پیام ناشناس اینستاگرام — آموزش ساخت و استوری کردن با NGL

۱۹۶۳۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۶ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
پیام ناشناس اینستاگرام — آموزش ساخت و استوری کردن با NGL

طی چند سال اخیر شاهد محبوبیت گسترده ربات‌هایی میان کاربران ایرانی بودیم که اجازه می‌دادند به ارسال پیام ناشناس اینستاگرام یا تلگرامی مشغول شوید. البته که این ربات‌ها در گذر زمان بخش قابل توجهی از محبوبیت خود را از دست دادند، عمدتا به این خاطر که تردیدهایی نسبت به میزان امنیت داده کاربران در آن‌ها به وجود آمد و از سوی دیگر، توسعه‌دهندگان آن‌ها شما را وادار به پشت سر گذاشتن پیش‌نیازهایی (مانند پیوستن به کانال‌های تلگرامی به‌خصوص) می‌گردند.

اما گرچه میزان استفاده از این ربات‌ها و ابزارها کاهش یافت، ایده گفتگوی ناشناس هیچوقت جذابیت خود را از دست نداد. اکنون نیز چند وقتی است که عبارت «NGL» به وفور در استوری‌ها و بیو اینستا کاربران به چشم می‌خورد و این سرویس بار دیگر اجازه می‌دهد به ارسال پیام ناشناس اینستاگرام مشغول شوید. اما NGL اصلا چیست، چطور باید از آن استفاده کرد، چه داده‌هایی از شما جمع‌آوری می‌کند و آیا اصلا باید به سراغ آن بروید یا خیر؟ در این مقاله به تمامی این سوالات و همینطور سوالاتی دیگر پاسخ می‌دهیم.

ناگفته نماند که این مقاله صرفا بر چگونگی دریافت و ارسال پیام ناشناس اینستاگرام تمرکز دارد، اما اگر مایل به آشنایی تمام و کمال با تنظیمات و ویژگی‌های مختلف این شبکه اجتماعی محبوب هستید، می‌توانید به سراغ مقاله جامع «آموزش اینستاگرام» بروید که همه‌چیز را پوشش داده است.

NGL چیست؟

پیام ناشناس یا NGL در اینستاگرام

درست مثل همان ابزارهایی که ابتدای مقاله صحبت‌شان را کردیم، NGL هم ابزاری جدید از میان انبوه سرویس‌های ارسال پیام ناشناس اینستاگرام، تلگرام و دیگر شبکه‌های مشابه است. حتی وب‌سایت Tumblr هم در دورانی نه‌چندان دور اجازه می‌داد پیام‌هایی ناشناس برای دیگران ارسال کنید و البته که با اعتراض‌هایی هم مواجه شد، عمدتا به این خاطر که امکان سوءِاستفاده از ناشناس بودن و ارسال پیام‌هایی حاوی محتوای تنفرآمیز و تهدید‌آمیز را مهیا می‌کرد.

در نتیجه NGL را نمی‌توان ابزاری کاملا جدید به حساب آورد و در واقع صرفا راه خود را به تازگی به اپلیکیشن اینستاگرام باز کرده است. در این راستا جالب است بدانید که اپلیکیشن NGL در اصل طی ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه شد، اما نزدیک به یک سال طول کشید تا ناگهان به محبوبیتی شگرف برسد و به صورت گسترده مورد استفاده قرار بگیرد.

اپلیکیشن NGL این‌گونه کار می‌کند که یک لینک خاص و منحصربه‌فرد در اختیار کاربران می‌گذارد و سپس می‌توان آن را در استوری اینستاگرام یا بیو به اشتراک گذاشت. به محض اشتراک‌گذاری لینک، فالوئرهای شخص می‌توانند پیام‌هایی ناشناس برای او بفرستند.

اپلیکیشن NGL هویت شخص ارسال‌کننده پیام  را نزد دریافت‌کننده فاش نمی‌کند. بنابراین هویت شما ناشناخته باقی می‌ماند و کسی که لینک را منتشر کرده هم نمی‌تواند تحت هیچ شرایطی شما را شناسایی کند، البته مگر این‌که متن پیام خود را به‌گونه‌ای نوشته باشید که برای او قابل تشخیص باشد.

نکته جالب‌تر این‌که گرچه هویت فرستنده پیام فاش نمی‌شود، اما کماکان امکان پاسخ دادن به او نیز مهیا شده است. اگر هم مایل بودید می‌توانید اصلا پاسخ‌های خود به پیام ناشناس اینستاگرام را درون استوری به اشتراک بگذارید.

لینک NGL در اینستاگرام چیست؟

لینک NGL که این روزها به وفور در استوری‌های اینستاگرامی دیده می‌شود، لینکی منحصر به فرد و یکتا است که توسط اپلیکیشن NGL ساخته می‌شود. بعد از کلیک روی آن لینک هم به درون خود اپلیکیشن هدایت خواهید شد. بنابراین هم فرستنده و هم گیرنده پیام ناشناس اینستاگرام باید اپلیکیشن NGL را روی موبایل خود نصب داشته باشند تا مکالمه به شکلی درست صورت بگیرد.

اگر می‌خواهید لینک ارسال پیام ناشناس به هر کاربری در اینستاگرام را پیدا کنید، بهترین نقاط برای جستجو، استوری یا بیو او خواهد بود. اما طبیعتا هیچ تضمینی وجود ندارد که تمامی کاربران به سراغ این سرویس رفته باشند. به مطالعه ادامه دهید تا در بخش بعدی مقاله شما را به چگونگی استفاده از NGL و ارسال پیام ناشناس اینستاگرام آشنا کنیم.

چطور لینک پیام ناشناس اینستاگرام را استوری کنیم؟

با دنبال کردن گام‌هایی که در ادامه مقاله آورده‌ایم، به سادگی قادر به اشتراک‌گذاری لینک پیام ناشناس NGL با دنبال‌کنندگان خود در اینستاگرام خواهید بود.

۱. دانلود و نصب اپلیکیشن NGL

نخستین کاری که باید انجام دهید، دانلود و نصب اپلیکیشن NGL از یکی از دو استور گوگل پلی (+) یا اپ استور اپل (+) است.

پیام ناشناس اینستاگرام

بعد از جستجو، شاهد نمایش اپلیکیشنی خواهید بود که «NGL - Anonymous Q&A» نام دارد.

روی آن بزنید، سپس به سراغ دکمه «Install» بروید و اجازه دهید اپلیکیشن روی موبایل هوشمندتان نصب شود.

۲. کپی کردن لینک NGL

بعد از اتمام فرایند دانلود و نصب، وارد اپلیکیشن NGL شوید. توجه داشته باشید که سرویس NGL به راحتی در دسترس کاربران ایرانی نیست و بنابراین باید از ابزارهای تغییر آی‌پی معتبر استفاده کنید.

وقتی اپلیکیشن را برای نخستین بار باز می‌کنید، از شما خواسته می‌شود که نام کاربری خود در اینستاگرام را بنویسید.

پیام ناشناس اینستاگرام

بعد از انجام این کار، اپلیکیشن NGL یک لینک در اختیار شما می‌گذارد که با ساختار «ngl.link» به وجود آمده.

در نهایت روی گزینه «Copy Link بزنید تا لینک NGL کپی شود.

۳. استفاده از استیکر لینک در اینستاگرام

بعد از این‌که لینک منحصر به فرد NGL خود را دریافت و کپی کردید، لازم است به گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام مشغول شوید.

برای انجام این کار اپلیکیشن اینستاگرام را روی موبایل هوشمند خود باز کرده و در بالا روی تصویر پروفایل خود بزنید تا ساخت استوری تازه آغاز شود.

پیام ناشناس اینستاگرام

حالا می‌توانید از گالری تصاویر موبایل خود یک تصویر پس‌زمینه ساده انتخاب کنید.

اگر چنین تصویری ندارید، یا از ابزارهای پیش‌فرض اینستاگرام استفاده کنید یا تصویر دلخواه خود را در Google Images بیابید.

پیام ناشناس اینستاگرام

در نهایت نیز لازم است به سراغ استیکر لینک (Link Sticker) بروید.

برای این کار روی آیکون استیکرها (به شکل یک آدمک خندان) بزنید و گزینه استیکر لینک را انتخاب کنید.

۴. چسباندن لینک NGL

بعد از این‌که روی استیکر لینک زدید، وارد صفحه «Add Link» خواهید شد.

حالا لازم است لینک NGL خود را در کادر URL وارد کنید.

ضمنا به دلخواه خود قادر به شخصی‌سازی متن استیکر هم هستید.

لینک ناشناس اینستاگرام

برای انجام این کار روی گزینه «Customise Sticker Text» زده و یک کپشن انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید لینک خود را به‌گونه‌ای شخصی‌سازی کنید که به جای آدرس لینک، جمله «هرچه دوست داری ازم بپرس» را نمایش دهد. وقتی کار به پایان رسید روی گزینه Done بزنید.

۵. انتشار استوری

بعد از این‌که روی گزینه Done زدید، استیکر «NGL.LINK» را مشاهده خواهید کرد. البته اگر به شخصی‌سازی متن لینک پرداخته باشید، عبارتی که خودتان نوشته‌اید را می‌بینید.

برای منتشر کردن استوری، روی گزینه «Your Story» بزنید.

لینک ناشناس اینستاگرام

حالا لازم است اندکی صبر کنید تا دنبال‌کنندگان‌تان شروع به ارسال پیام ناشناس اینستاگرام کنند.

زمانی که این پیام‌ها ارسال شوند، اعلانی در اپلیکیشن NGL به دست‌تان خواهد رسید. بعد از این هم کافیست اپلیکیشن مورد نظر را باز کرده و پیام‌های خود را ببینید.

اپلیکیشن NGL چه داده‌ای از شما جمع‌آوری می‌کند؟

بنابر آنچه در قوانین استفاده از اپلیکیشن NGL آمده، برخی از انواع داده‌هایی که توسط این ابزار جمع‌آوری می‌شود به شرح زیر است:

  • آدرس آی‌پی دستگاه
  • نوع مرورگر مورد استفاده
  • صفحات گوناگون اپلیکیشن که کاربر به آن‌ها سر می‌زند
  • زمان و تاریخ استفاده از اپلیکیشن
  • مدت زمان سپری شده در صفحات مختلف اپلیکیشن
  • شناسه‌های یکتای دستگاه و دیگر داده‌های مشابه

اپلیکیشن NGL چه مزایا و معایبی دارد؟

اگر حقیقت امر را بخواهید، معایب NGL احتمالا بیشتر از مزایای آن باشد. یکی از اصلی‌ترین معایب NGL و سایر ابزارهای مشابه، فرصتی است که در اختیار افراد نادرست قرار می‌دهد تا پیام‌های غیر اخلاقی یا نفرت‌آمیز برای دیگران ارسال کنند. در واقع وقتی خودتان به شکلی خودخواسته لینکی در اختیار دیگران می‌گذارید تا هر حرف و سخنی را بدون فاش شدن هویت‌شان بزنند، باید به شکلی تضمین شده منتشر این دست از پیام‌های نامناسب نیز باشید.

با این حال اگر در جمع افراد درست باشید، NGL می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده ظاهر شود. مطالعه پیام‌های محبت‌آمیزی که دیگران برای شما می‌نویسند روز شما را بهتر خواهد کرد و دوستان‌تان نیز با نوشتن متونی که اشاراتی به هویت آن‌ها دارد، خنده را بر لب‌هایتان خواهند آورد. در عین حال باید حواس‌تان باشد که NGL کاملا هم ناشناس نیست. در واقع هرکسی می‌تواند ماهانه ۹٫۹۹ دلار بپردازد و اطلاعاتی نظیر لوکیشن و مدل گوشی اشخاص فرستنده پیام‌ها را دریافت کرده و با استفاده از آن‌ها، هویت شخص را حدس بزند.

NGL ضمنا در برخی موارد به‌خصوص حسابی کاربری خواهد بود: قابلیت Questions اینستاگرام (که اجازه برگزاری جلسات پرسش و پاسخ را می‌دهد) همواره شامل نام کاربری افراد است، اما می‌توان از NGL برای دریافت بازخورد راجع به مسائل حساس‌تر استفاده کرد و پاسخ‌هایی صادقانه‌تر به‌دست آورد. علاوه بر این، محدودیت تعداد حروف NGL بسیار کمتر از کادر Questions اینستاگرام است.

چطور پیام‌های NGL را ببینیم؟

دیدن پیام ngl

وقتی برای پاسخ دادن به برخی از سوالات دریافتی آماده بودید، اپلیکیشن NGL را باز کرده و در بالای صفحه به سراغ زبانه Inbox بروید. در این جا پیام‌هایی که منتظر پاسخ شما هستند را خواهید دید. پیام‌های باز نشده به رنگ صورتی و نارنجی نمایش داده می‌شوند و پیام‌هایی که پیشتر خوانده‌اید نیز به صورت محو قابل مشاهده خواهند بود.

چطور به پیام‌های NGL پاسخ دهیم؟

تنها راهی که برای پاسخ دادن به یک سوال وجود دارد اینست که آن‌ را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید تا همه قادر به دیدنش باشند. برای پاسخ دادن به پیام‌ها، روی دکمه «Reply» در پایین پیام بزنید. سپس به استوری اینستاگرام هدایت خواهید و پیام دریافتی در اینجا نیز به نمایش درخواهد آمد. سپس می‌توانید پاسخ خود را در هر جایی از صفحه نوشته و آن را در استوری منتشر کنید.

وقتی هم که به یک سوال پاسخ دادید، یک علامت تیک سبز رنگ در گوشه همان پیغام در Inbox به نمایش در می‌آید.

آیا می‌توان فرستنده پیام ناشناس اینستاگرام را شناسایی کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت هم بله و هم خیر. اپلیکیشن NGL در حالت عادی به شما نمی‌گوید که پیام‌های ناشناس توسط چه کسی ارسال شده‌اند. اما در عین حال شاهد یک اشتراک هفتگی به قیمت ۹٫۹۹ دلار هستیم که با خرید آن می‌توانید «اشاراتی» به هویت اشخاص فرستنده پیام دریافت کنید و در واقع حدس بزنید که چه کسی پشت هر پیام است. اما در هر صورت NGL هیچوقت هویت فرستنده پیام را به صورت واضح و روشن آشکار نمی‌کند.

آیا می‌توان چند اکانت مختلف در NGL ساخت؟

بنابر آنچه در وب‌سایت رسمی اپلیکیشن NGL آمده، هر حساب کاربری NGL را می‌توان تنها به یک حساب کاربری اینستاگرامی متصل کرد. این یعنی اگر می‌خواهید چندین حساب کاربری مختلف در NGL داشته باشید، باید آن‌ها را به حساب‌های گوناگونی در اینستاگرام متصل کنید.

بر اساس رای ۲۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرس
۴ دیدگاه برای «پیام ناشناس اینستاگرام — آموزش ساخت و استوری کردن با NGL»

وقتی میخوایم لینک پیام ناشناس بذاریم هرکس بخواد برامون پیام بده باید حتما اپ NGL را داشته باشه؟

من آیدیمو که می زنم نمی شناسه

اگه فیلتر نشه اینستاگرام خوبه

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *