بهترین اپلیکیشن‌های اندروید آموزش زبان‌های خارجی

۸۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
بهترین اپلیکیشن‌های اندروید آموزش زبان‌های خارجی

بدون شک اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های موبایل هم مانند دیگر بخش‌های تکنولوژی موجب آسان‌تر شدن زندگی ما می‌شوند. هرروز می‌بینیم که چطور اپلیکیشن‌ها، پویایی و روند حرکت جامعه به‌ویژه راه‌های ارتباطی و کارهای روزمره را بهبود بخشیده و تغییر می‌دهند.

اگر بخواهیم به‌طور دقیق‌تر بیان کنیم می‌توان گفت که اپلیکیشن‌ها در انجام کارهای مختلف به ما کمک می‌کنند. مثلاً امروزه یادگیری هر چیزی با استفاده از این ابزارهای پرطرفدار آسان‌تر شده است. مثل یادگیری زبان‌های خارجی که همیشه افراد زیادی مشتاق به یادگیری هرچه سریع‌تر آن هستند.

تعداد اپلیکیشن‌های مختلف برای کمک به یادگیری زبان‌های خارجی آن‌قدر زیاد است که ممکن است بسته به نوع کار و بخشی از آموزش که مدنظر مخاطب قرار می‌گیرد، یکی از این اپلیکیشن‌ها بهتر از بقیه به نظر برسد.

به‌عنوان مثال ممکن است مخاطب بخواهد بیشتر دستور زبان را تمرین کند یا دایره واژگان خود را گسترده‌تر کند یا اینکه بخواهد مکالمه و صحبت کردن خود را بهبود ببخشد، در این صورت باید اپلیکیشن آموزش زبان خارجی را انتخاب کنید که بیشتر روی موضوع موردنظر او تمرکز دارد. همین موجب شد که تصمیم بگیریم تعدادی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان‌های خارجی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم:

اپلیکیشن‌ آموزش زبان Duolingo

مطمئناً قبلاً اسم دولینگو (Duolingo) را شنیده‌اید. این اپلیکیشن که برنده جایزه شده است، می‌تواند یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای تمرین و یادگیری زبان‌های خارجی باشد. این برنامه با بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود، یکی از بالاترین رتبه‌های دانلود را به خود اختصاص داده است. دولینگو یک دوره آموزشی کاربردی و عالی است که برای تکمیل روند آموزشی خود از محتواهای متنی، صوتی و تصویری استفاده می‌کند. سیستم تولیدی نصب‌شده روی دولینگو، با پیشرفت کاربر میزان دشواری کار را افزایش می‌دهد تا کاربر با هیجان بیشتری مطالب را یاد بگیرد و به خاطر جواب‌های اشتباهش همه تلاش‌هایش از بین نرود.

اپلیکیشن‌ آموزش زبان Hello Talk

اگر می‌خواهید زبان خارجی‌ مورد نظرتان را با آموزشی به زبان‌ اصلی یاد بگیرید، باید از Hello Talk استفاده کنید. Hello Talk یک اپلیکیشن شبیه واتس‌اپ است که با استفاده از آن می‌توانید متون خود را به اشتراک بگذارید و تماس‌های صوتی و تصویری برقرار کنید. همچنین در این اپلیکیشن امکان استفاده از گروه‌ها یا پیدا کردن شریک برای آموختن زبان موردنظرتان از سراسر دنیا رادارید. با استفاده از این برنامه که با هدف آموزش زبان خارجی ساخته و در اختیار کاربران قرار داده شده است، می‌توانید به دیگران کمک کنید که زبان مادری شما را یاد بگیرند. این روش برای کسانی که قصد دارند صحبت کردنشان با یک زبان خارجی خاص را بهبود ببخشند فوق‌العاده است. (ارتباط مستقیم با کسانی که مایل به برقراری ارتباط با افراد مختلف از سراسر جهان هستند.)

اپلیکیشن‌ آموزش زبان Memrise

اپلیکیشن Memrise به خاطر داشتن طراحی زیبا، ux مناسب و کاربرپسند و امتیاز بالای کاربران برنده جایزه بهترین اپلیکیشن Google Play در سال ۲۰۱۷ شد. Memrise امکان یادگیری عبارات و لغات را برای شما به نحوی فراهم کرده است که با ایجاد ارتباط بین صداها و تکرار تصاویر آن‌ها را به یاد بیاورید. برخی از این صداها و تصاویر برگرفته از الگوهای رفتاری ساختار یافته‌اند و برخی در مرحله پیشرفته‌تر، حاصل علم طراحی و تولید هستند. هدف اصلی Memrise این است که کاربران به آسان‌ترین شکل ممکن و به شکل سرگرم‌کننده‌ای واژگان را یاد بگیرند. نسخه عمومی این اپلیکیشن آموزش زبان به‌ صورت رایگان عرضه می‌شود. اما برای استفاده از نسخه حرفه‌ای آن که شامل ربات‌های چت کننده، بیش از 30 هزار ویدئو و حالت آفلاین است، ملزم به پرداخت مبلغ تعیین‌شده می‌باشید.

اپلیکیشن‌ آموزش زبان Rosetta Stone

اپلیکیشن Rosetta Stone یکی از شناخته‌شده‌ترین نرم‌افزارهای حرفه‌ای آموزش زبان است که برای استفاده مسافران هم توصیه شده است. درس‌های این کتاب می‌توانند از سطح مبتدی تا پیشرفته را به شما آموزش دهند یا در آموزش این سطوح به شما کمک کنند. اما اگر قصد آموزش ندارید و می‌خواهید از این اپلیکیشن به‌ عنوان راهنما و مترجم حین سفر استفاده کنید، باید به سراغ بخش دوم کتاب بروید. بخش دیگری از کتاب که شامل عبارات و اصطلاحات است، می‌تواند در پیدا کردن عبارات و اصطلاحات اساسی و روزمره برای صحبت درباره هتل‌ها، رستوران‌ها، مسیرها و ... به شما کمک کند تا بتوانید سفر راحت‌تری را تجربه کنید. البته برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن Google Translate هم نتیجه‌ای مشابه با Rosetta Stone بگیرید. هرچند اپلیکیشن مترجم گوگل، زمانی در تجارت آموزش زبان جای داشت، اما در هر صورت می‌توانید آن را هم مدنظر داشته باشید.

اپلیکیشن‌های دیگری هم وجود دارد که در زمینه آموزش زبان‌های خارجی فعال هستند اما بیشتر درحال برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی‌اند ومیلیون‌ها نفر از دوره‌های آن‌ها (مثل busuu و Babbel و HiNative) استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها بیشتر شبیه انجمن‌های گفت‌وگویی است که زبان‌آموزان از آن‌ها استفاده می‌کنند. با این اوصاف اگر قصد آموزش زبان‌های خارجی از طریق اپلیکیشن‌های موبایل را دارید، می‌توانید بسته به نیازتان یکی از این اپلیکیشن‌ها را انتخاب کرده و به چند زبان مسلط شوید.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

::

منبع

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *