آموزش نصب کافه بازار | راهنمای گام به گام تصویری

۴۲۰۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
آموزش نصب کافه بازار | راهنمای گام به گام تصویری

در این مطلب، آموزش نصب کافه بازار به صورت راهنمای گام به گام تصویری ارائه شده است. «کافه بازار» (Cafe Bazzar) یک فروشگاه ایرانی برای نرم‌افزارهای کاربردی سیستم‌عامل موبایل اندروید است. بر اساس آمارهای ارائه شده توسط کافه بازار، تعداد کاربران این فروشگاه اندرویدی در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۴۰ میلیون کاربر افزایش یافته است. کافه بازار خدمات خود را به طور خاص به کاربران فارسی‌زبان ارائه می‌کند و تاکنون بیش از ۲۵,۰۰۰ اپلیکیشن (نرم‌افزارهای کاربردی | Applications) در کافه بازار قرار گرفته است. در این مطلب، آموزش نصب کافه بازار به صورت راهنمای گام به گام تصویری ارائه شده است.

آموزش نصب کافه بازار

برنامه «کافه بازار» (Cafe Bazaar) که اغلب افراد آن را با نام بازار می‌شناسند، یکی از اپلیکیشن‌های پرطرفدار فارسی زبان است که به کمک آن می‌توان اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و ویدیوهای مختلف را دانلود و استفاده کرد. در این راهنما، روش نصب کافه بازار به صورت گام به گام و تصویری آموزش داده شده است. برای آشنایی با روش دریافت و استفاده از کافه بازار که یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های ایرانی است، مطالعه ادامه مطلب آموزش نصب کافه بازار پیشنهاد می‌شود.

مراحل نصب کافه بازار به صورت گام به گام و تصویری

مراحل بیان شده در آموزش نصب کافه بازار ساده‌تر از آن چیزی است که در وهله اول ممکن است به نظر برسد. افراد طی چند مرحله کوتاه و آسان که در آموزش نصب کافه بازار آمده است، می‌توانند این نرم‌افزار را روی گوشی هوشمند خود نصب و از آن استفاده کنند. آموزش نصب کافه بازار در ادامه آمده است.

۱. کاربر باید ابتدا مرورگر تلفن همراه خود را باز کند. سپس، «مرورگر وب» (Web Browser) مورد نظر خود را باز کند. در اغلب گوشی‌های اندرویدی، مرورگر وب «کروم» (Chrome) مرورگر پیش‌فرض گوشی‌های اندرویدی ا‌ست. این برنامه یا دیگر مرورگرهای وب موجود روی گوشی را می‌توان با جستجو در میان برنامه‌های نصب شده روی گوشی، پیدا کرد.

آموزش نصب کافه بازار - راهنمای گام به گام تصویری

2. پس از باز کردن مرورگر وب، باید در قسمت نوار آدرس (Address Bar)، آدرس وب‌سایت رسمی کافه بازار به نشانی cafebazar.ir را وارد کرد. علاوه بر این، می‌توان عبارت «کافه بازار» را در گوگل جستجو کرد و در میان نتایج جستجو، روی سایت رسمی کافه بازار که جز نتایج اولیه جستجو است، کلیک کرد.

آموزش نصب کافه بازار - راهنمای گام به گام تصویری
۳. در این مرحله از نصب کافه بازار و پس از ورود به وب‌سایت کافه بازار، صفحه‌ای مطابق تصویر زیر نمایش داده می‌شود که در مرکز آن دکمه دانلود‌ ‌کافه بازار به رنگ سبز رنگ قرار گرفته است.

۴. در این مرحله، کافی است که کاربر روی دکمه سبز رنگ دانلود بازار کلیک کند تا فرایند دریافت اپلیکیشن آغاز شود. در برخی از تلفن‌های همراه ممکن است پیغامی مبنی بر مخرب بودن فایل دانلودی نمایش داده شود. با توجه به اینکه اپلیکیشن به طور مستقیم از سایت رسمی کافه بازار دریافت می‌شود، باید این پیغام را نادیده گرفت و پس از کلیک روی گزینه تایید، منتظر آغاز دانلود اپلیکیشن ماند. بسته به سرعت اینترنت کاربر، دانلود کافه بازار بین سه تا ده دقیقه زمان خواهد برد. کاربر باید منتظر بماند تا دانلود به طور کامل انجام شود.

آموزش نصب کافه بازار - راهنمای گام به گام تصویری

۵. پس از اتمام دانلود برنامه کافه بازار، گزینه نصب کافه بازار نمایش داده می‌شود. در این مرحله از نصب کافه بازار کافی است که کاربر روی گزینه نصب (Install) کلیک کند تا فرایند نصب نرم‌افزار آغاز شود.

آموزش نصب کافه بازار - راهنمای گام به گام تصویری

در این مرحله از نصب کافه بازار کار نصب به پایان می‌رسد و برنامه روی سیستم کاربر نصب می‌شود.

آموزش نصب کافه بازار - راهنمای گام به گام تصویری
در اولین ورود به برنامه کافه بازار، از کاربر درخواست می‌شود که مجوز دسترسی به محدوده جغرافیایی (Location) را در اختیار کافه بازار قرار دهد. کاربرانی که علاقه‌مند به دریافت پیشنهادهای موقعیت‌محور (مبتنی بر موقعیت جغرافیایی) هستند، می‌توانند این گزینه را تایید کنند. عدم تایید این گزینه، خللی در امکانات دیگر اپلیکیشن کافه بازار ایجاد نخواهد کرد.

آموزش نصب کافه بازار - راهنمای گام به گام تصویریآشنایی با برنامه کافه بازار

پس از انجام کلیه مراحل نصب کافه بازار و پس از آن، صفحه اصلی برنامه کافه بازار به کاربر نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند از بخش‌ها و امکانات مختلف آن بهره‌مند شود. در ادامه، قسمت‌های گوناگون برنامه کافه بازار تشریح خواهند شد.

خدمات گوناگون کافه بازار از طریق نوار ابزار موجود در بخش انتهایی صفحه قابل دستیابی هستند. بخش‌های مختلف برنامه کافه بازار شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بازار من
  • جستجو
  • دسته‌ها
  • ویدئو
  • خانه

بازار من

کاربر می‌تواند در قسمت بازار من یک اکانت و یا حساب کاربری در بازار برای خود ایجاد کند تا مدیریت دانلودها برای او ساده‌تر شود. برای این کار نیاز به آن است که کاربر شماره تلفن خود را وارد و تایید کند. ایجاد حساب کاربری، علاوه بر مدیریت راحت‌تر اپلیکیشن‌ها، امکان خرید نرم‌افزارهای غیر رایگان و انجام پرداخت درون برنامه‌ای را نیز فراهم می‌کند. البته، ملاحظات حریم خصوصی و امنیتی نیز از این جهت برای کاربر وجود دارد و بنابراین بهتر است که کاربران با دقت و در صورت تمایل و نیاز، اقدام به انجام این کار کنند.

آموزش نصب کافه بازار - راهنمای گام به گام تصویری

به‌روزرسانی‌ها

کاربر می‌تواند با استفاده از قسمت به‌روزرسانی‌ها، از برنامه‌هایی که اخیر نسخه جدیدتری از آن‌ها عرضه شده است آگاه شود. در قسمت نصب شده‌ها نیز، تمامی برنامه‌هایی که کاربر از کافه بازار دریافت کرده است فهرست می‌شوند و کاربر می‌تواند از این بخش به صفحه هر یک از آن‌ها مراجعه کند.

همچنین، کاربر می‌تواند با فشردن آیکون جستجو که مشابه ذره‌بین است برنامه‌های مورد نظر خود را جستجو کرده و اقدام به دریافت و نصب آن‌ها کند. بدین منظور، کافی است که کاربر نام اپلیکیشن و یا حوزه مورد نظر خود را وارد کند تا در نتایج جستجو، فهرست اپلیکیشن‌های مختلف مرتبط به عنوان جستجو نمایش داده شوند.

آموزش نصب کافه بازار - راهنمای گام به گام تصویری
دسته‌ها

در قسمت «دسته‌ها»، دسترسی به کلیه اپلیکیشن‌های موجود در کافه بازار با توجه به موضوع و نوع آن‌ها برای کاربر ممکن شده است. کاربر می‌تواند با توجه به اینکه به چه اپلیکیشنی و در چه حوزه‌ای نیاز دارد، دسته مورد نظر خود را انتخاب و در آن به جستجوی اپلیکیشن بپردازد.

آموزش نصب کافه بازار - راهنمای گام به گام تصویری

ویدئوها

بخش ویدئوها نسبت به سایر بخش‌های کافه بازار جدیدتر است. در این بخش، امکان دسترسی به فیلم‌ها، سریال‌ها و کارتون‌های متنوع برای کاربران این برنامه کاربردی وجود دارد.

آموزش نصب کافه بازار - راهنمای گام به گام تصویری

بازگشت به خانه

کاربر می‌تواند با کلیک روی خانه، در هر قسمتی از برنامه که باشد، به صفحه نخست (صفحه اصلی برنامه) بازگردد و سپس، مجددا به صفحات مورد نظر خود مراجعه کند.

دستیابی به برترین‌ها

در قسمت بالای صفحه اپلیکیشن و با کلیک روی قسمت سه‌نقطه، کاربر می‌تواند به بخشی با عنوان برترین‌ها دست پیدا کند. همانطور که از نام این قسمت مشخص است، از این بخش می‌توان به برترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موجود در کافه بازار دست پیدا کرد. این قسمت دارای چندین فیلتر مختلف برای انتخاب از میان برنامه‌ها است. این فیلترها عبارتند از: رایگان‌ها و پرفروش‌ها. به بیان دیگر، برنامه‌های برتر بر اساس رایگان و یا غیررایگان بودن، در این بخش تفکیک شده‌اند و کاربر می‌تواند هر بخش را به طور جداگانه‌ای مرور و بررسی کند.

آموزش نصب کافه بازار - راهنمای گام به گام تصویری

مشاهده نظرات سایر کاربران

گاهی ممکن است که کاربر برای دانلود و یا خرید یک اپلیکیشن مردد و برای تصمیم‌گیری قطعی، نیاز به نظرات و بازخوردهای دیگر کاربرانی داشته باشد که از آن برنامه استفاده کرده‌اند. بخش نظرات کافه بازار، علاوه بر اینکه به کاربر امکان ابراز نظر پیرامون محصولات مختلف را می‌دهد، این امکان را نیز فراهم می‌کند که از نظرات دیگران نیز مطلع شده و بازخورد سایر کاربران را بخواند.

روش خرید برنامه از کافه بازار

برخی از برنامه‌های کافه بازار رایگان نیستند و کاربر باید آن‌ها را خریداری کند. کاربر می‌تواند برنامه را به یکی از این دو طریق خریداری کند.

  • استفاده از اعتبار کافه بازار
  • خرید مستقیم به وسیله کارت‌های بانکی

به منظور افزایش اعتبار حساب کاربری، کاربر باید وارد اکانت شخصی خود در برنامه کافه بازار شود و اعتبار خود را مشاهده کند. اگر کاربر دارای کد هدیه است، می‌تواند با وارد کردن آن در قسمت تعبیه شده برای این منظور، از اعتبار رایگان بهره‌مند شود. همچنین، کاربر می‌تواند از طریق حساب بانکی خود و به صورت اینترنتی، اعتبار خود در کافه بازار را افزایش دهد. بدین منظور، کاربر باید وارد قسمت خرید اینترنتی شده و شماره کارت بانکی خود را وارد کند. شایان توجه است که برای انجام این مراحل، کاربر نیاز به رمز پویای پنج رقمی، کد اعتبارسنجی دوم و تاریخ انقضای کارت خود نیز دارد. لازم به ذکر است که برنامه بازار دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت معدن و تجارت است.

روش نصب برنامه‌های رایگان کافه بازار

برای مشاهده اطلاعات برنامه‌های موجود در کافه بازار، کافی است که کاربر روی آن برنامه کلیک کند تا به صفحه‌ای منتقل شود که اطلاعات گوناگون برنامه شامل نام، تعداد دانلودها، هزینه، حجم، نظرات کاربران پیرامون آن برنامه، برنامه‌های مشابه و دیگر موارد در آن وجود دارد. همچنین، کاربر می‌تواند در این صفحه برنامه را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و به آن‌ها نیز معرفی کند.

اغلب برنامه‌های کافه بازار به صورت رایگان قابل دریافت هستند و در واقع، برای دریافت آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه نیست. اما در عین حال، بسیاری از آن‌ها اقدام به نمایش تبلیغات می‌کنند و یا پرداخت درون برنامه‌ای دارند. به طور کلی، امکان نصب برنامه‌های رایگان به دو شکل وجود دارد که هر یک در ادامه توضیح داده شده‌اند.

  • نصب از طریق اپلیکیشن کافه بازار: کاربر باید وارد برنامه کافه بازار شود؛ در قسمت جستجو نام برنامه مورد نظر خود را نوشته و روی جستجو کلیک کند. پس از آن می تواند گزینه نصب را زده و برنامه را دانلود و سپس آن را نصب کند.
  • نصب از طریق سایت کافه بازار: کاربر باید وارد سایت کافه بازار شود؛ برنامه مورد نظر خود را از طریق وب‌سایت جستجو کرده و بعد از آن گزینه نصب را بزند. سپس برنامه را دریافت و نصب کند.

پشتیبانی کافه بازار

کاربر می‌تواند در صورتی که در کار با اپلیکیشن و یا خریدهای خود با مشکلی مواجه شد، از طریق پشتیبانی کافه بازار مشکل خود را با تیم پشتیبانی در میان بگذارد. همچنین، می‌تواند در این قسمت مشکل خود ضمن کار با برنامه یا شکایات خود از برنامه را به همراه دلایل آن بیان کند.

بر اساس رای ۱۰۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «آموزش نصب کافه بازار | راهنمای گام به گام تصویری»

برای من میزنه نمی توام بازش کنم اما تادیشب نصب بود و صبح ددم پاک شده

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *