جمع کردن اعداد در اکسل — آموزش سریع روش ها و فرمول ها + فیلم آموزشی

۱۱۴۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۸ دقیقه
جمع کردن اعداد در اکسل — آموزش سریع روش ها و فرمول ها + فیلم آموزشی

برنامه اکسل مایکروسافت به شما اجازه می‌دهد که به شکلی دستی به نوشتن فرمول جمع در اکسل بپردازید و مجموعه‌ای از اعداد را با هم‌دیگر جمع بزنید. یا می‌توان همین کار را به صورت خودکار و با استفاده از ابزار AutoSum به انجام رساند. هر دو روش همواره به نتیجه‌ای یکسان منتهی می‌شوند و بنابراین می‌توانید به سراغ هر موردی بروید که بیشترین سهولت را برای شما به همراه می‌آورد. در ادامه روش جمع کردن اعداد در اکسل را روی کامپیوترهای ویندوزی و همینطور مک خواهید آموخت.

فیلم آموزشی جمع کردن اعداد در اکسل

دانلود ویدیو

ناگفته نماند اگر قصد دارید اکسل را بهتر و بیشتر یاد بگیرید می‌توانید مطالب آموزش اکسل و فرمول نویسی در اکسل مجله فرادرس را که یکی از بهترین راهنماهای رایگان برای شروع به کار با این ابزار است مطالعه کنید، یا فیلم‌های آموزش اکسل فرادرس را ببینید.

جمع کردن اعداد در اکسل با قابلیت AutoSum

AutoSum زمانی بهترین کارکرد را از خود به نمایش می‌گذارد که بخواهید مقادیر موجود در یک ردیف یا ستون واحد را جمع بزنید:

۱. روی سلولی خالی در زیر ستون اعدادی که می‌خواهید جمع زده شوند کلیک کنید. یا اگر می‌خواهید ردیفی از سلول‌ها را جمع بزنید، روی سلولی خالی در سمت راست مجموعه اعداد خود کلیک کنید.

۲. در زبانه Home و از میان گزینه‌های موجود در نوار ابزارهای بالای صفحه، روی دکمه AutoSum کلیک کنید (که شبیه حرف سیگما در زبان لاتین است).

جمع کردن اعداد در اکسل

۳. حالا باید ببینید که اکسل کادری میان اعدادی که قرار است جمع زده شوند به نمایش می‌گذارد. اگر اعدادی اشتباه انتخاب شده‌اند، می‌توانید کلیک کرده و ماوس خود را بکشید تا سلول‌های صحیح انتخاب شوند.

۴. دکمه Enter را روی کیبورد کامپیوتر ویندوزی یا دکمه Return را روی کیبورد کامپیوتر مبنتی بر مک بفشارید.

۵. سلول‌های شما لازم نیست به شکلی پیوسته و مجاور با یکدیگر در ستون یا ردیف قرار گرفته باشند. هنگام کشیدن ماوس در سراسر یک ستون یا ردیف و پیش از فشردن دکمه Enter یا Return، می‌توانید روی سلول‌های غیر متوالی نیز در تمام نقاط صفحه گسترده خود کلیک کنید.

جمع زدن اعداد به صورت دستی

در ادامه بحث جمع در اکسل به جمع زدن اعداد به صورت دستی می‌پردازیم. البته بد نیست بدانید که در امکان جمع سفارشی در اکسل نیز وجود دارد که آن را نیز در مطلبی جداگانه شرح داده‌ایم.

  • روی سلولی که می‌خواهید مجموع اعداد در آن ظاهر شود و سپس روی «=» کلیک کنید.
  • یک عدد تایپ کنید یا روی سلولی که حاوی هر مقداری است کلیک کنید.
  • عبارت «+» را تایپ کنید.
  • یک عدد دیگر تایپ یا روی سلول بعدی که حاوی هر مقداری است کلیک کنید.
  • آن‌قدر این کار را ادامه دهید تا تمام سلول‌هایی که می‌خواهید جمع زده شوند را انتخاب کرده باشید و سپس دکمه Enter را روی کامپیوترهای ویندوزی یا دکمه Return را در کامپیوترهای مک بفشارید.
جمع کردن اعداد در اکسل

برای بررسی کاری که انجام رسانده‌اید، روی سلول حاوی مجموع اعداد کلیک کرده و به نوار فرمول در بالای صفحه نگاه کنید. در اینجا می‌توانید جزییات محاسبات خود را به صورت کامل مشاهده کنید.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «چگونه در اکسل جمع کنیم؟» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
‌Business Insider
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *