چرا آموزش آنلاین بهره وری زمانی بیشتری دارد؟

۱۲۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
چرا آموزش آنلاین بهره وری زمانی بیشتری دارد؟

مزایای یک آموزش آنلاین برای دانش‌آموزانی که با این نوع آموزش‌ها کار می کنند کاملا واضح و مشخص است، ولی برای دانش‌آموزانی که می خواهند برنامه‌ها و کلاس‌های خود را به شکل آنلاین شروع کنند، ممکن است ملموس نباشد. در زیر برخی از مزایای آموزش آنلاین که برای اطلاع افراد آورده شده است. در واقع، هر دانش‌آموزی باید بداند که روش آموزش آنلاین به دلیل مدیریت بهتر زمان، فواید بیشتری دارد.

1) انعطاف در آموزش آنلاین

در سیستم معمولی مدرسه، برنامه‌ها برای دانش‌آموزان بر اساس زمان دوره‌ها تنظیم می شود و از این رو هر دانش‌آموز یا دانشجو ممکن است دو یا سه دوره در هر ترم بردارد چرا که بیشتر از آن باعث تداخل زمانی خواهد شد. این امر باعث می شود که سیستم معمولی انعطاف خود را از دست بدهد و نتواند خود را با برخی اتفاقات از پیش تعیین نشده وفق دهد.

در دوره های آنلاین، انعطاف به قدری کافی است که دانش‌آموز بتواند تعادل بین کار و خانواده و مسئولیت‌های اجتماعی برقرار کند. در آموزش آنلاین، دانش‌آموزان برنامه خود را تنظیم می کنند، و می توانند با خیال راحت چندین آموزش را انتخاب کنند و یاد بگیرند و در صورت عقب افتادن، به آسانی آن را در هر زمانی جبران کنند.

2) نیازی به رفتن به جایی نیست

برای حضور در کلاس های دانشگاه، قطعا نیاز به رفتن به دانشگاه را خواهید داشت! این یعنی صرف زمان برای هدفی غیر از آموزش. ولی در آموزش آنلاین، تنها به یک رایانه یا حتی موبایل نیاز دارید و بس. این نوع آموزش، صرفه اقتصادی بیشتری نیز دارد.

آموزش آنلاین

3) حفظ زمان در کلاس

استاد ممکن است قسمتی از درس را بدلیل کمبود زمان یا سوال دانش‌آموزان و هر دلیل دیگر نتواند کامل تدریس کند. ممکن است بعدها در دوره‌های دیگر دقیقا به همان نکته نیاز داشته باشید و ساعت‌ها برای یافتن آن نکته وقت بگذارید.

در آموزش‌های مجازی، بدلیل داشتن یک طرح منظم و مشخص، این ریسک تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و شما تک تک نکات مورد نیاز را در یک آموزش مجازی دارید.

4) استفاده دوباره از مطالب

در یک کلاس درس، ممکن است قسمتی از مبحث را متوجه نشود. شاید آن قسمت سخت باشد یا هنگام توضیح آن قسمت، حواستان پرت شده باشد و یا به هر طریق دیگر، موفق به فهمیدن آن بخش نشوید و شرایط باعث شود که نتوانید از استاد سوال بپرسید تا آن قسمت را برای شما تکرار کند. این باعث خواهد شد که چندین روز برای یافتن پاسخ از افراد جستجو کنید تا سخن دقیق استاد را بیابید.

در آموزش مجازی، شما این امکان را دارید که در هر لحظه دلخواه، به هر قسمت از آموزش رفته و هر چند بار که می خواهید آن را تکرار کنید. اگر بخشی را متوجه نشدید، به عقب برگردید و دوباره آن قسمت را مشاهده نمایید. به طور قطع این روش سبب صرفه‌جویی در وقت خواهد شد. علاوه بر آن به شدت از استرس شما کم می‌شود چراکه اعتماد به نفس شما را همواره بالا نگه می‌دارد.

5) فشرده بودن مطالب

در آموزش سنتی، استاد زمانی را برای دانشجویان اختصاص می دهد که آنان نکات را یادداشت برداری کنند. یا ممکن است طی یک مرحله از تدریس، دانشجویی سوالی بپرسد. چه بسا این سوال باعث عوض شدن بحث شود و استاد بدون این که متوجه باشد، توضیحاتی راجع به قسمت‌های کم‌اهمیت بدهد. همه این اتفاقات سبب اتلاف وقت هستند.

در آموزش‌های آنلاین، هیچ اثری از یادداشت برداری، صرف وقت برای نوشتن مطالب، کاغذ و مداد، سوال یک دانشجو یا انحراف موضوعی نیست. این مباحث کاملا فشرده هستند و لحظه به لحظه آنها مفید است. پس یک ساعت از یک آموزش آنلاین دقیقا برابر است با 1 ساعت. چه بسا یک مبحث 30 دقیقه ای ممکن است چندین جلسه برای تمام شدن در یک کلاس درس زمان ببرد.

آموزش آنلاین

ممکن است شما این مطلب را با هدف آگاهی از بازار آموزش آنلاین و همینطور تهیه ویدئوهای آموزشی مطالعه کرده باشید. در اینصورت لازم است یادآور شویم، «فرادرس» که تا به امروز بیش از ۱۵.۰۰۰ ساعت آموزش را توسط ۱.۵۰۰ عضو هیئت علمی خود منتشر کرده است، می‌تواند بستر مناسبی برای انتشار آموزش‌ها و تجربیات آموزشی‌تان باشد و به شما در رسیدن به چند صد هزار مخاطب برای آموزش‌هایتان کمک کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای تدریس در فرادرس روی این لینک (+) کلیک کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
strayerelearningindustryatlanticwebworks
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *