لایت روم و انتشار مستقیم تصاویر ویرایش شده در آن روی اینستاگرام

۱۷۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
لایت روم و انتشار مستقیم تصاویر ویرایش شده در آن روی اینستاگرام

نرم‌افزار ادوبی لایت روم (Adobe Lightroom) یکی از نرم‌افزارهای برتر از نظر عکاسان برای مدیریت و ویرایش تصاویر است. همچنین اینستاگرام نیز جامعه‌ی مجازی مورد علاقه این افراد است. با این حال هنوز راهی برای اشتراک‌گذاری مستقیم تصاویر از لایت روم به اینستاگرام وجود ندارد و برای ایجاد ارتباط بین این دو نیاز به پلاگین‌های شخص ثالث دارید. بنابراین در این مطلب به معرفی یکی از بهترین پلاگین‌های این زمینه خواهیم پرداخت.

اشتراک‌گذاری تصاویر از لایت روم به اینستاگرام

«LR/Instagram» به شما این اجازه را می‌دهد که در لایت روم بر روی تصاویر کار کرده و سپس مستقیما آن‌ها را در حساب اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که آخرین نسخه‌ی لایت روم، «Adobe Lightroom Classic CC» نام دارد، با این حال مراحل نصب پلاگین در آن به همان شکل سابق است و باید از «Lightroom Extensions Manager» استفاده کنید.

مراحل زیر را برای نصب این پلاگین دنبال نمایید:

۱. پلاگین «LR/Instagram» را دانلود کنید.

۲. فایل زیپ دانلود شده را استخراج (Extract) کرده و سپس از داخل لایت روم وارد منوی «File» شوید و «Plug-in Manager» را اجرا نمایید.

۳. بر روی دکمه‌ی «Add» کلیک کرده و فایل پلاگین خود را انتخاب کنید. وضعیت نصب در بخش پلاگین‌ها نمایش داده خواهد شد.

۴. پس از اینکه تصویر خود را وارد لایت روم کردید، به بخش «Publish Services» بروید تا «LR/Instagram» را مشاهده کنید.

۵. گزینه‌ی «Set up» را بزنید تا «Lightroom Publishing Manager» و پنل تنظیمات این پلاگین باز شوند.

Lightroom Publishing Manager

۶. با استفاده از آی‌دی و رمز عبور، وارد حساب اینستاگرام خود شوید. از طریق بخش «Preferences» می‌توانید عملکرد این پلاگین را تغییر دهید.

برای مثال، با این پلاگین می‌توانید 5 تصویر را در یک لحظه در اینستاگرام آپلود کنید. با فعال کردن گزینه‌ی «When removing photos, do not delete from Instagram»، تصاویر شما در صورت حذف شدن از لایت روم، در اینستاگرام باقی خواهند ماند.

گزینه‌ی «Force padding to square» باعث می‌شود که پیش‌نمایش تصاویر در اینستاگرام به همان اندازه‌ی مربعی و پیشفرض در بیایند. با اضافه کردن یک سیستم «post-process» می‌توانید تصاویر را به نسبت‌های پشتیبانی شده در اینستاگرام برش دهید.

«LR/Instagram» یک پنل برای ثبت «ابرداده‌ها» (metadata) دارد که قادر هستید در آن هشتگ‌ها و برچسب‌های خود را قبل از انتشار تصویر در اینستاگرام، ثبت کنید. با انتخاب یک قالب سفارشی در لایت روم، قادر به استفاده از آن قالب برای انتشار تصویر خود هستید.

پس از این که عکس‌هایتان را در لایت روم آماده کردید، تنها باید آن را به بخش «publish collection» اضافه کنید. از لیست جدولی خود، تصویر مورد نظر را کشیده و در زیر «Publish Services» در «LR/Instagram» بیندازید. سپس بر روی دکمه‌ی «Publish» در بالا سمت راست بخش مرکزی کلیک کرده تا تصویر شما در اینستاگرام بارگذاری شود.

در صورتیکه مطلب بالا برای شما مفید بوده است، احتمالاً‌ آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز برایتان کاربردی خواهند بود.

^^

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
MakeUseOf
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *