بهترین کتاب زبان بدن که باید بخوانید – معرفی ۱۵ عنوان مفید و کاربردی

۱۱۱۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه
بهترین کتاب زبان بدن که باید بخوانید – معرفی ۱۵ عنوان مفید و کاربردی

اهمیت خواندن زبان بدن دیگران و تنظیم درست زبان بدن خود موضوعی بسیار ارزشمند است. تکنیک های زبان بدن زیادی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید زبان بدن و ارتباط غیرکلامی خود را تقویت کنید. یکی از روش‌های یافتن اثربخش‌ترین تمرین‌ها، مطالعه بهترین کتاب زبان بدن است تا به شما در این امر یاری دهد. در این مطلب از مجله فرادرس به معرفی انواع کتاب‌های زبان بدن می‌پردازیم که هرکدام بسته به ویژگی‌هایشان می‌توانند بهترین کتاب زبان بدن به حساب بیایند.

زبان بدن چیست؟

زبان بدن بخشی از ارتباط است که در آن کلمه‌ای رد و بدل نمی‌شود اما پیام واضحی را ارسال می‌کند. مردم از زبان بدن برای نمایش احساسات واقعی خود و درک منظور کلام دیگران استفاده می‌کنند. برای مثال با کمک زبان بدن در مذاکره می‌توانیم به دیگران ثابت کنیم که قابل اعتماد هستیم. در این راستا دوره‌های آموزشی و تمرین‌های زیادی معرفی شده است که یادگیری آن‌ها به شما در موقعیت‌های مختلف کمک می‌کند. در ادامه برخی از بهترین کتاب‌های زبان بدن را معرفی می‌کنیم.

بهترین کتاب زبان بدن

با توجه به اهمیت انواع مهارت های ارتباطی تاکنون صدها کتاب درباره یادگیری زبان بدن منتشر شده‌ است اما برخی از آن‌ها جزئیاتی را عنوان می‌کنند که برای همه صادق نیست و تعداد کمی از افراد این حرکات را در حین برقراری ارتباط نمایش می‌دهند. با توجه به تنوع زیاد این آثار، در این مطلب به معرفی بهترین کتاب زبان بدن از زاویه‌های مختلف می‌پردازیم. می‌توانید ویژگی هرکدام از این کتاب‌های را مطالهه کنید و دریابید که کدام اثر بهترین کتاب زبان بدن مناسب شما است.

۱. کتاب The Dictionary of Body Language

این کتاب راهنمایی جامع درباره افکار پنهان آدم‌ها است و به شما توانایی خواندن این تفکرات پنهانی را می‌دهد. نویسنده این کتاب «جو ناوارو» (Joe Navarro) افسر بازنشسته ضدجاسوسی FBI است و آنچه در این کتاب نوشته است از سال‌ها تجربه او ناشی می‌شود. این اثر را می‌توانیم بهترین کتاب زبان بدن بدانیم زیرا با مطالعه آن، خیلی سریع قادر به رمزگشایی افکار پنهان دیگران می‌شوید و علت رفتار آن‌ها را درک می‌کنید.

کتاب the dictionary of body language

افراد ناتوان در خوانش زبان بدن دیگران، مجبور هستند که از طریق شنیدن کلام آن‌ها قضاوت کنند و به همین علت در بسیاری از مواقع در این رابطه دچار سوءتفاهم می‌شوند. اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه هستید یا اغلب ارتباطات شما به صورت غیرحضوری و تلفنی برقرار می‌شود برنامه ریزی عصبی کلامی (NLP) در این حالت ضعف خوانش زبان بدن را با درک مفهوم کلام طرف مقابل رفع می‌کنید.

در این اثر نویسنده توضیح می‌دهد که در کنار خوانش زبان بدن دیگران خودتان نیز از این روش ارتباط غیرکلامی برای متقاعدسازی دیگران استفاده کنید و به نتایج دلخواهتان دست پیدا کنید.

این کتاب با آموزش راه‌هایی برای نمایش اعتماد به نفس همراه با مثال‌های واقعی یادگیری زبان بدن را شیرین‌تر و امکان‌پذیرتر می‌کند و از نظر بسیاری از متخصصان این حوزه، بهترین کتاب زبان بدن به حساب می‌آید.

۲. کتاب Definitive Book Of Body Language

در این اثر تمامی رازهای ارتباط غیرکلامی و زبان بدن به شکل واضح توضیح داده شده است. در صورتی که زبان بدن دیگران را بخوانید به موفقیت‌های زیادی دست می‌یابید. به‌طور مثال در سخنرانی همواره واکنش تماشاگران می‌تواند روند صحبت‌های شما را تعیین کند که اگر این واکنش‌ها را به‌درستی ارزیابی کنید به نتایج مناسبی می‌رسید اما اگر نتوانید مفهوم رفتار حاضران جلسه را درک کنید احتمالا جلسه‌ای بیش از حد کسل‌کننده یا مبهم داشته باشید و نتوانید حاضران را تا پایان سخنرانی با خودتان همراه کنید.

با مطالعه این کتاب می‌آموزید که چطور در برخورد اول به دل دیگران بنشینید که این نکته به شما در یافتن شریک عاطفی مناسب و همچنین قبولی در مصاحبه‌های شغلی کمک بسیار زیادی می‌کند. این اثر به صورت کاملا پایه‌ای روش‌های استفاده از حرکات بدن خود و خواندن رفتار و افکار دیگران را توضیح می‌دهد و برای افرادی که در این زمینه هرگز تجربه‌ای نداشته‌اند بهترین کتاب زبان بدن به حساب می‌آید.

کتاب definitive book of body language

۳. کتاب Without Saying a Word

با مطالعه این اثر بدون گفتن کلمه‌ای، معنای کلام دیگران را درک می‌کنید که این امر به شما در بهبود انواع روابط کمک می‌کند. همچنین با خواندن آن درمی‌یابید که چه حرکاتی باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود. در مجموع افرادی که اعتماد به نفس را در حرکات خود نشان می‌دهند همواره جایگاه بهتری در جامعه پیدا می‌کنند و این اثر به شما آموزش می‌دهد که حداقل در ظاهر، اعتماد به نفس خود را نمایش دهید. برای موفقیت در این امر بهتر است از عادت‌های ناخواسته و همیشگی اجتناب کنید.

یکی از راه‌های کنترل حرکات، این است که ذهن آگاهی داشته باشید و با حضور در لحظه روی نوع رفتارهایتان کنترل کافی داشته باشید. یکی از نکات مهم در این اثر اهمیت دادن به ظریف‌ترین حرکات طرف مقابل است و نویسنده طی دهه‌ها تحقیق توانست از حرکات زیر رمزگشایی کند.

  • حرکات چهره
  • حرکات ریز و زودگذر
  • زبان بدن مثبت
  • زبان بدن منفی
  • و برخی نکات دیگر

با توجه به نکات موجود در این کتاب اگر از زبان بدن مثبت و صادقانه استفاده کنید و همواره احساس همدلی خود را در حرکات چهره نشان دهید روابط مستحکم و اثربخشی خواهید داشت.

کتاب without saying a word

۴. کتاب The Secrets of Body Language

این اثر نیز در فهرست بهترین کتاب زبان بدن جای دارد و زبان بدن افراد را رمزگشایی می‌کند. گاهی این رفتارها در تضاد با گفتار طرف مقابل هستند و صداقت او را زیر سوال می‌برند. با مطالعه این اثر همچنین در می‌یابید که چطور از زبان بدن برای درک مفهوم کلام یا رفتار دیگران در سراسر دنیا استفاده کنید. در این راستا انواع زبان بدن از جمله حرکات چهره، زبان بدن دست ها و رفتارها را می‌شناسید و معنای پنهان آن‌ها را درمی‌یابید.

این کتاب شامل چند فصل است که در زیر، عنوان این فصل‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • شناسایی احساسات خاص
  • رمزگشایی احساسات منفی
  • پنهان کردن و جستجو در چهره
  • توجه به علات‌های معنادار مچ دست
  • ناسازگاری سر و دست
  • و نکات بیشتر
کتاب the secret of body language

۵. کتاب The Power of Body Language

حلقه گمشده در بهبود روابط استفاده صحیح از ارتباط غیرکلامی است و با توجه به نوع توضیحات نویسنده، این کتاب را نیز می‌توانیم بهترین کتاب زبان بدن بدانیم. برخلاف آثار دیگر این حوزه با مطالعه این کتاب به روش انجام بازی‌ نحوه استفاده از زبان بدن را می‌آموزید. هرکسی پس از مطالعه بخش‌های مختلف آن، متوجه می‌شود که چه تمرین‌هایی برایش مناسب است و از همان‌ها برای بهبود نحوه معاشرت خود استفاده می‌کند تا دریابید که منظور حقیقی دیگران چیست. همچنین می‌توانید از حس ششم خود در کنار نشانه‌های زبان بدن استفاده کنید و به این ترتیب در محیط کار، سبک زندگی و روش‌های حل مسئله تغییرات زیادی ایجاد کنید.

سرفصل‌های موجود در این کتاب را در زیر آورده‌ایم.

  • نشانه‌های مخفی زبان بدن خود را کنترل کنید.
  • اعتماد دیگران را جلب کنید و غیرقابل اعتماد بودن افراد را تشخیص دهید.
  • مصاحبه شغلی عالی داشته باشید.
  • دست دادن (به روش درست) را بیاموزید.
  • تاثیرگذاری بر دیگران با اولین برخورد را یاد بگیرید.
  • اعتماد به نفستان را نشان دهید (حتی اگر چنین احساسی ندارید).
  • دروغ‌ها را شناسایی کنید.
  • دریابید که چرا خانم‌ها و آقایان زبان بدن متفاوتی دارند.
  • با نگاهی به چهره طرف مقابل احساسات درونی او را دریابید و نکات دیگر.
کتاب the power of body language

نویسنده در این کتاب به‌شکلی واضح درباره زبان چهره، بدن، فاصله‌ها، لمس و تُن صدای افراد و مفاهیم مستتر در آن‌ها توضیح می‌دهد. این جامع بودن مطالب کتاب باعث شده است که بسیاری از افراد این اثر را بهترین کتاب زبان بدن بنامند. با استفاده از متدهای موجود در آن، استاد خوانش زبان بدن می‌شوید که این توانایی به شما در تقویت مهارت‌های دیگر نظیر مذاکره و مصاحبه کمک شایانی می‌کند.

۶. کتاب Spy the Lie

سه افسر بازنشسته در دوره بازنشستگی خود تجربه‌هایشان را در زمینه تکنیک‌های تشخیص معنای رفتارهای پنهان افراد در قالب یک کتاب گردآوری کردند. از این رو می‌توانیم این اثر را نیز از جنبه‌های دیگر به عنوان بهترین کتاب زبان بدن معرفی کنیم. تصور کنید که اگر راست و دروغ کلام دیگران را متوجه می‌شدید زندگی شما چه تغییری می‌کرد. از این قدرت می‌توانید برای استخدام نیروهای بهتر، انتخاب شریک عاطفی قابل اطمینان‌تر و رفتار آگاهانه در مواجهه با افراد مشکوک بهره ببرید و در کل، اطرافیانتان را طوری انتخاب کنید که هرگز از جانب آن‌ها با رفتار غیرقابل اعتمادی روبه‌رو نشوید یا با آن‌ها را براساس شناخت عمیق خود برخورد کنید.

کتاب spy the lie

در زمینه جرائم معمولا متهمان زیادی وجود دارند که به‌دروغ، خود را بی‌گناه می‌خوانند و عکس این موضوع نیز صادق است. این سه افسر تجربه‌های حاصل از نتایج بازجویی این افراد را در غالب تکنیک‌هایی کاربردی ارائه کرده‌اند تا با مطالعه آن‌ها رفتار افراد راستگو و دروغگو را بشناسید. این اثر بهترین کتاب زبان بدن برای تشخیص دروغگویی است. البته تکنیک‌های موجود در آن به زبان بدن محدود نمی‌شود و نویسندگان گفتار افراد را نیز تحلیل می‌کنند. یادگیری مجموعه این روابط کلامی و غیرکلامی به شما در تقویت مهارت های ارتباطی کمک می‌کند.

۷. کتاب Louder Than Words

مطالعه این کتاب شما را از سطح خوانش زبان بدن دیگران فراتر می‌برد و نکات ارزشمندی را در اختیارتان می‌گذارد که با استفاده از آن‌ها به هدف‌های خود می‌رسید و موفق می‌شوید. این کتاب اثر دیگری از «جو ناوارو» است و در آن به نکته‌ای با نام «هوش غیرکلامی» اشاره می‌کند. با توجه به متفاوت بودن سطح این کتاب بسیاری از افراد آن را به عنوان بهترین کتاب زبان بدن می‌شناسند.

کتاب louder than words

ناوارو در این اثر هنر و علم مهارت‌های ارتباطی در محیط کسب و کار را با بینشی جهانی تلفیق کرده است. با مطالعه این کتاب می‌توانید کسب و کار خود را وسعت دهید زیرا مهم‌ترین نکته در کار این است که از تفکرات و احساسات مشتری آگاه شوید و بعد با علم به این موضوع بازاریابی جهت‌دار و درستی انجام دهید. برای یادگیری زبان بدن و درک حرکات ریز طرف مقابل خوب است که مطالعه این اثر را در اولویت خود قرار دهید.

۸. کتاب Winning Body Language

زبان بدن در مواقع بسیار زیادی اهمیت پیدا می‌کند. برخی از مهم‌ترین موقعیت‌هایی که زبان بدن بیش از همیشه به چشم دیگران می‌آید در زیر آمده‌اند.

  • ارائه ایده جدید استارتاپی به سرمایه‌گذاران
  • سخنرانی در جمع
  • مدیریت گروهی از افراد
  • مذاکره برای بستن قرارداد
  • و...

با توجه به این‌که بسیاری از این موقعیت‌ها یا شرایط مشابه آن‌ها را در زندگی تجربه می‌کنید مطالعه بهترین کتاب زبان بدن به شما در تقویت مهارت خوانش زبان بدن کمک می‌کند.

کتاب winning body language

این کتاب راهنمایی مبتکرانه است که تمامی رازهای زبان بدن را افشا می‌کند و افرادی که به دنبال تقویت مهارت های نرم خود در سازمان‌ها هستند این اثر را بهترین کتاب زبان بدن می‌دانند زیرا در آن تکنیک‌های اثبات شده در کل جهان وجود دارند. در پایین به نکاتی اشاره کرده‌ایم که با مطالعه این کتاب فرامی‌گیرید.

  • اعتماد و نظر دیگران را با موفقیت، به خود جلب کنید.
  • رفتارتان طوری باشد که حتی پیش از شروع به صحبت، دیگران جذب شما شوند.
  • برای برقراری ارتباط و تاثیرگذاری سریع، به احساسات عمیق آن‌ها وصل شوید.

با خواندن این اثر درمی‌یابید که چطور بنشینید، با اعتماد به نفس حرکت کنید، مکالمات را به کنترل خود در بیاورید، توجه‌ها را به خودتان جلب کنید و با استفاده از تکنیک های متقاعد سازی بیشترین تاثیر را بر اطرافیان بگذارید.

۹. کتاب You Say More Than You Think

این اثر برنامه هفت‌روزه‌ای برای یادگیری متدهای جدید زبان بدن به شما ارائه می‌دهد تا با استفاده از آن به هدف‌های خود برسید. استفاده از این متدها مانند پوشیدن جلیقه ضدگلوله‌ای است که در محیط کار، شما را از چالش‌های موجود در روابط مصون نگه می‌دارد. همچنین امکان ندارد پس از یاد گرفتن تکنیک‌های موجود در این اثر در برقراری ارتباط با شریک عاطفی، دوستان یا اقوام دچار سوءتفاهم یا مشکلات ارتباطی شوید. به علت وجود تکنیک‌های کاربردی کتاب، برخی افراد آن را بهترین کتاب زبان بدن معرفی می‌کنند.

درون متدهای هفت‌روزه این کتاب ده‌ها تکنیک زبان بدن نهفته است که در هر موقعیتی به فراخور آن شرایط یک یا چند مورد از این تکنیک‌ها را استفاده می‌کنید. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. استفاده از ارتباط چشمی: اگر می‌خواهید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید با آن‌ها ارتباط چشمی بیشتری برقرار کنید. البته در نظر بگیرید که این نکته مطلق نیست و نکته مهم‌تر این است که صورت خود را حتما به سمت طرف مقابل بگیرید. همین حرکت کوچک تاثیر زیادی در بهبود روابط شما می‌گذارد.
  2. استفاده از زبان بدن دست‌ها: برخی افراد عقیده دارند که اگر در حین مکالمات دست‌های خود را کمی بالا ببرید در جلسات مذاکره از طرف مقابل برتری بیشتری احساس می‌کنید. در حالی که این کار اشتباه است. تحقیقات نویسنده نشان می‌دهد که در اغلب موارد این رفتار نتیجه معکوس داشته است. برای نمایش سلطه افراد در جمع خوب است که از متدهای موجود در کتاب بهره ببرید تا به نتایج دلخواهتان برسید.
  3. نمایش لبخند: برخی بر این عقیده هستند که لبخند زدن در بدو ورود توجه دیگران را جلب می‌کند در حالی که طبق تحقیقات موجود در کتاب رهبران معمولا زمانی لبخند می‌زنند که در حال دست دادن باشند یا نام شما را بشنوند.

در مجموع تمامی رفتارها نظیر گوش دادن فعال در حین مکالمه باعث بهبود ارتباط میان افراد می‌شود و شما را به تحقق اهدافتان نزدیک‌تر می‌کند.

۱۰. کتاب Emotional Revealed

در این کتاب به صورت ریشه‌ای احساسات متداول ما نظیر خشم، ترس، ناراحتی، شادی و... بررسی می‌شوند. این حالت‌ها روی صورت نمایان می‌شوند و افرادی که زبان بدن را می‌دانند به‌راحتی به دورنتان پی می‌برند. نویسنده این کتاب دهه‌ها درباره روابط غیرکلامی روی افراد مختلف تحقیق کرد و در نهایت پاسخ سوالات زیر را یافت.

  • زبان بدن ما هنگام اندکی ناراحتی، اضطراب یا عصبانیت چه نشانه‌هایی بروز می‌دهد؟
  • آیا می‌توانیم تفاوت میان لبخند از سر ادب و لبخند واقعی را درک کنیم؟
  • آیا هرگز به معنای واقعی، احساسات خود را کنترل کرده‌ایم؟
کتاب emotional revealed

در این اثر با مطالعه زبان بدن با تصویر به درک عمیقی از پاسخ این سوالات می‌رسید به همین علت است که بسیاری از افراد ویرایش دوم این کتاب را بهترین کتاب زبان بدن می‌دانند.

۱۱. کتاب Body Language Mastery

این کتاب بسیار جامع است به‌طوری که نویسنده ۴ کتاب را در یک اثر ادغام کرده است. عنوان هرکدام از این ۴ اثر در زیر آمده‌اند.

تجزیه و تحلیل رفتار افراد تاثیرگذار

این راهنمای کامل روانشناسی کمک می‌کند که به سرعت طرف مقابل را بشناسید و هرکسی را که می‌خواهید تحلیل کنید یا روی او تاثیر بگذارید. با استفاده از زبان بدن و تکنیک‌های موجود در این کتاب به‌سرعت می‌توانید تیپ شخصیتی افراد را دریابید.

هوش احساسی

در این کتاب به آموزش مهارت اجتماعی و تقویت مهارت‌های ارتباطی می‌پردازد. همچنین با خواندن این کتاب هوش هیجانی و احساسی شما افزایش می‌یابد.

اعمال نفوذ

تکنیک‌های اعمال نفوذ کاربردی زیادی در ان کتاب وجود دارند که آن را تبدیل به بهترین کتاب زبان بدن و اعمال نفوذ می‌کنند.

متقاعد سازی

روش‌های متقاعدسازی و قانع‌ کردن زیادی در این اثر وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نظر دیگران را با خود همسو کنید و به هدف دلخواهتان دست بیابید. همچنین با استفاده از این روش‌ها می‌آموزید که ذهن و رفتار دیگران را کنترل کنید.

کتاب body language mastery

۱۲. کتاب The Silent Language of Leaders

این کتاب راهنمایی برای استفاده اثربخش از زبان بدن است. رهبران همواره راه‌های زیادی را برای جلب نظر پیروان خود امتحان کردند و دریافتند که استفاده از زبان بدن برای موفقیت آن‌ها اهمیت زیادی دارد. اکنون این موضوع به‌قدری مهم است که حتی کوچک‌ترین حرکت آن‌ها نظیر نوع نشستن در جلسات اداری زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد و از این طریق پیام‌های روشنی را برای مخاطبان خود ارسال می‌کنند. اگر رهبر گروهی هستید یا می‌خواهید به زودی این مسئولیت را بپذیرید این اثر بهترین کتاب زبان بدن برای شما به حساب می‌آید.

نویسنده این کتاب «کارول کینزی گومن» (Carol Kinsey Goman) توضیح می‌دهد که نحوه ایجاد فاصله میان افراد در حین مکالمه، حرکات فیزیکی، حالت چهره و ارتباط چشمی پیام‌های واضح‌تری نسبت به کلمات ارسال می‌کنند و اگر رهبران از آن‌ها به‌صورت استراتژیک استفاده کنند در مدیریت افراد خود و انگیزه دادن به آن‌ها موفق می‌شوند. برخی از ویژگی‌های این کتاب را در زیر عنوان کرده‌ایم.

  • با استفاده از علم روانشناسی و اصول متقاعدسازی درمی‌یابید که زبان بدن خود را به‌درستی تنظیم کنید.
  • تنها اثری است که مخصوص زبان بدن رهبران است.
  • نویسنده کتاب خودش به عنوان رهبر در سازمان‌ها فعالیت می‌کند و می‌توان نتیجه گرفت که این اثر بهترین کتاب زبان بدن برای رهبران است.
  • خواندن این اثر به شما می‌آموزد که با استفاده از مهارت‌های غیرکلامی به نتایجی اثربخش دست یابید.
کتاب the silent language of leaders

۱۳. بهترین کتاب زبان بدن Body Language

وقتی با دیگران صحبت می‌کنیم حرف‌ها زیاد شنیده نمی‌شوند زیرا همزمان با آن‌ها بدن ما نیز پیام‌هایی را ارسال می‌کند و صدای آن به‌مراتب از صدای کلمات ما بلندتر است. بنابراین باید با یادگیری این زبان شرایط را در هر مکالمه‌ای به نفع خود تغییر دهید. به طور مثال در مذاکره‌های مهم یا در روابط عاطفی می‌توانید از این کتاب زبان بدن با تصویر استفاده کنید و به هدف‌های تعیین شده خود برسید. در ادامه فهرستی از مطالب آموزشی این کتاب را به صورت خلاصه آورده‌ایم.

  • زبان حقیقی دیگر
  • سکوتی پر از هزاران حرف
  • روشی در پس دیوانگی
  • موقعیت‌های نشان‌دهنده قدرت
  • رموز دست دادن
  • قدرت کف دست‌ها
  • خواندن زبان بدن
کتاب body language

۱۴. کتاب The Secret Language of Your Body

در این کتاب نویسندگان با استفاده از روشی خلاقانه به صورت گام به گام می‌آموزند که از زبان بدن خود کاملا طبیعی در جهت منافع استفاده کنید. در واقع این زبان بدن مربوط به حرکات دست و پا و حالت‌های چهره نیست بلکه مرتبط با پیام‌هایی است که از درون بدن به مغز ارسال می‌شود و خوشی یا ناخوشی اعضا را به اطلاع ما می‌رساند. این کتاب را از نظر پرورش ذهن و ذهن آگاهی می‌توانیم بهترین کتاب زبان بدن بدانیم. با مطالعه این اثر برای ایجاد تغییرات سفری آرام را در درون خود آغاز می‌کنید. بسیاری افراد این کتاب را نوعی درمان روح و جسم می‌دانند و برای رفع بیماری‌های جسمی خود تمرین‌های آن را انجام می‌دهند.

کتاب the secret language of your body

۱۵. کتاب The Like Switch

این کتاب برای تقویت مهارت‌های ارتباطی بسیار مناسب است. با استفاده از ابزار موجود در آن می‌توانید هر غریبه‌ای را به دوست خود تبدیل کنید. این غریبه‌ها ممکن است مشتریان فروشگاه، مصاحبه‌کنندگان جلسه مصاحبه یا شخصی در اولین دیدار باشند. نویسنده این اثر برای تمامی رفتارهای انسان کدهایی را تعریف کرده است که با یادگیری و تمرین آن‌ها می‌توانید در روابط خود از آن‌ها بهره ببرید. با استفاده از این کدهای زبان بدن ناخودآگاه کدهای زبان بدن دیگران را نیز متوجه می‌شوید و روابط بهتری را شکل می‌دهید.

بهترین کتاب زبان بدن the like switch

جمع بندی

در این مطلب از مجله فرادرس به معرفی ۱۵ نمونه از کتاب‌های زبان بدن پرداختیم. هرکس با توجه به حوزه مورد علاقه خود می‌تواند یکی از این آثار را بهترین کتاب زبان بدن بداند. می‌توانید با مطالعه توضیحاتی که درباره هرکدام عنوان کردیم کتاب موردنظرتان را انتخاب و مطالعه کنید و در زمینه این مهارت ارتباطی غیرکلامی، خودتان را تقویت کنید و از نتایج آن شگفت‌زده شوید.

سوالات متداول درباره بهترین کتاب زبان بدن

در ادامه به برخی از سوالات متداول درباره بهترین کتاب زبان بدن پاسخ می‌دهیم.

بهترین کتاب زبان بدن کدام است؟

کتاب‌های زیادی وجود دارند که به تفسیر زبان بدن انسان‌ها می‌پردازند. اما بسیاری از افراد کتاب «Without Saying a Word» را بهترین اثر در این حوزه می‌دانند.

جامع‌ترین کتاب زبان بدن چیست؟

کتاب «Body Language Mastery» از نظر کامل بودن و تنوع مطالب بهترین کتاب زبان بدن است زیرا این اثر تلفیقی از ۴ کتاب است و همه آن‌ها به نوعی با هم ارتباط دارند.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
readthistwice
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *