خطوط خمیده ستاره ها — تصویر نجومی ناسا

۱۶۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
خطوط خمیده ستاره ها — تصویر نجومی ناسا

خط‌‌خطی کردن روی بوم آسمان لذت‌‌بخش است. شما می‌‌توانید از یک تکنیک عکاسی خلاقانه برای ایجاد نور ستاره‌‌های نقطه‌‌مانند و رقصیدن آن‌‌ها روی یک تصویر دیجیتالی به‌‌کمک ضربه‌‌ای ملایم روی تلسکوپ حین نوردهی، استفاده کنید. نتیجه، یک خط خمیده که توسط ستاره دنبال شده است (یا دو خط قوس‌‌دار که توسط سامانه‌‌های دوتایی ترسیم شده‌‌اند) خواهد بود که می‌‌توانند رنگ ستاره را آشکار کنند.

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل، کلیک کنید«<a href="https://blog.faradars.org/wp-content/uploads/2023/08/Star-Scribbles-B-scaled.jpg">+</a>».

این خطوط رنگی که در این تصویر موزائیکی به‌‌تصویر کشیده شده‌‌اند، Ghirigory نامیده می‌‌شوند و متعلق به ستاره‌‌های صورت‌‌های فلکی نیم‌‌کره شمالی ازجمله «گاوران» (Bootes)، «تاج شمالی» (Corona Borealis)، «مارافسای» (Ophiucus) و «گیسو» (Coma Berenices) هستند. ۲۵ ستاره‌‌ای که منحنی‌‌های رنگی و گوناگونی را ایجاد کرده‌‌اند، در حاشیه تصویر مشخص شده‌‌اند. دما تعیین‌‌کننده رنگ یک ستاره است. ستاره‌‌های مایل‌‌به‌‌سفید تمایل دارند به دمای خورشید نزدیک باشند، ستاره‌‌هایی که رنگ آبی‌‌تری دارند، داغ‌‌تر بوده و آن‌‌هایی که به‌‌رنگ زرد و قرمز هستند، از خورشید سردترند.

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
NASA
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *