۳۰ منبع برای تهیه انواع فونت‌ها

۲۸۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
۳۰ منبع برای تهیه انواع فونت‌ها

بهترین وب‌سایت‌ها برای دانلود فونت‌های رایگان کدام است؟ مکان‌های زیادی بر روی اینترنت برای دانلود فونت‌ها وجود دارد؛ اما کدام وب‌سایتها حاوی بهترین فونت‌های رایگان هستند؟ ما در این مقاله تلاش می‌کنیم تا بهترین وب‌سایتها را به شما معرفی کنیم؟

ما علاوه بر وب‌سایت‌های محبوب برای دانلود فونت‌های رایگان، منابع کمتر شناخته شده مانند پرتال‌های شخصی طراحی، سایت‌ها و پروژه‌ها را نیز معرفی می‌کنیم.

1- Font Space

وب‌سایت FontSpace، یک وب‌سایت مفید برای دانلود رایگان بیش از 32000 فونت نوع OpenType و TrueType است که به‌خوبی دسته‌بندی‌شده‌اند. بیش از 2000 طراح فونت‌ها را طراحی می‌کنند و آنها را به‌خوبی برچسب‌گذاری می‌کنند؛ بنابراین کاربر می‌تواند تشخیص دهد که آیا یک فونت برای استفاده تجاری مناسب است یا خیر؟

2- FontFreak

سایت Font Freak از بین 125000 فونت تجاری، بیشتر از 9000 فونت رایگان طراحی‌شده توسط 400 طراح مختلف را به‌طور مرتب‌شده براساس حروف الفبا در دو نسخه ویندوز و مکینتاش جهت دانلود راحت عرضه می‌کند. شما می‌توانید تمام آرشیو فونت‌ها را با هزینه بسیار کمی خریداری کنید.

3-Creative Market

وب‌سایت Creative Market یک بازار آنلاین برای عرضه محصولات طراحی‌شده است؛ این سایت هر هفته محصولات رایگان از جمله فونت‌های رایگان را ارائه می‌دهد. طراحی هر هفته تغییر می‌کند و تنها برای یک دوره زمانی محدود در دسترس است. استفاده از این وب‌سایت یک روش عالی برای ساخت کتابخانه‌ای از استایل های فونت مختلف است.

4- Behance

پلتفرم نمونه کار آنلاین Behance مکانی است که طراحان کارهای خود را به نمایش می‌گذارند، به همین دلیل این وب‌سایت مکان بسیار خوبی برای پیدا کردن فونت‌های رایگان است. اگر دنبال فونت Sans-serif، Serif، اسکریپت یا دست‌نویس هستید، حتماً در این وب‌سایت پیدا می‌کنید.

5- Artimasa

وب‌سایت Artimasa یک استودیوی طراحی کوچک است. در این وب‌سایت تمام روش‌های مختلف طراحی با چند طرح محبوب برای دانلود رایگان در دسترس است.

6- The Northern Block

سایت The Borthern Block ایجادشده توسط جاناتان هیل در سال 2006 تعدادی فونت رایگان را ارائه می‌دهد. در این وب‌سایت انواع فونت‌های Geometric، modern، bold، Stencil را می‌توانید پیدا کنید.

7- Font Cab

پیدا کردن فونت کاملاً مناسب رایگان مشکل است. هدف سایت Font Cab این است که یافتن فونت مناسب را بدون اتلاف وقت و راحت سازد. طرح ساده وب‌سایت باعث می‌شود که پیمایش و جستجو در سایت راحت باشد.

8- Free Font Manifesto

تعداد کمی از طراحات و مؤسسات فونت‌هایی عمومی ایجاد می‌کنند، البته تعداد طراحان و مؤسسات در حال افزایش است. وب‌سایت Free Font manifesto اطلاعات و ایده‌هایی درباره‌ی مفهوم فونت‌های رایگان را ارائه می‌دهد.

9- Fontennium

وب‌سایت Fontennium یک سایت تقریباً منحصربه‌فرد است که مجموعه‌ای از فونت‌های سبک historical را جمع‌آوری می‌کند. این وب‌سایت تقریباً تمام فونت‌های نوع Egypta تا نوع Art Nouveau را در بردارد و بهترین مکان برای یافتن فونت‌های رایگان برای پروژه‌های تاریخی است.

10- FontStruct

سایت FontStruct مکانی است که طراحان می‌توانند فونت‌ها را طراحی کرده و با دیگران به‌طور رایگان به اشتراک بگذارند. بدیهی است که فونت‌های رایگان بسیاری در این وب‌سایت وجود دارد و هر روز تعداد آنها بیشتر می‌شود. پیمایش و جستجو در این وب‌سایت بسیار راحت بوده و بهترین فونت‌ها را می‌توان از گالری وب‌سایت FontStruct پیدا کرد.

11- The Fell Types

ایگینو ماریینی وب‌سایت ikern را در سال 2002 راه‌اندازی کرد؛ این وب‌سایت سرویسی برای تنظیم فاصله خودکار انواع فونت دیجیتال مبتنی بر مدل ریاضی و برنامه‌ها است. ماریینی یک وب‌سایت اختصاصی برای انواع فونت Fell با فونت‌های بازنویسی شده جدید را راه‌اندازی کرد.

نام نوع Fell از نام یک کشیش در قرن هفده میلادی به نام John Fell که مجموعه منحصر به فردی از انواع فونت‌های چاپی را ایجاد کرد، برگرفته‌شده است. در این وب‌سایت نسخه‌های دیجیتالی شده این فونت‌ها را برای استفاده در پروژه‌های طراحی پیدا خواهید کرد.

12- 1001 Free fonts

ما مطمئن هستیم که تعداد فونت‌های رایگان دقیقاً 1001 فونت نیست بلکه بسیار بیشتر از 1001 فونت است، شاید حدود 10001 فونت رایگان در این وب‌سایت وجود دارد و تمام فونت‌ها در 64 دسته قرارگرفته‌اند.

13- Abstract Fonts

وب‌سایت Abstract fonts دارای یکی از راحت‌ترین رابطه‌های کاربری بوده و پیمایش در این وب‌سایت بسیار آسان است. این وب‌سایت دارای قابلیت پیش‌نمایش فونت بوده و به‌طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود. این وب‌سایت حاوی 12000 فونت می‌باشد.

14- Jeff Schreiber

جف شریبر طراح، تصویرگر و تایپوگراف اهل هلند است. تعداد فونت‌های موجود در وب‌سایت جف شریر زیاد نیست اما فونت‌های موجود بسیار با کیفیت هستند. فونت ‘Razor’ وی برای کارهای چاپی و پوستر عالی است، درحالی‌که فونت ‘Font frank’ رویکردی سرزنده‌تر دارد.

15- Neogrey

سایت Neogrey مجموعه‌ای از آثار فیلیپو (Filipov) است. وی به‌عنوان طراح گرافیک و وب‌سایت کار می‌کند ولی فونت‌های بسیار باکیفیتی نیز ایجاد کرده و برای دانلود رایگان بر روی وب قرار داده است. آخرین فونت طراحی‌شده که یک فونت بردار چندرنگی بوده است، یک فونت پرطرفدار است.

16- Smashing Magazine

سایت Smashing Magazine طیف گسترده‌ای از آموزش‌ها و توصیه‌های مفید و الهام‌بخش برای طراحان را به‌صورت روزانه ارائه می‌دهد. این وب‌سایت همچنین دارای مجموعه‌ای عالی از مقالاتی است که فونت‌های رایگان با کیفیت را جمع‌آوری می‌کنند. وب‌سایت مذکور مکانی معتبر برای دانلود فونت‌های رایگان است.

17- Artill

وب‌سایت Artill توسط یک طراح آلمانی به نام لوکاس شیف برای ارائه فونت‌های رایگان راه‌اندازی شده است.

18- Typedepot

وب‌سایت Typedepot یک استودیوی طراحی کوچک است که فونت‌های رایگان را جهت دانلود ارائه می‌دهد. تعدادی فونت تجاری برای فروش نیز در این وب‌سایت وجود دارد. این وب‌سایت در ابتدا یک سرگرمی برای بنیان‌گذاران وب‌سایت بوده است اما پس از مدتی بنیان‌گذاران وب‌سایت به تایپوگرافی علاقه‌مند شده و این کار را با جدیت ادامه دادند.

19- Wete

پروژه‌های تایپوگرافی بسیاری بر روی وب‌سایت Wetecacahuete.com در حال انجام است. wete طراح گرافیک اسپانیایی است که به تایپوگرافی و ویراستاری علاقه‌مند است. در این وب‌سایت فونت‌هایی مانند Fabela برای دانلود رایگان قرار داده شده است.

20- Josip kelava

این وب‌سایت حاوی گالری کارهای طراحی طراح استرالیایی به نام Josip kelava است. در هریک از پروژه‌های وی می‌توانید الگوهای تایپوگرافی را پیدا کنید و همچنین فونت‌های رایگانی همانند Metropolis برای دانلود بر روی وب‌سایت وجود دارد.

21- Free fonts project

مجموعه‌ای عظیم از فونت‌های رایگان طراحی‌شده به‌عنوان بخشی از این پروژه که توسط جونانی لیموناد سرپرستی می‌شود. به اشتراک گذاشته‌شده‌اند. این پروژه کاملاً رایگان است و هرکسی می‌تواند عضوی از این پروژه باشد. اگر شما چیزهایی که دانلود کردید را بپسندید، ممکن است بخواهید کمک مالی به سایت داشته باشید.

22- Glukfonts

در سایت Glukfonts طرح‌های تایپوگرافی زیبای طراحی‌شده توسط یک طراح لهستانی به نام Gluksza ارائه می‌شوند. شما در این سایت می‌توانید فونت‌های رایگان و دیگر منابع از جمله اسکریپت‌های PHP را دانلود کنید.

23- FontFabric

وب‌سایت FontFabric شامل یک نوع قلم مستقل است که توسط طراح بلغاری به نام سووتوسلاو سیموف طراحی‌شده است و حاوی تعداد زیادی فونت برای فروش می‌باشد اما این وب‌سایت شامل یک بخش برای دانلود فونت‌های رایگان نیز می‌باشد.

24- Lost Type

Lost Type یک نوع قلم است که توسط دایلی کران و تایلر گالپین تأسیس‌شده است و امکان خرید فونتی با هزینه متناسب را فراهم می‌آورد. (فونت‌های رایگان نیز در این وب‌سایت موجود است).

25- Dafont

Dafont یک آرشیو عظیم از فونت‌های رایگان برای دانلود است. امکان جستجوی فونت‌ها براساس حروف الفبا، سبک، نویسنده یا محبوب‌ترین فونت‌ها وجود دارد. بسیاری از فونت‌های موجود غیرحرفه‌ای هستند اما فونت‌های خوبی نیز می‌توان در این وب‌سایت پیدا کنید. این سایت یک منبع خوب برای دانلود فونت‌های رایگان با تم جدید مانند فونت Pac-man است.

26- Font Squirrel

اگر به دنبال فونت‌های رایگان برای استفاده تجاری هستید، سایت Font Squirrel مکان مناسبی برای این منظور است. کیفیت این فونت‌ها بالا است. این وب‌سایت دارای طراحی بسیار زیبایی است.

27- Ten by Twenty

وب‌سایت Ten by Twenty یک وب‌سایت چشمگیر طراحی‌شده توسط یکی از طراحان آژانس طراحی وب بریتانیا به نام Merritt است. شما می‌توانید فونت‌های رایگان، قالب‌ها، تم‌ها و آیکون‌هایی برای پروژه طراحی وب را از این وب‌سایت دانلود کنید.

28- Google Fonts

فونت‌های وب گوگل یک روش سریع و آسان برای استفاده از فونت‌های وب بر روی سایت‌ها است. تمام فونت‌ها رایگان است بنابراین شما می‌توانید فونت‌ها را به‌طور رایگان به اشتراک گذاشته و آنها را برای استفاده خودتان شخصی‌سازی کنید و برای بهبود این فونت‌ها با طراحان اصلی همکاری کنید. این فونت‌ها را می‌توانید برای استفاده شخصی یا تجاری برای چاپ یا در کامپیوتر یا در وب‌سایتها بکار بگیرید.

29- The League of Movable Type

وب‌سایت The League of Movable Type از پروژه‌های GitHub یک انقلاب تایپوگرافی بوده و هرکسی که به دنبال دانلود فونت‌های رایگان است باید به این وب‌سایت مراجعه کند. این وب‌سایت اولین منبع رایگان و منبع بازاست که گروهی از مجموعه فونت‌های رایگان بسیار با کیفیت را می‌توانید انتخاب کنید.

30- Impallari

پابلو امپیالاری می‌گوید: «به نظر من نوع فونت‌ها موجودات زنده هستند و در طول زمان تکامل پیدا می‌کنند. حتی اگر طراح اصلی 500 سال پیش فوت کرده باشد، طراحان معاصر می‌توانند ایده‌های آنها را ارتقا دهند.»

شما می‌توانید فونت‌های فوق‌العاده‌ی بر روی سایت وی یعنی سایت Imlallari پیدا کنید. در بروز رسانی فونت‌ها جزئیات بیشتری دیده می‌شود که می‌تواند درکی از چگونگی ترکیب فونت‌ها را به دست بدهد.

حال پیشنهاد ما مراجعه به مطالب زیر و مطالعه آن‌ها می باشد:

 

منبع

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *