هشت روش برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام

۴۶۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ آذر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
هشت روش برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام

استوری‌های اینستاگرام ابزاری عالی برای تعامل با دوستان، اعضای خانواده و فالوئرهای شما به حساب می‌آیند. برای اینکه جامعه فالوئرهای شما متشکل از کاربرانی فعال‌تر باشد، یکی از بهترین رویکردها این است که ترفندهای افزایش بازدید استوری اینستاگرام را به کار ببندید.

اگر میزان بازدید از استوری‌های شما کاهش یافته برای مدتی نسبتا طولانی یکسان باقی مانده، در ادامه این مقاله به ۸ ترفندی می‌پردازیم که می‌توانید از آن‌ها برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام خود بهره بگیرید. به مطالعه مطلب ادامه دهید.

اگر جدای از بحث افزایش بازدید، تمایل دارید دیگر قابلیت‌ها و امکانات اینستاگرام را نیز یاد بگیرید، توصیه می‌کنیم به مطلب آموزش اینستاگرام مجله فرادرس که به صورت کامل قابلیت‌ها و تنظیمات مختلف این شبکه اجتماعی را توضیح داده است رجوع کنی

استفاده از هشتگ‌های مناسب

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

این یک حقیقت است که هشتگ‌ها ابزاری کارآمد برای افزایش میزان بازدید پست‌ها و دستیابی به مخاطبان تازه به حساب می‌آیند. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید از همین ابزار ارزشمند درون استوری‌های اینستاگرامی خود نیز استفاده کنید و از اثرات معجزه‌آسای آن بهره‌مند شوید؟

با درنظرگیری تاکیدی که اینستاگرام بر استفاده از هشتگ‌ها دارد، اکنون زمان خوبی است که شروع به بهره‌گیری از آن‌ها درون استوری‌های خود نیز کنید. هشتگ‌های مرتبط و مناسب با سوژه می‌توانند به افزایش بازدید استوری اینستاگرام شما منجر شوند.

اگرچه اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که تنها ۱۰ هشتگ درون یک استوری قرار دهید، اما همین مقدار هم برای جلب توجه مخاطبان هدف کافی خواهد بود. در حال حاضر کاربران اینستاگرام قادر به فالو کردن هشتگ‌ها نیز هستند و بنابراین می‌توانید از این ابزار مهم برای دستیابی به مخاطبانی فعال و ارزشمند بهره بگیرید.

اگر نمی‌خواهید فالوئرهای خود را با انوع و اقسام هشتگ‌ها بمباران کنید، می‌توانید سایز فونت هشتگ‌ها را کاهش داده و آن‌ها را زیر یک استیکر پنهان کنید.

تگ کردن لوکیشن

استفاده از تگ لوکیشن هم یک راه موثر دیگر برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام و به دست آوردن مخاطبان تازه است. با این کار، افزاد حاضر در لوکیشن تگ شده می‌توانند استوری‌های شما را ببینند و در نتیجه بازدید بیشتری از سوی مخاطبانی گسترده‌تر به دست خواهید آورد.

وقتی یک کاربر به جستجو برای لوکیشنی خاص در اینستاگرام می‌پردازد، می‌تواند ببیند که کدام یک از کاربران دیگر اینستاگرام به انتشار پست راجع به همان لوکیشن پرداخته‌اند. همینطور که اینستاگرام به نمایش محتوای تولید کاربران درباره نقاط مختلف جهان ادامه می‌دهد، استوری شما شانس بیشتری برای قرار گرفتن در مقابل چشمان تازه خواهد داشت.

پاسخ دادن به پیام‌ها

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

گاهی از اوقات فالوئرها در پاسخ به استوری‌هایی که منتشر کرده‌اید، پیامی برای شما ارسال می‌کنند. در واقع آن‌ها به جای اینکه استوری شما را صرفا تماشا کنند و فورا به سراغ استوری نفر بعدی بروند، برای ریپلای زدن به محتوای شما وقت گذاشته‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید از آن‌ها به خاطر این کار تشکر کنید، بهتر است به پیام‌ها پاسخ دهید.

چنین کاری شاید در نگاه شما جزئی و بی‌اهمیت باشد، اما به طور یقین برای کسی که به استوری شما واکنش نشان داده اهمیت فراوان دارد. پاسخ شما نخستین گام برای ایجاد مکالمه‌ای تازه میان شما و فالوئرتان خواهد بود. این یعنی شما تعاملی تازه را آغاز کرده‌اید که می‌تواند برای مدتی بسیار طولانی ادامه پیدا کند.

به یاد داشته باشید که تعامل یا اصطلاحا انگیجمنت نقشی اساسی در جلب توجه مخاطبان ایفا می‌کند. از سوی دیگر، آن‌ها در آینده تمایل بیشتری به مشاهده استوری‌های شما نشان خواهند داد.

هایلایت کردن بهترین استوری‌ها

استوری اینستاگرامی شما عمری معادل تنها ۲۴ ساعت دارد و بنابراین هرکسی که در این برهه اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز نکرده باشد، شانس مشاهده آن را برای همیشه از دست می‌دهد. اما چه می‌شود اگر بتوانیم استوری‌های خود را برای مدت‌زمانی نامحدود در معرض دید قرار دهیم؟ به این ترتیب قطعا محتوای شما بازدید بیشتری خواهد داشت.

برای دستیابی به این مهم می‌توانید به سراغ قابلیت Hightlight بروید. این قابلیت باعث می‌شود استوری‌های منتخب شما در نقطه‌ای مشخص از پروفایل به نمایش درآیند و این رویه آنقدر ادامه می‌یابد تا خود شما تصمیم به حذف آن‌ها بگیرید. در نتیجه، فالوئرهای شما می‌توانند در هر زمانی استوری‌ها را مشاهده کنند و این روشی عالی برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام خواهد بود.

محل قرارگیری بخش هایلایت، درست زیر بخش بیو اینستاگرام است. بنابراین هرکسی که سری به پروفایل شما می‌زند فورا به آن توجه نشان می‌دهد و به احتمال فراوان، به مشاهده بهترین استوری‌های شما نیز ترغیب خواهد شد.

انتشار استوری‌ها در زمان‌های درست

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

به عنوان کسی که افزایش بازدید استوری اینستاگرام را حسابی جدی گرفته است، باخبر بودن از بهترین زمان‌های ممکن برای انتشار محتوا در این شبکه اجتماعی باید اصلی‌ترین هدفی باشد که دنبال می‌کنید. وقتی شما استوری‌های خود را در زمانی منتشر می‌کنید که بیشترین شمار فالوئرها فعال هستند، شانس بالاتری برای دستیابی به بازدید بیشتر خواهید داشت.

به صورت معمول، ساعت ۹ صبح الی ۴ عصر روزهای پایانی هفته، بهترین زمان برای دستیابی به بیشترین بازدید ممکن به حساب می‌آید. با این همه، شرایط ممکن است بسته به منطقه زمانی فالوئرهای شما یا عادات آن‌ها هنگام استفاده از اینستاگرام متفاوت باشد.

احتمالا همیشه نتوانید استوری‌های خود را در بهترین زمان ممکن پست کنید. در چنین شرایطی، صرفا لازم است به حصول اطمینان از این بپردازید که استوری‌های خود را در بدترین زمان منتشر نمی‌کنید. برای دستیابی به بیشترین اثرگذاری، لازم است به آنالیز فعالیت‌های مخاطبان خود بپردازید تا بهترین و بدترین زمان‌ها برای انتشار پست شناسایی شود.

منشن کردن فالوئرهای وفادار

اگر در استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام تازه‌کار هستید و نمی‌دانید که می‌توانید دیگران را در استوری‌های خود تگ یا منشن کنید، این ترفند به صورت خاص برای شما نوشته شده. منشن کردن دوستان و فالوئرها درون استوری‌ها، یک راه مطمئن برای دستیابی به آمار بازدید بالاتر است.

برای مثال هنگامی که یک استوری راجع به گربه همسایه منتشر می‌کنید، می‌توانید به تگ کردن آن دوست اینستاگرامی خود بپردازید که عاشق گربه‌ها یا حیوانات به صورت کل است. در هر استوری می‌توان تا سقف ۱۰ نفر را تگ کرد.

به محض تگ شدن، طرف مقابل نوتیفیکیشنی یا اعلانی مخصوص دریافت کرده و قادر به افزودن محتوای شما به استوری خود خواهد بود. وقتی دوست‌تان استوری‌های شما را به اشتراک می‌گذارد، فالوئرهای او نیز استوری را مشاهده خواهند کرد. بسیاری از آن‌ها ممکن است سری به پروفایل شما بزنند و در نهایت تبدیل به فالوئری تازه شوند.

با این همه نباید شروع به تگ کردن دسته‌جمعی کاربران در تک‌تک استوری‌های خود کنید. چنین کاری اسپم به حساب آمده و می‌تواند پیامدهایی معکوس به همراه داشته باشد.

انتشار مداوم استوری

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

آیا شما به صورت روزانه تنها یک استوری در حساب اینستاگرام خود منتشر می‌کنید یا محتوای خود را به صورت گاه و بی‌گاه و زمانی که آسان‌تر است با مخاطبان به اشتراک می‌گذارید؟ در هر دو صورت رویکردی اشتباه در پیش گرفته‌اید و شانس دستیابی به مخاطبان تازه را از خود سلب کرده‌اید. شاید این موضوع برای شما غافلگیرکننده باشد، اما دفعات انتشار پست و استوری در اینستاگرام، نقشی اساسسی در افزایش بازدیدها ایفا می‌کند.

بنابر الگوریتم اینستاگرام، هرچه استوری‌های بیشتری منتشر کنید بهتر است. هر کاربری در صفحه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام قادر به مشاهده استوری‌های تنها چهار کاربر است. بنابراین باید به صورت مداوم به انتشار استوری‌ها مشغول باشید تا یکی از آن چهار جایگاه مهم را به دست آورید. انتشار فعالانه استوری‌ها با فواصل زمانی مشخص باعث می‌شود بیشترین شانس ممکن را برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام و به دست آوردن مخاطبان تازه داشته باشید.

انتشار استوری‌های قابل اشتراک‌گذاری

با ترغیب فالوئرها به اشتراک‌گذاری استوری‌های شما در پروفایل خودشان نیز می‌توانید به آمار بازدید بالاتری دست پیدا کنید. انتشار استوری‌های قابل اشتراک‌گذاری هم بهترین رویکرد ممکن برای انجام چنین کاری خواهد بود. استوری شما می‌تواند یک کارت نقل قول باشد، یک بازی «این یا آن» یا یک نظرسنجی. اصلی‌ترین نکته این است که استوری شما باید جذاب، درگیرکننده و راجع به چیزی باشد که هرکسی می‌تواند با آن ارتباط بگیرد.

افزون نام کاربری شما در اینستاگرام به استوری‌ها هم ایده خوبی است و زمانی به کار می‌آید که یک نفر بعد از اشتراک‌گذاری محتوا، شما را تگ نکرده باشد. همینطور که افراد بیشتری استوری‌های شما را به اشتراک می‌گذارند، شاهد افزایش هرچه بیشتر آمار بازدیدها خواهید بود و از سوی دیگر می‌توانید منتظر به دست آوردن فالوئرها تازه باشید.

حالا که با این ترفندهای موثر برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام آشنا شده‌اید، زمانش رسیده که آن‌ها را امتحان کنید. تردیدی نداشته باشید که تمام روش‌های بالا به شما کمک می‌کنند استوری‌ها را مقابل چشم افراد بیشتری قرار دهید و از سوی دیگر، لیست فالوئرهای خود را بلندبالاتر از همیشه کنید.

بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Make Use of
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *