چگونه بخش‌های دلخواه در تصاویر سیاه و سفید را روی تلفن هوشمند خود رنگ‌آمیزی کنیم؟

۳۲۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
چگونه بخش‌های دلخواه در تصاویر سیاه و سفید را روی تلفن هوشمند خود رنگ‌آمیزی کنیم؟

شاید شما هم تصاویری را دیده باشید که تمام نقاط آن به غیر از یک بخش مشخصی سیاه و سفید بوده‌اند. مطمئنا در چنین تصاویری، قسمت رنگی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. به این تکنیک «رنگ آمیزی دلخواه» یا «Selective Coloring» می‌گویند و ما در این مطلب به کمک اپلیکیشن «Snapseed» این تکنیک را بر روی یک تصویر سیاه و سفید پیاده می‌کنیم.

نسخه‌ی اندروید این اپلیکیشن از طریق این لینک، و نسخه‌ی آی او اس آن از طریق این لینک قابل دریافت است.

رنگ آمیزی دلخواه در تصاویر سیاه و سفید

رنگ آمیزی دلخواه به شما کمک می‌کند تا یک بخش خاص از تصویر خود را نسبت به سایر بخش‌های آن برجسته کنید. البته تنظیم کردن کنتراست بخش رنگ آمیزی شده در تصاویر سیاه و سفید می‌تواند کمی پیچیده به نظر برسد، ولی ما در چند قدم ساده این کار را انجام می‌دهیم. نرم‌افزار «Adobe Photoshop» برای این کار از چیزی به نام ماسک استفاده می‌کند و Snapseed نیز راهکار مشابهی را به کار بسته است. کار خود را در Snapseed با استفاده از یک تصویر رنگی آغاز می‌کنیم.

در پلیکیشن یاد شده ابزارهای متفاوتی وجود دارند تا بتوانید به کمک آن‌ها، تصاویر خود را به دقت تنظیم کنید. یکی از این ابزارها «Tune Image» نام دارد که از طریق منوی «Tools» می‌توانید از آن استفاده نمایید. اگر نیازی به این کار ندارید، برای ادامه‌ی عملیات قدم‌های زیر را دنبال نمایید.

  1. از طریق منوی «Tools» گزینه‌ی «Black & White» را انتخاب نمایید.

ایجاد تصویر سیاه و سفید

در اینجا امکان استفاده از بین شش جلوه‌ ویژه را دارید که هر کدام از آن‌ها امکان تنظیم شدن به حالت دلخواه را دارند تا بتوانید تفاوت بین سیاه و سفید را به طور دلخواه مشخص کنید. با ضربه زدن بر روی علامت تیک، فیلتر ایجاد شده اعمال می‌شود.

  1. بر روی علامت «Layer Settings» کلیک کرده و از منویی که باز می‌شود گزینه‌ی «View Edits» را برگزینید.

تنظیمات لایه‌ی تصویر

گزینه‌ی «Layer Settings» (که همان علامت مکعب با فلش است) یکی از سه گزینه‌ی موجود در بالا سمت راست صفحه است. دو گزینه‌ی دیگر «Info» (دایره با حرف i) و «App Settings» (سه نقطه‌ی عمودی) هستند.

  1. اینک یک پنجره‌ی کوچک به نام «View Edits» در پایین سمت راست صفحه ظاهر می‌شود.

انتخاب قلم

بر روی فیلتر «Black & White» کلیک کرده و گزینه‌ی «Stacks Brush» را که علامت وسطی است، انتخاب نمایید. این قلم رنگ بخش انتخاب شده را بر می‌گرداند.

  1. در تنظیمات قلم گزینه‌ی «Invert» را انتخاب کنید، سپس مقدار «Black & White» را روی صفر قرار دهید و در نهایت بر روی گزینه‌ی «Mask» ضربه بزنید تا سراسر صفحه را یک رنگ ملایم قرمز در بر گیرد.

Snapseed Mask

  1. از انگشت خود به عنوان قلم استفاده کرده و بخش مورد نظر خود را رنگ نمایید.

رنگ‌آمیزی تصویر

برای تغییر اندازه‌ی قلم، تصویر را بزرگنمایی یا کوچکنمایی کنید.

برای مثال، با بزرگنمایی تصویر قلم کوچک شده و می‌توانید نواحی کوچکتری را رنگ بزنید. همچنین با استفاده از مستطیل آبی رنگ در گوشه‌ی تصویر، می‌توانید در آن جابه‌جا شوید.

  1. اگر جایی از تصویر را به اشتباه رنگ کردید، می‌توانید مقدار «Black & White» را زیاد کرده و مجددا آن ناحیه را رنگ آمیزی کنید.
  2. با ضربه زدن بر روی علامت تیک، کار شما تمام می‌شود. از طریق منوی «Export» گزینه‌ی «Save» را انتخاب نمایید تا تصویر در گالری شما ذخیره شود.

اگر مطلب بالا برای شما مفید بوده است، احتمال دارد آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز برایتان کاربردی باشند.

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
MakeUseOf
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *