۵ ابزار رایگان برای تبدیل فرمت MP4 به MP3

۴۱۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ دی ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
۵ ابزار رایگان برای تبدیل فرمت MP4 به MP3

فرقی ندارد کاربر کامپیوترهای مک تولید شده توسط اپل باشید یا از یک رایانه تحت ویندوز بهره بگیرید، به هر حال و همواره با فایل‌های چند رسانه‌ای تحت فرمت‌های گوناگون سر و کار خواهید داشت. به عنوان مثال، ممکن است یک فایل تصویری MP4 داشته باشید و بخواهید صدای این فایل را در قالب فرمت MP3 از آن جدا کرده و سپس در زمان مناسب، مثلاً در مترو، اتوبوس یا تاکسی به آن روی تلفن هوشمند یا دستگاه پخش MP3 خود گوش دهید. خوشبختانه این روزها ابزارها و نرم‌افزارهای تبدیل فرمت زیادی در دسترس هستند که به سادگی انجام چنین کاری را امکان‌پذیر می‌کنند.

در ادامه این مطلب به معرفی تعدادی از کاربردی‌ترین همین ابزارها پرداخته‌ایم که به صورت آنلاین برای تبدیل فرمت در دسترس همگان هستند؛ اگر شما نیز نیاز دارید تا فرمت MP4 را به MP3 تبدیل کنید، بد نیست نگاهی به این ابزارها داشته باشید.

۱. تبدیل فرمت تحت وب با Online Convert

Online Convert (+) به شما اجازه می‌دهد که فایل‌های صوتی خود را از یک فرمت به فرمت دیگر تبدیل کنید. این نرم‌افزار ‌یک اپلیکیشن تحت وب با رابط کاربری ساده و کارآمد است؛ تنها کافی است فایل موردنظرتان را انتخاب و فرمت خروجی را معین کنید، تا عملیات تبدیل انجام پذیرد.

همانطور که در بالا هم اشاره شد، برای تبدیل MP4 به MP3 لازم است فایل موردنظر را از روی کامپیوتر خود انتخاب و در Online Convert آپلود کنید. ناگفته نماند که اگر فایل شما روی اینترنت قرار دارد، کافی است URL یا همان آدرس یکتای اینترنتیش را در این ابزار وارد کنید تا نسخه‌ تبدیل فرمت شده آن را دریافت کنید. ضمناً با ابزار مورد بحث قادر هستید کیفیت فایل صوتی خروجی را نیز به شکل دلخواه و سفارشی شده تنظیم کنید.

۲. ZAMZAR

اگر نمی‌خواهید برای تبدیل فرمت MP4 به MP3 روی کامپیوتر خود نرم‌افزارهای اضافی نصب کنید، بی‌شک ZAMZAR (+) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای شما است. این اپلیکیشن تحت وب به شما اجازه می‌دهد به سادگی فایلی که می‌خواهید تبدیل کنید را انتخاب و سپس فرمت خروجی موردنظرتان را نیز معین کنید. در گام بعدی تنها کافی است آدرس ایمیل‌تان را وارد کنید تا نسخه تبدیل شده فایل انتخابی به آن ارسال شود.

لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که انجام عملیات تبدیل از طریق وارد کردن آدرس اینترنتی یک فایل نیز امکان‌پذیر است؛ Zamzar قابلیت‌های بی‌شماری را در اختیار کاربران خود می‌گذارد و از همین رو بسیاری آن را یکی از بهترین ابزارهای تبدیل فرمت آنلاین طی سال‌های اخیر می‌دانند.

۳. DocsPal مبدل آنلاین فرمت‌های مختلف

DocsPal (+) یکی از بهترین مبدل‌های آنلاین MP4 به MP3 است که می‌توانید با کمک آن فایل‌های خود را در عرض چند ثانیه تبدیل کنید. این اپلیکیشن علاوه‌ بر تبدیل فایل‌های صوتی به فرمت‌های مختلف، ویدئوها، تصاویر، کتاب‌های الکترونیکی (eBooks)، آرشیوهای فشرده و اسناد را نیز از یک فرمت به فرمت دیگر تبدیل می‌کند.

این نکته را در نظر بگیرید که برای استفاده از DocsPal حداکثر اندازه یک تصویر، سند و کتاب مورد استفاده برای فرآیند تبدیل باید 50 مگابایت باشد، درحالی‌که فایل‌های آرشیو‌های فشرده، صوتی و ویدئویی می‌توانند تا 200 مگابایت هم باشند. ضمناً شما قادر خواهید بود حداکثر 5 فایل چند-رسانه‌ای را به‌طور همزمان تبدیل کنید.

۴. YouConvertIt؛ فایل‌ها را تبدیل کنید و به اشتراک بگذارید

با YouConvertIt (+) فایل‌های ویدئویی MP4 خودتان را به MP3 تبدیل کنید. این اپلیکیشن آنلاین به شما اجازه می‌دهد به سادگی فایل‌های ویدئویی را با فرمت MP4 آپلود کنید و سپس آنها را با فرمت MP3 دریافت کنید.

خصوصیت دیگر این ابزار پشتیبانی از پردازش دسته‌ای فایل‌ها است، به این معنی که می‌توانید چندین فایل را به صورت همزمان آپلود و تبدیل کنید. علاوه‌ بر این به شما اجازه می‌دهد فایل‌های تبدیل‌شده خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

۵. پشتیبانی از فرمت‌های مختلف با Convertio

یکی دیگر از بهترین مبدل‌های آنلاین MP4 به MP3 اپلیکیشن تحت وبی با عنوان  Convertio (+) است. این ابزار بیش از 200 فرمت مختلف را پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌های ویدویی خود را به فایل‌هایی با فرمت صوتی تبدیل کنید.

برای بهره‌گیری از Convertio تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب فایل مورد نظرتان است که می‌تواند روی سیستم‌تان یا سرویس‌هایی مانند Dropbox یا Google Drive باشد؛ ابزار یاد شده از ویژگی کشیدن و رها کردن نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد، به این معنی که می‌توانید فایل موردنظرتان را با ماوس انتخاب کرده، آن را کشیده و در پنجره این وب اپلیکیشن رها کنید. گام بعدی انتخاب فرمت خروجی است و بعد نیز باید اندکی صبر کنید تا عملیات تبدیل MP4 به MP3 خاتمه یابد.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۹۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
softwarevilla
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *