ترفندهای وردپرس — افزودن امکان حذف حساب کاربری برای کاربران

۲۱۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
ترفندهای وردپرس — افزودن امکان حذف حساب کاربری برای کاربران

اگر شما امکان ثبت نام کاربران را در وب‌سایت خود فراهم کرده باشید و کاربری قصد حذف کردن حساب کاربری خود را داشته باشد، باید از شما درخواست کند تا این کار را به صورت دستی برایش انجام دهید. در این مقاله، قصد داریم نحوه ایجاد قابلیت حذف حساب کاربری در وردپرس را آموزش می‌دهیم.

چرا باید به کاربران اجازه دهیم که خودشان حساب کاربری خود را حذف کنند

بسیاری از وب‌سایت‌ها امکان ثبت نام و ورود را برای کاربران فراهم می‌کنند. این امکان می‌تواند شامل مواردی مانند عضویت در یک وب‌سایت، ارسال پست به وبلاگ‌ها یا خرید از فروشگاه‌های آنلاین باشد. زمانی یک کاربر در سایتی ثبت نام می‌کند، اجازه حذف حساب کاربری خود را ندارد. برای این منظور، کاربر باید از طریق فرم تماس با ما درخواستی را مبنی بر حذف اطلاعات خود به مدیر سایت ارسال کند.

در فرآیند حذف اطلاعات کاربران، ممکن است مدیران وب‌سایت‌ها بخواند مطالب ارسالی یا حداقل ایمیل کاربران خود را نگه دارند. اگرچه، اگر به کاربران اجازه کنترل اطلاعاتشان داده شود، حس اعتماد بیشتری بین آن‌ها و سایت ایجاد می‌شود. با توجه به نکات گفته‌شده، بیایید نگاهی به نحوه ایجاد امکان لغو عضویت در وردپرس و حذف کامل اطلاعات کاربری بیندازیم.

امکان حذف حساب کاربری توسط کاربران

پیش از هر کاری، ابتدا باید افزونه «Delete Me» را نصب و فعال کنید.

پس از فعال‌سازی این افزونه، در منوی وردپرس به مسیر «Setting» رفته و گزینه «Delete Me» را انتخاب کنید.

شما می‌توانید از بخش (Roles)، نقش کاربران مجاز به حذف پروفایل را مشخص کنید. در بخش‌های دیگر تنظیمات، امکان انتخاب طراحی لینک و متن قابل مشاهده کاربران نیز وجود دارد. به صورت پیش‌فرض، زمانی که یک حساب کاربری حذف شود، کاربر مورد نظر به صفحه‌ی اصلی سایت هدایت خواهد شد. اگرچه، می‌توانید آدرس اینترنتی این عملکرد را از بخش (Landing URL) تغییر داده و به جای صفحه‌ی اصلی، کاربر را به یک صفحه‌ی تشکر هدایت کنید. به علاوه، امکان حذف نظرات کاربران هم‌زمان با حذف حساب کاربری نیز وجود دارد. بعد از انجام تغییرات، بر روی گزینه (Save Changes) کلیک کنید.

در مرحله بعد، به یک حساب کاربری تحت عنوان یکی از نقش‌های انتخابی در مرحله قبل بروید. زمانی که وارد حساب کاربری شدید، صفحه (Profile) را انتخاب کنید. مشاهده می‌کنید که مانند تصویر زیر، یک بخش جدید با عنوان (Delete Account) در پروفایل کاربر اضافه شده است.

اگر یک کاربر بر روی لینک حذف حساب کلیک کند، اخطاری مبنی بر لغو دسترسی و حذف مطالب کاربر در صورت حذف حساب کاربری را مشاهده خواهد. در صورت موافقت، افزونه Delete Me مراحل کار را ادامه داده و حساب کاربر را حذف می‌کند.

اضافه کردن لینک حذف حساب کاربری به صفحه پروفایل سفارشی

اگر شما از قابلیت صفحه پروفایل سفارشی استفاده می‌کنید، برای ایجاد امکان حذف حساب کاربری، کافی است کد کوتاه (Shortcode) زیر را به قالب صفحه پروفایل سفارشی خود اضافه کنید.

[plugin_delete_me]Delete Your Account[/plugin_delete_me]

زمانی که یک کاربر حساب کاربری خود را حذف می‌کند، تمام اطلاعات و مطالب او (پست‌ها، صفحات، پست تایپ سفارشی) نیز حذف شده و به سطل زباله (Trash) انتقال می‌یابد. یک کاربر می‌تواند دوباره و با استفاده از همان ایمیل قبلی خود در سایت ثبت نام کند اما مطالب قبلی او بازگردانی نخواهد شد. اگرچه، مدیر سایت به مطالب حذف شده دسترسی دارد و می‌تواند آن‌ها را بازگردانی کند. البته این کار در صورتی امکان‌پذیر است که مطالب به صورت دائمی حذف نشده و در درون سطل زباله باقی مانده باشند.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

#

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
wpbeginner
۱ دیدگاه برای «ترفندهای وردپرس — افزودن امکان حذف حساب کاربری برای کاربران»

خب الان سایت فرادرس امکان حذف اکانت نداره چرا ؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *