بخش «امنیت و حریم خصوصی» (Privacy & Security) بروید و به سمت پایین و گزینه «پیشرفته» (Advanced) اسکرول کنید.

در این بخش روی مدخل «حسابم را در صورت عدم فعالیت تا این مدت حذف کن» (Delete My Account If Away For) بزنید و مدت زمان عدم فعالیت را که می‌خواهید حسابتان تخریب شود، انتخاب کنید.

امکان غیر فعال کردن حساب تلگرام به صورت آنی وجود ندارد. تنها گزینه ممکن این است که برای مدت تعیین شده وارد حساب تلگرام خود نشوید. برای سهولت کار می‌توانید اپلیکیشن تلگرام را از روی گوشی یا رایانه‌تان حذف کنید.

دیلیت اکانت تلگرام

دیلیت اکانت تلگرام

اگر جزء افرادی هستید که نمی‌خواهید حداقل یک ماه برای حذف اکانت تلگرام خود صبر کنید، این پیام‌رسان امکانی تدارک دیده که بی‌درنگ حساب و همه داده‌های داخل آن را از بین ببرید. این ابزار در هیچ کدام از اپلیکیشن‌های نیتیو این پیام‌رسان ارائه نشده و تنها از طریق وب‌سایت تلگرام قابل دسترسی است.

برای غیر فعال کردن حساب تلگرام به پورتال وب تلگرام در این نشانی (+) بروید و با وارد کردن اطلاعات حسابتان وارد اکانت خود شوید. در صفحه بعدی، روی لینک Delete Account کلیک کنید. در کادر متنی موجود، دلیل ترک تلگرام را بنویسید.

زمانی که مطمئن شدید، روی دکمه Delete My Account بزنید. سپس دکمه قرمز رنگ Yes, Delete My Account را در صفحه باز شده بزنید تا حسابتان حذف شود. به این ترتیب تلگرام بی‌درنگ حساب و داده‌های شما را پاک می‌کند.

زمانی که حساب تلگرام را حذف می‌کنیم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

پیش از آن که اقدام به حذف دائمی حساب تلگرام خود بکنید، بهتر است با عواقب این کار به خوبی آشنا باشید. زمانی که اقدام به دیلیت اکانت تلگرام می‌کنیم، این پیام‌رسان همه چت‌ها و داده‌ها را به طور کلی دائمی پاک می‌کند. به این ترتیب حساب شما به طرز غیر قابل بازگشتی خاتمه می‌یابد و پیام‌ها و همچنین مخاطبان برای همیشه پاک می‌شوند.

توجه کنید که کانال‌ها و گروه‌هایی که در این پیام‌رسان باز کرده‌اید، همچنان به صورت معمول به کار خود ادامه می‌دهند و ادمین‌های موجود، مجوزهای شما را به دست می‌گیرند. اگر شما تنها ادمین یک گروه یا کانال تلگرام بوده باشید و اقدام به دیلیت اکانت تلگرام خود بکنید، این پیام‌رسان یکی از اعضای گروه را به صورت تصادفی به عنوان ادمین جدید آن انتساب می‌کند. علاوه بر این تلگرام دست کم تا چند روز امکان ایجاد یک حساب جدید را با آن شماره تلفن که حساب قبلی حذف شده روی آن بوده است، نمی‌دهد.

بنابراین توجه داشته باشید که اگر صرفاً قصد دارید همه گفتگوهای خود را در یک اکانت تلگرام پاک کنید، حذف حساب راهکار مناسبی برای شما نیست. به این منظور، می‌توانید اپلیکیشن تلگرام را باز کنید و روی چت‌هایی که دیگر دوست ندارید داشته باشید یک لمس طولانی بکنید. سپس روی آیکون سطل زباله در بخش فوقانی اپلیکیشن بزنید تا گپ هایلایت شده حذف شود.

به طور جایگزین می‌توانید با بخش پشتیبانی تلگرام تماس گرفته و از آن‌ها بخواهید که همه چت‌های شما را از روی سرورهایشان پاک کند.

اکسپورت داده‌ها پیش از ترک تلگرام

دیلیت اکانت تلگرام

تلگرام امکان غیر فعال کردن موقت حساب کاربری را نمی‌دهد. زمانی که وارد فرایند دیلیت اکانت تلگرام شوید، دیگر نمی‌توانید به عقب بازگشته و حساب خود را بازیابی کنید و یا متن‌های قدیمی را که در آن وجود دارد را بخوانید.

خوشبختانه تلگرام یک گزینه اکسپورت روی کلاینت‌های دسکتاپ خود عرضه کرده است که می‌توانید با استفاده از آن محتوای چت‌هایی که فکر می‌کنید ممکن است در آینده به آن‌ها نیاز داشته باشید را استخراج کنید.

برای استفاده از این قابلیت باید اپلیکیشن تلگرام را روی یک رایانه نصب کرده وارد حساب خود شوید. سپس روی منوی اپلیکیشن در گوشه راست-بالا کلیک کرده و به بخش «تنظیمات» (Settings) بروید. به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Export Telegram Data برسید.

وارد این بخش شده و نوع داده‌هایی که می‌خواهید استخراج کنید را انتخاب نمایید. به طور خاص می‌توانید چت‌هایی که استخراج خواهند شد را انتخاب کنید و این که شامل کانال‌های عمومی باشند یا نه. همچنین می‌توانید نوع محتوای پیام‌ها مثلاً آیا GIF یا ویدئوها نیز استخراج شود یا نه را انتخاب کنید. امکان تعیین قالب فایل خروجی و بسیاری موارد دیگر نیز در این بخش ارائه شده است. حتی می‌توانید تنها استیکرهای ارسال شده در تلگرام را استخراج کنید.

در نهایت و پس از انتخاب موارد دلخواه، روی Export کلیک کنید و بسته به حجم داده‌هایی که دارید، تلگرام در طی چند دقیقه محتوای مورد نظرتان را استخراج می‌کند. در انتها برای مشاهده فایل، روی Show My Data کلیک کنید.

سخن پایانی

تلگرام بی‌شک یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی حال حاضر دنیا است. با این حال افراد به دلایل مختلفی ممکن است بخواهند حساب کاربری خود را در این اپلیکیشن حذف یا دی‌اکتیو نمایند. در این راهنما با روش انجام کار و جوانب مختلف قضیه آشنا شدیم.

بر اساس رای ۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
makeuseof
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *