اسکرین تایم در آیفون کجاست و چیست؟ — راهنمای تصویری

۲۷۰۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
اسکرین تایم در آیفون کجاست و چیست؟ — راهنمای تصویری

مردم عاشق موبایل‌های آیفون خود هستند. اما هرچقدر هم که عاشق دستگاه گران‌قیمت خود باشیم، گاهی از اوقات از مدت‌زمانی که صرف استفاده از آن می‌کنیم شرم‌زده می‌شویم. خبر خوب این است که اپل ابزارهایی برای پایش مدت زمان استفاده از موبایل‌های خود در اختیار کاربران قرار داده است و با استفاده از آن می‌توانید متوجه شوید در هر روز برای چه میزان به نمایشگر دستگاه خیره بوده‌اید. تنظیمات اسکرین تایم در آیفون اطلاعاتی ارزشمند راجع به عادات شما به همراه می‌آورند و می‌توانند به شما در دستیابی به عادات تازه و سالم یاری برسانند. به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا به شما بگوییم چطور می‌توانید تنظیمات اسکرین تایم در آیفون را بیابید. در عین حال لازم است یادآور شویم که اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید پیش از این در مورد اینکه اسکرین تایم در اندروید کجاست و چیست نیز در مطلبی جداگانه توضیح داده‌ایم.

چطور اسکرین تایم در آیفون را بررسی کنیم؟

برای بررسی اسکرین تایم در آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. پیش از هر چیز، اپلیکیشن Settings یا همان تنظیمات را از صفحه اصلی آیفون خود به اجرا در آورید.

اسکرین تایم در آیفون

۲. حالا به سراغ گزینه‌ای بروید که Screen Time نام گرفته است.

اسکرین تایم در آیفون

۳. قبل از اینکه قادر به استفاده از این ابزار باشید، باید اسکرین تایم را روشن کنید. بنابراین روی گزینه Turn On Screen Time بزنید تا کار ادامه پیدا کند.

اسکرین تایم در آیفون

۴. یک پنجره پاپ‌آپ به نمایش درمی‌آید که حاوی اطلاعاتی است راجع به اینکه با ابزار Screen Time می‌توان چه کارهایی کرد. روی گزینه Continue بزنید.

اسکرین تایم در آیفون

۵. بعد از این باید تعیین کنید که آیا دستگاه آیفون متعلق به خودتان است یا فرزندتان. برای این راهنما، تمرکز را بر بررسی اسکرین تایم در آیفون خود شما می‌گذاریم.

اسکرین تایم در آیفون

۶. میزان مدت‌زمان استفاده از دستگاه یا همان اسکرین تایم تنها زمانی پایش می‌شود که قابلیت مورد نظر را فعال کرده باشید. بنابراین به محض روشن کردن آن قادر به بررسی اطلاعات پیشین خود نیستید. اما بعد از گذشت اندکی زمان و استفاده نسبی از دستگاه می‌توانید داده‌های جمع‌آوری شده را در قالب یک نمودار تماشا کنید. برای کسب اطلاعات و جزییات هرچه بیشتر نیز روی گزینه See All Activity بزنید.

اسکرین تایم در آیفون

۷. در صفحه جدید که باز می‌شود، می‌توانید ببینید بیشترین میزان از وقت شما صرف کار با کدام اپلیکیشن‌ها شده است.

اسکرین تایم در آیفون

و به همین سادگی کار تمام است. اسکرین تایم در آیفون ابزاری آسان و دسترس‌پذیر برای بررسی این است که چطور با موبایل هوشمند خود تعامل می‌کنید. اعداد و ارقامی که در این بخش به نمایش درمی‌آید به احتمال زیاد برای شما غافلگیرکننده باشد و به کمک آن‌ها قادر به ایجاد عادات تازه و سالم‌تر برای خود خواهید بود.

بر اساس رای ۲۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
How To Geek
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *