بلاک کردن اس ام اس در اندروید — تصویری و مرحله به مرحله

۵۴۸۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
بلاک کردن اس ام اس در اندروید — تصویری و مرحله به مرحله

حضور در عصر دیجیتال مزایا و معایب خود را دارد. اینکه برای اولین بار، قادر خواهید بود به راحتی و از طریق پیام‌های متنی به دوستان و خانواده خود دسترسی پیدا کنید، می‌تواند از مزایای این حضور به حساب آید. اما نقطه ضعف آن این است که مادامی که کسی شماره شما را داشته باشد، هر کس دیگری، از اشخاص متفرقه گرفته تا هرزنامه‌ها و کلاهبرداران واقعی نیز می‌توانند به شما دسترسی پیدا کنند. با این‌ حال، اگر گوشی هوشمند اندرویدی دارید، چند راه برای بلاک کردن اس ام اس ناخواسته در گوشی خود دارید. در این مقاله به آموزش بلاک کردن اس ام اس در اندروید می‌پردازیم.

۱. نحوه بلاک کردن شماره‌های ناخواسته

اگر مایل هستید پیام‌های شماره‌ای خاص را بلاک کنید، می‌توانید از طریق برنامه Google Messages (+) این کار را انجام دهید.

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در برنامه Google Messages به منظور مکالمه با شماره‌ای که می‌خواهید آن را مسدود سازید، به قسمت پایین بروید و سپس روی آن شماره بزنید.
  • روی گزینه سه نقطه در نوار بالای سمت راست برنامه بزنید، سپس قسمت Details را انتخاب کنید.
  • اکنون گزینه‌ای را می‌بینید که حاوی عبارت Block & Report spam است. روی آن بزنید.
  • برنامه از شما می‌پرسد که آیا از بلاک کردن آن شماره خاص مطمئن هستید یا خیر. تصمیم خود را با زدن روی دکمه OK تأیید کنید.
  • شما همچنین می‌توانید آن شماره را به عنوان هرزنامه گزارش دهید. اگر تمایلی ندارید که این کار را انجام دهید، پیش از ادامه تیک گزینه Report spam را بردارید.
بلاک کردن اس ام اس در اندروید

پس از طی کردن این مراحل، شماره مورد نظر دیگر نمی‌تواند برای شما پیام ارسال کند. برخلاف آنچه در گوشی‌های سامسونگ یا آیفون یافت می‌شود، برنامه Google Contacts به شما اجازه بلاک کردن مخاطبان را نمی‌دهد، بنابراین چه شخص مد نظر کسی باشد که از نظر شما ناخوشایند است یا چه صرفا از شماره‌ای ناشناس پیام دریافت کرده باشید، این روشی است که با استفاده از آن قادر خواهید بود هر دو وضعیت را به صورت رسمی مدیریت کنید.

مورد ذکر شده همچنین به این معنی است که اگر شخصی چندین شماره تلفن داشته باشد، باید هر کدام از آن‌ها را به صورت جداگانه مسدود سازید. این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که اگر شماره شخصی را بلاک کنید، او نمی‌تواند با شما تماس بگیرد و هیچ راهی برای این وجود ندارد که صرفا دریافت پیام از سوی شماره مورد نظر را بلاک کنید.

نحوه مشاهده شماره‌های بلاک شده

اگر می‌خواهید ببینید چه تعدادی از مخاطبان خود را بلاک کرده‌اید و همین‌طور اگر مایل هستید بررسی کنید که آیا شخصی را تصادفا بلاک کرده‌اید یا خیر، می‌توانید این روش را نیز انجام دهید:

  • برنامه Google Messages را باز کنید و روی نماد سه نقطه در نوار بالای اپلیکیشن بزنید. بخش Spam & blocked را برگزینید.
  • در این قسمت قادر خواهید بود مکالمات شماره‌هایی که به‌عنوان هرزنامه و شماره‌های بلاک شده نشانه‌گذاری شده‌اند را ببینید.
  • دوباره روی نماد سه نقطه در بالای برنامه بزنید، سپس روی مخاطبان مسدود شده (Blocked Numbers) بزنید.
  • اکنون فهرستی از شماره‌هایی که تاکنون بلاک کرده‌اید را می‌بینید.
  • اگر می‌خواهید شماره‌ای را آنبلاک کنید روی علامت X در کنار آن بزنید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

۲. محافظت از هرزنامه را فعال کنید

اگر تمایلی ندارید که همه این مراحل یاد شده را به صورت دستی انجام دهید، این وظیفه را به عهده هوش مصنوعی Google بسپارید، چرا که قادر است تمام این کارهای دشوار را به خوبی انجام دهد. در این‌جا نحوه بلاک کردن پیام‌ها از طریق فعال کردن قابلیت محافظت خودکار از هرزنامه را در برنامه Google Messages توضیح می‌دهیم.

  • درون محیط Google Messages، روی نماد سه نقطه در قسمت بالای برنامه بزنید و گزینه Settings را برگزینید.
  • روی قسمت General بزنید تا تنظیمات عمومی اپلیکیشن را ببینید.
  • در پایان روی Spam protection بزنید و آن را فعال کنید.
بلاک کردن اس ام اس در اندروید

به طور کلی، در بسیاری از گوشی‌ها، ممکن است متوجه این موضوع شوید که این گرینه از قبل فعال شده؛ درست مانند فیلترهای اسپم خودکار در برنامه‌هایی مانند Gmail و Google که همیشه وظایف خود را در پس‌زمینه انجام می‌دهند. با این حال، ممکن است در برخی گوشی‌ها غیرفعال و همچنین به طور تصادفی خاموش شده باشد.

۳. برنامه‌ای شخص ثالث دانلود کنید

در حالی که سیستم امنیتی موجود در Google در حال حاضر بسیار قدرتمند است و می‌تواند هرزنامه‌ها یا شماره‌های بدخواهانه را با موفقیت شناسایی و نشانه‌گذاری کند، همچنان ممکن است در معرض دریافت پیام از شماره‌های ناخواسته باشید. با افزودن یک لایه محافظتی اضافی و شخص ثالث می‌توان وقوع این اتفاقات را کاهش داد.

برای این کار اپلیکیشن‌های مختلفی در فروشگاه Google Play موجود است، از جمله برنامه‌های معروف مانند Spam Blocker برای اندروید (Key Messages سابق +)، Call & SMS Blocker (AntiNuisance سابق +) و البته برنامه مورد علاقه بیشتر کاربران یعنی Truecaller (+).

برنامه‌های ذکر شده میلیون‌ها بار در پلی استور دانلود شده‌اند. این برنامه‌ها نه‌تنها به شما توانایی بلاک کردن اس ام اس در اندروید را می‌دهند، بلکه با بهره‌مندی از آن‌ها می‌توانید انواع ویژگی‌های اضافی مانند ضبط تماس، پشتیبان‌گیری تماس، مراجعه به دوربین و سایر موارد دیگر را نیز دریافت کنید. اما شاید مهم‌تر از هر چیزی عرضه این اپلیکیشن‌ها به صورت رایگان باشد.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

پنج راه برای بلاک کردن اس ام اس در گوشی سامسونگ

در ادامه مقاله از پنج راهی می‌گوییم که به کمک آن‌ها قادر به بلاک کردن اس ام اس در گوشی‌های شرکت سامسونگ خواهید بود.

۱.  ذخیره و بلاک کردن مخاطبان

این کار، راهی موثر برای بلاک کردن مخاطبان یا شماره‌هایی است که مکرراً به شما اس ام اس می‌دهند. با این روش قادر خواهید بود جزئیات شخص مد نظر یا شماره‌ای که مایل به بلاک آن هستید را در برنامه Contacts ذخیره و سپس از قابلیت‌های آن برای جلوگیری از ارسال اس ام اس استفاده کنید.

هنگامی که مشخصات شخص مورد نظر را در گوشی سامسونگ خود ذخیره کردید، در ادامه مراحل پایین را دنبال کنید:

  • شماره مورد نظر را در برنامه Samsung Contacts خود پیدا کنید.
  • کارت تماس را باز کنید.
  • روی زبانه More در گوشه پایین سمت راست بزنید.
  • بخش Block contact را برگزینید.
  • تأیید کنید که می‌خواهید مخاطب مورد نظر بلاک شود.

پس از انجام این مراحل، دیگر هیچ تماس یا پیامی از آن مخاطب و تمام شماره‌های مرتبط با آن دریافت نخواهید کرد. بنابراین اگر شخص یا مؤسسه‌ای که می‌خواهید بلاک کنید دارای چندین باشد، می‌توانید همه آن‌ها را در یک ورودی ذخیره کنید و با یک حرکت، جلوی برقراری تماس از سوی آن‌ها را بگیرید.

۲. بلاک کردن از برنامه Messages

در حالی که می‌توانید به شکلی پیشگیرانه شماره‌های ذخیره‌ شده در موبایل را از ارسال پیام از طریق برنامه مخاطبان مسدود کنید، اما انجام دادن همین کار برای پیام‌های هرزنامه‌ای که از شماره‌های ناشناس می‌آیند دشوارتر است. با این وجود، همچنان می‌توانید از طریق برنامه پیام‌های سامسونگ، این شماره‌ها را از ارسال دوباره پیامک منع کنید.

برای انجام این کار، باید برنامه را باز و پیام توهین آمیز یا آزاردهنده مورد نظر را پیدا کنید.

  • پیام هرزنامه را در برنامه پیام‌ها باز کنید.
  • اگر متن هرزنامه فقط یک پیام داشته باشد، گزینه Block number را در بالای صفحه خواهید دید.
  • روی آن بزنید تا یک پنجره تأیید ظاهر شود.
  • اگر مایل به حذف پیام هستید، حتماً گزینه Delete را برگزینید.
  • در نهایت گزینه Block را انتخاب کنید.
بلاک کردن اس ام اس در اندروید

این روش شماره تلفن مد نظر شما را بلاک می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که دیگر پیامی از آن دریافت نخواهید کرد. با این حال، اگر فرستنده چندین متن را به شماره شما ارسال کرده است، باید او را از بخش تنظیمات بلاک کنید.

  • پیام‌های هرزنامه را در برنامه پیام‌ها باز کنید.
  • روی نماد Settings در گوشه سمت راست بالای صفحه بزنید.
  • قسمت Block number را برگزینید.
  • برای حذف مکالمه، روی گزینه Delete conversation  بزنید.
  • در نهایت گزینه Block را انتخاب کنید.

هنگامی که این مراحل را انجام دادید، گوشی پیام‌هایی که شماره مرتبط با آن مکالمه می‌فرستد را رهگیری و بلاک می‌کند.

نحوه یافتن پیام های مسدود شده

حتی اگر شخصی را بلاک کرده باشید، ممکن است گاهی بخواهید پیام‌هایی که برایتان ارسال کرده است را ببینید. این امر به ویژه در صورتی صادق است که یکی از بستگان سمی خود را مسدود کرده باشید، اما باید هر از گاهی بررسی کنید که آیا او پیام مفیدی هم ارسال کرده است یا خیر.

برای انجام این کار، باید به اپلیکیشن Messages برگردید.

  • در صفحه اصلی برنامه، روی قسمت Settings بزنید.
  • بخش Settings را برگزینید.
  • قسمت Block numbers and spam را برگزینید.
  • سرانجام Blocked messages را انتخاب کنید.
بلاک کردن اس ام اس در اندروید

اگر گوشی هوشمند سامسونگ شما هر پیامی را بلاک کرده باشد، باید آن‌ها را در این قسمت ببینید.

۳. نحوه مسدود کردن تماس ها و پیام‌های هرز به صورت خودکار

اگر نمی‌خواهید به صورت دستی با هرزنامه‌ها مقابله کنید، می‌توانید از برنامه پیام‌های سامسونگ برای انجام این کار بهره ببرید. این برنامه از Hiya که یک موتور پیشرفته حفاظت در برابر هرزنامه است در راستای شناسایی و مسدود کردن تماس‌های ناخواسته استفاده می‌کند. اگرچه این برنامه به‌طور پیش‌فرض برای شناسایی پیام‌ها و تماس‌های ناخواسته فعال شده، اما می‌توانید از این ویژگی برای مسدود کردن کامل آن‌ها نیز بهره‌مند شوید.

جهت انجام این کار مراحل پایین را دنبال کنید:

  • در صفحه اصلی برنامه Messages، روی نماد Settings در گوشه بالا سمت راست بزنید.
  • بخش Settings را برگزینید.
  • روی گزینه Block numbers and spam بزنید.
  • در منوی فرعی، روی نوار Block spam and scam calls ضربه بزنید.
  • در زیر منو، روی نوار Block spam and scam calls بزنید.
  • می‌توانید از بین گزینه‌های Block all spam and scam calls (بلاک کردن تمام تماس‌های اسپم و کلاه‌برداری) و Only block high-risk scam calls (بلاک کردن صرف تماس‌های کلاه‌برداری پرخطر) یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

گزینه اول تمام تماس‌های احتمالی هرزنامه و کلاهبرداری را بلاک می‌کند، اما همچنان به رهگیری تماس‌های قانونی ارائه‌دهندگان ادامه می‌دهد. گزینه دوم به احتمال زیاد به تماس های مؤسسات اجازه عبور می‌دهد، مانند تماس از طرف بانک شما، ولی همچنین می‌تواند به دریافت تماس‌های هرزنامه غیر تهدیدآمیز اما در عین حال آزاردهنده منجر شود.

۴. برای راهنمایی بیشتر با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید

اگر همه مراحل بالا را امتحان کرده‌اید و همچنان در بلاک کردن اس ام اس در اندروید موفق نشده‌اید، با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید چرا که کلاهبرداران برای سو استفاده از نقایص سیستم شما به طور مداوم تکنیک‌های خود را تغییر می‌دهند. در مواقع دیگر شماره‌ها می‌توانند به شکل تهدیدهای جدی‌تری ظاهر شوند و ممکن است از کنترل خارج شوند و شمایلی غیرقابل تصور به خود بگیرند.

شرکت‌های مخابراتی از جمله اپراتورهای فعال در ایران مانند ایرانسل و همراه اول این امکان را دارند که از ابزارهای حفاظتی شبکه خود برای بلاک کردن مستقیم شماره تلفن استفاده کنند. اگر ارائه‌دهنده شبکه شماره‌ای را به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری کند، ممکن است بتواند آن شماره را به طور کامل ممنوع کنند یا حتی اگر چیزی به‌عنوان یک تهدید بزرگ مطرح شود و نیازمند دخالت پلیس باشد، می‌توانند با مراجع قانونی تماس بگیرند. ضمن اینکه کدهای دستوری نیز وجود دارند که پس از اجرا سبب خواهند شد دریافت اس ام اس‌های تبلیغاتی شما به حالت حداقلی ممکن برسد.

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
make use ofmake use of
۳ دیدگاه برای «بلاک کردن اس ام اس در اندروید — تصویری و مرحله به مرحله»

من تعدادی از شماره های پیامک های تبلیغاتی را بلاک کردم ولی هنوز پیامک آنها به گوشی ارسال می شود و مثلا “(1)” به آن شماره آن اضافه می شود. چه کاری می توان که آن شماره ها کاملا بلاک شوندکرد؟

باسلدم متاسفانه من هر پیام برای شخص خاصی ارسال میکنم چند نفر که هیچ اشنایی با انها ندارم نیز پیام فرستاده شده دریافت میکنند میخوام فقط یک شخص پیام را دریافت کند نه یک گروه

جگونه مانع ارسل پیامک به چند نفر شویم یا اینکه کسی امکان رویت پیام وتماسهای مارا بجز فرد دلخواه و مورد نظر نداشته باشد یعنی امکان کنترل پیام شخصی و تماس شخصی توسط دیگرن وجوذ نداشته باشد

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *