فناوری‌های پوشیدنی و نفوذ آن‌ها به فعالیت‌های روزانه کاربران

۱۷۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
فناوری‌های پوشیدنی و نفوذ آن‌ها به فعالیت‌های روزانه کاربران

فناوری‌های پوشیدنی و نفوذ آن‌ها به فعالیت‌های روزانه کاربران

فناوری‌های پوشیدنی چیز جدیدی نیستند، درواقع فقط در طول قرن بیستم، همگام با خلاقیت انسان، تکامل پیدا کرده‌اند. با این‌حال، «پوشیدنی‌ها» (wearables) حالا بیشتر از هر زمان دیگری به‌چشم می‌آیند و دلیل آن، نفوذ به دغده‌های روزانه هزاران هزار کاربر است.

برندهایی مانند: سامسونگ (Samsung)، هوآوی (Huawei) یا موتورولا (motorola)، با ابزارهایی مانند: «ساعت‌های هوشمند» (smartwatches)، عینک‌های واقعیت مجازی (VR gear) و دیگر محصولاتی که برای راحتی و لذت‌بخش‌تر کردن زندگی کاربران به‌وسیله تکنولوژی، ساخته‌اند، بازار فناوری‌های پوشیدنی را مدیریت می‌کنند.

شاخه‌هایی مانند مراقبت‌های سلامتی، ورزشی، کسب‌و‌کار و سرگرمی، به لطف ویژگی‌های جدید ارائه‌شده توسط فناوری‌های پوشیدنی، گسترش یافته‌اند.

میزان فعالیت‌های ورزشی روزمره‌تان را اندازه‌ بگیرید

فناوری‌های پوشیدنی و نفوذ آن‌ها به فعالیت‌های روزانه کاربران

«دستبندهای هوشمند ورزشی» (Fit bands)، «ابزارهای قدم‌شمار» (pedometers) و ساعت‌های هوشمند، از معروف‌ترین ابزارهای ورزشی در فناوری‌های پوشیدنی هستند. این ابزار به کاربران امکان اندازه‌گیری میزان ورزش‌های روزانه و بهبود عملکرد آن‌ها، برای رسیدن به اهداف شخصی‌شان را می‌دهد. فناوری‌های پوشیدنی ورزشی، قادر به اندازه‌گیری و کنترل برخی از پارامترها و اطلاعات مهم، ازجمله موارد زیر هستند:

  • میزان ضربان قلب
  • شمارش قدم‌ها
  • سرعت پیاده‌روی
  • میزان کالری سوزانده شده و...

لباس‌ها، کلاه‌کاسکت، کمربند و ابزارهای زمان‌بندی هوشمند، به این گروه تعلق دارند. فناوری‌های پوشیدنی خاصی هم برای ورزش‌های خاص مانند شنا، موج‌سواری یا اسنوبوردینگ (snowboarding) ساخته شده‌اند که بیشترشان برای کنترل دقیق، حین انجام این ورزش‌ها، ساخته شده‌اند.

مدیریت کارهای روزانه

فناوری‌های پوشیدنی می‌توانند برای انجام کارها هم بسیار مفید باشند. به‌طوری‌ که می‌توانید با استفاده از ساعت‌های هوشمند؛ تقویم، قرارهای ملاقات، اکانت شبکه‌های اجتماعی یا مخاطبین‌تان را کنترل و مدیریت کنید. همین‌طور می‌توانید بدون درآوردن ساعت هوشمندتان، ایمیل‌های‌تان را بخوانید یا تماس تلفنی برقرار کنید. علاوه‌بر ساعت‌های هوشمند، فناوری‌های پوشیدنی دیگری هم وجود دارند که می‌توانند به شما در بهبود کارهای اداری‌ کمک کنند. برای مثال دستیارهای مجازی مانند «Alexa» یا «Google Home» که می‌توانند اطلاعات مهمی درباره اخبار تجارت یا ملاقات‌های روزانه به شما بدهند. اگر در محل کارتان به یک مترجم نیاز دارید، فناوری‌های پوشیدنی، ابزارهایی را به شما ارائه می‌دهند که هروقت بخواهید، می‌توانید کارهای‌تان را به آن‌ها بسپارید.

مراقب سلامتی‌تان باشید

فناوری‌های پوشیدنی و نفوذ آن‌ها به فعالیت‌های روزانه کاربران

نمایشگر، کفش، دستبند و کیت‌های بررسی پزشکی، بخشی از فناوری‌های پوشیدنی هستند که برای مراقبت از سلامتی افراد، ساخته شده‌اند. ابزارهایی هم، برای اندازه‌گیری «میزان استرس و فعالیت مغز» وجود دارند. همانطور که احتمالاً می‌دانید، بیشترین تحقیقات، در بخش پزشکی و سلامت انجام شده‌است. ابزارهای پوشیدنی زیادی به منظور ساده‌سازی روش‌های پیچیده مهمی مانند اندازه‌گیری ضربان قلب، فشار خون، قند خون و اطلاعات پزشکی دیگر، راه‌اندازی شده‌اند. نفوذ این گجت‌های جدید به فعالیت‌های روزانه، فرصت‌های شغلی زیادی را در زمینه ساخت اپلیکیشن‌های مخصوص فناوری‌های پوشیدنی و اتصال آن‌ها به گوشی‌های هوشمند، برای استفاده از آن‌ها روی هر دو ابزار (تلفن همراه و فناوری‌های پوشیدنی)، پیش روی توسعه دهندگان (برنامه‌نویسان) قرار می‌دهد.

شاخه‌هایی که هنوز به این صنعت وارد نشده‌اند هم، می‌توانند با استفاده از اختراعات جدیدی که هرکاری را آسان‌تر می‌کنند، در این مسیر رو به تغییر، بهبود و پویایی اجتماعی قرار بگیرند.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

#

منبع

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *