آشنایی کامل با الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

۱۲۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
آشنایی کامل با الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

این روزها همه ما، اینستاگرام را پرطرفدارترین شبکه اجتماعی می‌دانیم. و روزانه چندین ساعت در این برنامه می‌گذرانیم؛ بخصوص که از اینستاگرام می‌توان به عنوان یک بستر قدرتمند برای رونق بخشیدن به کسب و کارها استفاده کرد. از کاربردهای دیگر این برنامه مجازی پر مخاطب، به مشهور شدن راحت می‌توان اشاره کرد. اما فعالیت در این شبکه مانند فعالیت در فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌های مختلف چالش‌های بسیاری دارد. بدین منظور شناخت الگوریتم اینستاگرام از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در واقع رشد کسب و کار و افزایش فروش در اینستاگرام وابسته به افزایش فالوورهای واقعی دیجی ممبر است. برای جذب فالوور واقعی باید با الگوریتم اینستاگرام آشنا شوید و استراتژی‌های مربوط به آن را یاد بگیرید. جذب فالوور اینستاگرام به تلاش‌های بسیاری نیاز دارد و پروسه‌ای زمان‌بر است ولی با آموزش‌های ما به راحتی این دستورالعمل‌ها را یاد می گیرید. در ادامه انواع الگوریتم وتکنیک‌های افزایش فالوور اینستاگرام را بیان می‌کنیم.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

قبل از این که به آموزش تکنیک‌‌ها و استراتژی‌های جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام بپردازیم بهتر است الگوریتم اینستاگرام را معرفی کنیم. منظور از این الگوریتم، فناوری یادگیری ماشین هوشمندی است که به خوبی پیج‌های مختلف را پشتیبانی می‌کند. این ماشین یادگیری به صورت کاملاً هوشمند و با قدرت تشخیص سریع، مورد علاقه‌های شما را در اینستاگرام شناسایی کرده و به شما نشان می‌دهد.

به زبان دیگر هوش مصنوعی اینستاگرام در هر لحظه داده‌های میلیون‌ها کاربر از سرتاسر جهان را تحلیل می‌کند تا بداند برچه اساس باید محتواهای جدید را به آن‌ها نشان دهد. همین باعث می‌شود که الگوریتم اینستاگرام هر لحظه در حال تغییر باشد.

در واقع الگوریتم به اقدامات و فعالیت کاربران در اینستاگرام توجه دارد و با تمرکز بر فعالیت آن‌ها پیج‌ها و پست‌هایی که بیشتر می‌پسندند را شناسایی کرده و در بازدید بعدی در بالای فید آن‌ها را نمایش می‌دهد. به عبارتی ترتیب چیدمان پست‌ها حاصل رفتار شما از بازدید قبلی از اینستاگرام است.

الگوریتم اینستاگرام و هوش مصنوعی

با توجه به افزایش روز افزون کاربران اینستاگرام و توجه به نیاز آن‌ها، شبکه اجتماعی هوشمند اینستاگرام برای رسیدگی به نیاز کاربران، به صورت مداوم در حال تغییر است. به همین دلیل برای رشد در این فضا باید مطابق با الگوریتم‌های اینستاگرام حرکت کنید.

امروزه با افزایش کاربران اینستاگرام و فعالیت واقعی هر پیج، تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، سیوها و اشتراک‌گذاری‌ها پیج‌های خوب اینستاگرامی رشد داشته است و در اکسپلورر به مرور به بالا کشیده می‌شود و فالوورهای بیشتری پیج شما را مشاهده می‌کنند.

درواقع الگوریتم اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی محتوای مورد علاقه شما را تشخیص داده و با تمرکز بر روی رفتار کاربران پست‌های مرتبط و محبوب را برای شما نشان می‌دهد، حتی اگر شما آن پیج را فالو نکرده باشید.

در نتیجه این کار فالوور بیشتری صفحه شما را می‌بیند و وارد پیج شما می‌شود. یکی از بهترین راه‌های افزایش فالوور واقعی همین روش است. در نتیجه باید دقت کنیم که الگوریتم امروزه اینستاگرام بیشتر به سلیقه مخاطب می پردازد. اگر پیج اینستاگرامی مورد علاقه و حمایت کاربران قرار نگیرد، اینستاگرام به آن توجهی نشان نمی‌دهد. در ادامه تکنیک‌های افزایش فالوور اینستاگرام را بیان می‌کنیم.

انواع الگوریتم اینستاگرام

در ادامه به انواع الگوریتم اینستاگرام می‌پردازیم.

نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام برای پست‌ها

علاقه مخاطب: الگوریتم اینستاگرام دوست دارد پیش‌بینی کند که شما چقدر به محتوای یک پست اهمیت می‌دهید. این که شما چه کسانی را فالو می‌کنید و یا چه مطالبی را لایک می‌کنید، بر ترتیب نشان دادن پست‌ها در فید اهمیت دارد. در نتیجه ترتیبی که پست‌ها در اینستاگرام چیده می‌شوند برآیندی از رفتارهای گذشته شما در این شبکه اجتماعی است. برای این الگوسازی عکس‌ها، کامنت، شِیر و لایک مهم‌ترین فاکتورهای اندازه‌گیری تعامل محسوب می‌شوند. هرچند به خاطر این که اینستاگرام بیش از یک سال است که تعداد لایک‌ها را پنهان می‌کند، گزینه سِیو را می‌توانید جایگزین لایک حساب کنید.

الگوریتم اینستاگرام رابطه شما را با فالوورها تعیین می‌کند: برای این کاز سیستم اینستاگرام سعی می‌کند از روی نوع تعامل شما با افراد، حدس بزند چه کسانی به شما نزدیک‌تر هستند و مطلب همان افراد را به شما نشان بدهد. به عنوان مثال، اگر روی عکس‌های شخص خاصی زیاد کامنت بدهید یا زیاد تگ بشوید، از نظر اینستاگرام آن شخص احتمالا عضوی از خانواده یا دوستان نزدیک شماست.

الگوریتم اینستاگرام چگونه تخمین میزند شما به یک پیج یا اکانت مشخصی بیشتر تمایل دارید؟

  • افرادی که محتوایشان را مرتب لایک می‌کنید
  • افرادی که به آن‌ها دایرکت می‌دهید
  • افرادی که نام و آی دی آن‌ها را سرچ می‌کنید
  • افرادی که آن‌ها را در زندگی واقعی می‌شناسید

الگوریتم اینستاگرام به زمان اهمیت می‌دهد: در این سیستم معمولا زمان پست شدن محتوا را به عنوان یکی از عامل‌های نشان دادن محتوا به مخاطب در نظر می‌گیرد. اینستاگرام همیشه تلاش می‌کند تا جدید‌ترین محتواها را به شما نشان دهد. پس اگر می‌خواهید در اینستاگرام موفق شوید یک تقویم محتوایی برای مطالب اینستاگرام تدوین کنید.

الگوریتم اینستاگرام به تعداد فالووینگ‌های شما اهمیت می‌دهد: هر چه تعداد افرادی که فالوو می‌کنید زیاد باشد، دقت اینستاگرام در انتخاب محتوا بیشتر می‌شود. برای همین با رفتن به اینستاگرام پست‌های همه فالورورهای شما دیده نمیشود در نتیجه بقیه فالوورهای غیر فعال را ایستاگرام خود به خود حذف می کند؛ چرا که اینستاگرام تلاش می‌کند فعال‌ترین اکانت‌ها را به شما نشان بدهد. هرچه اکانتی کمتر فعالیت کند از نظر اینستاگرام ارزش کمتری دارد که آن را در میان فالووینگ‌های فعال شما قرار بدهد.

برای الگوریتم اینستاگرام مهم است که شما چقدر در اینستاگرام می‌چرخید: مدت زمانی که در اینستاگرام سپری می‌کنید هم در محتواهایی که می‌بینید تاثیر دارد. هرچه بیشتر در اینستاگرام زمان بگذارنید، تعداد محتواهای جدید کمتر می‌شوند و در نهایت به نقطه‌ای می‌رسید که هیچ محتوای جدیدی را ندیده باقی نگذاشته‌اید.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام برای استوری‌ها

الگوریتم استوری اینستاگرام تا حد زیادی مانند الگوریتم اینستاگرام در فید عمل می‌کند؛ هرچند در اینجا زمان انتشار استوری مهم‌تر است. به عبارتی جدیدترین استوری‌ها و استوری کسانی که فکر می‌کنند کاربر با آن‌ها رابطه نزدیک‌تری دارد، جلوتر نمایش می‌دهد.

استفاده از الگوریتم اینستاگرام برای نمایش در اکسپلورر

الگوریتم اینستاگرام برای این قسمت تا حد زیادی شبیه به الگوریتم اینستاگرام برای فید است؛ با این تفاوت که در فید پست‌ از اکانت‌هایی به شما نمایش داده می‌شود که آن‌ها را دنبال می‌کنید در حالی که در اکسپلور، پست‌هایی از اکانت‌های جدید و ناشناس خواهید دید. از دیگر مزیت‌های این سیستم، اینکه دارد سعی می کند اکسپلور هر کس را شخصی‌سازی کند. و از سرچ‌های شما هم برای نشان دادن الویت پست در اکسپلور استفاده می‌کند.

الگوریتم اینستاگرام برای IGTV

IGTV یکی از امکانات جدیدتر اینستاگرام است و به همین دلیل نحوه عمل کردن الگوریتم اینستاگرام در آن کاملا شناخته‌ شده نیست. با این وجود احتمالا IGTV نیز از الگوریتمی مشابه الگوریتم فید پیروی می‌کند. در حال حاضر سه دسته در IGTV اینستاگرام وجود دارد:

  • For you: دسته‌بندی است که مخصوص شما طراحی شده. الگوریتم اینستاگرام ویدیوهای داخل این کانال را براساس کسانی که شما فالو می‌کنید و نوع تعاملات شما با انواع محتوا می‌سازد.
  • Following: شامل گلچینی از ویدیوها است که فالووینگ‌های شما در اینستاگرام تماشا می‌کنند.
  • Popular: به ویدیوهای ترند و محبوب میان تمام کاربران اینستاگرام اختصاص دارد.
بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «آشنایی کامل با الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱»

ممنون مقاله خیلی بود برای رشد در اینستاگرام بهتر است که الکوریتم اینستاگرام را بشناسیم ولی با توجه به سابقه فعالیتی که دارم الگوریتم هاهم براساس رفتار مخاطب ایجاد شده است که بهترین ها را به مخاطب نشان بدهد.
هر چقدر محتوا اینستاگرام کاربر پسندتر باشد انقدر موفق تر هستید

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *