بایننس چیست؟ – آموزش صرافی Binance ۲۰۲۴

۵۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
زمان مطالعه: ۱۹ دقیقه
بایننس چیست؟ – آموزش صرافی Binance ۲۰۲۴

بایننس صرافی کریپتویی آنلاینی است که افراد می‌توانند در آن انواع ارزهای دیجیتال را معامله کنند. این صرافی همانند صرافی‌های متمرکز دیگر امکان ذخیره دارایی‌های دیجیتال را برای ترید در کیف پول صرافی برای هر کاربر فراهم می‌کند. علاوه بر فراهم کردن امکان ترید برای کاربران، صرافی بایننس خدمات متنوعی مانند امکان دریافت سود از سپرده‌گذاری‌های رمزارزی و ارائه تخفیفات ویژه برای انجام ترید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. صرافی بایننس توکن بومی خود را به نام بایننس کوین در شبکه بایننس توسعه داده است. در این مطلب از مجله فرادرس به این موضوع می‌پردازیم که بایننس چیست و توضیحاتی درباره خدمات این صرافی و توکن مربوطه ارائه می‌‌کنیم. در ادامه نحوه ثبت سفارش در این صرافی را شرح می‌‌دهیم و خرید و فروش بیت کوین در این صرافی را توضیح می‌‌دهیم.

997696

بایننس چیست؟

بایننس صرافی ارز دیجیتال معروفی است که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است و علاوه بر ارائه خدمات مربوط به خرید و فروش بیت کوین، تمرکز زیادی بر روی ترید آلت کوین‌ها کرده است. کاربران این صرافی کریپتویی می‌توانند ارزهای دیجیتالی همانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دوج کوین و بسیاری از ارز دیجیتال دیگر را معامله کنند. برای کسب اطلاع بیشتر درباره نحوه ثبت نام و کار با صرافی‌های ارز دیجیتال بین المللی می‌توانید فیلم آموزش صرافی بینگ ایکس BingX فرادرس را مشاهده کنید.

تاریخچه صرافی بایننس

«چانگ پنگ ژائو» (Changpeng Zhao) که به CZ معروف است، صرافی بایننس را در ماه جولای ۲۰۱۷ تاسیس کرد و در عرض شش ماه توانست این صرافی را به یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا تبدیل کند. این صرافی با ایجاد امکان ترید ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد معروف شد. علاوه بر این صرافی بایننس حجم معاملات بالایی دارد و به تریدرهایی که برای کارمزد از ارز دیجیتال بومی صرافی یعنی BNB استفاده می‌کنند، تخفیفات ویژه‌ای می‌دهد.

تصویری نمادین از ترید با گوشی در بازارهای مالی

علاوه بر این رعایت لایه‌های امنیتی بالا در این صرافی و ساختار مناسبی که برای اداره آن ایجاد شده است، باعث جذب افراد زیادی به این صرافی شده است. در سال ۲۰۱۹ به دلیل موانع قانون‌گذاری فعالیت صرافی بین‌المللی بایننس در ایالات متحده ممنوع شد. این موضوع باعث شد تا این صرافی شعبه مخصوصی را برای فعالیت در ایالات متحده به‌نام Binance.US راه‌اندازی کند که مطابق با قوانین این کشور باشد.

یادگیری ترید ارز دیجیتال با فرادرس

یکی از روش‌های کسب درآمد از حوزه ارزهای دیجیتال انجام معاملات رمزارزی در صرافی‌های کریپتویی است. برای این منظور تریدرها می‌بایست با تحلیل قیمت رمزارز موردنظر نسبت به خرید آن در کف‌های قیمتی و فروش آن در سطوح بالاتر قیمتی اقدام کنند.

برای این منظور تریدرها نیاز دارند تا عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال را بررسی کنند تا بتوانند در موقعیت مناسبی اقدام به خرید کنند. علاوه بر این برای اینکه تریدرها بتوانند در نواحی مناسبی نسبت به باز کردن پوزیشن‌های معاملاتی مربوطه اقدام کنند، لازم است تا با تحلیل تکنیکال و انواع الگوهای شمعی در نمودار قیمت همانند الگوهای برگشتی در تحلیل تکنیکال آشنا شوند.

صفحه نخست فیلم‌های آموزشی بورس و تحلیل تکنیکال فرادرس
برای مشاهده مجموعه فیلم‌های آموزش بورس و تحلیل تکنیکال فرادرس، روی تصویر کلیک کنید.

با توجه به اهمیت این موضوع فیلم‌های آموزشی متنوعی در فرادرس تهیه شده است که علاقه‌مندان به ترید در بازار کریپتو می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در فهرست زیر لینک برخی از این آموزش‌ها را مشاهده می‌کنید.

برای مشاهده آموزش‌های بیشتر در این حوزه می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

KYC بایننس چیست؟

«احراز هویت» (Know Your Customer | KYC) یک فرآیند لازم و قانونی است که موسسات مالی، کارگزاری‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال همانند بایننس برای شناختن مشتریان خود انجام می‌دهند. این فرآیند از اجزای اصلی قانون ضد پولشویی است که برای جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه استفاده می‌شود.

مراحل KYC بایننس چیست؟

قبل از اینکه مراحل احراز هویت در صرافی بایننس را توضیح دهیم، لازم به یادآوری است که این صرافی به کاربران ایرانی خدماتی ارائه نمی‌کند. در ادامه پس از ارائه توضیحاتی درباره اکانت بایننس و مدارک موردنیاز برای احراز هویت، مراحل انجام آن را در این صرافی بیان می‌‌کنیم.

 اکانت بایننس چیست؟

اکانت بایننس حسابی است که افراد می‌توانند برای انجام ترید در این صرافی باز کنند. ثبت نام در صرافی بایننس و ایجاد حساب در آن را باز کردن اکانت در بایننس می‌گویند که فرآیندی بسیار سریع و ‌آسان است و بیش از چند دقیقه زمان نمی‌برد. پس از ثبت‌نام لازم است تا با احراز هویت علاوه بر قانونی کردن فعالیت‌های خود در این صرافی از تمامی امکانات موجود در این صرافی نیز برخوردار شوید.

ارائه مدارک

برای احراز هویت در بایننس لازم است تا مدارک شناسایی خود از قبیل تصویر پاسپورت یا گواهی‌نامه رانندگی خود را به صرافی ارسال کنید. برای این منظور لازم است تا تصویر این مدارک را در وب‌سایت صرافی بارگذاری کنید. بنابراین دقت کنید که تصویر ارسالی خوانا باشد. در ادامه لازم است تا تایید آدرس محل سکونت خود را نیز ارسال کنید. برای این منظور می‌توانید از قبض‌های آب و برق یا صورتحساب بانکی صادر شده در ۹۰ روز گذشته استفاده کنید.

تکمیل مراحل احراز هویت

برای تکمیل مراحل احراز هویت می‌توانید به ترتیب زیر عمل کنید.

پس از وارد شدن به حساب کاربردی خود در پلتفرم بایننس در قسمت پروفایل بر روی گزینه اکانت کلیک کنید و به قسمت Identification بروید.

تکمیل مراحل احراز هویت (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

در پنجره‌ای که باز می‌شود بر روی گزینه Complete Now کلیک کنید.

تکمیل مراحل احراز هویت در صرافی بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

بر روی گزینه Get Verified کلیک کنید.

پنجره مربوط به تکمیل مراحل احراز هویت در صرافی بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

در این قسمت کشور و محل سکونت خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که محل سکونت شما مطابق با مدارک ارسالی باشد.

انتخاب کشور و محل سکونت برای احراز هویت (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و بر روی گزینه Continue کلیک کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات شخصی که در این قسمت وارد می‌کنید مطابق با مدارک ارسالی باشد. لازم به ذکر است بعد از تایید امکان تغییر در این اطلاعات وجود ندارد.

محل ثبت اطلاعات شخصی در صرافی بایننس برای احراز هویت (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

در این قسمت لازم است تا مدارک شناسایی خود را ارسال کنید. برای این منظور می‌توانید تصویری از آن‌ها را ارسال کنید. علاوه بر این می‌توانید از اپلیکیشن بایننس نیز برای این منظور استفاده کنید. بعد از انتخاب گزینه مورد نظر بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

محل ارسال مدارک شناسایی برای احراز هویت در صرافی بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

در ادامه برای شروع احراز هویت بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

مراحل تایید مدارک ارسالی برای احراز هویت در صرافی بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

برای تهیه تصویر از مدارک مربوطه نیاز است تا مطابق با دستورالعمل تصاویر را آماده کنید. بنابراین تصاویر می‌بایست واضح باشند و در آن‌ها کد شناسایی یا ملی افراد کاملا مشخص باشد.

تایید مدارک برای احراز هویت در صرافی بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

در این مرحله نیاز است تا ویدیویی از شما گرفته شود. بنابراین با توجه به دستورالعمل‌ها ویدیویی از خود ضبط کنید.

  • لطفا برای ضبط ویدیو گزینه دوربین را در لپ‌تاپ یا گوشی همراه خود فعال کنید.
  • از کلاه، عینک و فیلتر تصویر استفاده نکنید و توجه داشته باشید که نور کافی در محیط باشد.
مرحله ضبط ویدیو برای احراز هویت در صرافی بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

صرافی بایننس مدارک ارسالی را بررسی می‌‌کند و در پایان از طریق ایمیل به کاربران اطلاع می‌دهد. در انجام مراحل احراز هویت به نکات زیر دقت کنید.

  • هرگز مرورگر خود را در هنگام فرآیند احراز هویت بارگذاری مجدد نکنید.
  • در مواردی در صورت عدم موفقیت در احراز هویت در مرتبه نخست ممکن است مجبور شوید دوباره مراحل احراز هویت را انجام دهید. در این مواقع در صورتی که با خطای عدم انجام احراز هویت به‌طور مکرر مواجه شدید، می‌توانید پس از ۲۴ ساعت دوباره فرآیند را انجام دهید.

برنامه بایننس چیست؟

برنامه باینس اپلیکیشنی است که آن را می‌توانید از وب‌سایت رسمی بایننس «+» دانلود کنید و در گوشی همراه یا در کامپیوتر از آن استفاده کنید. این برنامه به کاربران امکان استفاده از خدمات بایننس را می‌دهد و افراد علاوه بر استفاده از وب‌سایت صرافی بایننس می‌توانند از این برنامه‌ها برای ترید استفاده کنند.

دریافت برنامه بایننس از وب‌سایت بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

شناسه بایننس چیست؟

هر حساب در بایننس دارای یک شناسه منحصر به فرد به نام بایننس آیدی است که برای شناسایی حساب‌ها و انجام اقدامات مرتبط با آن‌ها تعریف می‌شود.

بایننس آیدی همانند گوگل و فیس‌بوک عمل می‌‌کند و زمانی که کاربر بر روی گزینه ورود به بایننس کلیک می‌کند، مراحل هدایت کاربر به بایننس انجام می‌شود.

در این فرآیند بایننس آیدی کاربران را از برنامه‌ شخص ثالث مطلع می‌کند و برای ادامه تایید کاربران را دریافت می‌کند. برای مثال در صورتی که برنامه شخص ثالثی بخواهد آدرس ایمیل کاربران را مشاهده کند، کاربر می‌‌تواند دسترسی مربوطه را محدود کند.

توجه به این نکته ضروری است که برای ورود به برنامه‌های شخص ثالث، مشاهده گزینه مربوط به ورود به برنامه با بایننس نشان‌دهنده مالکیت بایننس یا وابسته بودن بایننس به آن برنامه نیست. بنابراین همواره لازم است تا قبل از ورود به این برنامه‌ها با شناسه بایننس این برنامه‌ها را بررسی کنید.

کیف پول بایننس چیست؟

کیف پول Binance Web3، یکی از بخش‌های مهم و جدانشدنی از اپلیکیشن بایننس است که علاوه بر انجام خدمات مربوط به کیف پول ارز دیجیتال، امکانات مناسبی را برای تعامل با حوزه مالی غیرمتمرکز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با استفاده از کیف پول Binance Web3، این امکان برای کاربران فراهم می‌شود تا بتوانند با فضای بلاک‌چین و برنامه‌های غیرمتمرکز مربوطه بهتر ارتباط برقرار کنند. این کیف پول راهی ایمن و کارآمد را برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این کیف پول افراد می‌توانند در شبکه‌های مختلف بلاک‌چینی تبادل توکن انجام دهند، از دارایی‌های دیجیتال خود کسب سود کنند و فعالیت‌های قابل توجه دیگری را در بسترهای غیرمتمرکز انجام دهند.

ترید در صرافی ارز دیجیتال بایننس

همانند صرافی‌های رمزارزی دیگر افرادی که در این صرافی ثبت‌نام می‌کنند این امکان را دارند تا رمزارزهای متنوعی که در این صرافی پشتیبانی می‌شود را معامله کنند. صرافی بایننس به توسعه‌دهندگان توکن این امکان را می‌دهد تا بتوانند توکن خود را در این صرافی فهرست کنند و آن را برای معامله به تریدرها عرضه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه مدیریت ترید در بازارهای مالی می‌توانید فیلم آموزش مدیریت حرفه ای ترید در بازار سرمایه فرادرس را مشاهده کنید.

بنابراین شرکت‌هایی که بر روی شبکه‌های غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند، می‌توانند از طریق فرآیند «عرضه اولیه توکن» (Initial Coin Offerings | ICO) با عرضه توکن‌های بومی پروژه مربوطه منابع مالی لازم برای گسترش پروژه رمزارزی خود را تامین کنند. صرافی بایننس توسط کاربران زیادی برای انجام معامله یا کسب نقدینگی لازم برای گسترش پروژه‌های رمزارزی استفاده می‌شود.

تصویری نمادین از نوسانات قیمت در گوشی همراه - بایننس چیست

برای انجام معامله در صرافی بایننس در ابتدا لازم است تا افراد مراحل احراز هویت را در این صرافی کامل کنند. با کامل شدن مراحل احراز هویت و ثبت‌نام در این صرافی کاربران می‌توانند با شارژ کردن کیف پول خود در این صرافی نسبت به انجام معاملات در صرافی بایننس اقدام کنند.

صرافی بایننس از چهار نوع ثبت سفارش که در فهرست زیر مشاهده می‌کنید، در پلتفرم معاملاتی خود پشتیبانی می‌کند.

  • سفارش مارکت: سفارش مارکت در بهترین قیمت موجود در بازار انجام می‌شود. در این سفارش کاربر تنها مقدار رمزارز را برای خرید یا فروش مشخص می‌کند و پلتفرم سفارش را در قیمت لحظه‌ای مارکت انجام می‌دهد.
  • سفارش لیمیت: سفارش لیمیت در قیمتی که تریدر آن را تعیین می‌کند در پلتفرم مربوطه انجام می‌شود.
  • سفارش استاپ لیمیت: سفارش استاپ لیمیت تنها زمانی به یک سفارش معتبر تبدیل می‌شود که قیمت بازار به قیمت تعیین شده توسط مشتری به‌نام قیمت استاپ برسد. در این حالت زمانی که قیمت مارکت به قیمت استاپ برسد، این سفارش به سفارش لیمیت تبدیل می‌شود و در محدوده قیمتی تعیین شده در بازار مربوطه انجام می‌شود.
  • سفارش OCO: این سفارش از دو سفارش تشکیل شده است که با اجرای یکی از آن‌ها دیگری به‌طور خودکار کنسل می‌شود.
محل ثبت سفارش‌ها در صرافی بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

صرافی بایننس برای بازار مشتقه ارز دیجیتال نیز از سفارشات زیر پشتیبانی می‌کند.

خدمات متنوع صرافی بایننس چیست؟

علاوه بر خدماتی که صرافی بایننس برای انجام ترید در اختیار کاربران قرار می‌دهد، افراد می‌توانند از خدمات متنوع دیگری که این صرافی به کاربران ارائه می‌دهد نیز در پلتفرم مربوطه استفاده کنند. در ادامه به برخی از این خدمات اشاره می‌کنیم و توضیحات مختصری درباره آن‌ها ارائه می‌کنیم.

کسب سود از سپرده‌گذاری رمزارزی

یکی از خدماتی که صرافی بایننس به کاربران خود ارائه می‌کند، امکان سپرده‌گذاری رمزارزی در این صرافی برای کسب سود است. این فرآیند که به آن استیکینگ نیز می‌گویند به این طریق انجام می‌شود که کاربران می‌توانند با سپردن مقدار مشخصی از رمزارز موردنظر در پلتفرم مربوط به این صرافی برای مدت مشخصی، از سود مربوط به این سپرده‌‌گذاری بهره‌مند شوند.

خدمات وام دهی بایننس

خدمات وام‌دهی بایننس این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند برای انجام معاملات در بازارهای اسپاپ و فیوچرز از این صرافی وام بگیرند. این خدمات که در شرایط و بازه‌های بازپرداخت متفاوتی برای کاربران فراهم شده است دارای بهره مشخصی است که با توجه به خصوصیات وام موردنظر از آن‌ها دریافت می‌شود. علاوه بر این بایننس کارت نوعی ویزا کارت اعتباری است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با تبدیل ارز دیجیتال مربوطه به ارز فیات از آن برای خرید یا استفاده از دیگر خدمات استفاده کنند.

استخر هوشمند

از دیگر خدماتی که صرافی بایننس در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد امکان استفاده از استخر هوشمند برای استخراج ارزهای دیجیتال است. این خدمات به‌گونه‌ای ارائه می‌شود که کاربران می‌توانند برای افزایش میزان سودآوری خود ارزهای دیجیتال مختلفی را برای این منظور انتخاب کنند. علاوه بر این خدمات مربوط به حوزه پرداخت این صرافی کاربران را قادر می‌کند تا بتوانند پرداخت‌های کریپتویی متنوعی را برای خرید بدون کارمزد انجام دهند.

خدمات مربوط به توسعه پروژه رمزارزی

صرافی بایننس با راه‌اندازی بخشی به‌نام آزمایشگاه بایننس این امکان را به توسعه‌دهندگان پروژه‌های رمزارزی می‌دهد تا بتوانند توکن‌های مربوطه را در این صرافی فهرست کنند. برای این منظور این صرافی حمایت‌های لازم را برای پشتیبانی فنی و مالی قبل از مرحله عرضه اولیه این توکن‌ها در صرافی مربوطه انجام می‌دهد.

برای این منظور صرافی بایننس وب‌سایتی به‌نام لانچ پد «+» را راه‌اندازی کرده است که در آن پروژه‌های جدید رمزارزی می‌توانند توکن خود را در بازار عرضه کنند. لازم به ذکر است از جولای ۲۰۲۳ بیش از ۷۰ پروژه از این طریق فهرست شده است.

تصویری از صفحه نخست لانچ پد بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

بایننس کوین چیست؟

«بایننس کوین» (BNB) توکن بومی صرافی بایننس است که برای تسهیل انجام معاملات در این صرافی ایجاد شده است. این کوین در جولای ۲۰۱۷ در عرضه اولیه توکن در صرافی راه‌اندازی شد. از مجموع کل عرضه این توکن ۲۰ میلیون به سرمایه‌گذاران اولیه، ۸۰ میلیون به تیم توسعه‌دهنده و باقی‌مانده ۱۰۰ میلیون توکن مربوطه به شرکت‌ کنندگان در عرضه اولیه توکن واگذار شد.

حدود نیمی از سرمایه جمع‌آوری شده در فرآیند عرضه اولیه توکن برای بازاریابی و برندسازی هزینه شد و تقریبا یک سوم از این سرمایه نیز برای ارتقای اکوسیستم بایننس و ساخت پلتفرم بایننس اختصاص یافت. توکن بایننس در ابتدا در بلاک‌چین اتریوم توسعه پیدا کرد و دارای استانداردهای ERC 20 بود ولی در سال ۲۰۱۹ این توکن بر روی شبکه BNB راه‌اندازی شد.

آیا به بایننس می‌شود اطمینان کرد؟

بایننس یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که توسط میلیون‌ها نفر استفاده می‌‌شود. صرافی بایننس به‌عنوان واسطه‌ای بین تریدرها و کاربران عمل می‌کند و امکان انجام تراکنش‌های موردنظر را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

اما همان‌طور که برای استفاده از هر صرافی دیگری نیاز است تا میزان امنیت صرافی بررسی شود، در مورد بایننس نیز در ابتدا افراد نیاز دارند تا تحقیقات خود را انجام دهند.

بنابراین با وجود استفاده افراد زیادی از این صرافی نمی‌توان به‌طور کامل ریسک فعالیت در این صرافی را نادیده گرفت و این صرافی همانند دیگر صرافی‌ها می‌‌تواند در معرض حمله هکرها قرار گیرد. برای مثال در سال ۲۰۲۲ این صرافی توسط هکرها مورد حمله قرار گرفت و ۵۷۰ میلیون دلار از دارایی BNB به سرقت رفت.

آموزش نحوه ترید در صرافی بایننس

در ابتدا لازم به ذکر است که صرافی بایننس خدمات خود را به ایران و برخی دیگر از کشورها ارائه نمی‌دهد، با وجود این برخی از افراد با استفاده از روش‌هایی که توصیه نمی‌شود، اقدام به احراز هویت و استفاده از این صرافی می‌کنند. با توجه به اینکه نحوه ترید و استفاده از خدمات صرافی بایننس مشابه با صرافی‌های دیگر است، بنابراین در ادامه برای آشنایی علاقه‌مندان به ترید در صرافی‌های خارجی نحوه ترید در بازار اسپات در این صرافی را مطابق با راهنمای مربوط به این صرافی برای شما شرح می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شناسایی و سرمایه‌گذاری بر روی توکن‌های مستعد رشد در صرافی‌های رمزارزی همانند بایننس می‌توانید فیلم آموزش شناسایی توکن های ارز دیجیتال با رشد بالا در سرمایه گذاری فرادرس را مشاهده کنید.

بازار اسپات صرافی بایننس چیست؟

بازار اسپات ارز دیجیتال اولین بازاری است که بیشتر تریدرهای رمزارزی در زمان ورود به بازار کریپتو از آن استفاده می‌کنند. در بازار اسپات بایننس افراد می‌توانند به‌راحتی با استفاده از انواع سفارشات موجود نسبت به خرید و فروش رمزارز مربوطه اقدام کنند. با توجه به حجم بالای معاملات در پلتفرم صرافی بایننس و تنوع ارزهای دیجیتال در این بازار افراد می‌توانند به‌راحتی در بازار اسپات بایننس معامله کنند. در این قسمت آموختیم که بازار اسپات در صرافی بایننس چیست و توضیحاتی درباره آن ارائه کردیم. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که معاملات اسپات بایننس چیست و آن‌ را شرح می‌دهیم.

معاملات اسپات بایننس چیست؟

معاملات اسپات یکی از انواع معاملات در بازارهای مالی است که در آن معاملات به‌طور آنی و بدون استفاده از هیچ اهرمی انجام می‌شود. معاملات اسپاپ در بازارهای ارز دیجیتال، سهام، بورس کالا، فارکس و بازارهای دیگر وجود دارد. معاملات اسپات بایننس همانند معاملات اسپات در صرافی‌های دیگر به‌طور مستقیم بین معامله‌گران انجام می‌شود و توسط صرافی مربوطه همانند بایننس تسهیل می‌شود.

تصویری نمادین از صرافی ارز دیجیتال - بایننس چیست

تفاوت بازارهای اسپات و فیوچرز بایننس چیست؟

در بازار اسپات انجام معاملات به‌طور آنی و کوتاه‌مدت و تحویل فوری انجام می‌شود اما در بازار آتی ارزهای دیجیتال بایننس قراردادهای آتی معامله می‌شوند که در آن‌ها تحویل در تاریخ آتی تعیین می‌شود. از سویی دیگر در معاملات اسپات انجام معاملات بر اساس قیمتی که بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود در بازار مربوطه انجام می‌شود ولی در بازار فیوچرز قراردادهای آتی بر مبنای توافق بین خریداران و فروشندگان معامله می‌شوند.

تفاوت ترید اسپات و مارجین بایننس چیست؟

در ترید اسپات افراد با موجودی خود در صرافی دارایی را خریداری می‌کنند و به‌طور آنی آن را تحویل می‌گیرند. در حالیکه در ترید مارجین افراد با استفاده از سرمایه‌ای که از صرافی قرض گرفته‌اند می‌توانند معاملات بزرگتری انجام دهند. به عبارت دیگر در ترید مارجین قسمتی از انجام معاملات توسط سرمایه صرافی انجام می‌شود.

این موضوع باعث می‌شود تا سود و زیان احتمالی در معامله مربوطه افزایش پیدا کند. بنابراین با وجود افزایش سود احتمالی در انجام معاملات مارجین در صرافی بایننس در صورت عدم موفقیت در معاملات میزان ریسک و ضرر احتمالی نیز افزایش پیدا می‌کند.

نحوه ترید در بایننس چیست؟

برای اینکه افراد بتوانند در بایننس ترید کنند، نیاز دارند تا نحوه ثبت سفارش خرید یا فروش را در این صرافی یاد بگیرند. با توجه به اینکه بازار اسپات اولین بازاری است که تریدرها می‌توانند در آن نسبت به ترید اقدام کنند، بنابراین در ادامه با مثالی نحوه ورود و استفاده از پلتفرم معاملاتی صرافی بایننس را برای بازار اسپات شرح می‌دهیم و نحوه خرید بیت کوین با سفارش لیمیت و نحوه فروش و تبدیل آن را به تتر با استفاده از سفارش مارکت شرح می‌دهیم.

ورود به بازار اسپات بایننس

برای ورود به بازار اسپات بایننس پس از ورود به صرافی از قسمت مربوط به ترید همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، گزینه مربوط به اسپات را انتخاب می‌‌کنیم.

ورود به بازار اسپات بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

پس از انتخاب گزینه مربوط به انجام معاملات اسپات از قسمت مربوطه، در پنجره‌ای که در ادامه باز می‌شود، به قسمت مربوط به انجام معاملات هدایت می‌شوید. همان‌طور که در قسمت سمت چپ تصویر مشاهده می‌کنید، سفارشات فروش با رنگ قرمز و سفارشات خرید با رنگ سبز نشان داده شده‌اند.

پلتفرم معاملاتی صرافی بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

در قسمت وسط تصویر نمودار جفت رمزارز قابل معامله در این صرافی را در بازار اسپات مشاهده می‌کنید. در این مثال این نمودار مربوط به جفت رمزارز BTC/USDT است که نوسانات قیمتی آن‌ها را می‌توانید بررسی کنید. لازم به ذکر است که USDT نوعی استیبل کوین است که قیمت آن همواره ثابت و تقریبا برابر با یک دلار است.

با توجه به این موضوع تریدرها می‌توانند برای نوسان‌گیری در ارزهای دیجیتال از این استیبل کوین استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه نوسان‌گیری در ارزهای دیجیتال می‌توانید مطلب آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال را از مجله فرادرس مطالعه کنند.

در بخش سمت راست تصویر بالا تریدرها می‌توانند در قسمت جستجو جفت رمزارزهای موجود در این صرافی برای انجام معامله را انتخاب کنند.

نمودار قیمت در پلتفرم صرافی بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

در قسمت پایین نمودار قیمت، تریدرها می‌توانند سفارشات خرید و فروش خود را برای جفت رمزارز انتخابی انجام دهند. در این مثال با توجه به انتخاب جفت رمزارز BTC/USDT تریدرها می‌توانند در قسمت خرید با استفاده از تتر موجود در کیف پول اسپات خود در صرافی بایننس، بیت کوین خریداری کنند. در قسمت فروش نیز برای این جفت رمزارز تریدرها می‌توانند با توجه به میزان بیت کوین موجود در کیف پول خود، آن را به تتر تبدیل کنند.

قسمت ثبت سفارش خرید و فروش در پلتفرم معاملاتی بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

خرید بیت کوین در صرافی بایننس

برای خرید بیت کوین با تتر در ابتدا نیاز است تا نوع سفارش خود را در صرافی بایننس مشخص کنید. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید انواع سفارشات لیمیت، مارکت و استاپ لیمیت را برای خرید بیت کوین می‌توانید استفاده کنید. در این مثال می‌خواهیم با استفاده از سفارش لیمیت نحوه خرید بیت کوین در صرافی بایننس را آموزش دهیم.

لازم به ذکر است با انتخاب سفارش لیمیت تریدرها می‌توانند قیمتی که قصد خرید بیت کوین را دارند، در پلتفرم مربوطه مشخص کنند. اما در سفارش مارکت تنها مقدار را تریدرها مشخص می‌کنند و معامله در قیمت لحظه‌ای موجود در بازار انجام می‌شود.

انواع سفارشات در صرافی بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

برای خرید بیت کوین با استفاده از سفارش محدود تریدرها می‌بایست گزینه لیمیت را از میان انواع سفارشات موجود در این صرافی انتخاب کنند و در ادامه در قسمت‌های مربوطه قیمت و مقدار بیت کوین را برای خرید مشخص کنند. برای مثال همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید مقدار ۰/۰۰۱ بیت کوین در قیمت ۳۹۹۶۰ تتر انتخاب شده است. پس از انتخاب مقادیر مربوطه با کلیک بر روی گزینه خرید بیت کوین سفارش موردنظر ثبت می‌شود.

نحوه ثبت سفارش در صرافی بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

در این حالت پس از ثبت سفارش همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیان‌گر ثبت سفارش مربوطه است. علاوه بر این کاربران می‌توانند سفارش مربوط به خرید را در قسمت پایین پلتفرم معاملاتی نیز مشاهده کنند. مقدار و قیمت سفارش‌گذاری شده در این مثال را در داخل مستطیل قرمز در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. در سفارشات لیمیت زمانی که قیمت بیت کوین در بازار به قیمت سفارش مربوطه برسد، معامله موردنظر در صرافی بایننس انجام می‌شود.

مشاهده سفارشات باز در پلتفرم صرافی بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

فروش بیت کوین در صرافی بایننس

نحوه فروش بیت کوین در صرافی بایننس در روشی مشابه به خرید ‌آن قابل انجام است. در ادامه با مثالی نحوه فروش بیت کوین در ازای تتر را برای سفارش مارکت شرح می‌دهیم.

در ابتدا نوع ثبت سفارش را که در این مثال سفارش فروش مارکت است، از قسمت مربوطه انتخاب می‌کنیم. در ادامه با تعیین مقدار بیت کوین برای فروش گزینه Sell BTC را انتخاب می‌کنیم. در سفارش مارکت به این موضوع دقت کنید که قیمت فروش را صرافی با توجه به قیمت لحظه‌ای بازار انجام می‌دهد و کاربر در این نوع سفارش تنها می‌تواند مقدار را برای فروش مشخص کند.

فروش بیت کوین در صرافی بایننس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

در این مثال با توجه به اینکه سفارش مارکت انتخاب شده است، بنابراین بلافاصله بعد از ثبت سفارش، پیغام مربوط به پر شدن سفارش نیز همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در پلتفرم مربوطه نشان داده می‌شود.

پیغام مربوط به پر شدن سفارش
پیغام مربوط به پر شدن سفارش

نحوه مشاهده جزئیات سفارشات

کاربران می‌توانند تاریخچه سفارشات، انجام معاملات و جزئیات دیگر را در قسمت پایین پلتفرم معاملاتی مشاهده کنند.

نحوه مشاهده جزئیات سفارشات (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

از سویی دیگر تریدرها می‌توانند با استفاده از گزینه مربوط به اصلاح سفارش که در کنار مقدار و قیمت مربوط به سفارش قرار دارد، در صورت نیاز نسبت به اصلاح مقادیر مربوط در سفارش موردنظر اقدام کنند.

گزینه مربوط به اصلاح سفارش (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

علاوه بر این در صورتی که تریدرها تمایل به حذف سفارش یا سفارشات ثبت شده را داشته باشند، می‌توانند با انتخاب گزینه مربوطه به حذف، سفارش موردنظر یا کلیه سفارشات را حذف کنند.

کسب درآمد از بازار کریپتو با فرادرس

روش‌های متنوعی برای کسب درآمد از دنیای رمزارزها وجود دارد. برخی از این روش‌ها همانند شرکت در ایردراپ‌ها نیازی به سرمایه اولیه ندارند و برخی دیگر همانند استیکینگ و ترید ارزهای دیجیتال به سرمایه‌ اولیه نیاز دارند. برای اینکه افراد بتوانند با توجه به فرصت‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال از این بازار کسب سود کنند، در ابتدا نیاز دارند تا با مفاهیم اولیه در بازار کریپتو همانند بلاک‌چین، توکن، الگوریتم اجماع و دیگر مفاهیم کاربردی در این حوزه آشنا شوند.

صفحه نخست فیلم‌های آموزشی ارز های دیجیتال فرادرس
برای مشاهده مجموعه فیلم‌های آموزش ارزهای دیجیتال فرادرس، روی تصویر کلیک کنید.

این مفاهیم به افراد کمک می‌کند تا بتوانند پروژه‌های برتر در حوزه کریپتو را شناسایی کنند و با دنبال کردن فعالیت‌های آن‌ها علاوه بر شرکت در ایردراپ‌های احتمالی، از دیگر قابلیت‌های موجود در آن‌ها همانند امکان سپرده‌گذاری برای دریافت سود نیز استفاده کنند. با توجه به این موضوع فیلم‌های آموزشی متنوعی در فرادرس تهیه شده است که با مشاهده ‌‌آن‌ها می‌توانید اطلاعات مفیدی در حوزه کریپتو به‌دست آورید. در فهرست زیر لینک برخی از این آموزش‌ها را مشاهده می‌کنید.

برای مشاهده فیلم‌های آموزشی بیشتر در این حوزه می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

جمع‌بندی

در ابتدای این مطلب از مجله فرادرس به این موضوع پرداختیم که بایننس چیست و توضیحاتی درباره تاریخچه این صرافی ارائه کردیم. ترید در صرافی ارز دیجیتال بایننس را بیان کردیم و خدمات متنوع موجود در این صرافی را بیان کردیم. برای این منظور خدماتی نظیر کسب سود از سپرده‌گذاری رمزارزی، خدمات وام‌دهی، استخر هوشمند و خدمات مربوط به توسعه پروژه رمزارزی را شرح دادیم.

در ادامه به این موضوع پرداختیم که بایننس کوین چیست و نحوه ترید در صرافی بایننس را شرح دادیم. برای این منظور بازار اسپات در این صرافی را معرفی کردیم و درباره تفاوت‌ این بازار و معاملات فیوچرز و مارجین توضیحاتی را بیان کردیم. نحوه ترید در بایننس را شرح دادیم و در ادامه درباره ورود به بازار اسپات این صرافی توضیحاتی را ارائه کردیم. سپس خرید و فروش بیت کوین در صرافی بایننس را شرح دادیم و در پایان نیز درباره کسب درآمد از بازار کریپتو با فرادرس توضیحاتی را بیان کردیم.

سلب مسئولیت مطالب اقتصاد: این مطلب صرفاً‌ با هدف افزایش آگاهی عمومی در حوزه اقتصاد نوشته شده است. برای سرمایه‌گذاری،‌ تجارت و آگاهی دقیق از قوانین مربوط به آن‌ها، لازم است حتماً از دانش و مشاوره افراد متخصص کمک گرفته شود. دقت داشته باشید که قوانین بازار سرمایه و قوانین تجاری و اقتصادی کشور، همواره در حال تغییر هستند و بر همین اساس، ممکن است برخی موارد ذکر شده در این مطلب، دیگر صحت نداشته باشند. مسئولیت هر گونه بهره‌برداری از این نوشتار با هدف سرمایه‌گذاری، تجارت، کسب درآمد و غیره، بر عهده خود افراد بوده و مجله فرادرس هیچ مسئولیتی در این رابطه ندارد. برای اطلاعات بیشتر + اینجا کلیک کنید.
بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
InvestopediaBinance Academy
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *